@veritas: wat mij betreft ben je ook welkom hoor! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! @ bonkie: ook jij welkom en gefeliciteerd! Zo wat een warmte vandaag! Hadden jullie er last van? ik toch wel een beetje! Nu lekker in me bedje! Helaas alleen! Manlief heeft nachtdienst! Morgen een avonddienst werken! En dan weekend!
Goedemorgen, Ook ik mag mij hier melden, heb afgelopen week 6 (!) positieve zwangerschapstesten gedaan. Kan het nog steeds niet geloven. Heb alleen al 2 - 3 weken last van mijn buik, zowel krampen alsof ik ongesteld ben als last van mijn darmen. Vanmorgen bij huisarts geweest en aantal weken is lastig te bepalen, aangezien mijn cyclus nooit regelmatig is geweest. Ben begin maart gestopt met pil en enige ongesteldheid is begonnen op 1 mei. Wel heb ik ovulatie test gebruikt en Clear Blue indicator en denken nu 5 weken zwanger te zijn. Moet nog even anderhalve week wachten voor ik een afspraak mag maken met verloskundige. Voel me heel onzeker nu en geloof nog steeds niet dat het blijft zitten. Ren elke paar uur naar WC om te controleren of ik toch geen bloed verlies. Vertellen doen we nog aan niemand, eerst zeker weten dat alles goed is en zeker eerste echo afwachten. Wat kan de tijd toch langzaam gaan
@allen: Dank voor de felicitaties Dat geldt natuurlijk ook voor jullie! @Charly: Ik kan me je onzekerheid wel voorstellen, mijn lieverdje is nu bijna 5 weken zwanger en we moeten wachten tot 6 augustus voor intake bij VK en dan 14 augustus eerste echo... lang wachten dus. Tot dan houd ik denk ik wel een zeer onveilig gevoel. Wel proberen wij er zoveel mogelijk van te genieten! Krampjes heeft mijn vriendin ook last van trouwens maar als ik zo rond-lees is dat vrij normaal
Hehe, warmte heb ik wel last van, maar wonderbaarlijk genoeg mijn vriendin -die juist zwanger is- niet... Die kruipt zelfs nog extra tegen mij aan met dikke dekens over. She loves klamme warmte
Pfff met die warmte va gisteren en dan nog een extra dekentje! ben normaal een koukleum maar zodra ik zwanger ben is dat over! dit x gelukkig hoogzwanger in de winter! @charly1981: gefeliciteerd met je zwangerschap! Begrijp je onzekerheid heel goed! Heb er zelf ook enorm last van! 17 juli intake vk en 20 juli de echo pas! Kijk er naar uit, maar vind het nu bij de tweede nog spannender als bij mijn eerste! Zo bang dat er geen hartje klopt! Hopelijk komt het voor ons allemaal goed!
Weet uit het lezen van alle reacties dat ik niet de enige ben. Maar ben voor eerst zwanger en ook in onze omgeving de eerste (ook al ben ik al 30), dus weet gewoon niet wat normaal is. Daarnaast willen we het dus nog niet vertellen. Dus ik reken op jullie voor geruststelling en adviezen
@Charly: Voor ons is het ook de eerste Ik loop de hele tijd met een soort zenuwen in mijn lijf wat ik niet kan verklaren. Ach, volgende week zal de postejaculatieve depressie wel inzetten bij mij hehehehe. Het komt gewoon helemaal goed met al onze beeeebiess
@Veritas87, laten we daar maar van uit gaan. Doe mijn best om er zo min mogelijk mee bezig te zijn, kan je vertellen, dat is mislukt. Wou dat ik zo nuchter was als mijn vriend. Ach over 2 maanden dan zijn de eerste 12 weken voorbij en hopelijk vragen we ons dan af waar we ons nou druk over gemaakt hebben.
ikzelf verwacht geen kindje voor maart maar mijn zoontje is 3 jaar geleden op 24 maart geboren!!!! Prachtige tijd!!! En het leuke is: Je hebt een leuke zomer en in de winter zwanger zijn is zooooo veel makkelijker en leuker!!! waar blijft de tijd... Succes allemaal dames
Sjongejonge, de pukkeltjes beginnen weer te komen, snik! Vanmorgen in de supermarkt stond ik te kokhalzen en onwijs last van mijn ontlasting, gaat moeilijk. Zucht..... Verder echt nesteldrang, haha. We zijn in Maart verhuisd en mijn man moest vandaag flink aan de klus :-D tuin onder handen nemen, schilderijen ophangen, bank hoezen wassen, hihi..
Hoi hoi Ik meld me bij deze ook aan, ik ben echt NET zwanger, kan het nog niet helemaal bevatten. Maar vanmorgen een test gedaan van clearblue met Zwanger 1-2 Mijn uitrekendatum zou vooralsnog 10 maart zijn Ik ben trouwens Priscilla, 26 jaar, woon samen met mijn vriend in Den Haag. We zijn 8 jaar bij elkaar en sinds maart gestopt met de pil (hoe grappig is dat) Verder heb ik 2 honden en 2 katten.
Welkom Sammieshiba, Hoe is het met de andere dames? Ik heb ook een buiken topic geopend dus show daar gerust je "darmen"buikje.
Gefeliciteerd alle nieuwe leden. Voor de lijst trouwens, hou mijn UD maar even op 5 maart, maar kan nog wijzigen... Buikjes, altijd leuk om te zien maar hier nog niets te zien. Bij zoonlief kwam er pas een buikje rond de 30 weken en daarna eigenlijk weer compleet mijn oude buikje incl spieren teruggekregen...
Ik meld me bij deze ook aan! Ik heb 24 juli de eerste echo. Mijn uitgerekende datum staat nu op 1 maart. Iedereen gefeliciteerd met de zwangerschap!
Goedenmorgen, Ik vind het nog maar stilletjes hier! Maar iedereen is ook nog maar heel pril zwanger! Alle nieuwe welkom en gefeliciteerd met jullie zwangerschap! @buikje showen: Hier ook nog niks te zien! Komt vast wel. Zat deze week foto's van de eerste zwangerschap terug te kijken en had toen bij 24 wk ook nog niet veel! Bij een tweede mischien wel wat eerder! Verder lekker weekend aan het houden! Zoonlief is lekker aan het spelen! Is zo in ontwikkeling en druk de hele dag met kruipen, gaan staan en ontdekken! Hoe is het verder met iedereen!?
Het is inderdaad wel stil hier! Ik ben hier niet veel geweest omdat ik denk dat het niet goed zit: heb dinsdag een test gedan die wel duidelijk was, maar afgelopen vrijdag was het weer veel lichter. Ik denk dat ik dus niet genoeg hcg aanmaak en dat het dus fout is, maar ja, ik ben ook nog niet ongesteld geworden, en geen bloed geeft moed, dus we wachten het nog maar even af! Hier trouwens een foto van de testen, voor wie geïntereseerd is:
Wanneer zo je NOD zijn? Jokato? Bij mij is het ook nog niet een knalstreep, maar mijn NOD was dan ook pas gister officieel. En testen met een Clearblue digital? Misschien ben je net als mij pas 1-2 weken? En anders HA/verloskundige bellen voor een bloedtest? Of doen ze dat niet zo snel?
Mijn buik begon bij mijn dochter pas met 22 weken een klein beetje te groeien, maar kon het nog verbergen. Bij 31 weken ging het heel snel! Nu was ik er gewoon vrij snel zijn, maar ik moet wel zeggen dat ik al een week niet heb gepoept en best last van mijn darmen heb. Dus het kan best zijn dat ik na het poepen een stuk slanker ben haha (moet hiervoor morgen naar de gyn) Verder mag ik mij ook bij de gyn melden om een test op ketonen te doen. Ik drink weer slecht. Ben ontzettend moe en lig de hele dag op bed of op de bank. Te moe om drinken te pakken. En ik heb nergens trek in. Water? Bah, Appelsap? Bah, Thee? Ieewl, Cola? Gadver etc etc Ik ga nu maar even met enorm veel tegenzin een glas water achterover drukken, maar goh wat zie ik er tegenop. Moet er gewoon van kokhalzen.. Verder niet misselijk (alleen 's Avonds een beetje), maar wel in mijn borsten met vlagen onwijze steken. Auw!