Even een updateje van mij. Geen last van de hitte, maar ben vorige week net teruggekomen van 2 weken Rome met temperaturen rond de 40 graden. Dus dt valt nog mee. Ik voel nog niks, ook mn baarmoeder niet, maar maak me geen zorgen. Ben pas 7,5 week en t is mn eerste. Draag nog geen positiekleding, alleen kan ik mn riem niet meer zo strak dragen als normaal. Nog 3 daagjes wachten en we kunnen junior zien, kan niet wachten.
hier wel last van hitte, terwijl ik er normaal zo goed tegen kan! verder nog erg moe, tussen de middag slaap ik standaard. hoop dat dat snel bijtrekt want over 2 weken start school weer en sta ik dus weer fulltime voor de klassen vol pubers!
Ook update van mij: ben de afgelopen dagen iets minder misselijk joepie! Verder kom ik mijn bed lastig uit want smorgens en ook savonds trouwens voel ik me beroerd. Ben nog niet aangekomen, draag mijn normale kleding nog. Savonds is mijn buik wel opgezet en hoewel mijn broeken allemaal passen, drukt t wel in mijn buik tijdens het zitten dus dan doe ik mijn knoop even open. Krijg een mini bolletje maar smorgens zie je er weinig van. Al is mijn buik niet meer zo super plat als altijd meer! Ik heb alleen de laatste tijd dat ik echt even niets over baby's wil horen of zien opeens? Terwijl ik eers als een bezetene zat te surfen en het alleen maar over babies kon hebben. Nu benauwd het me opeens. Hoop dat het na de echo weer beter gaat, snap er niets van. Ik word ook helemaal gek van alle babyfotoos die op mijn facebook gepost worden elke dag. 10 fotoos over nieuwe tandjes, omdraai pracht en lachjes. Heel schattig misschien maar ik irriteer me er gewoon aan haha. Ik denk dat het komt dat ik het dood eng vind dat mijn leven straks zo veranderd en ik kan niet goed tegen verandering. Mijn vriend heeft die gevoelens die ik heb helemaal niet. Ik kan echt af en toe benauwd zijn van angst voor straks als t eenmaal geboren is.
Haha kahlen, dat snap ik wel een beetje hoor! Ben zielsgelukkig met m'n zwangerschap en raak in paniek als ik bedenk dat t nog fout zou kunnen gaan, maar jouw gevoel herken ik ook.. Heel dubbel soms. Kan ook echt geïrriteerd raken van al die mensen die denken dat ik nu opeens in alles wat met babies te maken heeft geïnteresseerd ben.. Haha. Komt heus wel, maar kinderwagens, babyfoons, maxicosi's en dergelijke zijn nog voor even de ver-van-mijn-bed show hoor... En praat gráág nog net als altijd over andere dingen ipv alleen maar over babies en zwangerschap.. Soort verwoed proberen om mn eigen identiteit te behouden en niet te veranderen in alleen maar mama-to-be..
ik heb net een zak chips achterover gewerkt maar heb er nu toch spijt van ik doe het niet meer. ik heb nu de zak leeg is .er helemaal geen goed gevoel bij. ik hoop dus dat het kindje er niet al te veel van merk. vanaf nu geen chips meer voor mij maar gezonde dingen.
Ach wat zou je kindje ervan moeten merken?? Ik zou er niet teveel aan tillen hoor, hier ook een snaaierd haha maar heb toch gewoon 3 gezonde kids gekregen die echt niet talen naar patat terwijl moessie zich klem gevreten heeft hahahaha
Ooo maak je maar niet druk! Bij de zwangerschap van mijn zoontje ging er bij mij in het begin elke dag een zak paprika chips naar binnen En toch hebben we een gezond kereltje
ik ben meer bang dat de zout iets aantast ofzo. niertjes of iets. als dat het al wel heeft.. het moet natuurlijk ook nog wel een beetje groeistoffen binnenkrijgen.
Ja maar dat is weer met teveel zout. Ik eet wel gewoon met zout, ik moet zelfs hihi Ook de kids nu tegenwoordig eten dat ook gewoon, je lichaam zet dat sowieso weer om in jodium. Ik denk dat je wel veel meer moet eten wil t schadelijk zijn. Die ene zak...de rest van de week neem je anders geen lekkernij, compenseert het toch een beetje Ik moet eerlijk zeggen, dat ik afgelopen weken (door verhuizing) niet geheel gezond gegeten heb, regelmatig patatje (soms ook wel 3 dagen achter elkaar), maar probeer er zeker wel op te letten, want teveel is niet goed natuurlijk.
@Goede echo's: Gefeliciteerd! @Kleding: Ik draag al mijn eigen kleding nog, het scheelt dat al mijn broeken laag hangen, hoge kan ik niet verdragen @kahlen: Heel normaal, en geloof me: met je (evt) zwangerschappen hierna heb je dat nog steeds. Dochterlief hier is ziekjes momenteel, en dus chaggie, slecht slapen, etc. Dan zit ik me ook af te vragen: "Hoe gaan we dat aanpakken als er 2 zijn?!?" Maar dat komt allemaal vanzelf wel goed, hoop ik Tis nu toch te laat om van gedachten te veranderen @ennasil: Maak je vooral niet al te druk over wat je wel of niet eet, je kindje zal er niet zo heel veel van meekrijgen. Vermijd drank en drugs, en orgaanvlees, en het komt vanzelf goed
Leeuwtje, uiteraard komt dat goed hihi Vlak voor ik beviel van mn jongste waren de 2 meiden ziek, zat ik zelfs nog op de HAP, een week later was hij er. Heb me ook aangevraagd toen, hoe ik t allemaal ging doen, maar alles valt uiteindelijk vanzelf op zn plek! Zo nu ff 4 boterhammen eten met sandwichspread hahaha
Hier gister ook lekker een hele zak bugles met zo'n tube weg gegeten. ik kon het gewoon niet laten, die zak riep mij gewoon. Eet mij, eet mij. lol Krijgt je kindje niets van mee hoor.
morgen heb ik de intake bij de verloskundige, heb alleen geen idee wat ik kan gaan verwachten...maakt me een beetje nerveus op dit moment... heb ook nog niet echt vragen voor haar...misschien komt het omdat het onze eerste is en we dus helemaal niet weten wat ons te wachten staat... kunnen jullie mij iets vertellen?? dank
weten ze waardoor het mis ging na de termijn echo? misselijkheid, ik ben juist meer misselijk dan bij mijn dochter en minder pijnlijke borsten (geen) dus misschien ook een jongen tweeling...sja komt niet voor in de familie, vanmiddag zullen we het weten
Gewoon allemaal vragen over je gezondheid, evt medische voorgeschiedenis en je thuissituatie. Bloeddruk meten en urine controleren. En niks bijzonders hoor! Zeker niks om zenuwachtig over te zijn! Bloed prikken en hartje luisteren doen ze pas de volgende keer bij mij. Het enige vervelende vond ik de weegschaal.. haha!
vanmiddag 1e echo en intake......ben shijtzenuwachtig!!!! pfffff lang wachte tot 16:00..... hoop zo dat alles goed is....
Gespannen, het hoeft niet hoor, niet alle vrouwen voelen zelf hun baarmoeder. Moet zeggen dat ik ook wel wat moet drukken om het te voelen zodat ie wat "harder" word zeg maar.
Weet ik, maar tot nu toe heb ik hem alle zwangerschappen gevoeld (behalve bij de mk), dus ook bij de ma met ruim 11 weken. Nou zit ik nog wel niet op de 11 weken, maar wel in de buurt. Ach, nog even en het is zaterdag, dan weten we meer.
@gespannen: Ik weet niet of ik mijn baarmoeder al voel, weet eigenlijk niet waar ik naar moet zoeken Heb het bij mijn vorige zwangerschap ook niet echt gevoeld. Ik durf ook niet echt te duwen om iets te voelen. @3kats: veel succes/plezier straks bij de echo! @snoepen/chips: ik kan het soms ook niet weerstaan, al probeer ik er enorm op te letten wil niet extreem veel bijkomen tijdens de zwangerschap. @Kahlen: Hier soms ook twijfels hoor.. Ben heel gelukkig met de baby en we verlangen er enorm naar maar soms overvalt de angst me.. Hoe ga ik dit klaarspelen straks met 2 kids en hoe kan ik nu mijn aandacht goed verdelen zodat mijn zoontje zich niet buitengesloten voelt.. De ergste scenario's spelen door mijn hoofd.. Probeer het maar over me heen te laten komen, we weten toch pas waar we voor staan als het zover is Dus mijn raad; gewoon genieten en niet te veel piekeren @all: Pff.. ik word gek van het warme weer, blijf lekker binnen want word echt misselijk van de warmte... straks toch maar eens naar buiten, zoontje wil zo graag in het zwembadje