Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ennasil

ennasil Niet meer actief

pffff wat een bevalling net op het toilet!! ik zit zo verstopt als wat.
    en ik durf ook niet heeeel hard te persen maarja wil het er wel graag uithebben dus heb toch even wat druk erachtergezet. en ja hoor eindelijk gelukt:D ( sorry voor mijn smerige verhaal;))

2. ennasil

ennasil Niet meer actief

dat is inderdaad een netjes buikje niet te groot niet te klein;) ik weet nog van mijn schoonzusje dat die al met 15 wk een ontzettend groot buikje had. ik zie nog steeds niet veel aan mijn buik;) dus ik weet niet wat mijn moeder eraan zie hoor hihi.

3. ennasil

ennasil Niet meer actief

hmmm;) ik had zojuist een uur na het drukken ineens een grote slijmsliert in de kleur geelgroenbruinig.. zou dat van het drukken zijn geweest? elke keer als ik wat zie word ik een beetje onzeker:(

4. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Ik heb vroeg in de zwangerschap ook een bloeding gehad na dat ik ontlasting had wat er met moeite uit te krijgen was. Maak je niet ongerust want je onderkantje is tijdens de zwangerschap enorm doorbloed! Daardoor kan er snel een bloedvaatje knappen! Ik blijk er heel gevoelig voor te zijn.

Meiden: hoe doen jullie het met vleeswaren? Ik koop altijd me vleeswaren vers! Maar afgelopen maandag heb ik bij mijn ouders worst op die in van die voorverpakte pakjes zit! Mag je dit eten? Want lees net dat daar listeria in kan zitten omdat het vacuüm verpakt is! Dat wist ik niet! Maak me gelijk zorgen vooral omdat ik twee dagen later dus diaree had! Wat denken jullie?

5. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    Volgens mij is het alleen een probleem bij voorverpakte gerookte zalm.

6. zasaa

zasaa Lid

27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen!

jeetje wat is er veel geschreven!!!! Ik ben eerder teruggekomen van onze rondreis door Europa. Het ging totaal niet goed met mijn kat (wat toch echt mijn beste maatje op de hele wereld is!), dus vandaar de beslissing om 4 dagen eerder naar huis te gaan. Rondreis was echt geweldig. We zijn door 15 landen gekomen. Veel gezien, meegemaakt en gelachen, maar toch wel weer blij om in Nederland te zijn. Vooral omdat ik nu weer haring kan eten. Tijdens onze reis heb ik 1 keer overgegeven, wel snel duizelig door de warmte, maar verder alles prima.

Thuis aangekomen blijkt dus dat ik een paar kilo ben afgevallen, terwijli k echt behoorlijk veel heb gegeten. Buikje is nog niets van te zien, soms dagen dat ik niets geen last heb van kwaaltjes. Nu heb ik heel stom op miskraamforum gekeken en nu zit ik me gigantisch zorgen te maken. Ik heb namelijk nog geen 2e echo gehad. Heb aankomende week pas intake bij de VK. Zucht...weet dat iedereen hier vast mee zit, maar ik moet even mijn ei kwijt.

Vriendjelief zegt dat als ik me continu druk gaat zitten maken, dat dat juist niet goed is (heeft hij een punt in).

7. zasaa

zasaa Lid

27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb me gisteravond scheel gegeten aan tosti en de ham daarvan kwam ook uit zo'n voorverpakt pakje. Ik denk zelf wel dat het kan hoor. Ligt er ook misschien wel aan wat voor soort vlees je hebt gegeten. En die diarree. Bij mij wisselt zich dat af. Ene paar dagen het ene, andere paar dagen het andere. Je darmen zijn natuurlijk beetje van slag nu, dus daar hoef je niet gek van staan te kijken. Als je je grieperig gaat voelen deze dagen, dan wel gelijk aan de bel trekken (dat zijn de verschijnselen als je bent besmet met de listeria bacterie).

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik koop mn vlees altijd voorgepakt, in die verpakkingen (ik ga nooit naar de slager ofzo), en ik heb er bij alle zwangerschappen nooit last van gehad, zelfs zalmsalade gegeten en dat mocht van de vk toen.

Ennasil vervelend zeg!
    Ik heb er gelukkig nog geen last van dit keer, maar ben er ook erg bang voor omdat ik bij mn zoontje ernstig last had van obstipatie (ik ging maar 1x per 1,5/2week in de zwangerschap buiten zwangerschap 1x per week).
    Ik probeer wel veel te drinken overdags.

Hier verder alles prima, geen bijzonderheden.
    Gisteravond nog de technische recherche over de vloer gehad, pfff.
    Er gebeuren zo van die rare dingen in t huis...!
    Sloten die spontaan van nachtslot gaat, schuur overhoop met de schuurdeur open..etc :S

9. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Ik eet altijd vleest wat voorverpakt is en niet vers zoals van de slager.:)

10. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Me too, dat mag ook gewoon hoor zie link, staat niets over voorverpakte vleeswaren, behalve dat je voorverpakte producten niet te lang moet bewaren, wat mij logisch lijkt.

Listeria | Voedingscentrum

Oh ja, in de link staat ook dat zoute haring mag! Ik weet niet meer wie dat vroeg van week, maar het mag dus :D

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @ennasil ik heb van de vorige zwangerschap al mijn buikfoto's in een album staan. Staat hier in mijn profiel op zp. Moet je maar even kijken.

12. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

ik vroeg dat :) en inmiddels heb ik vandaag heerlijke zoute haring op! wat fijn dat dat mag!! :)

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Gewoon lekker bij de visboer halen, want die voorverpakte uit de supermarkt zou ik toch niet doen.

14. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Bah ik griezel van jullie haring verhalen! Nu lust ik dat zoiezo niet, zwanger of niet!

zo lekker gedoucht en heerlijk op de bank de finale van de mannen hockey kijken! Wie kijken er nog meer?

Ik heb trouwens het hartje van de kleine gehoord op de angelsound! En voor er weer discussie ontstaat of het goed of slecht is ik geloof er niet in, want het is niet bewezen en je staat de hele dag onder straling! (telefoon, tv, magnetron enz)

15. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Mwoohahaha:p, haring, lekkere vette zoute haring :D.

Wij kijken de finale ook op het moment ;)

16. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Het is alleen net als gisteren nog wel een beetje saai spel hoor! Wie weet veranderd het na de rust

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Misja wat fijn dat je het hartje hebt gehoord!
    Ik geloof ook niet dat het schadelijk zou zijn, het is gewoon een holle versterker en zou dus niet weten waar de baby last van zou moeten krijgen!
    Ik ga hem ook weer aanschaffen! :p

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Oja, ik heb vandaag kip tandoori op met prei, maar was vergeten het nogmaals te wassen (is al gesneden en gewassen staat er op), pff stom, maarja voor ik t wist zat ie al in de pan XD
    Nouja...ach,,bij mn zoon ook wel eens vergeten en is niks gebeurd.

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    In de pan is het lekker warm, dus zal geen probleem zijn lijkt mij.

Angel sound zou ik ook wel willen hebben. Leuk! Wat ik wel nog van mijn zoontje weet is dat als ik op controle was geweest en de vk naar het hartje had geluisterd hij altijd onrustig was tot een uur eens, en ik kreeg altijd wat gespannen buik ervan. Zelfde trouwens na een ctg, dan schopte hij die dingen er zowat af

20. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Die prei.is toch goed verhit en gaar voor je het ging eten? Dan is het geen probleem hoor! Ik heb gisteren macaroni groenten zo de pan ingemikt, maar het is verhit dus niks aan de hand lijkt mij? Gaat alleen over groenten die je rauw opeet als stamppot rauwe andijvie en sla denk ik!

@angelsound: als het schadelijk zou zijn dan zouden ze echt.niet verkocht mogen worden in nederland! En dan zou de vk het ook niet gebruiken. Hoor het.hartje nu al een week! Vk zijn er vaak niet zo voor omdat het wel eens paniek kan veroorzaken als je het hartje niet kan.vinden. Zijn overigens niet duur, 30 euro dan heb je er 1.

Deel Deze Pagina