Op zich lijkt een babyshower me heel leuk maar ik ga het zelf zéker niet doen. Vind het veel te druk, te veel geregel en gedoe want ik denk niet dat iemand in mijn omgeving erop zou komen om dat voor me te doen en ik ga er ook écht niet om vragen. Na de bevalling moet ik ook niet aan een feestje denken, weet nog van bij mijn zoontje dat ik het al druk genoeg vond toen mijn ouders, broer en zus met aanhang er waren met champagne en kadootjes. Dat was erg leuk maar wel op mijn initiatief omdat ik even mijn eigen gezin bij elkaar wilde hebben. Maar ik heb ze wel snel weer naar huis gestuurd omdat het nog te vermoeiend was. Een feestje zou ik dus in ieder geval nooit snel na de bevalling doen, toch minimaal na een maand pas. Nouja, op het moment ben ik al helemaal gelukkig als ik nog ergens blij van kan worden, laat staan van een feestje. Die hormonen van me zijn echt tekeer aan het gaan, vind niks leuk, ben somber, verdrietig, boos en (wat ik vreselijk vind) ik twijfel voor het eerst aan mijn relatie :'( Niet omdat ik hem niet lief vind, ik vind hem juist veel té lief. Nooit eens een weerwoord, niet opkomen voor zijn eigen mening, zijn gevoel nooit uiten, niet of nauwelijks reageren als ik wat wil vertellen, alles gelaten over zich heen laten komen. Ik word er gék van!!! En er wat van zeggen helpt niet want dan wordt hij weer enorm onzeker en klapt hij dicht en komt er helemáál niks meer uit. Ik heb soms het idee dat ik een te sterk karakter heb voor hem en dat hij daar niet mee om kan gaan en dat frustreert me zó enorm, lig er al nachten wakker van. Wil liefst gewoon alleen zijn, kan niks van hem hebben en slaap niet als hij naast me ligt, hij is (arme man) van ellende maar op zolder gaan slapen vannacht. Om mij een goede nacht te geven zodat ik een keer wél slaap maar ook weer heel gelaten, zonder weerwoord of zonder ook maar een béétje te laten merken wat hij er nou zélf van vind. grrrrrr sorry, ben boos en gefrustreert en moet het gewoon even kwijt. Wat moet ik hier nou mee???????
@kahlen: Over het algemeen wordt een babyshower voor jou georganiseerd, het initiatief komt dus uit je omgeving. Zelf heb je er niets over te zeggen @MamavanF: Ach, lieverd toch! Jouw man wil je duidelijk niet voor de schenen schoppen. Erg lief EN erg irritant. Jeetje, wij vrouwen zijn lastige wezens Misschien dat hij jouw zwangerschap heel erg meeneemt in zijn oordeel? "Het zijn de hormonen, negeer het... Hormonen, hormonen, hormonen... Ja schat, wat je zegt schat." Zoiets?
hihi ja zoiets zal het ongetwijfeld wel zijn want ik kan me niet herinneren dat hij dat zó erg had voor ik zwanger werd. Nou heb ik hem dit toen ook al wel eens gezegd (verweten misschien zelfs) maar zo erg als nu. Ik vind het kei lief dat hij zo'n rekening met me houdt hoor maar echt, ik word er gestoord van Laat hem goddorie nou eens gewoon zijn mond open trekken en zeggen wat híj vindt en voelt, dat heb ik liever dan dat gelaten gedrag en soms zelfs met zo'n blik van een hond die een standje krijgt Ik geloof dat ik dat toch wel heel hard nodig heb hoor; een vent die zijn mond open trekt en gewoon zeker is van zichzelf. Ik pest hem er ook wel eens mee hoor, als ie weer es te lief tegen me doet. Dan zeg ik altijd dat ie een érg hoog 'carpenters'-gehalte heeft en dan moet ie, meestal, keihard lachen. Ik heb namelijk een vréselijke hekel aan the carpenters, zulke zoete, softe, té lieve muziek dat je tanden er van uit je mond vallen, gátver En dat vindt ie leuk, daar pest hij me altijd mee, hahaha Achja, ik probeer het maar te nemen zoals het is maar dat softe gedoe mag van mij in ieder geval wel eens over zijn
@Babyshower... zoiets wordt georganiseerd.. zelf net twee babyshowers gehad.. de dames wisten er niks van.. was allemaal een verrassing.. super leuk. Ben wel benieuwd of iemand een shower voor mij gaat organiseren.. zo ja.. heel leuk.. zo niet.. ga ik er niet om treuren. @MamavanF... ja ik leef weer in het andere uiterste.. naja.. eigenlijk is hij heel lief en laat hij mij over het algemeen gewoon razen.. maar soms..oefff.. dan is hij het zat.. en gaan we echt tekeer...hij is juist heel erg van zich afbijten.. dominant.. kan er niet tegen een woordewisseling te verliezen hahaha... naja ik ben net zo erg.. en nu is dat 100x erger... weet niet of dat is wat je wil hoor.. want ALS we ruzie hebben gaat het er echt wild aan toe...maja 10 min later zitten we dan weer knuffelend op de bank...
@MamavanF: heeeeeeeel herkenbaar, het lijkt mijn man wel!! Echt precies hetzelfde, tot en met die hondenblik aan toe. Pff, heel vermoeiend en irritant soms. Ik zou ook zo graag willen dat hij eens precies zei wat er in hem omgaat en het ook zei als hij het ergens niet mee eens is enz. Maar zo is hij dus niet. We hebben toch voor ze gekozen dus het lieve zal ons juist wel zo hebben aangesproken denk ik Maar goed, ik begrijp je dus volkomen maar weet helaas ook niet wat je eraan kunt doen.
hahaha ja eigenlijk is dat soms wél wat ik wil. Nouja, ruzie hoeft nou ook weer niet maar alsjeblieft... ik wil gewoon dat hij van zich afbijt en voor zichzelf opkomt!!! Doe ik tenslotte ook, waarom hij dan niet, heeft ie toch net zo goed recht op? Hij is gewoon verrekte onzeker en dat stoort me enorm, al vind ik het tegelijk ook best heel sneu voor hem. Hij doet het tenslotte niet expres he maar ik zou er wat voor geven als hij gewoon eens lekker tegengas zou geven, ook zodat ik weet wat hém nou bezighoudt en wat híj voelt en denkt. Dat weet ik nu nooit en dat is echt niet leuk :S
@Sarahtj3: nou soms zou ik dat wel eens willen hoor, dat het er even vanaf zou knallen! Omdat je dan eens echt weet wat er in iemand omgaat. Mijn man houdt dus echt alles voor zich 'voor de lieve vrede' ook al zeg ik hem dat hij dat niet hoeft te doen. Een babyshower, lijkt me op zich wel leuk en ik heb hier wel vriendinnen die er al vaker een hebben geregeld voor meiden in de groep zeg maar, dus het zou goed kunnen dat ze het voor mij ook gaan doen. Ben heel benieuwd! Ben alleen niet zo heel erg van in de belangstelling staan, maar ja, het is geen grote groep dus wel gezellig denk ik!
Nah, heb jij dezelfde man als ik? hahaha Je zegt het precies zoals het is ja, maar ik wist eigenlijk vanaf het begin wel dat hij 'nou eenmaal' zo is. Het trok me eerst enorm aan omdat ik in eerder relaties behoorlijk gedomineerd en zelfs gemanipuleerd werd dus dan is een erg lieve man wel prettig. Maar té lief, dat onzekere... zeker omdat ik dat zelf nu niet meer ben is het lastig en ik wil niet dat de verhoudingen scheef groeien; we zouden gelijkwaardig aan elkaar moeten zijn anders is in mijn ogen de relatie niet goed. En als de een mondig en zekerder is en de ander juist niet, dan zijn de verhoudingen toch al scheef? Of ligt dat aan mij? Geen idee wat ik eraan kan doen maar ik vind het voor hemzelf ook niet leuk, hij heeft er ook last van...
Maareh.. genoeg 'gezeurd' voor vandaag, krijg zo mijn vriendin op bezoek, komt foto's laten zien van haar vakantie naar afrika, leuk!!! Ofja, vakantie, ze gaat er wonen, bij haar grote liefde, dapper he
Wauw, waar ergens in Afrika? Dat is wel een grote stap! Of ja, ik ben ook voor mijn lief geëmigreerd maar dan naar Turkije. Is ook wel een hele stap geweest, maar Afrika is toch net wat verder.
Goedemorgen (bijna middag) dames weinig te vertellen hier, vanmorgen weer gaan fitnessen en krijg nu meer commentaren op mijn groeiende buik - is wel leuk en straks voor een klas van 27, als ze er allemaal zijn tenminste de directeur wil voorlopig niet splitsen, maar spreekvaardigheid met 27 is gewoon niet haalbaar!
Hoi meiden Even een teken van leven geven. Frouk85: Jeh, de eerste jongen in het gezelschap van een heleboel meiden. Ik ben benieuwd of de meiden in de meerderheid zullen blijven. Of de jongens een inhaalslag zullen doen. Babyshower: Hier bij ons wordt dat weinig gedaan. Heb het nog nooit meegemaakt, maar het lijkt me wel leuk. Ik zou niet weten wie hem bij mij zou moeten organiseren. En eerlijk, ik ben er ook niet zo'n mens voor. Ik denk dat we hier binnenkort gaan beginnen aan de kamer voor onze dochter. Zij krijgt een nieuwe kamer en we willen haar graag een paar maand voor de bevalling daar al leggen. Lijkt met zo sneu voor haar dat ze moet veranderen van kamer omwille van de baby. Maar we zien het niet zitten om alle meubels uit elkaar te halen, dan een kamer verder terug op te zetten en dan nog de nieuwe meubels van dochterlief ook nog op te zetten. Het lijkt me zo'n overdreven gedoe + wij willen binnenkort (halfjaar-jaar-langer) verhuizen en het lijkt met niet goed voor de meubels om die steeds weer in-uit elkaar te halen. Voor de rest heb ik vandaag een LUIE-dag. Dacht dat ik vandaag iets zinvols ging doen, maar vanaf ik mijn zetel uitkom heb ik last van harde buiken en ze zijn pijnlijk....het lijkt me wel enorm vroeg. Zijn er nog meiden die daar nu al last van hebben?
1 maart Veritas87 - 25 jaar - 1e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Ziekenhuis- Voeding: ? Mbeekje - 23 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis- Voeding: Borstvoeding 2 maart Regenboogje82 - 30 jaar - 2e Kindje - GB: Nee- Bevalling: Ziekenhuis- Voeding: Borstvoeding 4 maart Misja - 25 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis- Voeding: Borstvoeding 6 maart Biancaa1982- 30 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis of thuis?- Voeding: Borstvoeding 7 maart Steph80 - 32 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis- Voeding: Borstvoeding JeetjeB - 36 jaar - 1e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 9 maart Gespannen - 29 jaar - 4e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis- Voeding: Borstvoeding Inger - 33 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 10 maart Smile82 - 29 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Flesvoeding/Borstvoeding Jolie13 - 32 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 11 maart Jojogirl88 - 23 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding MamavanF - 33 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding 12 maart Lym - 42 jaar - 1e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 14 maart Ukkie11 - 27 jaar - 1e Kindje - GB: JA - Bevalling: Kraamhotel- Voeding: Borstvoeding Stephanie20 - 25 jaar - 2de Kindje - GB: Neen - Bevalling: ziekenhuis - voeding: Borstvoeding 15 maart frouk85 - 26 jaar - 1e Kindje - GB: ja - Bevalling: Kraamhotel - Voeding: borstvoeding joyb - 28 jaar - 1e kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding/Flesvoeding 17 maart Bamjolan - 29 jaar - 4e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Esther - 29 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: ? Daphje- 25 jaar - 1e Kindje - GB: Nee - Bevalling: Thuis - Voeding: Flesvoeding zasaa - ? jaar - 1e kindje - GB: ? - Bevalling: ? - Voeding: ? 19 maart Booky - 28 jaar - 3e Kindje - GB: nee - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding Brenjomi - 28 jaar - 3e kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis Voeding: BV/FV 20 maart Angelina2- 35 jaar- 7e kindje-GB: ?- Bevalling: Thuis - voeding: Borstvoeding 21 maart LilaLief - 32 jaar - 3e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Chikai- 30 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding MWB - 39 jaar - 1e kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: BV/FLes geen voorkeur 22 maart 3kats - 33 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 23 maart Hanneke88 - 24 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Ynte - 34 jaar - 3e Kindje - GB: Ja - Bevalling : Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 24 maart Sammie88 - 24 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding/Flesvoeding Kahlen - 28 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding/Flesvoeding 25 maart Leeuwtje83 - 29 jaar - 2e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding Gebakje - 29 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Flesvoeding 26 maart Sarahtj3 - 26 jaar - 2e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 27 maart KateBlack - 2 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Flesvoeding Danssie - 26 jaar - 1e Kindje - GB: ja - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding GB: geslachtsbepaling Totaal 38 zwangere meiden! Jongens: 1 Meisjes: 4 Geheim: Verrassing: Afspraken gyn/vk: -Smile82: 24 september , 16.15u, 16w echo -Steph80: 25 september , VK -Daphje: 25 september, verloskundige -Misja: 27 september, VK -Chikai: 1 oktober, VK -Stephanie20: 1 oktober, 16 weken echo, 17.45u,GYN -zasaa: 1 oktober, 16:50, 16wk echo, VK -Biancaa1982: 3 oktober -Regenboogje82: 2 oktober, 9u, VK -Bamjolan: 2 oktober, 10u, VK -Mbeekje: 2 oktober, 10u, VK -Daphje: 2 oktober, echo -MWB: 3 oktober, controle gyn. -Angelina2: 3 oktober, verloskundige 16:50 -Ynte: 5 oktober, 9.30u, controle gyn -Sarahtj3: 6 oktober, geslachtsbepaling -MamavanF: 8 oktober, controle verloskundige -Gespannen: 12 oktober, controle vk -Sammie88: 15 oktober, geslachtsecho -Mbeekje: 15 oktober, 20weken echo -Regenboogje82: 15 oktober, 20 weken echo type 1 -Joyb: 15 oktober, VK -Misja: 18 oktober, 20 weken echo -Lym: 22 oktober, GUO -Joyb: 23 oktober, 20wk echo -Johogirl: 23 oktober, 20wk echo -gespannen: 24 oktober, 17:20u, 20 weken echo -ukkie11: 26 oktober, 20wkn echo -Daphje: 29 oktober, 20 weken echo -Angelina2: 29 oktober, 14.00 uur, 20 weken echo -frouk85: 29 oktober, 16:00u, 20 weken echo -JeetjeB: 3 november, 20wk echo -LiLaLief: 5 november GUO -Danssie: 7 november, 9.45 uur, 20 weken echo
JeetjeB; ze gaat naar Zimbabwe, haar zus woont daar al, getrouwd en zwanger en vriendin heeft tijdens haar vakantie bij haar zus haar grote liefde gevonden én haar thuis. Ze vind het vreselijk om in Nederland te zijn, ze voelt zich veel meer thuis in Afrika. Vind het geweldig dat ze het gaat doen, liever dat ze gelukkig is zo ver weg dan ongelukkig hier dichtbij. We zullen elkaar toch nog wel blijven zien, al is het dan maar via skype Charly; hier ook, valt telkens weg. Eén afspraak blijft staan, de andere twee verdwijnen telkens. Misschien wordt er een oudere lijst gequote? Nog een vervelende mailwisseling gehad met mijn diëtiste vandaag; ik ben het zat om te doen waarvan zij vindt dat ik het moet doen terwijl mijn verloskundige vindt dat ik het op mijn eigen manier moet doen omdat ons kindje er toch niets van lijdt. Heb het niet zo bot gezegd natuurlijk maar heb wel mijn mening gezegd, wat prompt verkeerd werd opgepikt dus nog maar een (lange) mail terug gestuurd om het uit te leggen. Denk dat het geen zin heeft dus tijd om ermee te stoppen geloof ik Al die mensen die zich 'zo'n zorgen' om mij maken terwijl ze me helemaal niet kennen, en dan de VK, vrienden en familie die mij wél kennen en zich géén zorgen maken. Naar wie kan ik dan beter luisteren? (eehm, ja naar mijzelf in eerste plaats natuurlijk he ) En heb flink zitten spuien bij vriendin over mijn Lief, snapte ze gelukkig heel erg goed, heb mijn frustraties even goed kunnen uiten. Lekker dagje zo zeg, pfffftt... Ben er gewoon enorm onrustig van, met hartkloppingen en zenuwen door mijn lijf maar ik las dat hartkloppingen redelijk normaal zijn rond deze tijd van de zwangerschap...
Dames is het niet leuker bij GB op ipv Ja het jongen of meisje neer te zetten? Zo had ik m ook bedoeld hihihihih Hier alles prima, wel weer beroerd, lijkt wel of ik dat meer heb als ik om 7u moet beginnen en dus om 04.45 mn bed uit moet pfff.