als je al davitamon mama slikt hoef je niet appart foliumzuur te slikken, en ook geen extra visolie. ik zou even kijken wat erin de visolie zit, en dat vergelijken met davitamon mama.
ik slik puur mama van vsm zwangerschapsvitamines. ik heb gekozen voor de variant zonder visolie. ik heb een ander potje gekocht met losse visolie capsules omega 3. opzich is visolie wel heel erg goed voor een ongeboren baby. vooral voor de ontwikkeling van de hersentjes zeggen ze. maar inderdaad als het er al in zit zou ik niet extra slikken. maar dat is ieders eigen keuze foliumzuur hoef inderdaad niet meer dat zit al in de zwangerschapsvitamines voldoende. en na 12 wk maakt je lichaam het zelf aan.
Maar je hoeft niet te stoppen met foliumzuur na tien weken! Je hoeft het dan niet meer te slikken, maar als het standaard in je vitamines zit dan kan je dat gewoon doorslikken. Ik had de davitamon mama plus met visolie. Deze waren vorige week op bij kruidvat! Heb nu dus 1 x eigen merk genomen! Bah de vislucht komt in je keel omhoog als je moet opboeren. Neem ze nu maar in vlak voor ik ga slapen! Dan heb ik er tenminste geen last van!
nee inderdaad gewoon de vitamines nemen hoor. ik bedoelde eigenlijk als iemand los foliumzuur slikt je het niet door hoeft te slikken maar kwaad kan het zeker niet. hahah ik heb er geen last van hoor de vislucht. mischien dat het per merk verschilt? ik heb visolie capsules van vitatotaal. maar wel omega 3 . in omega 6 zit veelste veel rotzooi vind ik.
Misja die heb ik ook, dat doosje is ook MET visolie. Ik slik gewoon 1 capsule, zo'n paarse. Verder niets want teveel vitamines is ook slecht, ook al plas je het uit. Het heet gewoon "Davitamon Mama + Visolie" Je hebt ze ook zonder Visolie variant. Bij mn andere kids, als ik wel eens ongezond at of slecht at, nam ik een pilletje in. Tot 10 weken word aangeraden, al hebben meerendeel van mijn vriendinnen het niet eens genomen, de gehele zwangerschap niet. Ach, ik doe t wel, ik zondig wel eens, maar t voelt wel prettiger om te nemen.
Ja vind het ook prettig om te nemen! Want als ik nu een kindje met open ruggetje zou krijgen weet ik een ieder geval dat het daar niet aan gelegen heeft! En ik neem dus volgende x echt geen kruidvat merk meer! Bah. Dat is een tablet met vitamines en apart een capsule met visolie! Bah wat is die smerig. Dus volgende x weer gewoon die van davitamon! Neem ze nu vlak voor het slapen gaan dan heb ik er geen last van! Zo net rondje gewandeld met J en de honden! Manlief heeft helaas fiks overwerk! Zou eigenlijk half vier klaar zijn met werken maar dat werd op zijn vroegst nu pas vijf uur! Zo mijn tomatensoepje maar eens gaan voorbereiden! Lekker met verse tomaten!
Okeej, ik heb echt t idee dat ik misselijk word van die pillen, ik neem ze altijd 's ochtends als ik gegeten heb.
Ik heb precies hetzelfde, ik ben nu 3 dagen gestopt met de pilllen en de misselijkheid is minder. Ik wil morgen weer beginnen, hopelijk blijft de misselijkheid weg . Ik neem ze ook in de ochtend bij het eten.
Ja als je ze vlak voor het slapen gaan inneemt merk je er niks van! En krijg je toch je vitamines binnen! Mischien een tip!
Ik slik Women's Health - Zwanger Zijn van Bloem en wordt er niet misselijk van. Moet er wel 2 op een dag.
dag dames... zo wat kletsen jullie gezellig veel zeg..bijna niet bij te lezen hahha.. K zag wat over bacterie in eten...er zijn veel verhaaltjes over allerlei eten dat je niet en wel mag...Nou moet ik eerlijk zeggen..de " rauwe" kaas laat ik staan, camambert enz.. (of hoe je dat ook schrijft haha).. maar de zalm, enzo niet hoor... haha dat kan ik niet laten.Maar zo zijn er meer dingen dat k niet kan stoppen..en daar baal ik dan weer wel van..want dat is vele male slechter...grr.. van de week maar weer poging doen. Tmoet gewoon!! Nou mn bedje uit, en lkkr douche en genieten van t zomerse weer..Ik blij ik nu pas vakantie heb...
Dat werkt hier niet, dan droom ik 's nachts dat ik moet overgeven en wordt ik dus spuugmisselijk wakker . Misschien idd toch maar weer op zoek naar andere pillen. Ik had Dagravit, en ben overgestapt op Kruidvat, maar dat werkt dus ook niet. Bamjolan, ik ben ook nog niet eerder zo misselijk geweest gedurende een zwangerschap, en het duurt ook zo lang voor het minder wordt zeg. Ik weet niet meer wat ik de vorige zwangerschappen slikte... Wat betreft bacterien, ik probeer niet te flippen over iedere bacterie, maar probeer mij wel aan de regeltjes te houden. Geen rauwe dingen, beperkt houdbare spullen snel opmaken, geen kattenbak verschonen, roken en alcohol zijn al niet van toepassing, en verder gewoon doorgaan met normaal leven . Hier hebben we nog 3 weken vakantie. Heerlijk. Vandaag beginnen in bepaalde delen van NL de scholen weer.
Ja in het zuiden zijn vandaag de scholen weer begonnen! Hier hebben ze nog een week! Maar aangezien ons zoontje pas ruim tien maanden is hoeven wij daar geen rekening mee te houden! Wij gaan pas over drie weken op vakantie! Heerlijk vooruitzicht nog! Bij mijn zoontje was ik echt panisch voor de bacteriën waar je allemaal wel niet mee besmet kom worden! At geen fruit, alleen gekookte groenten die ik zelf klaarmaakte. Geen vleeswaren en kaas etc. alles waar dat maar in kom zitten at ik niet! Tenzij het verhit was! Dat wil ik dus nu echt niet meer! Je begrijpt wel dat na de bevalling een broodje worst en kaas echt zo ontzettend lekker was! Nu eet ik vleeswaren niet langer dam drie dagen na openen! Verder gewoon alles goed wassen! Maar merk wel dat ik er weer heel erg over nadenk! Hoe doen jullie dat met pakken sap, melk, yoghurt, vla, kuipjes boter etc. Als je die geopend hebt hoelang eet of drink je het dam nog? Tot aan de houdbaarheids datum of ook beperkt? Lastig hoor, in deze wereld weten we teveel! Ik ga mijn emmer, sopdoek en schoonmaak middel maar eens uit de kast trekken! Moet ook weer gebeuren! Het is maandag!
@krulletje: zalm mag trouwens wel gewoon hoor! Alleen geen voorverpakte en vacuüm verpakte zalm! Vers van de visboer is geen probleem! Dus lekker van genieten. Heerlijk boterham zalm met kruiden kaas!
Wat betreft eten: zolang het nog goed eruit ziet, goed ruikt, en niet op de 'gevarenlijst' staat, dan eet ik het
Zo...kindjes weer naar school, en ik weer aan het werk vandaag. Het normale leven begint weer, en dus ben ik van plan om me ook weer vaker te melden hier en mee te schrijven. Vanavond voor de eerste keer naar de verloskundige (10+1), zou ze dan het hartje al kunnen horen?
@Ploetertje: ik denk het zeker wel! Bij mij konden we het namelijk al horen met 6 weken en een paar dagen, maar het ligt misschien aan de apparatuur.