Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb een platte, die ronde zeg maar met koptelefoon.

2. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik heb ook een simpel iets. Ben wel erg tevreden erover. Tot nu toe altijd het hartje kunnen vinden. Voor mij is het een geruststelling!

3. frouk85

frouk85 Niet meer actief

bedankt voor jullie reactie ga hem drek bestellen.
    fijn weekend allemaal

4. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik heb de angel sound jumper, 2e hands gekocht via dit forum...
    Heel tevreden over :)

5. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    @ Angelsound: ik heb lopen twijfelen, omdat ik er een aantal heb zien staan voor 100 euro, en dat vind ik toch net even te prijzig. Maar heb inmiddels ook een paar goedkopere gezien.

@ 3skats: fijne vakantie! Geniet er lekker van.

@ Leeuwtje: wat fijn dat alles present en goed was!

Vraagje: weet iemand wat je mag nemen als je verkouden bent en grieperig lijkt te worden? Heb gister de hele dag met behoorlijke hoofdpijn op de bank gelegen, heb een paar keer een paracetamolletje gepakt. Maar sinds vanochtend is het helemaal raak. Ben nu ook snot en snot verkouden, keelpijn, oorpijn, en lijk wat verhoging te hebben (onze thermometer is natuurlijk net leeg).
    Ben ook nog altijd misselijk, maar dat is niks nieuws;)

Maar wat zou ik kunnen doen om het allemaal wat te verlichten?

6. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas mag je niet veel. Keelsnoepjes, homeopatische keeltabletjes van vsm geloof ik, zoutwater neusspray wat voor geen meter helpt en paracetamol. Verder is het afzien en uitzingen en veel fruit eten en vitamientjes binnen krijgen.

Ik ben erg ontvankelijk voor van alles dus kleed ik me extra goed aan want voordat ik t weet ben ik weer ziek.

Sterkte!!

7. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Hier valt iedereen om me heen met bosjes neer dus zit eigenlijk te wachten tot ik het te pakken krijg.
    Vooralsnog gaat het goed, slik ook wel aardig wat vitamientjes op een dag dus mss waait het over.
    Neusspray, las ik van de week mag wel, alleen kan het een verhoogde bloeddruk geven omdat het de vaten vernauwt.
    Verder paracetamol, onder de wol en uitzieken helaas.
    Voor je keelpijn heet water met verse gember en evt honing, helpt ook tegen de misselijkheid (de verse gember dan)

Ik heb trouwens de angelsound jumper gekocht, € 29,95 excl verz kosten.
    Wat een verademing...de eerste 2 keer kon ik het hartje niet vinden maar een paar dagen later wel en nu vind ik t direct.
    Luister niet elke dag maar als ik twijfel is het zo fijn....ook leuk voor je man, brengt het toch weer wat dichterbij.

8. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Hoe zitten jullie met je kleding?
    Mijn broeken zitten nu echt te strak maar de zs broeken zitten nog voor geen meter. Doe mn eigen broeken nu maar open en vouw ze dubbel.
    Wel vast wat leuke positie bovenkleding gekocht maar dan lijk ik meteen 6 maanden ofzo.
    Gelukkig is de nieuwe herfstmode wat langer en blousend en veel tuniekjes, dus we gaan maar even shoppen voor de tussentijd, vervelend,:D

9. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn verloskundige heeft me afgeraden een doppler te kopen omdat het vrij vervelend schijnt te zijn voor het kindje.

Mijn broeken zitten ook niet meer lekker maar los laten of met een elastiekje werken vind ik ook niet prettig dus ik heb wel al af en toe een zwangerschapsbroek aan. Of een legging maar die begint ook te knellen na een paar uur. Dit is echt een rotfase: ik ben nl. van mezelf behoorlijk stevig dus nu lijkt het nog alsof ik gewoon dikker ben geworden in plaats van dat ik zwanger ben. Dit is erg lastig met het uitzoeken van kleding, want tunieken beginnen ook al strakker te zitten. Kan niet wachten tot ik duidelijk een zwangerschaps buik heb en weer strakkere stretch kleding aan kan doen :)

10. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Kleding: ik ben echt slank van mezelf maat 34/36 bij mijn dochter kon je het pas zien toen ik 6/7 maand zwanger was. Dus ik dacht,het loopt nu ook wel niet zo'n vaart...ik draag uitsluitend zwangerschapsbroeken,alles knelt en zit onaangenaam. Mijn eigen t-shirts hoef ik niet meer te dragen. Meestal droeg ik strakke t-shirts maar alles is te kort en zon glimp blote buik vind ik niet mooi. Dus ik ben genoodzaakt zwangerschapskledij te kopen. Vind het wel duur,als ik kijk naar de goedkopere winkels zijn het vooral tenten. En dat terwijl ik nu wel mn buikje wil showen. Waar kopen jullie je kleren?

11. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Ik heb wat kleding bij wehkamp besteld en wat gekocht bij prenatal. Verder gaat het nog aardig met me gewone kleding al vind ik broeken echt niet lekker meer zitten! Dus draag veel jurkjes en rokjes!

Pfff beetje klote dag hier! Vaatwasser verrot. Cv ketel doet raar! Bah. Hopelijk valt het allemaal mee. Vaatwasser is nog wel te betalen. Maar een cv ketel kost me een vermogen!

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Stomen met heet water en zout of kamille erin. Verder paracetamol en zout neusspray. Xylometazoline neusspray beperken. Voor keelpijn veel dropjes zuurtjes etc. als je er maar op kan zuigen is het goed. Bevorderd de doorbloeding in de keel, waardoor het sneller geneest.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik draag ook al positiekleding, zit veel lekkerder en anders krijg ik buikpijn en word ik erg misselijk.

Ik gebruikte zelf gewoon wel de neusspray zonder toevoeging.
    En na 10 min. ging ik stomen onder heet water dus zonder balletje er in!

14. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Mag je geen dampo gebruiken met stomen?
    Mijn zoontje was erg verkouden deze week en heb bij hem luuf gesmeerd! Maar dat adem je dan zelf ook even in. Dat is toch geen probleem?

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Nee volgens mij niet maar ik kan er niet tegen haha ik word er benauwd van, sterk spul hihi

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Mag wel maar is scherp voor je slijmvliezen en kunnen,de klachten juist erger worden

17. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @verkouden, hier 2weken geleden ook beetje keelontsteking achtig... je mag zelfs geen strepsils als je zwanger bent... wist ik niet (werk wel af en toe bij de drogist:))
    ik heb anta flu gekocht en andere menthol snoepjes. er zijn van etos eigen merk wel zuigtabletjes die je mag hebben. even bij de drogist vragen.
    volgens mij kan luuf geen kwaad, als het voor een baby mag mag je het zelf vast ook (denk ik dan;))

@kleding.... ik kon bij 6-7weken al geen broeken of strakke dingen verdragen. zwangerschapsbroeken zitten nog iets te los, maar ik draag er een buikband op en dan zakken ze niet steeds af:D
    ik ben van mezelf ook best fors, maar ik heb echt al een zwangere buik... alles steekt naar voren. ik was toen ik ziek was 6kilo afgevallen, maar niks aan mijn buik... dus die steekt nu al mooi vooruit.
    ik kreeg 2weken geleden de vraag hoe lang ik nog moest:D hahaha. moest toch even lachen (ik ben het al redelijk gewend, ik ben niet zo groot en best al een buik. bij waylon zei iemand tegen me: oh nog even en je bent er lekker van af.... toen ik zei: oh maar ik mag nog 3maanden keek ze toch even heel raar:D haha)

ik heb bij de h&m (in de winkel hadden ze meer dan online..) gekocht en bij de new look (in brugge) voor de rest vind ik mama licious ook erg leuk, maar wel prijzig.
    ik heb half oktober een trouwfeest... ik denk dat ik een leuk jurkje ga kopen wat ik ook bij kerst aan kan;):D

@ angel sound. ik heb een neppe weet niet welk merk? maar ik heb hem eens uitgeleend en toen ik hem terug kreeg kraakte hij heel hard?? ben aan het twijfelen om een nieuwe te kopen (of via mp) want vind het toch wel leuk.
    vorige week even geprobeerd, maar door het gekraak heen hoorde ik geen hartje (volgens mij wel de baby van de ene kant naar de andere kant??)

@hier, morgen mag leah voor de eerst keer naar school:D spannend!! ze word ineens groot... ben benieuwd hoe ze het vind?? maar toen we vorige week langsgingen om te kijken was ze al aan het spelen en ze komt bij een vriendinnetje in de klas, dus dat zal wel goedkomen.
    komende vrijdag echo. de nekplooimeting... nog nooit zo laat geweest met de 12weken echo... maar ik was bij 11weken geweest (bij ontslag uit het ziekenhuis) en toen kon hij nog niets meten. mocht rond de 13weken terug komen. maar toen zat hij vol. had een afspraak voor morgen, maar die moest verzet worden omdat we anders leah niet kunnen ophalen op school... dus nu vrijdag. zit al stiekem te hopen dat hij iets van het geslacht kan zien;) haha

@kwaaltjes, ik ben nog steeds erg moe en met vlagen misselijk... hopelijk is dat over een week of 2 over?? (bij de vorige 2 wel:D)

18. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    @kleding, ik kan echt mijn eigen kleding niet meer aan.. Ben in 1 week tijd ook 5 cm in de omvang gegroeid.

@angelsound wij hebben er geen 1 meer.. Heb hem bij mijn eerste zwangerschap gebruikt, ik was toen 9 weken toen ik voor het eerst probeerde een week later hoorde we dat het kindje was overleden met 9 weken, ons gevoel zegt dat het door de angelsound komt.
    Daarom durf ik er geen 1 meer te gebruiken.

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Spannend voor je dochter Misja!
    En voor mama natuurlijk ook haha!
    Gaat zo hard he!

Ik heb net het kindje weer even gehoord via de AS.
    Heel bizar dat je ook de bewegingen hoort haha maar nog niet altijd voelt haha

20. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Angelsound: Ik twijfel nog... Waarschijnlijk twijfel ik de komende 6 maanden, en daarna is het niet meer nodig :D

@Kleding: Ik zit al zo'n 3 weken in positiekleding, heerlijk!

@Ego: Gisteren het goede nieuws aan mijn vader vertelt (moeder was niet thuis). Hij was erg blij, en is zelfs aan het overwegen om over te komen. Zou erg fijn zijn :)

Deel Deze Pagina