Daar ben ik ook weer eens. Gespannen: akelig, harde buiken. Drie weken geleden ben ik daar al eens mee bij de VK geweest, moest toen echt al rustiger aan gaan doen. Moeilijk met 3 kinderen om mij heen! Hanneke: gets een longontsteking, beterschap. Barbies Baby: onvoorstelbaar dat iemand er zo weinig vanaf kan weten. Je leest toch wat, je vraagt toch wat, en je wilt het toch snappen. Wij gaan morgenavond naar Lommel voor een geslachtsbepaling, alle kindjes mogen mee, want ze willen heel graag weten wat het wordt. En vanmorgen hebben we zo tussen aankleden en tanden poetsen door een jongensnaam bedacht, echt leuk! Sinds een paar dagen voel ik onze freggel ook regelmatig, zo gaaf!
dag dames, even geleden, moet nog bijlezen, maar mijn abbonnement was eraf?? vorige week echo gehad, alles was goed, baby groeit goed. papa vond het maar een vreemde echo, dat de baby al zo bewoog enzo haha. hij was bij de vorige 2 tot 8weken thuis en dan weg tot 28weken.. dus hij heeft nog nooit zo een 12weken echo gezien (wel op film of foto) en bij de 20weken echo is hij er ook (ga rond de 21-22weken) die heeft hij ook nog nooit gezien was erg grappig. @hoofdpijn, zat gister terug te lezen in mijn dagboeken en vorige keer ook vaak hoofdpijn? nu niet zo. @ziekjes: beterschap, hopelijk beteren jullie vlug. @buik, kan niet lang lopen of vlug, want dan krijg ik steken van onder in mijn buik (helemaal van onder, rechts)?? en als ik een foute beweging maak ook (soms ook links) dat is erg vervelend, voel me nu al alsof ik niet veel meer kan... zaterdag vrijgezellenfeestje... weet nu al dat ik kapot zal zijn, ben benieuwd hoelang ik het volhou?? (anders ga ik wel slapen in de bus) zo even bijlezen
Beterschap zieken! Gisteren naar de verloskundige geweest en alles was goed! Binnenkort worden we gebeld om een afspraak te maken voor de 20 weken echo, spannend! Vandaag moest ik weer naar Mensendieck (vanwege bekkenpijn): weer een paar nieuwe oefeningen gekregen en het advies niet langer dan een half uur achter elkaar te lopen. Daar gaan de shopping-dagen . Of natuurlijk gewoon om het half uur ergens iets lekkers drinken/eten Ook ik voel de baby af en toe bewegen, echt gaaf!
Fijn, die goede echo's! @Brenjomi: wat leuk dat hij het nu wel kan meemaken! Ben wel een beetje jaloers op alle meiden die de baby al voelen! Ik denk af en toe wel dat ik iets voel, maar weet het echt niet zeker. Placenta ligt ook voor dus denk nog even geduld!
@JeetjeB: zo'n beetje continue, maar ik ben ook nog steeds niet lekker, dus ik denk dat het een wisselwerking is... Bovendien lijk ik soms wat minder te gaan zien, waardoor ik met mijn ogen aan het turen ben... daar kun je natuurlijk ook hoofdpijn van krijgen...
@MWB: ok ik ben dus niet de enige! Ik heb trouwens altijd al slechte ogen gehad maar die lijken nu nog slechter ook. En voor mijn werk als vertaler zit ik natuurlijk lang achter het beeldscherm. Kan ook een reden voor de hoofdpijn zijn denk ik. Vervelend is het wel!
@Hanneke, beterschap! @ gespannen, rustig aan meid @jeetjeb, hier ook de laatste week veel last van hoofdpijn, waardeloos. @ ploetertje, wat leuk met alle kids naar de echo, ben benieuwd of je de jongensnaam kunt gaan gebruiken . @ steph80, fijn dat alles weer goed was bij de vk. Hier vanmiddag nog wat verjaardagvisite van onze, nu nog jongste. Vanavond nog een uurtje bodystep geven en dan zit het actieve dagje er weer op .
ik bracht gister de andere kindjes naar de creche en stond met de juf te praten en voelde ineens de baby schoppen van de week ook al een paar keer en een paar keer dat ik twijfelde. ik vond het bij de vorige ook superleuk alle bewegingen, vooral omdat vaak ik het alleen voel en niemand weet wat er in je buik gaande is (had het ook eens tijdens een vergadering van mijn werk en ik maar stiekem lachen omdat de baby zo druk was) straks als vriend (en de kindjes) het ook kunnen vinden vind ik ook erg leuk! (maar dat duurt nog wel even) heb gister een bugaboo gekocht, 2dehands. met roze bekleding... ik denk zelf dat het een jongen is dus dat word dan nog andere bekleding en ben al aan het kijken wat ik wil qua kinderkamer, want waylon krijgt een andere kamer, maar alle baby meubels passen niet in dit kamertje. wil graag een nieuwe commode (bopita mix and match) daar passen alle kleertjes enz wel in (en de rest moet ik even opslaan dan) @steph80... dat is balen, ik kan ook niet zo lang lopen (dan ga ik helemaal waggelen) dus inderdaad steeds iets eten of drinken en anders zitten terwijl je wacht (doe ik anders ook, als ik met vriendin ofzo ga, als ze past... even zitten) hopelijk helpt het tegen de pijn??
JeetjeB, ik ben ook jaloers op al die meiden die hun kleintje al voelen. Volgens mij zijn we zo goed als even ver, nou ik voel ook nog niets, ondanks dat het mijn 4e zwangerschap zo ver is. Mijn jongste 2 meiden voelde ik al voor de 12 weken. Nu nog erg drukke kinderen. Mijn oudste voelde ik ronde de 15/16 weken geloof ik en is een veel rustigere kind dan haar zussen, dus ik ga ervanuit dat dit een ontzettend relaxed kindje wordt . Stiekum maak ik me eigenlijk een beetje zorgen, maar goed ik heb geen idee wasr de placenta ligt, misschien verklaart dat een deel. Ik heb echt veel hhofdpijn deze zwangerschap, de vorige zwangerschappen juist minder dan anders, nu duidelijk meer. Helaas, regelmatig maar paracetamol om een beetje te functioneren. Urine was schoon, is voor de zekerheid wel op kweek gezet. Nog even met de vk gebeld. In principe kunnen de harde buiken in het 2 termijn van je zwangerschap geen kwaad, maar het is wel een teken van je lijf dat je teveel doet. Ik moest wel lachen, want ik zei dat ik al bijna niks doe, maar dat was onzin volgens haar, want met 3 redelijk jonge kinderen doe je altijd meer dan je denkt. Maar goed, ik doe nu zoveel minder dan normaal, dat ik dus vind dat ik echt weinig doe. Het is niet anders. Morgen even mijn manager bellen dat ik voorlopig niet meer dan 6 uur per week verdeeld over 3 dagen thuis ga werken. Dat is heel wat anders dan 28 uur per week. Maar goed, ik wil ergens ook wel de rust om ergens nog een klein beetje van deze zwangerschap te genieten. Voor zover wij het voor het zeggen hebben is dit de laatste keer. Ploetje, wat leuk met z'n allen naar de echo. Hoe oud zijn jouw kids? Wij gaan na de 20 weken echo met de meiden erbij voor een 3d echo. Onze jongste is ervan overtuigd dat wij een jongen krijgen en volgens haar moet hij Jorbert gaan heten . Echt niet onze stijl naam. De andere twee meiden wisselen steeds van gedachten. Brenjoni, wat leuk dat je man/vriend nu deze echo's wel mee kan maken. Lijkt me bijzonder voor jullie beiden. Steph80 lastig dat je zo weinig mag lopen en je bekken zo goed in de gaten moet houden. Het duurt nog zo lang voordat we mogen bevallen. Hopelijk kun je de klachten een beetje onder controle houden.
@Gespannen: vind het een goede verklaring, dit worden gewoon heel relaxte kindjes Hoewel die van ons op de laatste echo wel heel druk aan het bewegen was! Voor mij is dit mijn eerste zwangerschap dus ik weet ook niet zo goed wat ik zou kunnen voelen. Misschien dat ik het daarom ook niet echt opmerk... Maar het zit vast wel goed hoor! Heb je nu je volgende echo pas met 20 weken? Goed van je dat je minder gaat werken! Inderdaad, proberen een beetje te genieten van je zwangerschap hoor!
Ik voel deze ook minder als mijn andere kids! Heel apart! Hahahaha! Zal wel goed zijn! Als ik op t werk ben en ik heb wat gedaan, dan heb ik ook erg rugpijn, heel vervelend. Als ik dan even gezeten heb gaat het wel...dus ik kijk het nog even aan. Wil me liever niet ziekmelden nog.
@hanneke88: beterschap! @beweging beeb: ik heb de beeb ook al gevoeld! Maandagavond twijfelde ik al beetje van huh...zou dit? Maar gisterochtend overduidelijk. Heel apart! @barbies beeb: ik lijk het sporadisch, maar ik denk idd ook dat die domheid soms wel een beetje overdreven word. @alle zieken. Beterschap. Hier ook een rotdag. Vanochtend in de metro kw mijn ontbijt eruit. Erg genant om op een overvol perron in de prullebak te staan overgeven. Pffff...wilde voor eerst naar zwangerschapszwemmen, maar ben mooi naar huis gegaan. Nu maar lekker hangen voor de tv en werk afgebeld. Idd ook giga lkoppijn!
Wij hebben trouwens vandaag alles ingeleverd voor de woningruil, dus ik hoop dat het door mag gaan, beetje meer ruimte om de beeb te huisvesten straks haha maargoed, duim duim...
zasaa zwangerschapszwemmen vond ik heerlijk bij de eerste. ben toen met 17 weken begonnen ( was toen vroeg, de meeste waren al 25-30 weken). Als ik gezwommen had was mijn rugpijn de dagen erna helemaal weg. Zo fijn. Bamjolan: hopelijk wordt alles goed gekeurd. Duim duim duim
Zwangerschapszwemmen lijkt me ook heerlijk! Heb bij de eerste gym gedaan maar dat wil ik niet weer. Zwemmen lijkt me heerlijk, even momentje voor mezelf, alleen is dat hier in de avond en qua oppas wel lastig.
Ja ik ben niet zo sportliefhebber. Uitgaan was altijd mijn cardio, maar ben sinds dat ik weet dat ik zwanger ben niet meer gegaan. Geen energie en ook totaal geen behoefte aan. Maar wil wel wat aan beweging doen dus vandaar lijkt zwemmen mij wel wat. Vandaag zou mijn eerste keer zijn. Volgende week poging twee. Ben benieuwd! As vrijdag naar babybeurs!!!! Nog meer dames die gaan? Vind zo jammer dat 9 maamdem beurs is verzet naar eind febr.
Ja, dat heb ik nou ook, dat waggelen! Geen gezicht haha! Ik weet nog niet of Mensendieck gaat helpen, het ligt nl. niet aan m'n houding of de manier waarop ik loop. Ik moet gewoon minder doen en dat is lastig; ik werk 36 uur per week dus in het weekend wil ik iets leuks doen en dan moet je toch vaak lopen of staan. En meestal loop ik de stad in, maar dat is al een half uur haha! Lang leve online shopping @ Bamjolan: ik duim voor je mee!
Bedankt! Heb net gezeur met mn buurman gehad....hij had alle ballen van mijn kids (4). Natuurlijk is t vervelend asl ze erover geschoten worden maar om dan te zeggen 1 bal is 14 dagen, 2 ballen een maand etc. rot op. Is gewoon diefstal. Nu hebben we ze wel terug, maar toch niet leuk...wie is hij om mijn kids op te voeden zeg. Ik hou ze zeker in de gaten maar kan niet alles voorkomen. Pfff.
Wat vervelend van je buurman. Bij ons gebeurde dat vroeger ook wel eens, maar gelukkig gooide de buurvrouw ze dan terug als hij er niet was. Spannend afwachten of de woningruil door mag gaan.
zasaa die 9 maanden beurs viel mij zwaar tegen. Geen leuke proefjes enzo meer, voor alle smoet je betalen. nog eens 20 euro aan parkeer geld. Entree. Toen ikw as, was het druk, alles was op. Zelfs waar je bonnen voor moest inleveren. Omdat de huishoudbeurs gelijk is, mogen die mensen ook naar binnen. Werd omver gelopen door mensen met trolleys. Weinig leuks gezien, en wat er was was nog duur ook. Geen leuke aanbiedingen die ze in de winkel ook niet hebben.