Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Goedemorgen meiden!
    De kids hebben hier nog een weekje vrij!
    Gaan ze alweer naar groep 6 en groep 5 pffff haha

Ik dacht dat je die kaasjes sowieso wel mocht uit de Nederlandse supermarkten, alleen vanuit de boederij en in Frankrijk zelf moet je uitkijken.
    Ik lust zelf geen kaasjes oid dus neem het bij voorbaat al niet hihi

Ik mis alleen mn broodje tartaar!!!!!!!!!!!!!! Hahahaha
    Komt wel na de bevalling :p bij de andere 3 kreeg ik direct na de bevalling 2 broodjes hihi :p

Zo strakkies weer werken, kort weekje gelukkig, volgende week ook! :D
    Heb gister nog een sollicitatie de deur uit gedaan, ben benieuwd!
    Al zal ik wel moeten vertellen dat ik zwanger ben.

2. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland

He hoi, ik heb dat ook hoor. Dacht eerst dat het toeval was maar heb het bij alle zwangerschappen gehad. Elke keer als ik m'n pilletje foliumzuur vergat was ik lang niet zo misselijk. Ik slik trouwens die van VSM mama

3. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    Friesland
    Hier ook nog 3 weken, heerlijk. As vrijdag gaan we een week naar Duitsland.
    Maar morgen eerst m'n 1e echo, erg spannend!

4. ukkie11

ukkie11 Actief lid

18 dec 2010
    256
    0
    0
    @ploetertje
    Bij mij luisterde ze de eerste keer niet naar het hartje, dat gaan ze vanaf de volgende keer doen.

@lilalief
    zo herkenbaar heb mn badkamer gepoetst en ben kapot!

5. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

slikken jullie naats foliumzuur ook vit D? dat raadde vk mij aan, maar heb geen zin in hele preparaten, want ik eet toch wel gezond. helemaal nu! normaal snoep ik graag en veel en nu.....snoep staat me tegen! verder hier ook steeds die moeheid :( ga standaard na lunch even liggen nu t nog kan. heb nog 2 weken vakantie. deze week 3 daagjes naar gent met vriendlief maar zie er tegenop: tegen treinreis, tegen feit dat ik zo snel moe ben, veel soorten eten me tegen staat, etc. maar goed....vriend zegt dat ik me niet druk moet maken en alleen maar dingen hoef te doen waar ik zin in heb.
    hier dreigt nu enorme bui, hoop dat ie snel voorbij is, geen zin in onweer!

6. Martha81

Martha81 Actief lid

3 mrt 2009
    221
    0
    16
    Friesland
    Juffie2 ik slik geen vitamine D extra, is eigenlijk ook nooit tegen mij gezegd. Waarvoor zou dat goed zijn? ( kan ik het ook nog overwegen om wel te slikken :) )

7. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

ik slik verder geen multivitamine ofzo, alleen foliumzuur en nu dus vit D. dat is goed voor spieren, gebit en botten..zowel voor jou als voor de aanmaak bij t kindje! je hebt ze van davitamon en dat zijn ienieminiepilletjes en slikt dus makkelijk weg...heb ze zojuist bij t kruidvat gehaald ;)

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik slik geen losse vit. D.
    Zit allemaal in het suplement, en daarbij eet ik ook regelmatig kaas of yoghurt oid en drink ik ook melk etc.

9. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hier ook geen losse vitamine d, zit idd al in de multivitamine die ik slik!

Mmm zo lekker verse groenten soep eten! Broodje erbij. Prima met dit weer!
    Vind het vandaag wel stilletjes!

Hier vanmorgen lekker de beneden boel gesopt! Daarna lekker samen met J Gelijk een dutje gedaan! Heb ik echt nodig! Bij mijn vorige zwangerschap ook zo ontzettend moe geweest en dat is nu ook het meeste waar ik last van heb! Wel veel meer misselijk als bij J! Maar lijkt minder te worden! Vandaag alweer elf weken! Gaat eigenlijk best snel

10. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Pakken vla zijn hier binnen een dag op, pakken melk ook, en anders de volgende dag wel :D. Maar ik ben ook wel een mieperd met houdbaarheid hoor, als het geopend is moet het wel binnen 24 uur op van mij.

Vitamine D. Ik slik ( nou ja, ik normaal gesproken ) ook een multivitamine, dus geen vitamine D.

Martha81, succes morgen!

11. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hihi, die camembert kun je juist gewoon eten! En zelfs hele verse rauwe vis aan de visboer. Alleen vacuüm verpakte gerookte zalm enzo niet.
    Was t weekend in Frankrijk en daar moet je bij de supermarkt zelfs zoeken naar kaasjes die je niet mag hoor! Alles "au lait pasteurisé" mag je gewoon eten.

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Vandaag de eerste cho gehad. Alles was helemaal oed !! Een mooi kloppend hartje gezien.

4 september de termijn echo. Ik heb er zin in !!!

13. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Bamjolan; Wat vervelend al die rare dingen in huis. Ik zou geloof ik gek worden ervan.
    @Gebakje gefeliciteerd met de goede echo.

14. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gebakje wat super! Gefeliciteerd!

Wij hadden vandaag witlof met saus en aardappels op.
    Straks ff patatje speciaal halen hahaha sorry heb ik echt even trek in!! hihi
    Morgen alweer 9 weken! Wauw!

15. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hoi hoi!

Bijgelezen; nu reageren;)

@Vitamines: ik slik omnibionta pronatal en dan nog een hogere dosis foliumzuur (zus heeft een dochtertje met hele lichte vorm van open rugje, schoonzus heeft een zoontje die geboren is met open buikje) dus wij nemen geen risico's.
    Vit. D heb ik nog niet gehoord dat je dat apart kan innemen ik drink zelf heel veel melk en eet veel melkproducten en dan zit er ook nog in de vitamines dus denk dat dat wel volstaat.
    Weet wel dat baby's dit moeten innemen na de geboorte.

@Bamjolan: Ik zou ook gek worden moesten er zo'n vreemde dingen in huis gebeuren.. Ben echt een bangerd;)

@Gebakje: Wat fijn dat de echo goed was!

@dingen niet/wel eten: Ik ben ook wel heel strikt, eet nooit groentjes op een belegd broodje of de groentjes die je op restaurant krijgt heb altijd schrik dat ze deze niet genoeg wassen. Zelfs in de mc donalds vraag ik om mijn hamburger zonder sla te maken:p
    Waar ik echt héééél erg naar verlang is een stokbroodje met prépare (denk dat jullie dit in nederland anders noemen;))
    Was mijn eerste maaltijd na de geboorte van mijn zoontje:D

@All: Vandaag 10 weken! Altijd blij wanneer we een dagje/weekje verder zijn.. Nog 18 dagen en dan eindelijk de echo:D Hoezo ongeduldig??:D
    Verder niks te melden, leven gaat hier gewoon zijn gangetje:)

16. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Hoeveel mg? visolie slik je erbij?

17. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Zag een goede echo,super!

Hier woensdag tweede echo :)

Josjogirl, prepare, is dat filet american? Zoja dan was dat ook t eerste wst ik at na de bevalling, had t zoooo gemist :p

18. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Eten,bij de eerste heel precies geweest nu ben ik er gemakkelijker in.
    Neem geen rood vlees,rauwe eieren,alcohol en rook niet (nooit gedaan). En houd rekening met medicatie

Verder hier afgelopen week 2 camberts gegeten hmmmm

Maar voor de meiden die zo precies zijn, missen jullie dan niet die lekkere softijs met dit warme weer ;)

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb pas nog een heerlijk softijsje op! :D

20. biancaa1982

biancaa1982 Actief lid

29 mei 2012
    114
    0
    0
    @ gebakje : gefeliciteerd met je goede echo! wat een heerlijk gevoel he!

@ vitamine: ik slik zwangerschapsvitamine van de hema

@softijs en zelfgemaakt schepijs.... oooh wat mis ik dat! haha

Deel Deze Pagina