Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vette kinderwagen gescoord gisteren. Maxi Cosi Mura 4. Super compleet en super mooie kleur, Artic Blue. Koste nu maar 350 euro en mijn schat heeft hem opgehaald. Wordt nu wel heel echt. En net ff eerste voorbereidingen voor verbouwing gedaan. Ik heb trouwens erg snel warme, jeukende rode benen en voeten. Als ik uurtje sta is het al zover.

@ geslachtsbepaling, wij hebben het voor 25 euro gedaan bij echo centrum

@hoofdpijn klachten, hier ook soms dagen achter elkaar. Mag 6 paracetemol per dag zei verloskundige

Fijn weekeinde allemaal

2. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bijna 4 maandjes en nu een halve kilo aangekomen. Vind het toch wel eng dat aankomen. Voor de zomer er voor gezorgd dat ik van 75 kg naar 68kg ging (ben 1.82m) wilde eigenlijk naar de 65 maar toen werd ik zwanger en is t niet verantwoord om gericht te lijnen. Pas weer mooi in maat 36-38 maar nu heb ik alsnog geen reet om aan te trekken want mijn buikje maakt dat mijn broeken knellen en mijn knoop open moet. MOET WINKELEN!!

3. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Haha! Wees blij met je halve kilo! Hier al veel meer!

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier ook al veel meer...heb me sowieso al een maand niet meer gewogen maar voor die tijd al 5 kilo aangekomen.

5. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Zo, 6 winkels met zwangerschapskleding later en gelukkig wat kleding rijker :) 2 bloesjes, 2 shirtjes, 3 broeken, een legging; ik kan voorlopig vooruit! En daarnaast m'n hippe jurk/tuniekshirts opgezocht en die rekken voorlopig nog ff mee gelukkig ;)

6. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Wauw, een halve kilo maar.
    Ik 'moet' echt eten tegen de misselijkheid en lang niet alles smaakt, waar ik in voorgaande zwangerschappen rond dit moment op -4 stond staat de weegschaal nu al op + 6. Helaas.

Vandaag met man en kids een dagje Blijdorp gedaan. Leuk, maar verl te verl lopen voor mij. Veel last van mijn buik gehad en dat pas met 17 weken zwangerschap. Narigheid. Toch prima vermaakt hoor, gelukkig genoeg bankjes te vinden en een energiekd man die overal ging kijken met de meiden.

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gespannen kan me voorstellen dat het heel vermoeiend is!!
    Ik heb met werken (en ik werk maar 3 tot 5 uur in de ochtend) maar dan heb ik echt al rugpijn, na de pauze gaat het dan wel weer maar toch, wil me niet ziek melden...!
    Al ga ik wel met 34 weken met verlof, misschien al eerder als de baby toch te klein blijkt.

Ik weeg nu 65,8.

Start: 58kg
    14 Juli : 62,7
    22 Juli: 63,2

15 Aug: 63,8

29 Sep: 65,8

Ik denk toch dat ik een geslachtsbepaling laat doen, maandag even bellen wanneer ze plek hebben.
    Bij mijn zoontje was het namelijk twijfelig (dit was de gyn in het zh trouwens), er stak wat uit maar kon net zo goed een clitoris zijn zeiden ze, dus ik hoop dat er dan al wat te zien is...maarja hahaha

8. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    @charly, wow de mura voor maar 350? Waar was dat... Wij willenbdie namelijk ook gaan kopen omdat het een van de weinige is die in mijn Aygo past...

9. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ steph80, ik zou naar een andere gaan. Ik weet niet waar je woont, maar volgens mij zijn er heel wat echobureau's.
    Wij kijken nu ook erg uit naar 9-10, ben dan 18 weken.

10. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    *zwaai, zwaai!*

11. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Ook vanuit hier even een zwaai! Druk druk!

Zo weer werken en morgen word mijn kleine man 1 jaar! Drukke maar gezellige dag dus!

12. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Goedemorgen meiden,
    Hier een behoorlijke nacht achter de rug. De zenuwenen beginnen al wat te komen voor morgen,mn eerste werkdag sinds begin september. Ik had/heb last van evenwichtstoornissen waardoor ik rondliep als een dronken persoon. Jammer genoeg is de stoornis stress-gerelateerd dus ik ben benieuwd. Ik zie er wel naar uit om mn leerlingen terug te zien.

Morgen mag ik ook nog eens gaan piepen naar puck. Voor mijn man zal het 7 weken geleden zijn dat hij de kleine nog zag.

Kilo's : heb mijzelf ook op de weegschaal gezet,nu zijn er al 2 kg bijgekomen. Heb voor mezelf gezegd dat ik niet boven de 70 kg wil gaan (in totaal dus +12kg). Zijn er nog meer meiden die een bepaald gewicht in gedachten hebben en daar niet over willen gaan? Bij mijn dochter was ik in totaal 10 kg aangekomen. Met bijna 21 weken pas 1,5 kg. Ik weet nu al dat ik dat dus niet kan evenaren.

13. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ja ik had dat in m'n hoofd, maar aangezien ik niet snoep, super gezond eet en zelfs minder dan hiervoor em alsnog groei als een dolle is het blijkbaar niet altijd te beïnvloeden.
    Ik moet toch even m'n verhaal kwijt, want ik probeer steeds de positieve kanten te zien maar echt een feest is het hier niet..
    Ik word zo onzeker en verdrietig van alle opmerkingen dat ik bijna elke dag zit te huilen daar om. En hier lees ik ook nog eens dat jullie je druk maken om dat je al 2 kilo bent gegroeid.
    Voel me echt een kamerolifant en de ellende is dat ik daardoor helemaal het genieten van m'n zwangerschap kwijt ben.
    En dat terwijl ik zwangere vrouwen altijd zo mooi vind en me er echt op verheugd had :(

14. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè MWB, op marktplaats. Deze is 1 jaar gebruikt voor 1 kind, toen kwam de tweede en hebben ze een duo wagen gekocht. Ben er ook super blij mee en kleur is vrij uniek, maar toch neutraal genoeg voor zowel jongetje als meisje. Stel dat er nog een volgende komt en het een ventje wordt.

15. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Jolie': laat duidelijk zijn dat ik die 2 kg niet erg vind. Maar ik kan je gevoel wel begrijpen al is het misschien wel wat anders. Toen ik zwanger was van mn dochter was dit een totale verrassing,ik heb het toen zeer moeilijk gehad dat mij lichaam dikker werd. Ik dacht dat deze zwangerschap anders zou zijn,maar toch zeg ik geregeld regen mn man,ik ben dik. Waarop hij meestal antwoord dat ik niet dik mar zwanger ben. Misschien wat raad,koop wat mooie zwangerschapskledij waarin je jezelf mooi voelt. Bij mij deed dit veel in het minder dik voelen. Ben je al zoveel aangekomen?

16. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    #4356 Jolie13, 30 sep 2012
    Laatst bewerkt: 30 sep 2012
    Ow Stephanie, was ook niet rot naar jou toe bedoeld hoor, naar niemand zelfs, maar eigen frustratie en vooral ook dat ik er zo slecht mee om kan gaan dat m'n lijf dik wordt.
    Mijn hele leven lang ben ik al aan de lijn om te zorgen dat het bij maat 40 blijft, zelfs als klein kind moest ik al op dieet omdat ik blijkbaar van normaal gezond eten ook niet op gewicht bleef.
    Nu was ik vlak voor de zwangerschap getopt met roken en daardoor al 4 kilo zwaarder dan normaal. En nu na 17 weken zwanger staat de teller nog eens op +4. Dat op zich is al een beproeving voor me, hoewel dat misschien stom klinkt. Maar daarnaast vinden ook gemiddeld 6-10 personen per week het nodig om er een opmerking over te maken, die variëren van: "nou jij hoeft niet meer in je trouwjurk te passen zeker", via "het is niet goed om voor twee te eten hoor" en "gut, ja zwanger.. Ik zie het aan je kont" tot botweg: "nou nou jij bent dik geworden zeg"

Dat helpt niet echt ;) dus al heel wat tranen gelaten want had het me zo anders voorgesteld..
    En als je dan posts hier leest waaruit blijkt dat "iedereen" (weet dat dat niet zo is) het zelf in de hand heeft, komt soms de frustratie er uit en dat was absoluut niet tegen jou of wie dan ook gericht hoor! Sorry als je t zo voelde.

17. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Jolie: ik begrijp het! Ik voel me ook niet lekker in mijn vel sinds ik zwanger ben, ben ook 'al' drie kilo aangekomen dus je bent niet de enige hoor! (in het begin ging het langzaam, de laatste week vliegt het er ineens aan!) Ik ben een tijd geleden ook best wel wat afgevallen (ruim 10 kilo) en heb altijd moeite gehad met mijn buik dus nu die dikker wordt en het nog niet op een echte zwangerschapsbuik lijkt, kan ik er ook echt niet van genieten en dat vind ik heel jammer! Bij mij is het niet zo dat mensen opmerkingen maken (dat zou ik helemaal vreselijk vinden en ik snap echt niet dat mensen zo bot kunnen zijn zeg!!) Maar bij jou zien ze dus blijkbaar wel een zwanger iemand, bij mij niet denk ik. Ik denk dat mensen me nu vooral als dik zien.
    Ik woog voor de zwangerschap 62,5 en zou toch echt wel onder de 75 willen blijven, maar of dat gaat lukken...

18. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Het is bij mij vooral een crime met kleding. Ik kan echt uren voor de kast staan als ik naar buiten moet. Thuis heb ik gewoon lekker iets makkelijks aan. Ik kan hier ook echt heel weinig leuks vinden qua kleding dus ik hoop juist in NL wat leuke zwangerschapskleding te scoren binnenkort.

Maar ik moet wel zeggen als ik bedenk wat voor moois er in me groeit, dan verdwijnen veel negatieve gedachten wel naar de achtergrond hoor! Dus proberen je meer daarop te concentreren misschien.

19. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @Jeetje: dankjewel, ik heb afgelopen dagen geshopt zonder naar de maten te kijken en heb nu gelijk t leukste aan gedaan en mag bij een vriendin die huisarts-met-echo is even komen spieken naar puk, zodat ik me kan concentreren op het wonder in m'n buik. Hopelijk wordt het straks anders.
    Ben zo blij dat ik niet de enige ben die er moeite mee heeft want ik voel me soms zo ondankbaar en oneerlijk tegenover puk.

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Jolie , bij mijn eerste zat er aan het eind 27 kilo aan, terwijl ik echt niet buitensporig had gegeten. Wel gewoon + af ent oe wat extra's of lekkers. Het was voornamelijk heel veel vocht. ( en dat ben je ook weer zo kwijt) Ik denk dat ik toen met 17 weken al een kilo of 10 aan zat.

Nu bij mij met 15 weken, 3 kilo.

Gewoon genieten meis. Want voor je het weet is die kleine er.

Nu bij mij met 1

Deel Deze Pagina