Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ nieuwe dames welkom
    @ geboortekaartjes, wij hebben m bij ons zoontje laten ontwerpen door een vriend, die ga ik nu weer heel lief aankijken.
    Wij hebben er toen 120 besteld
    @ bamjolan, een belletje kan geen kwaad.
    @ ploetertje, hoe gaat t met je?
    @ bevallen, ik beval in het ziekenhuis, i.v.m. Medisch indicatie.
    @ kraamzorg, ik moest smen met me zoontje vorige keer 5 dagen blijven, had nog 3,5 kraamhulp erna, ik wil alleen echt niet meer dat mens wat ik had, ppfff die was niet fijn!!!

Sorry als ik niet op je reageer, probeer alles te onthouden maar best lastig.

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Dag dames :) Leuk om al die 'ik kan nu al met de kleine spelen' verhalen te lezen :D

@Nieuwe dames: Welkom!

@Ploetertje: Laat alsjeblieft wat van je horen, lieverd.

@Kraamzorg: Kennen ze niet in Nieuw-Zeeland, je kunt wel een paar dagen in het ziekenhuis blijven en dan zijn er altijd een paar verloskundigen in de buurt, 24/7. Het ziekenhuis waar ik de vorige keer lag heeft errug lekker eten :D

@Bevalling: Ik zou deze keer graag thuis willen bevallen, maar we zien wel hoe het gaat.

3. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    he leeuwtje: geen kraamzorg? dat is ook zielig voor je....kan je je nie lekker laten verwennen door een vreemde:)
    zal vast wel opgevangen worden door manlief en familie?
    komen je ouders weer over?
    x

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik weet vrij zeker dat er minstens 1 oma over gaat komen :D En wat betreft vertroetelen door een vreemde: bij Miriam ben ik in het ZKH drie dagen in de watten gelegd :D

5. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Al een paar dagen teveel gedaan en dan ben ik gelijk moe en beroerd. Misselijk en kotsen. Teveel gedaan is eigenlijk weinig gedaan. Woensdag 1,5 uur gezwommen met eev vriendin en onze dochters. Uiteindelijk heeft zij ' s avonds gekookt en om 19:30 uur lag ik uitgeput in bed. Hoe gek kan het wezen. Gisterenochtend even een neefje (net zo oud als mijn jongste) over de vloer gehad, zelfde verhaal als woensdag. Ik herken mezelf daar echt niet in. Normaal kan ik echt de hele wereld aan.

Naar, dat we nog niets van Ploertje hebben gehoord. Ik hoop zo dat het goed met d'r gaat.

Ik ben 3x thuis bevallen. De hopelijk lukt dat nu weer. Heerlijk.

Geboorte kaarte maak ik zelf. Tenmiste heb ik bij alle 3 de meiden gedaan, dus ben dat weer van plan, zelfde idee. Ik geloof dat wij er zo' 80 verstuurd hebben.

Kraamzorg nog niet geregeld. Moet ik nog achteraan. De schoonzus van mijn schoonzus is kraamverzorgster dus ik ga kijken of ik haar kan aanvragen. Leuk, doortastend tiep.

Nieuwe meiden, welkom. De groep wordt zo wel steeds groter. Eigenlijk moeten we eens een lijst op gaan stellen wie wanneer uitgerekend ed. Ik weet het, we hebben ergens in het ver verleden zo'n lijst gehad, maar volgens mij klopt daar niets meer van.

20 weken echo afspraak staat hier ook al im de agenda, dus gewoon bellen.

6. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Kraamhulp was ik voeger ook op tegen, dat gedwing en gebemoei, maar sinds ik geleerd heb om direct mijn mond open te trekken en vanaf het begin duidelijk te maken wat ik wel en niet verwacht is er een nieuwe wereld open gegaan. We hebben dus volledig kraamhulp.;)

Ik beval, hopelijk, thuis.

Geboortekaartjes bestel ik, net als de vorige keer, bij kaartjes2go

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier vorige keer een hele leuke kraamhulp gehad, stond gewoon te huilen toen ze weg ging na een week. Dus ik heb me alweer ingeschreven bij het zelfde bureau.

8. Ploetertje

Ploetertje Actief lid

9 dec 2007
    197
    0
    0
    Hier ben ik!

Sorry, maar eerder ging niet.

Het zijn harde buiken en het zijn er teveel. Het is geen blaasontsteking, dus is rust de oplossing. Maar ja, rust als er al 3 kindjes zijn is moeilijk.

O en geen zorgen voor jullie: harde buiken zo vroeg in de zwangerschap is echt een verschijnsel als je meer kindjes hebt. Mijn baarmoeder zit ook al bijna tot mijn navl en hartlag vinden met luisterding was geen pobleem!

9. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Gelukkig lekker uitrusten dan voor zover het gaat met 3 kindjes. Hier zit ik thuis met een doodzieke hond heeft al 6 keer overgegeven zwaar ademhalen en trillen om 10 uur naar de dierenarts.

Fijne dag nog allemaal

10. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Ploetertje: gelukkig dat het 'maar' harde buiken zijn. Zal ook niet meevallen je rust te pakken met drie kinderen. Toch proberen!

@Frouk: ach gos wat zielig! Hoop dat de dierenarts iets kan doen.

Kraamzorg kennen ze hier ook niet, maar er komt wel familie over tegen die tijd en mijn schoonmoeder zal vast ook wel komen helpen. Ben alleen benieuwd of ik dat niet te druk ga vinden allemaal. En hier is het volgens mij ook normaal dat je eerst een paar dagen in het ziekenhuis blijft na de bevalling.

Borstvoeding wil ik zeker gaan proberen. Ik heb een borstverkleining gehad vandaar dat ik onzeker ben of het wel zal lukken, maar we zullen zien.

Gisteren mijn eerste positiebroek gekocht! Jammer genoeg moet ie nog ven korter gemaakt worden anders had ik hem meteen aangedaan vandaag. Wat zit dat lekker zeg! En je ziet er meteen een stuk zwangerder uit in plaats van dik haha!

11. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja die zit denk ik zo'n 2 à 3 vingers onder mijn navel

12. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo goedemorgen

Ploetertje: ben blij dat het 'maar' harde buiken zijn - maar idd rusten met 3 kids, klinkt niet evident.

Misja: positief blijven denken hoor!!!

Nieuwe dames : gefeliciteerd!!!

Ik zou graag deze keer poliklinisch willen bevallen, of tenminste een kort ziekenhuis verblijf deze keer. Tja de eerste telt kwa ervaring niet mee, de tweede vond ik het ziekenhuis eigenlijk vervelend want bijna alles moet op hun ritme.

Verder zit ik echt op een roze wolk sinds gisteren :). Met muppet gaat het uitstekend :) Was mooi gegroeid, en de echo gaf nu dezelfde termijn aan als mijn banner, dus ik hou gewoon 23 maart als uitgerekende datum en win weer 4 dagen lol. Verder lag hij/zij geen 2 seconden stil, maakte buitelingen, zwaaide met armen en benen - ik heb echt liggen genieten. Alleen door de beweeglijkheid heeft de echo lang geduurd en is er behoorlijk op mijn onderbuik geduwd en is die nu erg beurs. Bloed en nekplooi waren zeker heel goed, heb wel enkele keren te horen gekregen 'ja op uw leeftijd' (ben 34) voelde me gelijk oud ;). Het was nog net te vroeg om de neusbeentjes te zien (hoort ook bij die trippletest kennelijk) dus ik mag binnen 2 weken nog eens terug, wat ik best leuk vind : weer beebje kijken en knappe echoscopist kijken lol. Dan gaan ze ook al gelijk naar het hartje kijken, omdat we weer 3% kans hebben op een kind met een aangeboren hartafwijking. Oh en de echoscopist heeft een pronostiek gedaan wat het geslacht betreft - en de assistente wist te vertellen dat hij er zelden naast zit - en daarom zit ik al helemaal op een roze wolk. Al wil ik graag nog wel bevestiging uiteraard.

13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Ploetertje: He, fijn weer van je te horen. Ik hoop dat je andere kids hun moeder haar rust gunnen

@Ynte: Feli! :D Fijn toch als je knappe mensen kunt kijken. Tijdens de bevalling van Miriam kon ik ook een tijdje de bijzonde aangename anesthesist bekoekeloeren. Leidde me toch een beetje af van de pijn ;)

14. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Ploeterde, fijn om wat van je te horen. Tja rusten met drie kids om je heen wordt lastig :(. Sterkte.

Ynte, wat fijn dat je weer even hebt kunnen genieten van jullie kleine smurf...

Pff gister en vandaag redelijk beroerde/misselijke dag.. Hopen dat het snel beter wordt

15. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Na weken meegelezen te hebben kom ik mij eindelijk hier melden. Ik ben een jonge mama van 25 en nu zwanger van mn 2de kindje. Mijn dochtertje iser ondertussen 3. Vandaag heb ik een angel sound gekocht en kon ik. Het hartje van puck beluisteren. Ik hoop gezellig met jullie mee te kunnen kletsen. Oja ik ben uitgerekend voor 14 maart en woon in belgie.

16. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    welkom landgenootje!

17. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    @ Nieuwelingen: welkom en Gefeliciteerd! :)

@ Borstvoeding: ik twijfel nog erg, denk wel dat ik het ga proberen, maar vrees dat het niet goed zal gaan. Ik heb een operatie gehad, en daarna is het altijd allemaal heel erg gevoelig en pijnlijk gebleven... Dus vrees dat het teveel pijn gaat doen als ukkie er aan komt :(

Mijn buikje begint ook al aardig te groeien. Ik zie sommige mensen al echt kijken en denken "is ze nu zo dik geworden of is ze zwanger? maar zolang ze niks vragen zeg ik lekker niks.

Verder de afgelopen week alleen maar met de dag slechter gevoelt, en ook aantal keer moeten spugen (terwijl ik maar tot 2x toe eerder heb moeten spugen)

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    ploetertje fijn dat het niets ernstigs is/was... maar rust houden met enkele kids in huis is lastig ja. Als mama kun je eigenlijk niets mankeren he....

Ik wil graag weer thuis bevallen, al moest ik helaas vorige keer toch nog na de bevalling naar het ziekenhuis om gehecht te worden. Dat was jammer, ik hoop dat ik nu helemaal volledig thuis kan blijven.
    Ook wil ik weer borstvoeding gaan geven, vorige keer na 4mnd overgegaan op kolven en dat heb ik tot 8 mnd volgehouden. Wegens een dieet kwam Thijs destijds te weinig aan, mijn melk was niet voedzaam genoeg, dus toen hebben we een mix gedaan van bv uit de fles en kv uit de fles. Nu hoop ik weer volledige bv te kunnen geven, zonder dat kolfapparaat.

En verder ben ik, net zoals bij Thijs, weer al vanaf week 6 erg misselijk. Zo erg dat ik nu aan de max van medicijnen (emesafene) per dag zit en vanmiddag zelfs naar een homeopaat ben geweest, om te kijken of zij nog wat voor me kan betekenen (terwijl ik helemaal niet van de alternatieve geneeswijzes ben eigelijk..)

En mijn buikje begint ook te komen ja, vooral in bepaalde kleding. Maar het mag van mij de wereld in, dus dan vind ik het alleen maar leuk!

19. Neirod

Neirod Actief lid

23 jan 2012
    181
    0
    0
    Overijssel
    Jaaaaah! Vandaag eindelijk mijn eerste echo gehad. En alles was goed. Ik zag de baby bewegen en hij zwaaide zelfs al een beetje naar ons ;) Oh, ik ben zo gelukkig.

Ddat wilde ik even melden. Dank je wel voor jullie aandacht, haha.

Trouwens, vóór ons kwam er een stel uit de echokamer welke niet zulk goed nieuws had gekregen. De dame was aan het snikken en het paartje wist niet hoe snel ze naar buiten moesten komen. De tranen sprongen me in de ogen, zo erg vond ik het voor ze.

20. Angelina2

Angelina2 Actief lid

14 jul 2012
    265
    0
    0
    Drenthe
    Haha, herkenbaar, ik zie mensen denken: Dik geworden in de vakantie of zwanger? :D

Goede echo's gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina