Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Mee eens of te basic of echt te oudbollig qua prints en model!

2. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ik vind er ook niet veel aan, die kleding van nu. Donker, saai, grauw.
    En ik wil juist vrolijke kleurtjes en bloemen enzo en héél veel jurkjes. Maarja, heb nog niet echt veel rondgekeken, beetje geldgebrek :D

3. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Nou jurkjes is ook geen succes hoor, behalve de niet-hippe tricot flubberige overslag- of tentjurkjes weinig leuks te vinden..
    Daar ligt echt een markt open hoor, zou eens iemand wat mee moeten doen!

4. MamavanF2009

Ja, als ik niet al andere plannen had ;)
    Maar mee eens hoor, is gewoon weinig fleurigs en kleurrijks te vinden en ik ben blij dat ik zwanger ben, dan wil ik geen sombere kleuren dragen, dan wil ik ook in mijn kleding kunnen laten zien hoe blij ik ben :D

5. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik ben ook niet zo voor de somberen kleding:) wil liever ook vrolijk en kleurtjes.

@liefschaapje, ik vroeg me al af: heeft ze al vaker gereageerd??:D haha.

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Inderdaad, kleurtjes rule! Ik heb het grootste gedeelte van mijn leven zwart e.d. gedragen, en de laatste paar jaar ineens een ommeslag gemaakt. Ha, ik heb zelfs een knalroze trenchcoat! :D

7. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
  8. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    Zo, ik reageer ook weer een keer :) hier alles goed, minder moe en misselijk gelukkig! Helaas al twee dagen knellende koppijn en het gevoel dat mijn hart in mijn hoofd klopt:(
    @ zwangerschapsmode mee eens saai!
    @leeuwtje gave jas joh

Ga proberen te slapen.....weet iemand hoeveel paracetamol je mag hebben op een dag? Mag je ook twee tegelijk?
    Xxx

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Volgens mij mag je max. 2 paracetamol per keer, en niet meer dan 4 per 24 uur.

10. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Hoer ook best wat hoofdpijn. De ene dag erger als de andere. Als ik genoeg rust (s middag eve op bed gaan liggen ed) scheelt het wel. Ik heb deze zwangerschap er al wel een keer 6 op hoor op een dag. Maar meestal red ik het met 2, 1 bij het opstaan en 1 einde van de middag.

Ik heb me nog helemaal noet verdiept in de zwangerschapsmode. Wel sinds gisteren mijn eerste officiele zwangerschapsbroek van deze zwangerschap aangehad. Ik had nog ontzettend veel zwangerschapskleding liggen (mijn schoonzussen zijn klaar met kinderen krijgen, 1 vriendin ook, dus alles is bij mij gedumpt) alfgelopen zondag vanalles gepast, broeken waren er wel 20 denk ik. Shirts gesorteerd op wat ik leuk vond, buikbanden hetzelfde verhaald. Rest in een tas gedaan (1,5 vuilniszak) en meegegeven voor een meisje dat ik ken en zwanger is van haar eerste, gisteren hoorde ik dat haar schoonzus ook zwanger is, dus kunnen ze mooi kijken wie wat wil ed. Ben ik er in iedergeval vanaf.
    Maar goed een kast vol liggen.

11. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ Jolie, pffff idd erg saai de zwangerschapskleding..... Vind vooral de Prenatal niet zo. Ik heb vrij brede schouders en cupD en daardoor zit mamalicious ook niet mooi.@ Bruiloft, je gezondheid gaat voor, kijk goed waar je je een dag goed bij voelt@ Hormonen, hahahhaha op het werk kan ik echt soms fel uitvallen en heel snel irriteren aan domme dingen.

12. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    @positiekleding Wat doen jullie qua jas straks als het kouder wordt, de positie jassen zijn vaak of lelijk/tenten of heel duur.... Zonde voor die paar maand, op marktplaats tot nu toe ook geen mooie gezien... Misschien een poncho aanschaffen..
    Lastiggg!!

13. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik pas nog even in mijn winterjas (hoop ik;)) en had bij de h&m een zwarte gezien... (in het boekje) weet niet of dat was is?? voor 50euro.
    ik heb wel een dikkere/goede winterjas nodig, want we hebben 2 hondjes en het is wel lekker om een goede jas te hebben om ze uit te laten...

maar als je niet per se een dikkere jas nodig hebt zou ik ook gaan voor een poncho en eventueel een ander jasje/vestje eronder (blazertje ofzo)

@hier, vanavond kiddo party (kinderkleding) en blijf dan bij mijn ouders slapen, morgen vrijgezellenfeestje, ben heel bnieuwd hoelang ik het volhou?? we zullen zien....
    vriend is dinsdag weer vertrokken voor 6weken... nog 41nachtjes en hij is weer thuis;):D
    nu alles aan het inpakken enz. zo de hondjes uitlaten. en dan is het weeral tijd om de kindjes van de creche te halen. ze zitten nu nog samen de dinsdag en vrijdagochtend. over 3weken is leah jarig (in de vakantie) en daarna mag ze naar school elke dag. dus dat word een hele omschakeling...

@baby-dozen, welke hebben jullie aangevraagd?? en wanneer mag je erom?? mijn zus had mail voor die van de prenatal, maar daar komen we niet zo vaak (is een uurtje rijden vanaf hier) was er toevallig dinsdag... nu even aan mijn schoonzus vragen of ze erom wil? want die werkt in de buurt:) dat is makkelijk.

alvast een fijn weekend:D

14. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Positiekleding: ik ga dagelijks met de fiets naar mn werk. Heb gekeken naar een positiejas,maar dat zal het hem niet worden. Ik denk erover om eventueel een gewone jas A-lijn te kopen met knopen ofzo en dan een dikke sjaal eronder. We zullen wel zien,e, voelen.
    Ik heb het gevoel als je bij de hema,h&m kijkt voor positiekleding dat het allemaal tenten zijn. Heb nu kleren in een boetiek gekocht en daar hadden ze mooi zittende kleren...natuurlijk hangt er wel een prijskaartje aan. Ook zit ik met het probleem dat ik een xs heb en dat vind je niet overal! Tot nu toe mag ik niet klagen over kleren. Ik denk wel dat ik met de feestdagen nog iets leuks zal kopen. Zie er graag mooi zwanger uit!

15. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben 2 weken geleden gaan shoppen en idd, allemaal zo grijs en saai
    heb wel 2 jurken met wat meer kleur bij Noppies gekocht, maar die waren gelijk 60 euro :$

16. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen dames

heb een leuke, iets drukkere week gehad
    gisteren heeft een vriendin van me voor het eerst mijn haar geknipt en er zit een nieuw kleurtje op (donker rood deze keer) en ik ben blij met het resultaat :)

ik las dat er enkele zieken zijn, en ook een keer bruinverlies...snel beter aan allemaal!

ook lees ik al veel over bewegen...super hé
    soms twijfel ik ook of het plopje dat ik voel mijn darmen of de beeb is

maar vorige week ging ik op een koude namiddag een warm bad nemen om het wat warmer te krijgen en gewoon te relaxen, en toen leek het wel center parcs in mijn buik :D net het golfslagbad zeg maar
    maar dus echt schoppen voel ik nog niet (ok, ben morgen pas 15 wkn, maar ik dacht toch ook dat je met een derde het sneller zou voelen)

17. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Goedemorgen, hier voel ik ook echt nog niks, nakkes, nada van de beeb. Kan niet wachten...wil ook zo graag weten of het een jongetje of meisje is.
    Lees dat er een paar al weten wat het is, mijn gyn wil er niet aan, moet echt tot de 20 weken echo wachten.
    Gisteren weer even gekeken naar beeb, lag ondersteboven :$, dus bewegen doet het wel.
    Alles zag er nog steeds goed uit, bloeddruk ook goed, gelukkig.
    Ik heb dan toch maar een afspraak gemaakt voor een pretecho met 18 weken, ben te nieuwsgierig.
    Verder ben ik ook overal aan t shoppen voor leuke kleding maar ik vind het ook echt allemaal niets.
    Ik heb nu wel wat zs broeken, en de truien, jurken en tunieken koop ik in normale maat.
    Zijn veel leuker en nu kan het nog.
    Ook hier vaak hoofdpijn. Ben sowieso wel hoofdpijn klant maar de laatste maanden ging het uitzonderlijk goed.
    Nu begint het wel terug te komen. Denk zo'n 3 a 4 dagen per week.
    Ik kan nog niet helemaal de vinger leggen op waar het aan ligt...de ene keer na een werkdag, van morgen direct bij het opstaan. Ga het maar bijhouden nu want dit schiet niet op.
    Ook ben ik nu al 30% minder gaan werken, heb last van een verzakking en dat vreet energie. Dus 's middags eerder naar huis en even verplicht plat, en bekkenbodemoefeningen doen.
    Ook al veel last van harde buiken, trekkende banden en nog steeds hartstikke moe, hebben jullie dat nu ook nog?
    Maar ik heb het er graag voor over, 't is een lange moeilijke weg geweest, dus ik neem geen risico's.

18. MamavanF2009

Goedemorgen dames, heb net de huisarts gebeld voor de uitslag van mijn urineonderzoek maar ze hebben niks gevonden.
    Vreemd want bij de VK gaf het stickje duidelijk aan dat er afwijkingen waren.
    Daarom hebben ze het nu naar een ander lab gestuurd, ook omdat ik klachten heb, en moet ik een week wachten op de uitslag.
    Weet dus nog niks, nog een weekje geduld.
    En hopen dat de klachten ondertussen overgaan want moet wel veel maar kleine beetjes plassen, heb pijn in mijn onderbuik (steken, drukkend enzo) en daarbij hoest ik me al twee weken helemaal kwijt.
    Maar zal wel niks met elkaar te maken hebben :)

En ów wat ben ik weer sjagrijnig vanochtend zeg... bahbah :(

19. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Lym: je bent zeker niet de enige met hoofdpijnklachten hoor. Ik heb er ook veel last van, de ene dag gaat het al wat beter dan de andere dag. Daarnaast heb ik ook last van harde buiken, pijnlijke bekken,.... pff en dan te bedenken dat we nog niet in de helft zitten!

20. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Aargh! Onze verloskundige heeft een tijd geleden gezegd dat we de 20 weken echo al rond de 18 weken zouden krijgen, vanaf volgende week dus. Nu is er een verbouwing bij het aangesloten echocentrum en moeten we ergens anders heen. Op zich geen probleem alleen....kunnen we daar pas 29 oktober terecht! Dan ben ik al bijna 22 weken zwanger! M'n vriend wil zo graag weten wat het wordt, dat hij al weken naar de 18 weken toe leeft en ik begin ook wel erg nieuwsgierig te worden. Misschien toch maar even kijken of we een geslachtsbepaling bij een ander centrum kunnen doen...

Deel Deze Pagina