Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @jojogirl; wat een vreselijk nieuws.

2. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @jojo: ow jakkes, dat is verschrikkelijk!

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    oh, dat is echt naar ja.... lijkt me verschrikkelijk...

Daarom ben ik altijd zo blij als je je kindje op een gegeven moment echt voelt bewegen, ik maakte me al echt druk als ik Thijs een dagje niet voelde, dan ging ik echt porren, zo van "ga eens even bewegen"...

4. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @jojo, wat vreselijk!! hier in de buurt soortgelijke verhalen... ook in de familie (nichten) ik blijf er de kriebels van krijgen... en gewoon hopen dat het goed blijft gaan...

@geslachtsbepaling, wat leuk dat velen het al weten. grappig dat sommige toch al een goed gevoel hadden wat het is:D
    ik wist bij leah zeker dat het een meisje was... bij waylon geen idee;)

@slapen... geen problemen mee, alleen dat ik eerder in bed zou moeten kruipen.. want blijf moe:) maar ja, eigen schuld..

@namen, hier een jongensnaam... 2de naam ben ik over aan het denken. meisjesnaam is nog lastig, vooral omdat ik denk dat het een jongen is, maar anders weten we zo een naam (heb nog een lijstje met namen die we leuk vinden;))

@werken, ik heb hier de vorige keren tot 34weken gewerkt (volgens mij bij waylon nog korter?) ik kon overuren opnemen en vakantie. aangezien ik tegen het eind van het jaar liep moest de vakantie toch opgemaakt worden;) handig. nu heb ik het redelijk makkelijk. ik ben invalskracht en vind het nu af en toe al zwaar worden (ik sta bijna een hele dag als ik werk, thuis amper;))

@baby voelen, soms voel ik hem zeker. af en toe twijfel ik. was ik vrijdag aan het werk en ik stond een bestelling na te kijken en voelde de baby... komt er net een klant ttss moest ik weer verlopen;);) dus toen was het weer weg...
    lag vanmorgen in bed, was al wakker, maar lag nog even lekker... en ineens leek het alsof ik helemaal bewoog?? schrok ervan, volgens mij een schop?? maar omdat ik schrok voelde ik daarna niks meer...

@hier, ik ben bezig om meubels te zoeken voor de babykamer en voor zoon zijn nieuwe kamer:D ik zie de babykamer al helemaal voor me;) zoon zijn kamer vind ik er lastig, want weet niet wat ik wil... (ja een boomhutbed:D maar daar is hij nog te klein voor en die zijn iets te prijzig.)

oh ja, vriend whats appte vanmiddag dat hij van een collega vernomen heeft dat hij zijn volgende reis 8weken weg moet ipv 6weken en dan 10weken thuis is:D joepie!!!! dat zou echt ideaal zijn! hij gaat dan 18december weg. en komt 14februari terug. en blijft dan tot 23april thuis:D nu hopen dat het klopt en dat hij er zelf ook vlug bericht over krijgt?? (hij zit nu 6weken op een ander schip omdat hij daar nodig was. zijn collega zit op het schip waar hij anders ook op zit)

@afspraken. van de week de dokter even bellen voor controle, ik ga naar de gyn. (voor echo's enz) en dan tussendoor nog controle bij de huisarts.

5. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk weekend achter de rug met migraine en nu weer werken joepie.

Wel fijn via marktplaats een ledikant en kast gereserveerd, zaterdag ophalen. Ben helemaal blij! Ook heeft vriendlief nog een nieuwe lamp voor in de woonkamer gekocht en vitrage voor in de keuken. Besteld en het bureau verhuisd zodat de babykamer-in-wording steeds leger geraakt en een offerte gevraagd voor hetblaten plaatsen van een muur. Nu nog op commode en kinderwagen jacht en dan straks alle andere giga hoeveelheid spullen verzamelen die je allemaal nodig hebt voor zo'n kleintje :) wat een geld kost t allemaal haha.

6. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @kahlen: Voor een eerste kindje ben je idd zo een paar duizend euro kwijt! Tenminste wij hebben er toen niet op bezuinigd! Nu met een tweede krijgt alleen de oudste een nieuw kamer en al het textiel enzo.hoeven we lekker niet meer aan te schaffen!

JOEPIE!! Vandaag alweer 19 weken! Nog een weekje en dan zit de helft er alweer op!

Vandaag verder poetsdag! Echt hard nodig, aangezien er de afgelopen weken door alle drukte niet van gekomen is! Ontbijt achter de kiezen dus en gaan met die banaan!

7. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    goedemorgen

nou ja, goed, ik voel me een vod, moe en grieperig
    ben dan maar onder een dekentje in de sofa gekropen nadat ik de meiden naar school heb gebracht en ik probeer zo de les voor vanavond voor te bereiden

mijn man en ik zijn gisteren op de zolder alle babyspullen bij elkaar gaan zoeken en in 1 hoek van de zolder gaan zetten
    ik verschoot eigenlijk van hoeveel rompertjes en pyjama's ik nog heb van de meiden die ook door een jongen kunnen gedragen worden

8. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    en idd vreselijk nieuws dat jojogirl ons brengt
    een goede vriendin van mij (ik ken ze nu zo'n 5 jaar) vertelde me laatst dat ze tussen haar 2 zonen (14 en 8 j ) 2 mk heeft gehad - de ene op 15 wkn en de andere op 22 wkn
    ook daar was het hartje zonder reden gestopt met kloppen

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik wil net als bij Jasper doorwerken tot 36 weken.

Bij jasper moest ik met 34 weken en 5 dagen stoppen, ivm met een te hoge bloeddruk. Dus ik ben benieuwd of ik het nu wel ga redden.

10. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Pfjoew, stiekem toch weer opgelucht dat ik het hartje heb horen kloppen vandaag!
    Voel ons nutje sinds een paar dagen en da's echt geweldig, maar toch was ik een beetje bang dat het mis zou zijn.
    Zeker als ik hier dan lees dat er na zoveel tijd nog zoiets vreselijks misgaat...
    Andere kant was ik wel wat van slag want heb aangekaart dat ik nog steeds niet zo lekker in mijn vel zit en zonder écht goed uit te kunnen leggen kreeg ik te horen dat ik daar nou eenmaal gevoelig voor ben en dat het er toch wel inzit bij me (wat persé níet waar is, grrr)
    En dat ik maar snel naar de huisarts moet voor medicatie maar dat zie ik dus écht niet zitten.
    Ik ga echt niet aan de antidepressiva tijdens mijn zwangerschap (daarna trouwens ook niet) want mijn ervaringen met die rotzooi zijn niet al te best.
    Vind dat daar toch iets te gemakkelijk mee gestrooid wordt, zonder verder te kijken naar het hoe en wat.
    De VK zei ook dat, als ik aan de AD ga, ons kindje na de bevalling 2x 24 uur geobserveerd moet worden om te zien of er geen gevolgen zijn van evt. AD-gebruik.
    Dan zou ik dus niet thuis kunnen bevallen en ook geen borstvoeding kunnen geven waarschijnlijk.
    Nou snap ik de VK heus wel als ze zegt dat ze geen moeder in de kreukels wil zien liggen maar zo ernstig is het nou ook weer niet, het gaat zelfs juist beter de laatste dagen/week.
    Maar het leek net of ze dat stukje niet hoorde en alleen maar hoorde dat ik zo slecht in mijn vel heb gezeten en zo'n last had/heb van de hormonen.
    Nouja, ik ga hoe dan ook toch maar naar de huisarts want zit met een nare hoest al vier weken en daar wil ik wel graag vanaf.
    De rest kaart ik dan wel aan maar ben er wel héél duidelijk in dat ik niet zomaar naar de medicijnen wil grijpen.
    Alsof het snoepjes zijn ofzo, nee danku!!!

Zo, stoom afgeblazen, ben weer opgelucht, hahahahaha :D

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik wil proberen tot 34 weken te blijven werken, maar de vorige keer moest ik al stoppen met 24 weken dus hopelijk rekt het dit x een beetje.
    Waarschijnlijk zal ik na mijn verlof niet terugkeren bij mijn werkgever, dit ivm de opleiding die ik start.

Ik ben voor de eerste echt geen 1000 kwijt geweest haha, denk hooguit 500/600 euro.

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik ben bij de eerste ook geen duizenden euro's kwijt geweest hoor. Want heel vaak staan de dure kamertjes op internet veel goedkoper.

Aan de kamer ben ik toen iets van 500 euro kwijt geweest.
    De spullen zijn nog steeds mooi, dus de 2de nu krijgt dezelfde spullen, alleen een ander behang. Wat hier de meeste kosten waren was de wandelwagen 3in1 379 euro, en dan de kleine spulletjes als kleren, slabben, hydrofielen . kruiken, beddengoed, box etc.

De wandelwagen en box zijn ook nog helemaal goed, dus ook die kan voor de 2de ronde nu mee. Hydrofielen, en beddengoed is wel nieuw nodig.

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    We hebben wel een stokke complete stoel 275 euro toen gekocht met newborn set etc erbij.

En later een ikea kinderstoel van 12 euro met een blad van 3 euro, en dat is gewoon de beste stoel ooit :) Dus duurkoop hoeft niet altijd beter te zijn.

14. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij waren voor de eerste enkele duizenden euro's kwijt hoor. Je maakt het natuurlijk zo duur of goedkoop als je zelf wilt. Nu hebben we wat minder nodig. Wel een nieuwe kinderkamer voor dochterlief en een nieuwe buggy en dan natuurlijk nog kleertjes. Als het een jongen wordt zullen we natuurlijk wel een stuk duurder uit zijn.

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Voor ons is het de eerste en zolang we het kunnen betalen vind ik het leuk om dingen nieuw te kopen. De kinderkamer was 500 euro en de kinderwagen met heel veel accessoires iets van 450. Maxi cosi 120, box 90....en dan zijn we er nog laaaaannnngggg niet ;).
    Zo lief trouwens: ik krijg van collega's steeds cadeautjes: sokjes, knuffeltjes, kleding. Zelfs van een collega die nu in een andere regio werkt maar af en toe komt flexen bij ons :)

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Je maakt het idd zo duur als je zelf wilt, al kan ik me best voorstellen dat je voor een eerste kindje meer uitgeeft, want misschien geef je t ook weer door aan nr 2.

Ik doe nu ook wel weer duurder, maar niet TE.
    Omdat de kleintjes overal al zo snel uit zijn vind ik het zonde van mn geld voor 1 kindje hihi

17. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Natuurlijk kun je het zo duur maken als je zelf wilt! Eerlijk gezegd heb ik ook gewoon uitgezocht wat ik mooi vond! En ik wilde echt perse de bugaboo kinderwagen en dan geen tweedehands! Nieuw ben je daar alleen al 900 euro voor kwijt! Maar een kindje krijgen kost hoe dan ook geld!

Hier wil ik doorgaan tot 36 weken met werken! Werk in de zorg, dus of dat gaat lukken??? En anders neem ik nog oude vakantie uren van dit jaar op voor me verlof begint! Wil na de geboorte namelijk zo lang mogelijk thuis zijn. Met twee kids zal het toch ff wat heftiger zijn en lastiger een ritme te vinden!

18. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hmm die hydrofielen maak ik me niet zo'n zorgen om. Die heb ik altijd al en zijn per pak bij de Hema niet zo duur.
    Bij ons is de kinderwagen het gekst: willen héél graag de Joolz en die is 1000 euro :( maar we hebben een sponsor-opa en -oma hihi!
    Mijn oude wieg gaan we gebruiken en kast hebben we al staan in het kamertje dus alleen commode en later een ledikantje.

Ik zat te denken om een gewone ladekast te kopen als commode, bij Ikea ofzo. Of is dat niks? De "ervaren moeders" weten dat misschien wel?

19. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @jolie: een vriendin van mij.heeft ook een ladekast van ikea als commode! Dat gaat prima. Komt op hetzelfde meer toch?

Pfff lekker gedoucht inmiddels! Hoop gedaan vandaag. Bedden verschoond. bovenverdieping gedaan, benedenverdieping gedaan! En een mooie nieuw vloerkleed gescoord! Nu met de beentjes omhoog op de bank!

20. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @misja: ja dat dacht ik ook! Ga t gewoon proberen denk ik, anders kunnen we die ladekast ook wel in onze slaapkamer nog gebruiken. Scheelt een paar honderd euro met de meeste commodes.

Heb trouwens ook al zo veel gekregen! Leuk is dat hè. Heb al 12 rompertjes, twee mutsjes, vier paar sokjes en een krat vol met knuffeldoekjes, speelgoedjes, rammelaars, een muziekdoosje, jasje, joggingpakje, dik vest, pyjama..
    En nog helemaal niks zelf gekocht..

Deel Deze Pagina