Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hoi meiden!

@Edith: Mijn duimen draaien voor jullie! Komt vast helemaal goed! Knuf!

@Leeuwtje: Alcohol in sinaasappelsap? Wist ik ook niet..

@Eten: Ik ben ook erg voorzichtig met eten. Nu heb ik gisteren in Ikea zo wel een hotdog gegeten en volgens mij is dit ook niet echt gezond? Viel me achteraf maar in..

@Gespannen: Ik vind het ook een mooie echo hoor :) Dat handje, zo lief!

@JoyB: Ook een mooie echo!

@All: Morgen de echo! Ben echt benieuwd! En moet zeggen dat ik ook wel wat zenuwen heb, hoop zo dat alles ok is want dit is ook meteen het moment van de tripple test.
    Oh en trouwens is er hier iemand bekend met de NUB theorie?? Is dit betrouwbaar of is dit eerder een wilde gok?
    Zou anders morgen graag de echo even in het NUB topic willen plaatsen gewoon uit nieuwsgierigheid:) Als we althans een mooie echo mee krijgen:)

2. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    pas sinds ik hier actief ben heb ik me verdiept in de NUB theorie.
    Gisteren even met onze echoscopiste over gehad. Zij heeft het in 90% van de gevallen goed gehad. Dus best betrouwbaar.
    Ons kind bleef lekker bewegen en wilde er echt niet goed voor gaan liggen, dus helaas.
    Je moet kijken of je een fotootje mee kan krijgen van netjes opzij. Dus ruggetje naar beneden en 1 beentje zichtbaar.

3. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Gespannen: Oh dus toch :) Maar dan moet je er wss wel behoorlijk wat verstand van hebben? Ben benieuwd of we een mooie echo krijgen morgen :) Van mijn zoontje had ik wel een hele mooie van de zijkant maar toen was ik niet bekend met de NUB theorie dus nooit naar gevraagd :)
    Zal hem hier morgen wel even posten :)
    *spannend!*

4. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    mooie echo's voorbij zien komen!
    @ edith: ik duim voor je!
    @ leeuwtje: als het goed is bestaat er ook geheel alcohol vrije wijn, ik zou daar voor gaan, maar als je van jou wijn 1 a 2 glaasjes drinkt kan dat echt geen kwaad hoor!
    vriendin van mij drinkt af en toe gewoon nog een glaasje wijn...ieder zijn ding en het moet natuurlijk ook goed voelen....

@hier: vanavond om half zes de officiele termijn echo, vind het wel weer spannend om het ukje te zien.
    helaas gaat het thuis niet zo lekker, vl heeft wat problemen met mijn manier van doen, terwijl ik toch echt voor mijn gevoel niets geks doe....toch de hormonen? hekenbaar voor iemand?
    hopelijk komt het weer goed, want zo vind ik er niks aan....
    xxx

5. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Edith was spannend, ik duim voor jullie, hoe lang duurt het voordat jullie de uitslag van de vlokkentest krijgen?@ eten, vroeger waren er nooit zoveel eet voorschriften en wij zijn allemaal ook groot geworden. Maar sommige dingen oppassen is wel handig.@ hier , nekplooimeting gehad en alles was goed.Vraagje aan iedereen:Willen weten of je een meisje of jongen krijgt?

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @3kats herkenbaar hoor. Man lief probeerd me zo veel mogelijk te ontwijken en is maar aan het klussen geslagen, of kijkt dingen op tv die ik niet leuk vind, zodat hij weet dat ik er niet bij kom zitten :p ( niet elke dag hoor) Maar ik wordt snel boos, geirriteerd, etc etc.

Bij jasper had ik het ook de eerste 15 weken of zo, daarna was het minder.

@smile wat fijn van de goede nekplooi meting.

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Eten: ik ben er helemaal niet moeilijk mee. Ik eet nu geen rood vlees, filet american, rauw melkse kaas, vacuum vis etc. Maar voor de rest nergens problemen mee.

Eet gewoon beleg, kaas, fruit, groente, frietjes, snacks etc

8. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Iemand een korte samenvatting van de NUB theorie? Ik heb het wel vaker voorbij zien komen , maar mij er nooit in verdiept.

Eten: Ja....Wat zal ik zeggen. :D Ik lust nog steeds bijna niets, dus dat schiet niet echt op.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    De NUB is dat ie bij de jongetje wat hoger staat en bij een meisje loopt het gelijk aan de ruggenwervel ofzo...nouja, als je googled op afbeeldingen zie je zo verschil hahha

10. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ smile: ja ik wil heel graag weten of het een jongetje of meisje wordt. Ik ga ook zeker meer info zoeken over nub, en het vragen aan de VK als ik de echo krijg.

@ hormonen: ik ben voornamelijk elke dag heel erg moe en dan ben ik wat hangerig. Maar ik geef dat van te voren gewoon aan aan mijn lief en eigenlijk gaat dat heel goed. Verder geen problemen eigenlijk.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik was gister ook echt moe lag voor 21.00 al in bed pff hahaha das niks voor mij!!!
    En om 07.45 kwam ik er pas uit!! ERG! hahha

12. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Nou dat moe zijn is wel héél herkenbaar! Lig normaal nooit voor middernacht, maar rond 21.00 krijg ik tegenwoordig een gaapaanval die niet meer stopt en lig binnen een half uur daarna knock out.
    Gelukkig niet meer 'smiddags al, dat was de eerste 10 weken, dus al hele vooruitgang ;)

@smile: wij dachten eerst van niet maar zijn inmiddels al stiknieuwsgierig dus denk het wel!

@eten: nog steeds bijzonder weinig trek, maar ik groei dicht, ondanks het weinige en gezonde eten.. Maar let ook alleen op toxoplasmose/listeria en uiteraard alcohol. En heb toch bijna alleen maar trek in yoghurt, fruit, water, dat soort dingen.

13. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    @eten, ik lus echt bijna niks meer.. :( het word met de dag moeilijker om te bedenken van wat eten we vandaag?

@hormonen, ben nog steeds veel moe.. heb afgelopen dinsdag een bruilofd gefotografeerd maar ben er nog steeds moe van.
    Ik dacht dat ik van de misselijkheid af was maar sinds 2 dagen is het weer terug.

Ik was net bij de winkel en stond bij de kassa en ik werd helemaal niet goed.. ik zei tegen de caissaire ik word helemaal niet goed en ben zo voor de kassa op de grond gaan zitten.. de caissaire vertelde me ook dat ik spierwit was in het gezicht, na even te hebben gezeten ging het wel weer maar ben snel weer naar huis gegaan en niet verder gaan winkelen.

14. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ geslacht, wij willen het ook weten denk ik.
    @ hanneke, goed dat je ging zitten, zal er wel komisch uit hebben gezien..... Voel je nu weer wat beter?
    @ meiden hopelijk voelen we ons dalijk allemaal een klein beetje beter

15. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wanneer gaat die vermoeidheid over? Ik ben gewoon BEKAF van alleen maar boodschappen doen. En na werk ben ik echt compleet uitgeteld. Ik kan ook niet meer uitslapen :( elke dag 7 uur wakker. Nu is dat niet zo erg want als bambino komt zal ik ook vroeg wakker zijn :)

16. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Hier ook moe, en als ik niet goed slaap ben ik de volgende dag opvallend meer misselijk. Ik probeer overdag ook nog te slapen met de jongste welp, maar dat lukt niet altijd.

Geslacht: Ja, wij willen het zeker weten :)

17. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Dag dames..

kom weer s berichtje plaatsen... t bloeden is nagenoeg gestopt nu gelukkig;) hb laten prikken was erg veel zweverig en spierpijn enz.. maar die was goed.. maandag gesprekje huisarts (omdat in 2 maanden tijd veel is gebeurd kon t wel eens lekker zijn hart te luchten zei de assistent haha.. met alle vage klachten dat k heb) dan maar gelijk om bloedtest vragen uitgebreid dat ze alles goed onderzoeken.

en verder hoop ik dat mn cyclus beetje op gang gaat komen, en beetje "normaal" gaat doen;)
    Hoop eigenlijk stiekum dat ik snel weer "elders" mag aanmelden;)...

18. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    @smile82, volgens mij zag het er ook heel gek uit.. Ik dacht ik kan wel blijven staan maar dan val ik zo om.. Het gaat nu wel weer gelukkig, hopen dat ik dit niet veel vaker ga krijgen.

19. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja hoor, herkenbaar! Mijn vriend zegt bij alles: "het is dat je zwanger bent" o.i.d. (ook vaak als grap hoor) terwijl ik niet het idee heb dat ik anders doe dan normaal. Maar de verloskundige steunde hem ook nog door te zeggen dat een groot deel van de zwangere vrouwen niet door heeft depressief te zijn. (niet dat ik depressief ben, maar meer vrouwen hebben blijkbaar niet door dat ze anders zijn/zich anders voelen dan normaal).

Dames met echo's: veel plezier!

Vandaag te horen gekregen dat een kennis die 4 dagen eerder uitgerekend was gisteren bevallen is na een zwangerschap van ruim 13 weken, zo sneu :(.

Ik durf bijna niet meer te klagen over mijn kwaaltjes, maar lopen doet zo'n pijn! Maandag moest ik best een eind lopen en dinsdag weer. Sindsdien heb ik pijn in m'n rug en heupen. Zo vroeg in de zwangerschap kan het hier toch eigenlijk niet van komen?
    En best zenuwachtig voor m'n glucose-onderzoek van morgen, moet verplicht ontbijten met 2 boterhammen, wat normaal al veel is voor mijn doen, maar nu met die misselijkheid is het echt een kwelling. Maar de uitslag is natuurlijk veel belangrijker.

20. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Eten: Doe ik nog graag, maar sommige dingen lust ik echt niet meer. Zoals chocolade, los. Bleh! Terwijl choco koekjes e.d. wel weer gaan :(

@Geslacht: JA! Dat wil ik erg graag weten :D

@Steph80: Dat is heel erg sneu voor je kennis :(

@Hanneke: Goed dat je maar bent gaan zitten. Je kunt er maar beter 'raar' uitzien dan gestrekt gaan. Hoop dat je je snel beter voelt!

@krulletje: Veel sterkte lieverd, ik duim dat het je snel weer gegund is!

Deel Deze Pagina