Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Hier ook! Ik voed mijn dochter van 29 maanden ook nog steeds, maar ik weet niet of ik tandemvoeden zie zitten, geen echt goede redenen waarom niet eigenlijk, maar goed ;).
    Ik wil wel afbouwen maar de prinses wil nog niet, dus we kijken het maar ff aan.

2. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Ik merk dat ik nu eindelijk wat energie begin te krijgen.
    Maar zin/energie voor het huishouden heb ik nooit.

Ik ben zeker van plan bv te gaan geven. Tof dat hier vrouwen zitten die zo lang voeden/gevoed hebben. De jongste heeft 13 maanden gehad. Is zelf gestopt, weigerde gewoon. De andere 2 hebben 10 en 9 maanden gehad. Dat heeft te maken met de zwangerschap van het kind dat daarop volgde. Weinig voeding meer, pijnlijke tepels, hele dag kotsen.
    De jongste had ik graag langer gevoed, maar mw. was er wel klaar mee.

3. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Nog een hoop dames hier die lang borstvoeding gegeven hebben! Vind wel dat die "trent" in Nederland veel vaker voorkomt dan hier..
    Ik werd vaak heel raar aangekeken toen ik zei dat mijn zoontje van 15maand nog bij me dronk, zelfs door mijn eigen familie en vrienden!
    Hoe dan ook heb me er nooit echt druk in gemaakt vind het alleen jammer dat mensen het zo vaak opgeven.. Veel vriendinnen zijn gestart met borstvoeding en na 1maand gestopt omdat ze te vaak hun baby moesten aanleggen.. Erg jammer toch?

@Angelina: Wow 29maand al aan de borst! Knap! Mijn mannetje wou gewoon de wereld zien en had geen tijd meer voor een moment rust aan de borst, heb er wel wat van afgezien hoor:p

@Leeuwtje: Ja dat kan ik me voorstellen, zou het mij nu ook niet kunnen inbeelden dat nu ik zo last heb van mijn borsten er nog eens een kind aan zou hangen:p

4. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    hier 6 weken borstvoeding geven en noooit meer.
    Hij zoog zo hard dat het bloed er elke keer uit spoot.
    Ondanks dat hij goed aanlegde, maar door het harde zuigen (elk uur) deed het zo veel pijn dat ik al moest huilen voordat ik hem moest voeden.

Maar het is wel een heel gezellig gevoel hoor, zo'n kindje wat bij je drinkt. Maar het is niet voor mij weg gelegd.

5. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier hetzelfde dus bij de jongste dochter
    bij de oudste moest ik gelijk gaan afkolven omdat ze met haar hartje op neonatologie lag en dat lukte gewoon niet, dus ondanks nog even proberen zijn we gewoon aan de fles gegaan

en bij de jongste heb ik het 2 weken maar volgehouden, want ze zoog gewoon mijn tepels eraf zeg maar - ik had gewoon 2 bloederige korsten ipv tepels - ben wel opgevolgd door de vroedvrouw toen, en zelfs zij raadde aan om ermee te stoppen
    achteraf heb ik er wel erg spijt van gehad, want daarna hoorde ik dat we nog veel hadden kunnen proberen

maar bon, ook nu ga ik proberen en we zien dan weer wel

6. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok, even misschien een onnodig momentje gezeur, maar ik voel me opeens zo onzeker

ik heb een beetje een zeurderig gevoel in de buik, niet echt pijn of zo hoor, en bij het vegen na de plas was het wat donkerder, maar ook geen bloed of zo - zou dit van meer geconcentreerde urine kunnen zijn, of een blaasprobleem?

bedenk ik net : ja heb je het aan de grote klok gehangen, ga je nu zien dat het gaat mislopen

gelukkig hebben we morgen een echo in de namiddag

7. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Helaas is dit fout.. Er waren duidelijk schaamlippen te zien op de echo.
    Maar we zien het met een paar weken wel :)

8. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Lila heeft helaas maar kort BV gehad.
    Ik zat te huilen tijdens het voeden van de pijn, tepelhoedje hielp niet en als voedingstijd eraan kwam zat ik al in de stress..
    De kraamverzorgster gaf aan dat dat ook niet echt prettig was voor de baby, zo'n gestresste moeder.

Ik ben overgegaan op kolven en af en toe voeden, maar de pijn was niet te harden.
    Zelfs het kolven werd pijnlijk en ik veranderde in een depressieve melkkoe (voor mijn gevoel)

Achteraf bleek dat ik Raynauds had, een pijnlijk soort vaatvernauwing in mijn tepels.
    Het voelde alsof ze eraf gescheurd werden, en nadien alsof er naalden in gestoken werden.

Het heeft me lang zeer gedaan dat ik echt moest stoppen, en ik heb lang doorgebikkeld. (toch nog zo'n 2 maanden)
    Soms gaat het gewoon écht niet..

Ik hoop dat het deze keer wel goed gaat en de Raynauds niet terug komt!

9. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha nu heb je het toch verteld :)
    maar meiden zijn geweldig dus bij deze proficiat (was het een jongetje geweest dan had ik net hetzelfde gezegd hoor ;) )

10. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het enorm dapper dat je het zo lang nog hebt volgehouden!!!

11. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Ynte: ik herken dat onzekere gevoel! Ik heb 's morgens bij het afvegen ook altijd donkergeel aan het papiertje maar volgens mij komt dat omdat ik 's avonds te weinig drink en de urine dan dus heel geconcentreerd is. De rest van de dag heb ik het namelijk niet. En ik had ook toen ik het op FB had verteld dat ik zwanger was meteen zo'n gevoel van, zul je zien dat het nu alsnog fout gaat! Even zo'n paniekmoment. Maar gelukkig gaat het nog goed.

12. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    oef dat geeft alvast hoop :) ik ga toch pas gerust zijn na de echo morgen vrees ik...en misschien moet ik maar weer meer water drinken want idd ik had niet zoveel gedronken gisterenavond en vanmorgen

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ynte onzekere momenten blijf je houden hoor. Is heel normaal.
    Nu is het of alles goed is voor de echo, straks is het voor de controle, of voor de 20 weken echo. En vaak voor de bevalling ook even wat zorgen, tot je eenmaal bijna aan het eind bent, en dat wil je niets anders meer dan dat het komt. En dan als de kleine er is: doe ik het wel goed, wat wil hij/zij nou etc etc.

Kortom: het is heel normaal om je zorgen te maken, maar probeer zo veel mogelijk te genieten. De 9 maanden zijn zo om.

14. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dankjewel :)

Dat is ook wel eens fijn om te horen, voel me soms best aangesproken als het fel pro-bv gaat..
    Ik vindt het ook belangrijk, maar het lijkt soms alsof geen enkel excuus geldig is om eerder te stoppen.

15. Gowiie

Gowiie Nieuw lid

3 aug 2012
    3
    0
    0
    Thuiszorg
    Amersfoort
    Ik meld me!
    Ik ben 7 maart uitgerekend.

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik vind het ook knap dat mensen het zo lang vol houden met borstvoeding.

Ik voel me er alleen totaal niet schuldig over dat ik gewoon moest stoppen, voor mijn eigen gezondheid. Met de fles worden ze ook groot :p

17. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Inderdaad meiden die om 1 of andere reden niet kiezen voor borstvoeding daar heb ik echt alle begrip voor en al helemaal als ik lees hoeveel pijn sommigen hebben verbeten om het toch te proberen.
    Ik vind het voor mijn gevoel alleen jammer als het niet lukt of vooral wanneer vrouwen stoppen met bv omdat het hen te veel tijd vraagt. Niet dat ik hen veroordeel hoor zeker niet iedereen is er vrij in maar juist omdat ik zo lang gevoed heb weet ik hoe mooi het word, nog zoveel mooier dan de eerst voedingsmomenten;)

Ohja hier ging de bv ook helemaal niet van een leien dakje hoor, ik had vlakkere tepels waardoor mijn zoontje niet goed kon aanhappen. Eerste voedingen met een tepelhoedje gegeven en daarna echt mega kloven gehad! Kleine man dronk gewoon bloed en spuugde achter de voeding ook bloed.. echt griezelig! Ik zag er gewoon tegenop om opnieuw te voeden maar na 1 maand te voeden met heel veel pijn en heel erge kloven is alles daar mooi geheeld en heb ik gewoon heel ontspannen kunnen verder voeden:)

@Gowiie: Welkom!

@Ynte: Onzekere gevoel blijft hier ook! En telkens wanneer ik van bij de gyn kom en een goede echo achter de rug heb denk ik dat ik nu gerustgesteld ben maar niks is minder waar :) na een dag of 4 komt de onzekerheid weer terug... Ik ga pas echt kunnen genieten wanneer ik de baby straks voel bewegen.

@All: Hebben jullie een voorgevoel of jullie een meisje of jongen verwachten? Iets in mij zegt dat wij een meisje verwachten heel raar.. Ook omdat deze baby zo anders lijkt dan onze zoon:p
    Lag bij elke echo al zo lekker rustig terwijl onze zoon echt een hele hevige baby was, lag op elke echo te spartelen en te trappen:p
    Zegt natuurlijk niks hoor maar dit is gewoon mijn gevoel:)

18. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Ik heb bij mijn zoontje geen borstvoeding mogen geven.Ik wil het nu wel graag en als het goed gaat kan dat ook.Heb bewondering voor de mensen die zolang borstvoeding geven.Wij hier al bezig om namen te verzinnen, en vooral jongensnamen omdat we het erg moeilijk vinden om er een leuk te vinden dat die bij ons zoontje past. En meisjesnaam is geen probleem die hebben we al.

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Het gekke is, ik heb gister mijne cho foto op facebook gezet, en een (vage, paar keer gezien) kennis die kon het aan de foto gelijk zien: een meisje.

Toen ik vroeg waarom ze dat dacht: wilde ze dat niet zeggen, maar ze wist het 100% zeker. ( weet ook niet of ze echoscopiste is geweest of zo)

Mijn man denkt ook een meisje. Zelf hoop ik op een jongen. Maar goed ben met een meisje ook blij.

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wat betreft BV.
    Ik heb er straks nog 3 omheen die ook aandacht willen, ik zie het wel hoe het loopt.

Mijn oudste dochter maar 2 weken gegeven door slechte voorlichting.
    Mijn tweede tot 3 maanden volledig maar zij kwam al die maanden vanaf week 2 om de 45 minuten, helemaal gek werd ik ervan!
    Uiteindelijk heeft ze tot 7 maanden 2 voedingen gehad maar moest daarna verplicht stoppen ivm medicatie en een spoedoperatie, anders had ik hier niet meer gezeten nu.

Mijn jongste ook maar 2 weken, reden heb ik al verteld ;)

Verder vandaag weer heel misselijk, bah!

Deel Deze Pagina