Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    goedenmorgen dames,

nou we hebben eergisteren knallende ruzie gehad en sinds gisteren is de lucht weer geklaard haha!
    hopelijk voel ik me steeds iets beter...
    gisteren weer een mooie echo gehad, beebje is goed gegroeid en mijn termijn blijft staan op 22 maart.
    ze nam echt de tijd om alles te bekijken en we hebben veel naar de beeb kunnen kijken heerlijk!
    nadat ik heb gezegd dat het wel een lui kindje was begon de beeb te bewegen en te zwaaien dus...even het tegendeel bewezen haha!
    @ geslacht willen weten: jaaa! haha! bij onze dochter wisten we het ook plus de omgeving, veel makkelijker met kleertjes, kamertje en kadootjes:)
    we gaan nu de kamer van onze dochter eerst klaarmaken en dan na de 20 weken echo beginnen we aan de kamer van de beeb.
    ga zo even de stad in, kijken of ik nu laarzen voor mezelf en voor dochterlief kan scoren:)

xxx

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @steph : Dat is echt zielig voor je kennis.
    En als je nu al veel last heb van je bekken/rug is dat wel iets om even in de gaten te houden, of melden bij de verloskundige.
    Want als het niet snel minder wordt en je er niet snel bij bent, wordt het alleen maar erger misschien, en kan je straks alleen nog maar rust houden. Dat is ook niets.

3. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hoi meiden,
    Deze ochtend de 12 weken echo gehad!
    Beebje lag heerlijk te slapen en was echt niet wakker te krijgen :D
    Lag dan ook in een verdraaid moeilijke positie om de nekplooi even te meten dus toch maar een inwendige echo gehad ook.
    Kleintje is dus al lekker eigenwijs:D
    Blaasje en maagje waren al gevuld, hersentjes gezien, handjes, beentjes, voetjes, ... volledig goedgekeurd dus:)
    Helaas hebben we nu niet zo'n goed beeld maar toch wel 1 redelijke echo, zal hem er even bijvoegen. Is wel ingescand en ingezoomd dus mss niet zo duidelijk?
    Mensen met NUB ervaring, is hier nu wat op te zien?

Bijgevoegde bestanden:

• Baby 2.jpg
      Baby 2.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,8 KB
      Weergaven:
      5
  4. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ohja nekplooi was ook mooi dun, volgende week de uitslag van bloed.

5. Hilse

Hilse Niet meer actief

Leuk zeg, gefeliciteerd!:D
    Hier geen nub ervaring sorry..

6. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Fijn Jojogirl dat de nekplooi mooi dun was. Hopelijk komen de bloeduislagen daarmee overeen volgende week.
    Jammer dat jullie kleintje er niet goed voor wilde liggen. Ik kan er geen NUB uithalen. Ik heb mijn echofoto niet eens in het NUB topic gepost omdat al zag dat de kleine er niet goed voor lag.

3kats. Fijn, een goede echo. Leuk he als zo'n kleintje lekker beweegt, zwaait ed, wordt het meer mens en minder frummel van vind ik.

Wat betreft het geslacht, wij willen ook graag weten wat het wordt, maar wachten wel tot de 20 weken echo. Bij de oudste wisten we het niet, bij nr. 2 wisten wij het wel, maar de buitenwereld het niet. Bij nr. 3 wist iedereen het. Bij nr. 4 mag ook iedereen het weten. Naam houden wij wel voor ons.

Ooja, vandaag naar de vk voor intake en hartje.

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja ik wil ook weten wat het word! Hahahaha!!!!

Ik ben vanmorgen bij de verlos geweest!
    Alles was goed, gewicht netjes, bloeddruk netjes, bloeduitslagen zijn goed. Bij de HB en suiker goed gescoord iig hahahaha

Hartje luisteren, was nog moeilijk (gister kon ik het wel meteen vinden met de AS) maar ze maakte gewoon een echo.
    Kindje lag lekker te slapen, was iig heel rustig, hartje klopte prima.

Over 4 weken weer, 2 oktober!

Oja, ik heb ook papieren meegekregen voor de 20 weken echo!

8. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Hoi meiden, hier ben ik weer eens. Ik merk dat ik veel moeite heb om het hier bij te houden.

@Geslacht; Wij willen niet weten wat het wordt. We laten ons lekker verrassen. Bij onze zoon wisten we het ook niet en dat ging ook prima.
    @Steph; wat vervelend voor je kennis.

9. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Steph: oh da's schrikken zeg van je vriendin!! Pff, echt erg.

@jojogirl: mooie echo en fijn dat de nekplooi mooi dun was.

Wij willen ook weten wat het wordt! Lijkt me fijn en het maakt alles weer een stukje concreter of zo voor mijn gevoel. Ik krijg met 16 weken weer een echo en denk dat we het dan wel beter kunnen zien.

Over je depressief voelen... Ik heb daar dus soms wel last van, maar voor ik zwanger raakte ook al wel periodes gehad dat ik slecht in mijn vel zat. Dus misschien heb ik daar aanleg voor. Maar ik merk het wel van mezelf. Mijn man zegt niet veel anders aan me te merken, behalve... dat mijn libido echt nog steeds heeel laag is. Dat is het enige 'strijdpuntje' bij ons eigenlijk.

Oh en eten, hier ook tegen heug en meug vaak. En soms vallen dingen ineens helemaal verkeerd. Vanmorgen een chocoladekoekje en hup werd meteen hartstikke misselijk! Benieuwd wanneer dat overgaat!

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Oh zie nu dat 3skats ook een mooie echo had, fijn!!

@Gespannen: heb je er al meer vertrouwen in? Zie dat je nu verder bent dan je twee MA's. Hoop echt dat je kunt genieten van je zwangerschap!

11. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Geslacht: Wij willen het heel graag weten! Bij onze zoon wisten we het ook net zoals de rest van de wereld:)
    Hoop dat de baby eind september een beetje beter ligt en ons toch heel even tussen de beentjes laat spieken;)
    Weet wel nog niet goed of we het vertellen deze keer tegen familie en vrienden.. Als het me lukt dan wil ik het wel eens geheim proberen houden;)

@Emoties/depressief: Ik denk nu ook meer na over dingen maar niet dat ik me er 'ziek' in maak gewoon nu sta je vaker stil bij dingen.
    Ohja en alles op tv of in mijn omgeving laat mij huilen ben echt een huilerd nu:D

@Bamjolan: Fijn dat de controle goed was! Ons beebje lag ook te slapen.. Kende dit helemaal niet van de zwangerschap van mijn zoontje, die was elke keer klaarwakker en echt heel erg hevig zelfs toen met de 12weken echo dus toch maar even geïnformeerd of de baby toch wel ok was; volgens de gyn slapen baby's in het begin gewoon bijna de hele dag dus helemaal normaal:)

Ohja heb ook gevraagd of de angelsound veilig is; volgens haar is er niks schadelijk aan alleen kan het onnodig voor ongerustheid zorgen dus zij raad aan van het niet te vaak te gebruiken als je van nature ongerust bent.

Had stiekem toch gehoopt dat er speculaties konden zijn ivm de nub maar baby houd ons echt in spanning:)

12. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Net terug van de vk.
    Bloeddruk ok.
    Hartje gehoord.
    Ik ben nu inderdaad verder dan de 2 MA's dus ik vind ook dat ik wat vertrouwen moet hebben.
    Ook gevraagd over de angelsounds. Geen probleem, zelfs dagelijks niet, behalve dat het niet vinden van het hartje stress kan opleveren. Nou, dat apparaat ga ik dus regelmatig gebruiken.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dat is toch weer een geruststelling over de AS.
    Mijn verlos zei er ook verder niets over, alleen de gyn vorige week wel.
    Maarja ik denk dat sowieso meningen verschillen en dat kan.
    Ik ga af en toe gewoon even luisteren hihi

14. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik duim voor je!

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn verloskundige zei dat een doppler niet fijn is voor een kindje, ze vergeleek het met 2 speakers die je vlak bij je hoofd houdt. Zij raadde het af, jammer want het leek mij wel leuk.
    Wij willen trouwens ook weten wat het wordt, vooral uit praktisch oogpunt. Ik hou niet van wit/geel/groen/grijs. Er komt bij ons rood/roze of donker blauw Pip studio behang in de babykamer ;)

16. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Wij willen ook weten wat het word, alleen houden we dat wel voor onszelf!
    brrr vinden jullie het vandaag ook zo koud?

17. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @misja; ja heel koud!

Wat is bekkeninstabiliteit juist? Heb nu toch pijn in mijn onderrug (linkse kant) en straalt helemaal uit naar mijn been. Kon amper stappen zo een pijn deed het... Na enkele minuutjes stappen was het wat beter maar nu ik terug neerzit en me opnieuw wou recht stellen was het daar weer zo erg..
    Kan dit bekkeninstabiliteit zijn of denken jullie eerder aan een geknelde zenuw ofzo? Heb er vroeger nog nooit last van gehad..

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Jojogirl dit zou zeker een begin kunnen zijn hoor, pas goed op jezelf!
    Ik had het bij mn derde ook al snel, en op een gegeven moment liep ik mank van de pijn, en voelde dan ook gekraak, heel irritant.
    Straalde uit van mn onderrug naar bovenbenen maar ook in mn buik heel erg.

Misja ik vind het echt koud!!
    Ik wilde haast mn winterjas uit de kast trekken! Pffff!
    En dan nog die regen erbij en storm!! Pfff!

Zo ben moe zeg, aankomende week weer 3 dagen van 7 tot 12 werken en heb er echt geen zin in maarja wat moet dat moet!

19. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Pfff ik had me net toch steken in mijn buik.. Werd er best bang van eerlijk gezegd. Maar heb bij iemand anders gegeten en daarna nogal lucht in m'n darmen zeg maar.. Denk toch dat het daar door kwam.
    Toch schrik je je gelijk een ongeluk :(

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Jolie dat kunnen ook hele vernijnige krampen zijn!
    Ik heb bijna elke dag een luchtbel in mijn darm, heel vervelend en als die luchtbel erdoor schiet, zo pff ellende zweet breekt me uit!
    Maar kan me zeker voorstellen dat je schrikt!

Ik had trouwens vandaag een knie in mijn buik.
    Dat was ook eng, mijn zoontje sprong vanaf de rand van de bank op me, maar precies met zijn knie in mijn buik, de rechterkant meer maar heb even zitten vloeken zeg pfff.

Deel Deze Pagina