Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben 13 weken en 5 dagen. Stiekem op 28 feb uitgerekend, week eerder dan ik zelf dacht, maar had dan ook cyclus van 56 dagen.
    Ik heb slappe banden, zus en moeder hebben problemen en operaties aan schouder gehad en ik ben eerder dit jaar al aan knie geopereerd (gescheurde kruisband). Ben al gewaarschuwd dat die banden tijdens zwangerschap nog slapper worden, en met name ook bekken instabiliteit kunnen veroorzaken. Tis erfelijk ja. Wel heel fijn dat alles goed is. Over 2 weken weer checken. Ook hier eerst op vakantie. Ik heb geen idee hoe ik onderschrift moet doen, vandaar :)

2. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Onderschrift is niet verplicht hoor :) , maar ik vind het geeoon makkelijk.
    Als je kijkt bij gebruikersinstellingen eb je het zo voor elkaar.

Ja, je lijf heb je niet voor het uitzoeken. Er zijn veel oefeningen te doen om je bekken alvast te versterken. Zou je uit voorzorg kunnen doen.
    Ik heb tot nu toe veel geluk gehad met mijn lijf. Eigenlijk geen last gehad van mijn bekken, ondanks dat ik 3 zwangerschappen in 3 jaar voldragen heb.

20 weken echo staat nog niet gepland. Het echobureau zit bij de verloskundigen in. Afspraken zijn makkelijk en snel te maken. Dus ik verwacht pas een afspraak tegen de tijd dat het nog 2 weken duurt voordat ze de echo willen. Ik las ergens dat ze de 20 weken echo het liefst met 19 weken doen tegenwoordig. Van mijn jongste had ik hem pas met ruim 21 weken. Nou ja, we wachten gewoon af.

Ik zit te twijfelen over een extra/pret echo. Dat kun je bij onze echoscopisten ook aanvragen. Misschien in week 16 ofzo nog een keer en dan mijn schoonzusje (vriendin van 1 van mijn broertjes) meenemen. Die heeft zo ontzettend meegeleefd bij de MAs en was zo blij dat we nu weer zwanger waren, nog blijer dan wijzelf (blijdschap werd/wordt erg getemperd door de 'late' MA.)

3. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Goedeavond,

Ik zal me hier weer eens melden. vorige week de eerste echo gehad en alles is goed. Blijf uitgerekend op 11 maart.

Ook afspraak gehad bij de gyn. Heel plan op gezet vanwege mijn vorige bevalling. Krijg met 32 en 36 weken een groeiecho zodat daar het bevallingsplan op aangepast kan worden. ook 20 weken echo krijg ik in het ziekenhuis vanwrge mijn zusjes aangeboren afwijking. Dus erg fijn dat ik extra in de gaten gehouden wordt.

Verder gaat alles goed. weinig kwaaltjes. ben alleen ontzettend moe en mijn hormonen beginnen flink te werken nu. Buik is ook flink gegroeid. je kan al echt zien dat ik zwanger ben.

@ Minthe.. jeetje wat een heftig verhaal. sterkte.

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)

Hie rook geen originele kruisband meer, en ik moet zeggen dat tijdens de vorige zwangerschap ik er best last van heb gehad. Wel pas vanaf 25 weken of zo. Ik verdraaide mijn knie veel meer, en wat meer last.

5. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte Minthe, wat een verhaal! Wat zijn onze kindjes en wij toch kwetsbaar he?
    Ik ben gisteren gebeld door de verloskundige naar aanleiding van het bloedonderzoek: m'n ijzergehalte is wat laag (wat me niet verbaasde, ik ben al blij als ik iets binnen krijg) dus ik moet ijzertabletten slikken en m'n bloedsuikerspiegel was aan de hoge kant. Nu moet ik een ontbijtcurve-onderzoek o.i.d. laten doen: eerst nuchter bloed laten prikken, dan ontbijten (2 boterhammen waarvan 1 met zoet beleg en 2 koppen thee met suiker. Hopelijk krijg ik het weg) en 2 uur na ontbijt weer bloed laten prikken. Toch wel erg spannend maar wel fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt.

6. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ik heb net een stiekeme pretecho gehad.. Vriendin van mij is huisarts en ook zwanger en heeft een echo apparaat in de praktijk staan, dus we hebben stiekem gespiekt, ook bij elkaar :)
    Wat is dat toch heerlijk om te zien!
    Ik loop voorlopig weer op wolkjes :)
    En alle vermoeidheid, misselijkheid en vetopslag omarm ik maar. Als je ziet waar je t voor doet en als je een verhaal zoals van Minthe leest, schaam je je bijna dat je je ergens druk om maakt.

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Oh, da's toch fijn :D Had ik ook maar zo'n vriendin :)

8. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Minthe: Voor jou nogmaals een dikke knuffel. Ik vind het heel lief en sterk van je dat je ons zo waarschuwt.

9. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Mijn verhaal psies, alleen ik ben vorige week gebeld :D.
    Ik heb bruistabletten voorgeschreven gekregen.
    Ik ben ook maar aan de floradix gegaan.

10. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat is dat, floradix? Is dat om de obstipatie tegen te gaan?
    Ik heb hele kleine tabletjes gekregen, ferrofumaraat.

11. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Floradix is een soort kruidendrank met natuurlijk ijzer.

12. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ferrofumaraat raak je enorm verstopt van!
    Als je de ijzertabletten van orthica neemt niet, maar die moet je wel zelf betalen.
    Floradix is een super oplossing, niet vies, twee keer per dag 10ml en je bent klaar, geen verstopping!
    Je kunt het bij de gezondheidswinkel kopen en is een maand houdbaar in de koelkast.

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik loop weer enorm achter, heb veel afleiging!
    Aanstaande zaterdag twee (!) optredens bij de Airbornetocht, dan over 2,5 week een optreden in Tsjechië, daarna op vakantie en als ik terug kom weer een optreden in een café.
    Gaat lekker, ik hoop op voldoende energie! ;)

14. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Hallo meiden,

Wij zijn gisterochtend terug gekomen van een hele rustige vakantie op Tenerife. Ben sinds afgelopen weekend ook weer onwijs misselijk en duizelig, last van mn darmen.
    Volgens de gyn is dat normaal, want nu is een piek moment qua slecht kunnen voelen?

Gister ook een goeie termijn echo gehad. Ukkie is 4.6cm en wordt nu een dagje ouder geschat. De gyno heeft de definitieve uitgerekende datum aangepast, maar heeft de datum nu 3 dagen aangepast, van 18 naar 15 maart? Snap er eigenlijk niks van....
    Ukkie is nogal een luie slaper, het wilde niet wakker worden, uiteindelijk rekt het zich even uit, liet ons het rugje zien en vond het toen weer tijd om verder te slapen :D lijkt sprekend op papa!
    Ik heb 4 echo foto's meer gekregen, maar vind ze niet echt duidelijk.
    Gelukkig kregen we ook een dvdtje mee van de gehele echo, zo leuk om het terug te kunnen zien :)

Het is me teveel om alles terug te gaan lezen, maar zal de komende dagen een beetje terug lezen.

Bijgevoegde bestanden:

• IMG.jpg
      IMG.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,6 KB
      Weergaven:
      5
  15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Krijgen jullie dat weg floradix ??? ik vind dat zo smerig.

16. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik vind het wel lekker :)

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Joyb Mooie echo

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ha meiden
    Ben weer zo beroerd...bah!

Bijna 12 weken (zondag)! Kan me niet hard genoeg gaan naar de 15/20 weken hahaha
    Pff erg eigenlijk!

Hebben jullie trouwens ook pijn in je onderbuik?
    Beetje ongiegevoel maar dan met een soort pijn erdoor, heel vervelend, is geen kramp verder oid.
    Vooral met druk zetten doet t zeer.
    Gister ook met stoelgang, tijdens druk krijg ik een zeurende ongie gevoel.
    Schrik me elke keer het lazerus!

19. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Joyb: mooie echo!!

@Bamjolan: ja dat herken ik wel een beetje dat gevoel.

20. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Had dat vorige week een paar dagen maar is inmiddels weer over. Had het ook met hoesten, dus denk dat t bandenpijn ofzo was. Maar vond t ook beetje eng. Maar achteraf blijkt er niks aan de hand.

Deel Deze Pagina