Maart 2013 Mama's!!

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Misja, Jun 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    Is dat zo? Over wijn?...
    ik drink sowieso geen alcohol.. dus ik mis niks.. alleen op feestjes een dergelijke.. daar ik nu toch niet kom.
    Maar ik heb een rookprobleem en rook nu nog steeds 3 sigaretten op een dag.. waar ik mij dan heel schuldig over voel.. maar ik hoop dat zodra ik de baby begin te voelen.. ik helemaal kan stoppen.

@Leeuwtje... bij mij steekt hij ook al helemaal uit hoor.. maar baarmoeder is wel helemaal boven het schaambeen nu.. gewoon trots zijn op je buik hoor! :)
    En bij een tweede gaat het vaak sneller zeggen ze.

@Project Haren... hebben jullie dat gezien? Wat erg he... ik had wel verwacht dat er zoiets zou gebeuren. Ze hadden uit voorzorg iets alternatiefs neer moeten zetten... denk ik.. maja..

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @saratj3h: Ik hoop met je mee, wat betreft het roken :) Vanuit NZ stuur ik je positieve gedachtes!

@Project Haren: Ik heb het net gegoogled... Tjemig, sommige mensen hebben echt geen doel in het leven! :x

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Wijn en roken, ik doe beide niet.
    Ik heb bij mn oudste wel gerookt en haar was ik hierdoor bijna verloren, dit is ook aangetoont.
    Dus toen ook voor ik voor de 2e ging direct gestopt.

Alcohol ben ik sowieso geen fan van, ik lust wel wat maar drink sowieso niet, ik ben toch alleen en je zal maar net voor je kind oid medische hulp nodig hebben...dat durf ik niet aan hahaha

Morgen 15 weken! Gaat eindelijk ergens op lijken!

4. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Roken en drinken, beiden niet, dat is hier thuis uit den boze.
    Heb teveel ellende gezien door drank dus daar blijf ik netjes vanaf (vroeger wel gedronken hoor) en roken daar ben ik mee gestopt op mijn NOD, twee dagen voor ik wist dat ik zwanger was van mijn zoontje, ruim vier jaar geleden nu.
    Nooit meer trek gehad in een sigaret, walg er zelfs van nu.
    Komt goed uit, kan ik ook niet in de verleiding komen he :D
    Heb net wel sinds héél erg lang weer een kopje koffie gehad, van die oploskoffie met een smaakje en zo'n heerlijke schuimlaag, mmmmmmmmmmmmmmmmm :D

5. JoyB

JoyB Actief lid

Jul 28, 2012
    166
    0
    16
    Ik ben nog altijd niet vrolijk.

Men zegt "een zwangerschap is zoiets moois, daar moet je heerlijk van genieten" nou genieten kan ik echt niet :(

Kan de hele dag wel janken :(
    Voel me echt zo zwaar beroert, ik ben en blijf misselijk, met om de paar minuten braakneigingen, echt braken hoef ik gelukkig niet altijd, maar niks lijkt te helpen, ik weet gewoon niet meer waar ik het zoeken moet. Vraag me soms af of dit nog wel "normaal" is?

6. JoyB

JoyB Actief lid

Jul 28, 2012
    166
    0
    16
    @ Roken en drinken: roken deed is sowieso al niet, vrienlief wel, maar die mag, als de kleine er is, echt niet meer binnen roken, hij is van plan om helemaal te gaan stoppen, maar ik betwijfel of dat gaat lukken.
    Drinken deed ik wel, de eerste 6 wk wist ik niet dat ik zwanger was, en heb toch wel een aantal cocktailtjes en wijntjes gehad en daar voel ik me schuldig over, maja ik wist niet dat ik zwanger was. Sinds ik het weet drink ik geen druppel meer. Mis vaak wel een lekker wijntje bij het eten.

@ verbouwen: wij zijn van plan om nog te gaan verhuizen
    Nu hebben we 2 huizen op internet gezien die ons interessant lijken, maar we zijn aan het wachten op een afspraak met de hypotheek adviseur. En afhankelijk daarvan gaan we kijken in welke prijsklasse we kunnen kijken (heb namelijk nog wel een aantal mooiere, lees duurdere, gezien)

@Charly: wat een mooie echo, en wat leuk dat je een meisje krijgt! Veel shop plezier :D

@ geslacht: zijn er al meer meiden die het geslacht weten?
    Ik moet nog 4 wk wachten, en dan hopen dat ze het bij de 20wk echo zien... Wij wilde eigenlijk niet apart voor de geslachtsbepaling betalen, als ze het bij 20wk ook kunnen zien, zo niet, dan proberen we alsnog een aparte geslachtsbepaling te laten doen.

7. ukkie11

ukkie11 Actief lid

Dec 18, 2010
    256
    0
    0
    Nog niet bij gelezen ga ik morgen doen.

Maar wildde jullie en voor het lijstje even laten weten dat we een meisje krijgen!

Gistravond in lommel geweest bij echobaby, wat was dat geweldig echt zoveel mooier en beter als de normale echo`s het was me het geld meer dan waard!

8. kahlen

kahlen Bekend lid

Jul 16, 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo heeft iemand mijn energie gezien? Ik wens m graag terug aub!

9. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

ukkie wat leuk, een meisje!

kahlen, ik heb even onder de bank gekeken, verder kwam ik niet, maar daar lag ie niet hoor.
    Mijn eigen energie trouwens ook niet, denk dat Lief al mijn energie met het vuil van de ramen heeft weggewassen vandaag.
    En bedankt :D

10. Steph80

Steph80 Bekend lid

Apr 26, 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat je het al weet Ukkie!

Hier ook weinig energie :(, ik heb ook echt nergens zin in.
    En vandaag toch te veel gelopen (maar 2 uurtjes hoor) dus nu weer onwijs veel pijn in m'n rug. Dat valt toch wel erg tegen hoor, die bekkenpijn.

11. zasaa

zasaa Lid

May 27, 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook al niets geen energie. Zaterdag is altijd mijn opruimdag! Ik heb gewoon nog helemaal niets gedaan. Er komt gewoon niets uit mijn handen en zo te lezen hebben er meer mensen last van vandaag!

@ukkie11: gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik kan ook niet wachten totdat ik het weet, zit echt met smart te wachten totdat ik echt babykleertjes kan gaan kopen. Meisjesnaam weet ik al. Jongensnaam is nog even struikelblok.

Ik heb sinds deze week echt last van bandenpijn. Wordt er midden in de nacht zelfs wakker van. Iemand die hier tips voor heeft? Heb zelfs al ondersteunend ondergoed gekocht, maar jeetje...lijk net een oude oma erin.

Buikje begint te komen. Kan niet wachten totdat ik kleintje voel bewegen. Als ik rustig lig dan borrelt mijn buik heel erg, maar of dat nou beeb is of mijn darmen???? Zal wel laatste zijn, haha.

Nog een weekje moeders voor moeders. Zo dom. Ben gisteren vergeten om de kratten neer te zetten. Hoofd is soms echt een zeef!

12. zasaa

zasaa Lid

May 27, 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaaaah...super mooie echo! Ik vind het zo apart om alle echofoto's naast elkaar te leggen en dan te zien hoe snel iets groeit. Ik heb echofoto's toen ik 6 weken was, 9 weken + 3 was, 12 weken + 4 was en 13 weken + 3 was. Laatste was een verrassing. VK belde op omdat ze aan leren is voor echoscopiste en moest oefenen op iemand. Zei ik geen tegen.

Laatste paar dagen heb ik ook idee dat ik vocht vasthou. Heb geen dikke voeten ofzo, maar moet zo weinig naar de wc, terwijl ik echt zoveel drink.

Iemand trouwens al pretecho laten maken????

13. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

Jun 8, 2012
    1,628
    0
    0
    almere
    @Ukkie... aah ook en meisje wat leuk!!! :) gefeliciteerd.

@Energie... aaah hier ook echt 0 energie.. wel een heel stuk gelopen.. maar nu pijn in mn bil ervan...

@Zasaa jij ook dat ondergoed gekocht.. ik ook, vorige zwangerschap niet gedaan.. vind het wel lekker zitten maar het ziet er idd echt niet uit hahahaha..

En dat borrelen heb ik ook.. ik twijfel heel erg of het de baby is of mn darmen.. ik wacht echt op dat ene plopje waar ik echt van denk.. jaa dat was echt de baby.

@Hier net met mijn hoogzwangere vriendin wezen wandelen... ze is nu 2 dagen overtijd en het helemaal zat.. dus ze hoopte dat de wandeling miss de weeen zou opwekken... helaas niet hhaha arme schat.

14. zasaa

zasaa Lid

May 27, 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    @t sarahtj3: jaaaa, ik heb het gister gekocht. Ben eerst naar de prenetal gegaan maar vond ze zo duur daar. Later even de primark in gegaan en daar kosten ze 6 euro voor 2 stuks (in wit en zwart). Dus als er nog dames zijn die op zoek zijn en er een primark in de buurt zit, dan weten jullie dat!

Dit is mijn eerste, dus ik heb totaal geen idee. Mijn zusje zei gisteravond eerst krijg je plopjes en dan voel je ineens een hele lichte streling en dan voel je het schoppen en dan op een gegeven moment zie je zelfs gewoon zowat een voet of vuist uit je buik komen (ik keek gelijk zo van :$).

Zusje heeft al een zoontje van 3 jaar en ze kwam er pas met 26 weken achter dat ze zwanger was (soms hoor je van die verhalen en denk je hoe kan je dat niet merken? Maar het kan dus echt. Toen mijn zus uitgerekend was, kon ze zelfs nog haar eigen broeken aan. Bij mij helaas wel ander verhaal.) Dus ze beleeft nu die eerste maandjes een beetje via mij. :D. Al zit ze nu wel al beetje los te laten, dat ze aan een tweede zit te denken.

Soms vind ik het nog zo onwerkelijk dat er een klein mensje in me groeit.
    En ik straks een mama ben!

Ik praat weer veels te veel! Hihi...fijne avond dames!!!

15. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

Jan 1, 2009
    6,729
    0
    36
  16. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Vandaag echo gehad en ben weer helemaal blij! Alles zag er goed uit en de kleine uk was goed gegroeid en erg beweeglijk deze keer. En het is... bijna zeker een meisje! Het was niet helemaal goed te zien, maar de gyn zei dat hij toch wel 99% zeker is.
    Zit dus wel weer even op een roze wolk!

17. Gespannen

Gespannen Bekend lid

Jul 14, 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Wat een meiden op komst zeg! 3 al als ik het goed onthouden heb.

Hier ook 0 energie. Gisteren de hele dag niets gedaan. Man is op stap geweest met de kids, ik rustig thuis. Geen huishouden ed gedaan. Toch om 19:30 al uitgeput in bed gevallen.

18. kahlen

kahlen Bekend lid

Jul 16, 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren nieuwe eettafel gekocht, wow mijn huis verandert. Alles moet anders omdat we een babykamer moeten maken. Ipv eten in de woonkamer is het nu eten in de keuken en eigenlijk is dat nog fijner ook :) over 2 weken het bureau naar de huiskamer slepen en dan muurtje bouwen en dan schilderen en dan babykamer kopen :)

Ik had er eerst een hard hoofd in dat t allemaal zou passen maar het lukt :)

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Joyb ik was ook ontzettend misselijk en overgeven e.d. Ik heb hiervoor 2x per dag emesafene gebruikt, totdat dat ook niet meer leek te helpen. En toen ben ik op advies van de verloskundige naar een klassiek homeopaat geweest. Ik geloof zelf helemaal niet in alternatieve geneeswijzen, maar ik moet het toegeven; de misselijkheid is sinds die tijd stukken minder (echt opvallend!!) en nu ben ik zelfs met de medicijnen gestopt en gaat het ook nog goed.
    Wel eet ik 's morgens in bed mijn ontbijtje (verdeeld over een uur... begin dus al vroeg) en blijf ik overdag telkens kleine beetjes eten. Maar dat heeft dus wel geholpen bij mij.
    Wellicht heb je er iets aan!

20. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

Sep 6, 2009
    2,001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @JeetjeB: Wat super leuk een dochter!

@Misselijk: Sterkte meiden! Lijkt me echt niet leuk zo...

@Kahlen: Druk in de weer dus;)

@All: Wij mogen morgen gaan... Toch wel wat gezonde zenuwen:D
    Ben zo benieuwd of wij er opnieuw een zoon of deze keer een dochter bij krijgen :)

Share This Page