Meiden weer ff wat idioots hoor! Ik weet dat ik misschien wat erg ben hierin. Maar dat zit echt in me hoofd! Helaas krijg ik het er niet uit. Maar was net op kraamvisite bij een nichtje en kreeg cake met slagroom uit een spuitbus en muisjes. Maar is die slagroom niet erg? Weet natuurlijk niet hoelang die al open was en of ze netjes is met schoonspoelen van de spuit mond! Bah dat zit me echt niet lekker, zo bang dat er weer wat in zit!
@ bamjolan: heel herkenbaar, ik heb er ook heel veel last van. Met tillen, hoesten, stoelgang, soms doet het zo'n pijn dat ik helemaal in elkaar krimp. Volgens de gyno kon het geen kwaad en is het "bandenpijn". @ Misja: ik zelf denk dat het niet echt kwaad kan. Maar ik snap je bezorgdheid, ik ben ook overal bezorgd om. Ik heb opvakantie ook een aantal dingen gegeten waarvan ik eigenlijk achteraf twijfelde. Zoals Spaghetti Carbonara en mozzarella in een pasta, (sommige stukke mozzarella leken niet verwarmt, deze heb ik dan ook niet gegeten) Een vraagje: gaan jullie naar een verloskundige of naar de gyno in het ziekenhuis? Ik ben zelf nu 3x in het ziekenhuis geweest en heb de komende 2 afspraken, over 4wk controle en over 8wk de 19wk echo ook inmiddels staan. Maar ik twijfel of ik niet liever toch naar een verloskundige over zal stappen. (Thuis bevallen zal het waarschijnlijk niet worden, zowel mijn ouders, als mijn schoonouders hebben geen gerust gevoel bij thuis bevallen)
Ik ook, ik vind de smaak reuze meevallen. Ik gebruik liever geen pillen. Ik ben bij de verloskundige onder controle. Controles hebben we nu om de 3 weken.
Jolie, ja die scheuten herken ik wel maar de constante pijn niet bij druk of tussendoor. Misja, ik denk dat het wel meevalt hoor! Mijn dochter spoot gister met deo en ik kreeg er gewoon die smaak van bah! Toen vroeg ik me ook af of t geen kwaad kon, zal dat eens aan de verlos vragen. Ik mocht kiezen of ik in het ziekenhuis wilde of verlos. Ik heb voor het laatste gekozen, wel doet de gynaecologie de groeiecho's bij mijn kindje, dit hebben we nu in ieder geval zo afgesproken en geeft me een fijn gevoel. Gaat het kindje achterlopen, dan word ik overgenomen en krijg ik meerdere controles zoals ctg etc. Mijn verlos neemt het gelukkig ook heel serieus, vanaf begin af aan al, heel fijn! Kom nu al 10 jaar bij ze haha vanaf mijn eerste en dat geeft toch een band!
Misja: slagroom uit spuitbus is prima gepasteuriseerd en niks mis mee. En een niet goed schoongemaakte spuitmond zie je direct (helaas wel eens gehad, was binnen paar dagen groen..) en dan gebruik je t heus niet meer. Ik zou me geen zorgen maken!
Ow ja en ik was al lang bij de gyn voor andere dingen maar nu ben ik bij de VK, dichterbij en prettiger.
Ik at trouwens van t weekend een heel vies patatje, was verrot, ging over mn nek joh! Had t niet in de gaten maar heb m dus niet doorgeslikt haha bah!
Ieuw getver! Ik nam een hap uit een kiwi die er wel normaal uit zag maar smaakte als hoog percentage kiwilikeur.. Die lag er ook snel uit.. Weet alleen nog steeds niet of ie nou echt zo rot was of dat m'n smaak in de war is, want vind allemaal dingen vies die ik eerst lekker bond en andersom.
Dat heb ik ook, zo was ik altijd gek op chips en patat maar nu moet ik er niet aan denken! Het is echt een wonder dat ik niet al kilo's ben afgevallen want ik eet zo veel minder dan eerst. Nou beweeg ik ook minder dan voorheen wegens misselijkheid en vermoeidheid. Ik ga trouwens naar de verloskundige en ik hoop thuis te mogen bevallen (hoop echt dat ik geen diabetes heb). Je ziet het (denk ik) trouwens nog niet, maar ik begin nu toch wel dikker te worden. De meeste broeken zaten al niet lekker en ik had 2 "gewone" broeken die ik nog wel aan kon maar nu beginnen deze ook al te knellen.
Hey dames! Mijn uitgerekende datum was eerst 1 april maar ben net wat vooruit gezet en nu wordt het 30maart.. Nog meer die op 't laatst vd maand uitgerekend zijn? Liefs Hilse
Even alleen ego. Geen energie. Teveel gedaan vandaag. Net nog een echo gehad. Foto's maken lukte niet goed, want de kleine bleef maar bewegen. Daar waren we blij mee. Wij zitten bij de verloskundige. Bij de gyn ben ik alleen met mijn MK en MAs geweest. Geen goede herinneringen . Zolang alles goed gaat met de baby blijven we bij de VK. Hebben we ook een zeer goede band mee. Ik kom er jaarlijks sinds 2005. 't Zijn leuke meiden. Helemaal top. Vrijdag heb ik een intakeafspraak staan. Verder mag ik als ik wil elke donderdag hartje komen luisteren.
@Gespannen: wat fijn dat de kleine zo beweeglijk was!! Kan me helemaal voorstellen wat een opluchting dat moet zijn geweest. En ook fijn dat je iedere week mag komen luisteren zeg!
@Gespannen, toch nog een mooi plaatje! mooi hoor! Fijn dat de kleine zo beweeglijk was! Had vanmiddag ook een echo maar hij/zij sliep en werd met geen mogelijkheid wakker
@Goede echo's: Gefeliciteerd! Weer een stukje geruststelling. Vooral voor jou Gespannen. Je kindje wil nu al niet op de foto @Bamjolan: Heb ik ook last van, die 'pijn'. Ik heb soms een behoorlijke constante druk in mijn BM. Vervelend, en kan het me niet herinneren van mijn vorige ZW (hoewel ik me überhaupt weinig daarvan kan herinneren ) maar ik probeer me niet al teveel zorgen te maken. @Voedsel: Soms word ik weleens gek van mezelf. Nu bijvoorbeeld een fles wijn in huis met 'minder dan een 0.5% alcohol'. Zo'n dermate laag percentage zou geen problemen moeten opleveren, maar toch twijfel ik of ik het wel of niet zal drinken. Aaargh!
@leeuwtje: ik zeg niet doen! Zelfs een laag percentage kan al schadelijk zijn. Maar ik ben echt een zeikerd met eten hoor! Maar ik zeg altijd bij twijfel niet doen.
Ik normaliter ook wel, maar lees dit artikel eens (sorry, het is in het Engels): Quezi » How much alcohol is in orange juice? En dan vooral dit stuk:
Wat een mooie echo ,s allemaal !! Maandag is het d day , dan krijg ik de vlokkentest en zullen we weten of ons kindje bij ons blijven mag ... Brrrrrr De zenuwen beginnen nu wel te komen . Iedereen weer goede echo,s en controles gewenst ! Ik lees mee , maar kan het soms niet bijhouden in dit topic , gaat zo snel Liefs Edith Mama van mees*&juultje
@Edith: veel sterkte met nog even afwachten en ik hoop zo voor jullie dat alles goed is en jullie jullie kindje kunnen houden!! @Leeuwtje: dat wist ik helemaal niet van sinaasappelssap! Denk dat het wel in meer dranken voorkomt waarvan je het niet verwacht. Maar inderdaad, zou het even aan je vk vragen. Ik heb toen ik in NL op vakantie was (en dus net zwanger) wijn op zonder alcohol (stond erop, maar heb niet echt goed gekeken of er echt helemaal niks in zat) maar ik vond die dus echt niet lekker! Dus ben wel benieuwd hoe die van jou zou smaken.