Als je een paar dagen iets voelt, qua kwaaltjes moet je juist blij zijn Heerlijk toch een dagje niet misselijk, of geen zere borsten. Ik heb meer dagen dat ik me juist super goed voel, dan dat ik last heb hoor. Had ik bij Jasper ook.
Ja, dat vertrouwen is moeilijk. Wordt denk ik pas beter als we het kindje dagelijk kunnen voelen bewegen. De echoscopiste verzekerde ons dat het stilliggen van de baby echt niets zegt, ze slapen gewoon zoveel procent van de tijd. Helaas is onze ervaring 2x niet positief met een slapend kind op de termijn echo. Hopelijk gaat je week snel voorbij en krijg je weer goed nieuws. Ik moet nu 1,5 week wachten. GEDULD.
Goedemorgen meiden! Gespannen ik kan idd wel om de bedden heen maar omdat je vaak alleen loopt op een afdeling met 32 kamers, 8 toiletten en dan nog personeelsgebied en 4 huiskamers, is dat vaak tijdnood en kies je de makkelijkste weg. Maar ik hou mn houding zeker in de gaten, al ben ik afgelopen week wel brij geweest (alleen maandag 3 uurtjes gewerkt en gister 2 uurtjes). Dus of t echt daardoor komt? Kon vanmorgen niet eens mijn veters normaal strikken, echt vervelend, ben nog zo kort om dit nu al te hebben maar voel me soms alsog ik al 6mnd ben met de bewegingen haha Al is mijn rug altijd wel een zwakke plek geweest hoor! Ennasil, ik snap je wel hoor, bij een 1e weet je vaak ook niet wat je wel en niet kunt verwachten. Probeer er idd vertrouwen in de te hebben, al is het soms moeilijk. Je zit al bijna op 10 weken, de kans is er altijd, maar de miskraamkans is nu erg klein geworden! Oja, ik had gister een soort van toeschietreflex in beide borsten, echt maf haha nu ik dit tiep heb ik het weer. Jaja, onze lichamen zijn echt in de weer!! Zo hier ook dalijk het badje op knallen, maar hoop dat ik er ook weer uit kan komen met mn rug haha
bij deze een foto van de echo van vandaag. zie net dat dat uitgerekende datum op 10-03 staat en niet op 09-03 wat ik eerst dacht. ach als het maar rond die datum er gezond uitkomt maakt het mij niet uit. kloppend hartje, 2 armen en handjes en 2 benen en voetjes gezien. Buik zag er ook netjes uit.
Meiden, Wat vinden jullie van barbecue in de zwangerschap? Vind het altijd beetje eng! Maar ik ben bang dat ik er dit weekend niet onderuit kan! Hoe doen jullie dat? En eten jullie bijvoorbeeld johma huzaren of rundvlees salade? Wow zie een prachtige echo voorbij komen! Hier a.s. Vrijdag de termijn echo! Zo benieuwd! Ben dan 12w4d! Als goed is een mooi klein mensje met alles erop en eraan! Heel benieuwd! Verder hier lekker relax het weekend doorbrengen in de tuin! J lekker in het mini zwembadje en ik lekker poedelen met me voetjes! Genieten vooral! Helaas manlief vanavond werken maar morgen is hij lekker vrij!
Barbeque kun je gewoon doen, ik neem wel salades want niet is van rauwe ei gemaakt in de NL supermarkten zoals de mayo oid. Je moet alleen goed opletten dat alles goed doorbakken is, dus even een sneetje oid er in zetten.. met vlees ben ik ook best een zeikerd haha
Hoi! Hier even uitpuffen binnen op de bank.. Geen weer voor mij die hitte nu Mooie echo zag ik!! Vandaag op 11 weken dus leuk om via van iemand anders te spieken hoe het er nu uit zou zien! Ik word wel weer een beetje nerveus ook, zonder aanwijsbare reden hoor, maar vorige week echo gehad bij 9w4d en nu krijgen we een echo meer tot de 20 wk... Is best zeurderig, maar dat duurt nog zo lang.
Heerlijk, gewoon doen, goed opletten dat er niets rauw is, maar verder gewoon doen! Salades kun je ook gewoon eten, zijn bewerkt. Ik heb ooit Johma gebeld daarvoor ,en ze zeiden dat je de salades van Johma veilig kan eten. Nét een pot zure haring op, heerlijk.
krijg je geen 12 weken echo? hier is het zo dat als je het niet vertrouw dat je zoiezo langs mag komen. doen ze helemaal niet moielijk over. normaal is het hier 9wk 12 wk 20 wk 32? en 36? dacht ik. en aan het begin van de zwangerschap buiten de echos om .om de 3 4 weken zonder echo maar wel met doptone luisteren. en hoe verder de zwangerschap vordert hoe vaker controle. dan word het elke 2 weken even luisteren voelen etc.
wij gaan morgen ook bbqen bij vrienden. die zijn ook zwanger. maar zij let echt op te weinig. ze heeft bijvoorbeeld speklappen spekrolletjes gekruide stokjes gekruide kip. dat gekruide probeer ik enigzins iets te vermijden lijkt mij niet heel prettig. ik hoop dat ze ook iets van naturel kip of varkensvlapjes ofzo heeft. zij drink ook gewoon cola etc. koolzuur blijf ik echt vanaf. ik drink water ,optimel, melk en af en toe amaak. zometeen eet ik lasagna achja heb vandaag mijn fruithapje al binnen
Ow maar ik drink ook gewoon cola en koolzuur hoor! Waarom mag dat niet? Ivm de cafeïne! Af en toe een glaasje mag best hoor! Ik drink ook veel water en thee! Pfff vind dit niet leuk meer! Ging heel de dag wel goed met de warmte. Maar het is nu binnen zelfs 28 graden! Echt niet lekker! Hoe houden.jullie het binnen koel? Ik heb geen airco. Alles zit potdicht! Rolluiken alles. Als het afkoelt.savonds en snachts word alles opengegooid en nog is het snikheet! Ik weet het niet meer!
Gewoon doorbikkelen en blij zijn dat we als we hoog zwanger zijn en/of moeten bevallen heeeeeeel wwarschijnlijk niet met dit weer opgescheept zitten. Weinig tot niets doen werk wel een beetje. Oo ja, ik die nooit koffie drink ben vanaf dat ik zwanger ben verslaafd aan koffie, moet me inhouden om er niet meer dan 5 op een dag te drinken. Misschien toch overgaan op cafieene vrije. Ennasil, ik merk dat jij je snel zorgen maak, zeker als het om voeding gaat. Nou hoef je in NL bijna nergens bang voor te zijn gelukkig. Alleen gewoon nergens teveel van nemen. En natuurlijk opletten met vlees, maar daar ben je zelf bij.
Ik heb ook alles over voor een gezond kindje, maar ik ga ook niet stoppen met leven. Ik drink af en toe 's avonds met dit weer een heerlijk glaasje cola. Ik gebruik geen alcohol, drugs of roken en ook geen rauwe vlees, en ik kijk uit met de kattenbakken, en dat zijn de voornaamste dingen. Aankomen en dik worden we toch wel hahaha
Vandaag de eerste echo gehad. Heb van de zenuwen vlak voor vertrek mijn ontbijt in het toilet gegooit. Was de eerste keer dat ik moest overgeven, hoop dat het daarbij gaat. Junior hart deed het uitstekend en hij/zij is alleen! Klinkt misschien ego, maar daar was ik er blij om. Over twee weken terug komen voor de officiele termijnecho, omdat ik nu pas 8 weken ben. De echo zelf vond ik wat minder fijn, maar dat komt vooral doordat ik helemaal verstopt zit en het daardoor niet echt aangenaam is al er iemand op de buik drukt. Heb vanmiddag meteen kiwi's, pruimen en sinaasappels gekocht in de hoop dat ik alles daar wat mee kan doorspoelen. Mijn buik is momenteel zo opgezwollen dat ik mn broeken niet meer aankan, en ik weet zeker dat dat niet door de baby komt. Ik vind het best grappig dat ik me de ene dag echt kut kan voelen, en de dag erna helemaal nergens last van heb. Merk wel dat als ik iets te veel gedaan heb, ik de dag er na de rekening krijg.
ik heb hier een formulier waarop staat koolzuur vermijden vandaar eigenlijk. en thee ook niet meer dan 3. ivm dat daar ook cafeiene in zit en ook theeiene.schijnt dat het kindje er risico voor loopt om een laag geboorte gewicht te krijgen.en een mogelijke gedragsprobleem. opzich eet ik ook nog wel vanalles iets hoor maar ik neem absoluut geen risicos. ik ben eindelijk na een lange weg zwanger en dat wil ik graag zo houden
Jij krijgt wel veel echo's dan ennasil. Ik ben jaloers. Hier alleen 8 weken, 12 weken, 20 weken. Ik heb gevraagd waarom niet met 30/36 weken ook nog 1, toen kreeg ik dat de zorgverzekeringen dat hebben afgekeurd. Het is niet wettelijk bewezen dat die echo's een meer waarde hebben.
@Ennasil: Op de site van Nutrilon werd aangeraden max 2 koppen koffie, 2 thee en 1 cola per dag. Ivm de caffeine. Ik heb geluk, ik was een echte koffiefanaat, maar wordt daar nu erg misselijk van. Drink heel af en toe een kop thee, en verder alleen sapjes.
Oh misschien zijn mijn kinderen daarom wel druk door de koffie en cola haha Behalve mijn oudste, die was heel druk maar nu heel rustig en dronk bij haar (schandalig!) 2 flessen cola per dag weg en dan nog een stuk of 8 kopjes koffie. Bij de 2e geen cola gedronken, maar wel koffie genomen maar zij is echt druk dat ikzelf echt twijfel aan ADHD. Mijn zoontje gaat helemaal mee in haar gedrag en drukte. Maar ik denk dat t niet echt met gedragsproblemen te maken heeft hoor, die zijn vaak namelijk gewoon erfelijk belast/bepaald. Mijn moeder en ik zijn ook heel druk in praten en doen haha Maar als je zolang bezig bent geweest, of spontaan zwanger bent geraakt terwijl ze zeiden dat dat niet mogelijk was, kan ik me voorstellen dat je overal op let hoor! En je moet vooral doen waar je jezelf goed bij voelt!
Oh ik drink best wel 2 glazen cola per dag sinds ik zwanger ben, en ik eet ook ook gekruid eten, zeker weten . Nooit gehoord dat koolzuur of gekruid eten een probleem is, en verder alles wat Bamjolan zegt. Koffie lust in niet meer sinds week 6, en thee ook niet, bah! Voorheen dronk ik liters thee, nu veel water. Maar goed, iedereen heeft zo zijn ding denk ik dan maar. Ik durf mijn haar niet te verfen bijvoorbeeld en mijn nagels niet meer te lakken