Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    zit hier in grote twijfel wel bellen niet bellen
    gisteren erg veel buikpijn gehad, zelfs heel klein stukje stolsel(verdikt sliertje) maar net een heel klein beetje bruine afscheiding en geen buikpijn meer. nog wel wat rugpijn, maar niet zo erg als gisteren.
    zal ik het vandaag gewoon nog even aan kijken?
    kan het dan toch een innestel bloeding zijn geweest? (had ff online gesnuffelt)

2. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Uki , bedankt voor je lieve reactie , ik heb jou blog ook gelezen maar ook heftig zeg ! Ik hoop al het goede voor je !
    Ja hoor we hebben een fijne vriendenclub en familie die mees * niet vergeten al blijft het natuurlijk pijnlijk . We zullen nooit ,compleet, zijn . Ik sta onder controle in het Erasmus en zal 13 aug horen wanneer de vlokkentest zal plaatsvinden brrrrrr ...
    @ Guus ik zou lekker bellen maar jij moet doen waar jij je goed bij voelt . Je moet alleen niet twijfelen omdat hè vang bent dat ze je een ,zeur, vinden . Verloskundige & gynaecologen zijn hiervoor !!
    Succes
    Liefs Edith

3. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Ik zou bellen Guus.

4. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ook een klein donker sliertje en bruinige afscheiding en veel buikpijn. Afscheiding is na 1 dag wel gestopt . Ik ga me geen zorgen maken, het is vast goed.

Heel stom maar ikvertrouw mijn lichaam dat ik dit kan. Ik kan het toch niet controleren dus ik kan het best wel goed loslaten. Daarentegen krijg ik wel paniek van de toekomst. Baby en 4 dagen werken. Kan ik dat wel?? Energywise. (ik heb niet heel veel energie) Kunnen we nog wel goed rondkomen etc. Nou ben ik net zwanger en dender ik daarin eigenlijk best ver door. Ik zie altijd beren op de weg, terwijl we weloverwogen besloten hebben dat we er voor willen gaan. Mijn vriend is er heel makkelijk in, die zegt dat het helemaal goed gaat komen en dat ik het prima aankan...

Maar guus als je je zorgen maakt: gewoon bellen.

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Gewoon bellen, daar zijn ze voor!

6. MissMomma

MissMomma Actief lid

4 feb 2012
    172
    0
    0
    Moederen, huishouden, werken (verpleegkundige)..
    Droomland
    @Jolan: Jeetje meis, wat spannend! Ik weet van mijn eerste zwangerschap dat zxe met 7 wkn niet hebben gemeten, alleen kijken of er een hartje klopt, omdat, zoals gezegd, de beeb in de 7de week heel hard groeit!

@ Lilalief: GEFELICITEERD! Wat een opluchting!

@Edith: GEFELICITEERD! Jeetje wat een verhaal! Ik duim dat alles goed gaat en gezond is! (mooie naam trouwens Mees, onze zoon heet ook Mees!)

@ Guus: Ach neej meisje.. Dikke knuffel! En ik zou gewoon bellen... Als het rustig is dan kunnen ze je iig geruststellen! En als ze je een zeur vinden hebben ze pech, dan zitten ze lekker nog 7,5 maand met je opgescheept!!

@ Sammie: Jaaaaaa! Goed zo! Gefeliciteerd!

@ Kahlen: Meis, het komt allemaal goed, je uitgavepatroon past zich automatisch aan aan je kleintje, eigenlijk past je hele leven zich aan! Het kost veel energie, maar je krijgt ook heel veel energie terug! Het is het aller- allermooiste wat je meemaakt, maar ook het allermoeilijkste! Echt geloof me, alles komt goed. Wij dacht ook niet uit te kunnen komen met een kindje en zo, en nu gaan we zelfs voor een tweede, en een groter huis kopen... Dus alles is mogelijk!

@ hier: gisteren bij gyn geweest, ik heb nu cytotectabletjes gehad, en die gaan we vanavond gebruiken (ik weet van de vele 'slechte' ervaringen, maar we vinden het belangrijk om te proberen om het 'zelf' te doen) Maar ik hoop dat alle achtergebleven rommeltjes dan afkomen, moet volgende week op controle, en dan hopelijk geen curretage. We moeten het helaas afwachten..

En dan nu (niet lachen!): Heb ik gisteren van de gyn incontinentiemateriaal meegekregen ivm het vele bloedverlied... Zit ik dus met zo'n Tena-lady, das al erg zat! Krijg ik gewoon luieruitslag op mijn billen!! Vanochtend dus maar zinkzalf 'geleend' van zoonlief! :)

7. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL

Na week 12 is de kans op een miskraam echt heel klein. Dan kun je rustig achterover hangen en genieten. Dat bloeden gebeurt veel. Kan innestelingsbloed zijn. Maar ook contactbloedingen. Je hebt als zwangere meer bloed, alles wordt weker en vaatjes worden dunner. Er kan makkelijk wat knappen en bloeden. Heel soms is het wel een miskraam. Maar daar horen ongesteldheidsachtige buikpijn en lage rugpijn bij (vaak) en dat zet meestal vrij snel na de eerste druppel bloed door. Er zijn in dit forum gewoon veel pechverhalen, dat maakt t erg spannend. Maar probeer niet te stressen.

Pukkels had ik ook bij mn dochter. Ik dacht ohnee, niet 9 maanden acnee. Maar t was maar drie dagen, als reactie op de komst van zoveel hormonen en toen trok t weg en de hele zwangerschap geen pukkel meer gezien. Blijven de pukkels, dan krijg je een meisje haha, ze zeggen dat meisjes hun mama lelijk maken in de zwangerschap haha. Niet bij mij, ik was een heel mooi zwangere. En heb toch echt een meid.

8. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja afwachten vandaag denk ik. Mij zeiden ze, als bloeden stopt en pijn weggaat, hoef je niet te bellen. En niet schrikken als je dag erna nog wat bruin ziet, zei ze, dat is dan oud bloed. Je kunt wel her beste zo rustig aan mogelijk doen. Tot je je weer helemaal okee voelt. Sterkte.

9. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha. Dat gepieker is heel normaal aan t begin van de zwangerschap. Je energielevel kan na de bevalling nog wel lager zijn dan nu, maar je vergeet 1 ding, je krijgt er een ongelooflijke oerkracht bij als moeder, dat is echt fantastisch. Je hebt tijd zat om aan t idee te wennen. Ik vind werken ook weer lekker. Ik werk ook vier dagen nu. Zou naar drie willen maar daarvoor komt vanzelf wel een oplossing of mogelijkheid. Als de opvang thuis goed is, kun je t beter loslaten. Ik mis mn dochter niet, maar bel een paar x en krijg fotootjes door. Dan trek ik t. Ze mist mij nu ook nog niet, ze is bij papa of bij de lieve oppasvriendin. Als ik thuis ben is het knuffeltijd haha. En lacht ze breed. En ik ook. Oh Kahlen, een beeb is zooooooooo heerlijk. Je leven verandert zo, positief, dat wordt een moedertje in je losgemaakt, zo heerlijk.

10. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve MissMomma, Hepie, mn wederhelft, ik moet je wat opbiechten. Ik heb wel gelachen. Arme schat met luieruitslag.

Ik was er maandag letterlijk en figuurlijk ziek van. Dinsdag ziek en verdrietig. Gisteren lamlendig en echt depressief. Vandaag word ik wakker en denk ik, ik ben er voor een groot deel doorheen. Ik vind t nog steeds heel jammer, maar misschien word ik voir iets behoedt. En misschien klinkt het raar, maar als ik de verhalen hier zo lees, zijn er een paar dames die ik het zo ontzettend (meer) gun. Mijn tijd komt wel, als die er rijp voor is, pas dan zal t eitje rijpen. Ik ga de dingen in mn leven nu een voor een aanpakken. Mn leven is best een chaos, dus eerst weer orde.

Ik bloed ook nog. Ik vind dat erg confronterend. Ook ben ik nig niet helemaal zwanger af. Morgen ga ik weer werken. Heb mezelf ff vier dagen uitgepland. Morgenvroeg wel even naar het ziekenhuis. Urine inleveren om te checken of het hirmoongehalte daalt en de zwangerschap echt niet buitenbaarmoederlijk was. Ik laat ook ff bloedverlies checken. Ik hoop ook dat ik geen curritage hoef. Ik doe t ook liever zelf. En ben als de dood voor narcose.

Wat ik nog wou zeggen. Ik vind dit een heftig forum, zoveel droevige verhalen, maar ook zulke sterke mooie vrouwen. Ik denk dat dit nu al een hecht ckubje is. Ik voel me bevoorrecht om hier te mogen blijven. Ik hoop echt dat ik het aankan en dat ik van jullie zwangerschappen ga genieten. En ik hoop zo ergens als jullie in de laatste loodjes zitten te kunnen mededelen dat ik de 12 weken door ben. Een heel fijne dag ieder en dikke knuffels.

11. MissMomma

MissMomma Actief lid

4 feb 2012
    172
    0
    0
    Moederen, huishouden, werken (verpleegkundige)..
    Droomland
    *Sluit zich aan bij Uki*

(enneeeeh ik moest zelf ook wel lachen.... Luieruitslag! Dat verzin je toch niet!)

@ Lieve Guus: Heel veel wijsheid gewenst vandaag... afwachten is het allermoeilijkste wat er is!

@NobodysWife: hoe is het eigenlijk daar, verlies je nog bruin of bloed of niet meer?

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik werk nu 3 dagen ipv 4. En dat is voor mij precies goed. Ik heb die ene dag zeg maar ouderschapsverlof opgenomen. Deze maand werk ik er 3,5 /4 per week ivm vakantietijd,e n ik merk dat het toch net te veel is. 3 is precies goed.

En de kosten voor een keintje vallen best mee.
    Ik was de eerste maanden ongeveer 100 euro per maand kwijt. Maar dat was 40 euro aan voeding ( speciaal voor krampen en lastige ontlsting) en 40 euro aan luiers, en 20 euro aan overige dingen als doekjes en billenzalf etc. Maar dan heb ik alles van het A-merk genomen, pampers etc. De bumblies van de aldi zijn bijvoorbeeld een goed alternatief, en dan ben je misschien 15-20 euro aan luiers kwijt. En als je kv geeft en je neemt kruidvat eigen merk ( die ik nu trouwens ook heb) dat scheelt ook alweer 15-20 euro in de maand.

Daarbij ga je kinderbijslag krijgen, combinatie korting van de belasting vanaf dat je kindje 6 maanden is. ( hier ongeveer 1500 euro per jaar, maar hoe meer je werkt hoemeer korting je krijgt)

13. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Uki , ik vind je echt stoer !!!

14. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stoer?

15. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ik vind jullie allemaal zo sterk en lief..
    Velen van jullie hebben heel heftige dingen meegemaakt..ik kan niks anders dan heel veel respect tonen voor deze vrouwen.

Ik weet niet of ik zelf in zo'n situatie ook zo sterk zou zijn geweest. Echt petje af..
    Gister in bed moest ik aan de verhalen denken... en barste ik zowat in tranen uit.. vl dacht dat ik gek was.. maar tis allemaal zo heftig..
    Ik hoop voor iedereen dat de zwangerschap verder goed verloopt, zonder al te veel spanningen en veel geluk en rust...

@Hier niks bijzonders... dat plassen voor mvm is toch onhandig soms.. ik heb de blauwe kraten gewoon buiten de voordeur staan.. ik vind het vreselijk stinken, en ik plas zo veel dus ze hebben aan mij een goede...
    En daarnet over mn nek gegaan door het kijken naar een foto van een ijsje.. als ik eraan denk word ik alweer naar... (gewoon een normaal softijsje)...
    het begint nu echt te komen.. de rare dingen...

16. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Uki, heb je blog gelezen, wat kan jij dingen mooi verwoorden.@ Edith, wat een sapnnende tijd voor julie zeg. Ik loop ook in het Erasmus, vanwege de ziekte van Crohn. @ Miss momma, sterkte hou je taai.@ verhalen, ik vind de verhalen mooi en ook droevig, het hoort voor altijd bij iemand en dat zal ook zo blijven. Daarom vind ik zwanger zijn een heel wonderlijk iets.@ Guus, bij twijfel, ALTIJD bellen, zeggen ze ook als advies in het ziekenhuis bij mij. Liever 1 controle teveel, dan 1 te weinig. Stress is sowiezo niet goed voor je nu.@ Hier. alles wel goed, eten gaat wel goed, maar vind zoet niet lekker, want dan word ik misselijk.Mijn verhaal,Ik heb 5 jaar geleden mijn rug gebroken , met 2 breuken in 1 wervel. Niemand kon vertellen hoe mijn leven eruit zou gaan zien of ik beperkingen zou hebben. Maar nu 5 jaar later ben ik getrouwd met een hele lieve man, die de dingen doet die ik niet goed kan doen (ik kan gewoon lopen en rennen, maar me rug is mijn zwakke plek) en vorige jaar moeder geworden en nu zwanger van ons 2de kindje. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

17. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Ik heb vanmorgen wel gebeld naar de verloskundige ivm het bloedverlies van gisteravond. Mag morgenochtend rond kwart over negen komen voor een echo! Heel fijn natuurlijk.

Verder geen nieuw bloed meer, wel nog bruin met afvegen! Af en toe wel wat krampjes maar verder niet!

Hadden zo'n mooie kloppend hartje twee weken geleden! Dat kan toch niet voorbij zijn? Afwachten maar

18. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misja fijn dat je voor echo mag. Rustig aan tot die tijd en positief blijven. Ik duim voor je.

19. Uki

Uki Actief lid

17 jul 2012
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Smile82. Rug breken ook nie fijn. Ik herinner me nog versje in poesiealbum. Ik ben nog uit jaar kruik, toen waren er nog geen vriendinnenboekjes:

Begin de dag met een dansje
    Begin de dag met een lach
    Wie vrolijk is in de morgen
    Die lacht de hele dag.

Dus niet met je verkeerde been uit bee stappen. En doe je t per ongeluk toch? Dan heel hard lachen!

20. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

ooooo man o man, ik moet blijven eten nu, anders voel ik me heel gammel en slap! dus na de misselijkheid kan dit ook nog! :) heeft iemand tips? want steeds biscuitjes eten is ook niet echt gezond lijkt me. brood krijg ik amper weg helaas :( heb het nu 2 dagen, s nachts en s ochtends knort mijn maag alsof het een paard is! en als ik net heb gegeten (en dan ook echt vol gevoel heb) begint het al heel snel weer van voor af aan!

sorry, ben erg ego, vergeet steeds te reageren op jullie berichtjes, maar ik lees ze echt hoor en leef ook mee!!

Deel Deze Pagina