Ik wel . Ik las dat hier dames zijn die voor de geslachtsbepalingsecho gaan, en ik las dat er bij ons een echobureau nieuw in de buurt zit, dus heb ook maar een afspraak daarvoor gemaakt.
Cikai,je hebt het misschien over mij. Hier in belgie krijg je bij iedere controle bij de gyn een echo. Ik moet met 16 weken terug en krijg dan opnieuw een echo. Het is dus geen pretecho. Bij 20 weken gebruiken ze een speciaal 4d apparaat waardoor je dus nog beter je kindje ziet. Ik heb begrepen dat ik ned het aanat echo's beperkter is.
@Chikai: hier in Turkije is het ook zo dat je bij iedere controle (iedere maand een controle) standaard een echo krijgt vandaar dat ik met 16 weken weer een echo krijg. Ik vind het wel fijn, vind het nu alweer lang duren namelijk en de vorige echo is pas 2 weken geleden!
Wow, zoveel echo's! Ik zou wel willen, maar hier in NZ krijg je er meestal maar twee (12 en 20 weken), tenzij er medische complicaties zijn. Je gaat bijna hopn op zw. diabetes, dan krijg je er wekelijks een @Namen: Meisje: check. Jongen: euh... Nog niet. Best lastig aangezien we allebei denken dat dit kind een slurfje zal hebbn @bmjolan: Mooi buikje hoor, mag je trots op zijn!
Aha, ik snap 'm... Ik was al bang dat ik er eentje mis zou lopen, maar ik kon me bijna niet voorstellen dat er in nederland eentje bijgekomen zou zijn met 16 weken.... Dames, veel plezier alvast met die echo's!
Hier echo's met 7 weken (intake) , 10 weken ( termijn) 12 weken ( nekplooi) , 16 weken (geslachtsbepaling, zelf betalen) , en met 20 weken.
Inderdaad hier in België krijg je elke maand een echo. en naar het einde van je zwangerschap zelfs elke 2 weken of wekelijks (hier waar ik woon toch ) moet eerlijk toegeven, ik ben er niet kwaad om Dus echo's op 7weken, 12weken, 16weken, 20weken, 24weken, 28weken, 32weken, 35weken, 37weken, 39weken, 40weken ohja en dan nog een 3D echo ergens tussen week 28 en 32. Dus in totaal 12 echo's En nog vind ik het lang wachten voor we opnieuw mogen babygluren @Bamjolan: Mooi buikje al! Moet dringend ook nog eens een buikfoto maken
Moguh !! Ik lees wel alles mee hoor, maar soms kom ik gewoon niet aan reageren toe. Die kleine van mij kan nu lopen, en klimmen. En elke 10 sec moet ik hem ergens vandaan plukken. Best vermoeiend. Hij is ontzettend creatief, en verplaatst speelgoed zodat hij via via op tafel kan klimmen, op de tv kast, op zijn stokke trip trap stoel etc etc. Gelukkig was hij vandaag om half 8 wakker, ipv de gewone tijd 7 uur. Dus ik kon een half uurtje langer blijven liggen. Maar ach, vroeg eruit betekend wel dat voor 10 uur mijn huis alweer aan kant is Wij gaan vanmiddag naar een verjaardag van 2 neefjes ( lees: neefjes ala 2 meter lang) van mijn man. Gaan jullie nog wat doen met het mooie weer ?
Uitgerekend in Maart 2013!! 4 maart Misja - 25 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis- Voeding: Borstvoeding 6 maart Biancaa1982- 30 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis of thuis?- Voeding: Borstvoeding 7 maart Steph80 - 32 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis- Voeding: Borstvoeding JeetjeB - 36 jaar - 1e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 9 maart Gespannen - 29 jaar - 4e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis- Voeding: Borstvoeding Inger - 33 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 10 maart Smile82 - 29 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Flesvoeding/Borstvoeding 11 maart Jojogirl88 - 23 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding 12 maart Lym - 42 jaar - 1e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 15 maart frouk85 - 26 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Kraamhotel - Voeding: borstvoeding joyb - 28 jaar - 1e kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding/Flesvoeding 17 maart Bamjolan - 29 jaar - 4e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Esther - 29 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: ? 19 maart Booky - 28 jaar - 3e Kindje - GB: nee - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding Brenjomi - 28 jaar - 3e kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: BV/FV 20 maart Angelina2- 35 jaar- 7e kindje-GB: ?- Bevalling: Thuis - voeding: Borstvoeding 21 maart LilaLief - 32 jaar - 3e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Chikai- 30 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding 22 maart 3kats - 33 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 23 maart Hanneke88 - 24 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Ynte - 34 jaar - 3e Kindje - GB: ? - Bevalling : Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 24 maart Sammie88 - 24 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding/Flesvoeding Kahlen - 28 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding/Flesvoeding 25 maart Leeuwtje83 - 29 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding Gebakje - 29 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Flesvoeding GB: geslachtsbepaling Totaal 24 zwangere meiden! Jongens: Meisjes: Geheim: Verrassing: Afspraken gyn/vk: -Kahlen: 10 september, combinatietest -Hanneke88: 10 september, echo -Angelina2: 11 september, 14.00 uur verloskundige -Gebakje: 11 september, 15.20 uur nekplooi meting -Lym: 13 september, 14.15u, echo -3kats: 13 september, controle -Leeuwtje83: 14 september, 15.30u, echo -LiLaLief: 17 september, 11.30u, echo en inplannen GUO - Ynte: 19 september, 9.20u, echo prenatale diagnose -gespannen: 21 september, 13:40u, VK -JeetjeB: 22 september, 14.30u, 16wk echo + GB -Jojogirl88: 24 september, 9u, 16wk echo -frouk85: 24 september, 19:00u, pretecho + GB -Smile82: 24 september , 16.15u, 16w echo -Steph80: 25 september , VK -Joyb: 27 september, gyn -Misja: 27 september, VK -Chikai: 1 oktober, VK -Biancaa1982: 3 oktober -Bamjolan: 2 oktober, 10u, VK -Ynte : 5 oktober, 9.30u, controle gyn -Sammie88: 15 oktober, geslachtsecho -Lym: 22 oktober, GUO -Joyb: 23 oktober, 19wk echo + geslachtsbepaling -gespannen: 24 oktober, 17:20u, 20 weken echo -Angelina2: 29 oktober, 14.00 uur, 20 weken echo
leuk dat de lijst terug is, bedankt dames! heb me er bijgezet hier weinig fut, vrijdag had ik energie te veel en heb ik goed schoongemaakt en nu kan ik alleen aan hangen en slapen denken oh en jiepie, de magische grens van de 12 weken is bereikt!!!
Mag ik er ook weer op? Uitgerekend 1 maart - 23 jr-1e kindje- bevalling zkh - borstvoeding. Heb 15 okt de 20 wk echo en moet 2 oktober weer voor controle.
Jeetje wat is er in mn paar dagen afwezigheid weer veel gekletst Mag ik ook op het lijstje? 27 jaar-14 maart-kraamhotel-borstvoeding heb 20 weken echo op 26 oktober en een geslachtsbepaling in lommel op 21 september.a.s. woensdag verloskundige Met mij gaat het op het moment niet zo lekker vandaar dat ik niets van me heb laten horen en het allemaal even niet bij kan lezen. Er is denk niets met de beeb maar zit in een aantal rotsituatie`s die me erg veel stress opleveren waardoor ik snel moe ben en last heb van mijn buik.
Vandaag even de stad in geweest om toch maar een zwangerschapsbroek te kopen. Hooguit 2 uur gelopen, maar nu heb ik me toch pijn! Ik ga schuifelend de kamer door en nou ben ik ook nog eens alleen thuis. Hopelijk wordt het met Mensendieck wat beter, kan moeilijk nog 6 maanden op de bank blijven zitten, dan komen al die babyspullen nooit in huis
Zo wat een hoop berichtjes weer kan het haast niet bijhouden Vandaag weer naar de gynaecoloog , ik hoop maar dat de baby niets te lijden heeft gehad mbt de vlokkentest , zit nu 1 week in de wachtstand . Iedereen weer fijne week en echo,s toegewenst !! Liefs Edith Mama van mees*&juultje
@ Edith spannend @ lijst, wat een grote lijst!!! @ 16 weken echo, vaak als je onder controle in het ziekenhuis loopt, heb je elke 4 weken een afspraak+ echo. Vind het geen straf:-D Meiden, we gaan nu bijna allemaal de veiligere weken in!!!!!!!
Ja, ik ben ook al een paar dagen 12 weken. Fijn gevoel he. Ik zat zo te denken, ik heb al best last van eetbuien. Jullie ook? Misschien leuk om een vraag van de dag te stellen: van welke eten kun je wel 3 borden op? Ik wil dus graag de hele dag stamppot eten, of gepureerde aardappelen (met 27 graden buiten, haha). Jammie. Mijn man kijkt mij met grote ogen aan tegenwoordig wanneer het eten op tafel staat. Hoe is dat bij jullie?
Ik HAAT mijn lichaam!!! Gisterenavond heerlijk gevre¨en en vanmorgen - alweer - bruin bloed...ik weet het, het zal wel weer niks zijn, maar ik mag weer een dag zitten twijfelen tot het weer vanzelf stopt...ik HAAT mijn lichaam!!!
de voorbije 2 weken had ik erg veel zin in vet eten, met als toppunt gefrituurde aardappelkroketjes en sinds 2 weken koop ik haringsalade met dillesaus hmmmm