Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks!
    Je hebt echt een mooie duidelijke echo jeetjeb!

Ik moest zo lachen, mijn vriend zat bij de echo ipv naar de baby, naar het zwart eromheen te kijken. Hij: het is helemaal zwart, klopt dat wel? Ik: ja schat we krijgen een zwarte baby hahaha. (we zijn allebei bleekscheten dus dat zou funny zijn!) maar toen werd hem uitgelegd dat hij naar het oplichtende gedeelte moest kijken hihi.
    Ik had me voorgenomen om niet te huilen tijdens de echo maar toch piepten er stiekem een paar traantjes uit mijn ogen :) kregen jullie ook allemaal waterige oogjes? :)

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Bij de eerste echo had ik dat ook, ook van opluchting dat er een hartje klopte! De tweede echo was ik heel gespannen of alles nog wel goed zat en was ik ook wel emotioneel en gisteren kon ik gelukkig wel iets relaxter kijken en was ik vooral vol verbazing over alles wat je al kon zien!

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik maak via de camera op de macro stand altijd een foto, mijn scanner is nog niet aangesloten haha

Ik heb dat ook wel, natte oogjes maar probeer t wel te verbergen hihi
    Ik ben sinds de geboorte van de 3 kids sowieso al wat emotioneler.
    Als ik iets lees over een kindje dat geboren word oid begin ik al...net zoals bij tienermoeders toen hun kind werd geboren pfff hahaha
    Maar bij mezelf heb ik er bij alle 3 geen last van gehad na de geboorte!

De NUB ja haha, iemand voorspelde bij mij een meisje.
    Ik heb zelf sterk het gevoel dat het een jongetje is!
    Dit ook ivm de eisprong, precies op de dag van de eisprong geinsemineerd, ook wel een dag erna maar toch hahahaha
    Wanneer die precies gesprongen is weet je toch niet.

4. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    #3404 Jolie13, 26 aug 2012
    Laatst bewerkt: 26 aug 2012
    Grappig die nub. Iedereen hier is er van overtuigd dat het een jongetje is bij mij. Waarom weet ik niet. Ben benieuwd! Maar bij ons dus geen echo meer de komende 8weken dus voorlopig nog geduld..

@positiekleding: ik ben de stad in geweest maar vond het allemaal nog maar niks.. Ik ben ook best veel boller dan normaal en ik vind mezelf er dus niet zo tof uit zien :( Ben echt heel blij met m'n buik maar ook m'n armen, borsten, billen en benen groeien feestelijk mee. En daar heb ik eerlijk gezegd best heel veel moeite mee...
    We zijn net een weekendje weg geweest en ik kan eerlijk gezegd niet goed kijken naar mezelf op de foto's.
    Ik weet ook dat ik dat eigenlijk niet zou mogen voelen maar het voelt wel zo :( En ik weet ook niet wat ik er aan moet doen.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja, ik wacht liever tot het iets meer voorspelbaar is, de 20 weken echo hahaha

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @kahlen: De meting op de echo is ook maar een benadering, volgens de mijne zou ik 2 dagen korter zwanger zijn. Mijn VK zei dat ze de echo aanhouden als ik niet zeker was van mijn data, maar aangezien ik dat wel ben, 'wint' mijn datum :D

@Positiekleding: Als je hier in NZ de juiste winkels kent, kun je veel leuke dingen vinden! Ik kan straks fijn gaan shoppen voor mooie jurkes, zwanger en hoogzomer :D

@Jeetje: Mooie echo meis, feli!

7. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    ik herken het helemaal, bij mijn eerste zwangerschap veel sterker dan nu, maar nog steeds heb ik moeite met het uitdijen. Mijn probleem is ook dat mijn hele lijf zwanger is. Zo heb ik al bijna geen taille meer ed. Ik ben altijd jaloers op de vrouwen die alleen een buik krijgen, waarbij je van achter eigenlijk niet kan zien dat ze zwanger zijn. Bij mij zie je het bij wijze van spreke nu al aan de achterkant.
    Wel weet ik van mezelf dat ik moeite moet gaan doen om niet teveel aan te komen, bij nr. 1 maar 15 kilo aangekomen, bij de andere 2 ongeveer het dubbele daarvan. Gelukkig ben ik wel elke keer de kilo's kwijtgeraakt, hoewel het na nr.3 wel bijna 1,5 jaar geduurd heeft.
    Qua zwangerschapskleding hoef ik echt niets te kopen. 2 grote vuilniszakken vol, niet alleen van mezelf, maar jan en alleman die klaar is met kinderen krijgen heeft zijn voorraad hier gedumt, dus de afgelopen jaren was/ben ik een kledinguitleenpunt geweest. Kan ik nu goed zelf gebruik van maken.

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook hoor. Naast mijn buik gaat het hier op/aan mijn lovehandles zitten :p Wat een beetje helpt is iets moois qua kleren voor mezelf kopen. Maar ik vind de meeste zwangerschapskleding nog al truttig.

Nou hebben we hier wel een mama in spe winkel zittend ie wat moderne dingen heeft, alleen daar betaal je 100 euro voor een broek en 50-60 voor een shirt/jurk etc. En omdat je het maar een paar maanden draagt vind ik dat eigenlijk gewoon zonde.

9. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Dankjewel gebakje & gespannen, fijn om te horen dat ik niet de enige ben! Voel me er soms heel schuldig over.
    Ik ga volgende week eerst nog lekker op vakantie met m'n rekbare tricot zomerjurkjes en daarna ben ik bijna 17 weken dus hoop dat er dan veel meer échte buik te zien is en de rest vd vetjes een beetje in verhouding gaan zijn..

10. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Eerste mijlpaal bereikt! Vandaag 12 weken:D Nog 4 daagjes tot de echo! *telt verder af*

@zwangerschapskleren: Ik ben blij dat ik weer zwangerschapskledij mag aandoen, vind dat altijd veel leuker zitten dan gewone kledij:p
    Draag ook voornamelijk tuniekjes/jurkjes met legging eronder, zwangerschapsbroeken kan ik echt niet verdragen, doet me zeer aan mijn buik.

@Aankomen: Bij de eerste zwangerschap van mijn zoontje ben ik in totaal 15kilo aangekomen en eigenlijk met behulp van de borstvoeding na een half jaar al alle kilo's terug kwijt. Hoop nu dat het ook max. 15 kilo is dat erbij komt of minder maar zeker niet meer:)
    Moet ook wel zeggen dat het bij mij ook niet enkel aan mijn buik erbij is gekomen, al mocht ik wel niet klagen hoor.
    Zullen zien hoe het nu gaat...
    Van mijn zoon had ik echt een mega-buik!

11. Minthe

Minthe Lid

17 apr 2012
    20
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hoi Allemaal, helaas wat minder nieuws van mijn kant,

Afgelopen donderdagnacht ben ik opgenomen in het Antonius Ziekenhuis, met een vermoedelijke bloedvergiftiging. Na een eigenlijk 24 uur flinke kramp te hebben gehad, spoedecho's bij de verloskundige waar de baby prima eruitzag kwamen we er achter dat ik hardstikke koorts had en dat dus niet de baby iets mankeerde, maar ikzelf. In de middag had ik al wat met een stopwatch gespeeld en gekgenoeg was daar een mooi patroon van om de drie minuten en dan een hevige kramp die een minuut aanhield.

Met koorts had het ziekenhuis me een paar dagen ervoor gezegd dat ik direct moest komen en dus zo gedaan.

Gelijk opgenomen dus, met de woorden van de gyn dat het er niet rooskleurig uitzag maar dat ze zouden proberen wat in hun macht lag. flinke bloedtesten (bloedkweek), echo's en daarna direct aan het infuus met antibiotica. Afscheid genomen van vriendlief, want de kindjes hadden een van ons nodig met al die onzekerheid en ik kon niet terug.

Door de krampen kwam het niet van slapen, ze hebben me zelfs morfine gegeven, maar nog geen uur later knapte mijn vliezen op het hoogtepunt van een 'wee' en wist ik, dit gaat niet meer goed komen. Rond half vijf een stolsel uitgeperst ter grote van een half brood en daar zat een volledig gaaf en gezond uitziend kindje in bleek later. Ik kon aan de krampen voelen dat het kind eruit was want de frequentie van de weeen nam af, heel bizar allemaal. Ik heb me nog nooit zo overtuigd gevoeld over wat er speelde binnen in me. De gyn was overtuigd in eerste instantie dat het kindje nog in me zat en ook de placenta. Zo zie je maar.

Daarna nog 36 uur moeten blijven tot ik 24 uur koortsvrij was. Vrij uniek volgens de gyn dat ik alles heb uitgeperst.

Het voelt ontzettend zwaar, maar ook goed dat het verloop zo natuurlijk was. Het kindje was zo gaaf... nageltjes, vingers, duimpje, teentjes... Het is lastig uit te leggen hoe trots ik me voel, maar natuurlijk ook verdrietig.

Nu zijn jullie ook bij... Ik hoop dat ik nog steeds een beetje mee mag blijven lezen, het voelt gek om nu gewoon te vertrekken.

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Minthe: Verschrikkelijk meid!!! Heel erg veel sterkte! Neem de tijd om aan te sterken want zo'n ervaring is niet niks...
    Wat heb ik met je te doen..
    En vanwaar kwam de koorts dan ineens? Door de bloedvergiftiging? Wist niet dat je hierdoor de baby kon verliezen:(
    Rillingen lopen over mijn rug...
    Las net in je onderschrift dat jullie engeltje een jongetje is...

*Slaap zacht lief jongetje!*

13. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    En natuurlijk mag je nog meelezen/meekletsen als je je hierdoor beter voelt hebben wij niet liever! Denk dat ik wel voor iedereen hier spreek?
    Knuf!

14. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Minthe, wat heftig.
    Geen woorden voor.
    Weer een kindje, zo gewenst, dat niet mag genieten van de liefde zijn z'n papa en mama.

Mooi wel, om te zien hoe af kindjes van ruim 12 weken zijn he. Wat hebben jullie gedaan met dat kleine hummeltje? Hebben je andere kids hem nog gezien? Bij ons heeft dat op de meiden toendertijd heel veel indruk gemaakt.

Hoe gaat het nu met jou? Je klink zo sterk.
    Ben je nu echt opgeknapt?
    Hoe komt een mens aan bloedvergiftiging?

Sterkte meid.

15. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Minte.... tranen in mn ogen... Wat erg!!! Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen..
    in ieder geval heel veel sterkte voor jullie!!!

16. Minthe

Minthe Lid

17 apr 2012
    20
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Sproet, zo noemde we hem onderling en naar familie, wordt vrijdag gecremeerd. Het klinkt misschien raar, bij de vorige miskramen (allemaal onder de acht weken) heb ik daar nooit behoefte aan gehad, maar dit kindje was al echt een baby met alles af.

Zelfs de verpleegster kwam melden dat ze nog nooit een zo jong en al af kindje had gezien en we hebben heel wat stiekeme tranen gezien in de ogen van heel wat mensen.

En wat een liefde kunnen die verpleegkundigen geven ook. Het was een hele eyeopener.

De kinderen hebben Sproet niet in het echt gezien, mijn dochter heeft later wel aangegeven dat ze het stom vond dat ze Sproet niet had mogen zien en die hebben we de foto's na een lang gesprek laten zien, waarop ze alleen maar kon lachen en even verwonderd kon zijn over hoe af het kindje al was. Mijn zoontje ziet de foto wel als hij er ooit naar vraagt, hij is een binnenvetter en ik wil niet dat dit echt in zijn koppie gaat spelen.

Vrijdag is dus de crematie, maar daar ben je dan niet bij. Het is geen ceremonie en wordt door het ziekenhuis verzorgd bij een crematorium in de buurt. We mogen dan het kleine beetje as dat er is ophalen na 40 dagen.

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Minthe: oh meis, hier ook tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel. Wat vreselijk dat dit is gebeurd! Je klinkt zo sterk. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van jullie kleine mannetje!!

18. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Minthe, wat erg! Heel veel sterkte voor jou en je gezin.

19. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat verdrietig minthe! Ik krijg ook dire t tranen er van in mijn ogen van je verhaal. Heel veel sterkte minthe!

20. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ow Minthe wat afschuwelijk! Ik krijg er kippenvel van als ik je verhaal lees. Het lijkt me zo erg om dat nu mee te maken, juist terwijl je denkt dat het allemaal wat veiliger is na de 12 weken.
    Heel erg veel sterkte!

Deel Deze Pagina