@boos/verdrietig: Oh ik herken hier zoveel van mezelf Ik kan echt om het minste echt héél erg kwaad worden! Vriendlief heeft het echt zwaar te verduren met me.. Ben ook een verschrikkelijke persoon in de wagen ook maak me kwaad op iedereen die niet fatsoenlijk doorrijd.. Hoewel ik diep vanbinnen gewoon echt overgelukkig ben! Raar toch hoor een zwangere vrouw Krijg er zelf kop nog staart aan Begin ook meteen te huilen als vriendlief in discussie gaat met mij, meestal lok ik eerst reactie uit en wanneer ik die dan krijg ga ik super hard huilen Ok ik ben erg Voor iedereen hier: *Lang leve de hormonen!!* Gelukkig maakt mijn vriend er meestal niet veel woorden meer aan vuil en komt hij me ook elke keer weer troosten als we (ik) weer eens ruzie maakten... @Kahlen: Niks aantrekken hoor wat een ander te zeggen heeft! Als jullie gelukkig zijn is alles perfect! @Charly: Heerlijk hé! Zit ook wel op mijn roze wolk hoor maar af en toe worden de emoties er te veel aan @Vernoemen; ik vroeg me nu eigenlijk af hoe dat onrechtstreekse vernoemen dan juist is (sorry is mss een heel domme vraag) Hier is het eigenlijk niet altijd zo dat een baby meerdere namen krijgt en anders krijgt hij/zij de naam van peter en meter erbij maar is hier zeker niet standaard zo meestal krijgen de kindjes hier maar 1 naam. Onze zoon heeft wel een 2de naam mijn schoonvader vroeg of we hem zijn naam als 2de naam wilden geven dus dat is ook zo gegaan, nu krijgt de dochter als 2de naam de naam van mijn overleden tante. @all: Hier gaat alles zijn gangetje, mini muis begint al goed te spartelen nu Voel echt heel vaak een echt schopje Wel nog niet voelbaar aan de buitenkant. Wie voelt het wel al aan de buitenkant?? Vriendlief voelt elke dag eens maar hij voelt haar nog niet en ik merk dat hij toch echt wel naar dat moment verlangt
zo hallo dames daar was ik weer eens.... wil iemand op de lijst toevoegen: 7 november 20 weken echo en 8 november controle verloskundige. ben namelijk drama met lijsten vanmorgen controle gehad, baarmoeder groeiede goed 3/4 onder de navel? bloeddruk 125/65 1 kilo aangekomen in 4 weken dat was netjes, dat mochten er ook twee zijn haha! van haar dan ik vind het best zo verder de nieuwe kamer van Tessa geverfd en behangen zo leuk! alleen nu helaas ziek, heb geprobeerd mijn diensd van vanavond kwijt te raken, maar dat is niet gelukt...heb er spijt van dat ik mij niet ziekgemeld heb..... dus hopelijk ga ik het redden. namen: voor een meisje hebben we 1 naam...kindje krijgt ook maar 1 naam. jongens naam zal heeel moeilijk worden, heb nog niet een voorbij zien komen waarvan ik denk: WOW! vermoeidheid is hier redelijk weg, moet mezelf wel in acht nemen en niet te veel willen, maar ben weer redelijk energiek sterkte voor de dames die moe zijn en ook nog eens veel moeten werken.... erg vervelend en anders wat % in de ziekte wet? pff nog 4 weken en dan weten we wat het geslacht is van het wondertje in mijn buik en als eerste hopen we dat alles goed is! ben best gespannen.... kindje voelen: af en toe een schopje, vaak als ik erg druk ben en heb er dan niet veel aandacht voor.... aan de buitenkant is nog niets te voelen. vl vond het nu wel wat werkelijker nu mijn buik goed zichtbaar is xxx
Hier afgelopen week 1x aan de buitenkant gevoeld en man was er net op tijd bij (waren 4ploepjes!) Maar daarna al weer twee dagen veel vager.
Jojogirl; hoe herkenbaar zeg, ik ben ook enorm prikkelbaar (erg zacht uitgedrukt) in de auto. Wat heb ik zitten vloeken vandaag zeg, niemand deed wat ze moesten doen, gewoon gevaarlijke toestanden en daar kan ik nu dus écht niet tegen he Over dat vernoemen; indirect vernoemen is bij ons zo gelopen toen mijn vader een naam bedacht toen ik zwanger was van mijn zoontje. Ik vond die naam nét niet mooi genoeg als roepnaam dus is het zijn tweede naam geworden. Indirect vernoemd dus. Bij een meisje wordt de tweede naam de naam die mijn moeder voor een derde dochter had bedacht, alleen dat werd mijn broer dus die naam heeft ze nooit kunnen gebruiken. Ook een indirecte vernoeming dus De derde namen zijn dan weer direct naar mijn ouders vernoemd maar van mijn moedersnaam een jongensnaam gemaakt en van mijn vadersnaam een meisjesnaam. Lekker omslachtig uitgelegd he, is het te volgen?
Oja, vanmorgen bij de haptotherapeut geweest en héél duidelijk ons kindje gevoeld. Was zo bijzonder, ik voelde het thuis ook al wel een paar dagen maar nu veel duidelijker. Zó mooi! Binnenkort mag Lief ook mee, dan kan hij het ook voelen. Doe verder geen yoga of ander soort cursus, heb hier voldoende aan. Wat doen jullie/gaan jullie doen? Yoga, gym, zwemmen of iets anders?
Hallo allemaal, wij zijn weer terug van vakantie. Het was heerlijk, al had ik nu ook de rust om veel na te denken en te piekeren. Wel goed voor me, maar soms confronterend. Heerlijk weer gehad en ik kan de baby nu af en toe goed voelen. Ik begin wel steeds meer op te zien tegen de GUO.. Hoop dat alles goed gaat met iedereen hier!
@Kahlen: Wat dat soort dingen betreft: er is nooit een perfecte tijd om zwanger te worden Laat de mensen lekker kletsen! @LiLaLief: Ach, het moppie!
Hier voel ik mini ook erg goed. Zoontje lag bij me vanavond werd huilend wakker en mini liet hem duidelijk weten dat hij/ze er ook nog was hihi
@Sammie88: Leuk! Ik kon gisteravond trouwens zweren dat ik Uk aan de buitenkant kon voelen. Is dat mogelijk, zo vroeg al? Miriam was ook een ontzettende trappelkont in de baarmoeder, dus was dat betreft het Uk het van geen vreemde
Ik ben zoooo jaloers dat jullie al wat voelen... Ik heb dan ook geen idee wat ik zou moeten voelen. Nu zijn mijn darmen altijd al wat onrustig (lijken soms wel eens van links naar rechts te verschuiven, maar dat had ik voor de zwangerschap ook al...). Dus voor hetzelfde geld is het wel junior die beweegt, maar denk ik dat het gewoon mijn darman zijn
@MWB, ik voel zelf wat sinds 19 weken (ben nu 20 weken) en was er super onzeker over. Nu denk ik het te herkennen, maar blijft toch raar. Ik hoop dat je nog even geduld hebt, ik weet dat ik erg onzeker werd van iedereen die al veel eerder de beeb voelde. Vanmiddag 15.30 20 weken echo. Zin in!!! En gespannen
Dank iedereen voor jullie lieve reacties maakt me blij! Ik voel ook nig niets en mijn buik is nog steeds klein vind ik. Maar de verloskundige zei dat mijn baarmoeder goed groeide dus het zal wel goed zijn dan. Je ziet wel een bolletje maar niemand ziet dat ik zwanger ben hoor haha. Ik heb wel elke nacht buikpijn en alsik geplast heb is dat weg. Geen idee waarom ik buikpijn krijg van een vollere blaas. Normaal krijg ik gewoon zo'n o-ik-moet-plassen gevoel maar nu is dat gevoel gecombineerd met buikpijn dus?
@kahlen Spannend babykamertje ophalen! Wij zijn er nog steeds niet uit... wat een gepuzzel Het voelen van de baby komt vanzelf! Probeer er niet teveel bij na te denken, het komt vanzelf, echt! Ik voelde het hier met 17 weken echt duidelijk, daarvoor wel wat kleine plopjes waarvan ik het niet zeker wist. Ik zie dat jij nu 17 weken bent dus heb komt helemaal goed! @Leeuwtje Tuurlijk kan dat! Dit is ook je 2e, ze zeggen dat je het dan nog eerder en duidelijker voelt! Ik voel het nu dan wel heel duidelijk maar is nog niet van de buitenkant te voelen, dat vind ik wel jammer want ik wil zo graag dat manlief het ook kan voelen! Maar ook voor dat geldt: geduld Fijne dag allemaal!
Wacht maar straks als je iets van 32 weken bent, dan wordt je gek van het geschop. Zie je heel je buik bewegen als je kindje omdraait, en doet het zeer/pijn af en toe Hier voel ik de kleine heel af en toe. Als ik 's avonds rustig op de bank zit of in bed lig. Jasper voeld eik al eerder en duidelijker dan deze kleine uk. Gemiddeld is geloof ik een week of 20 dat de meeste iets voelen.
28 februari Charly81 - 30 jaar - 1e kindje - GB: Meisje - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: BV 1 maart Veritas87 - 25 jaar - 1e Kindje - GB: Jongen - Bevalling: Ziekenhuis- Voeding: ? Mbeekje - 23 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis- Voeding: Borstvoeding 2 maart Regenboogje82 - 30 jaar - 2e Kindje - GB: Nee- Bevalling: Ziekenhuis- Voeding: Borstvoeding 4 maart Misja - 25 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis- Voeding: Borstvoeding Nathalie2012 6 maart Biancaa1982- 30 jaar - 1e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Thuisbevalling Voeding: Borstvoeding 7 maart Steph80 - 32 jaar - 1e Kindje - GB:Meisje - Bevalling: Thuis- Voeding: Borstvoeding JeetjeB - 36 jaar - 1e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 9 maart Gespannen - 29 jaar - 4e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis- Voeding: Borstvoeding Inger - 33 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 10 maart Smile82 - 29 jaar - 2e Kindje - GB: jongen - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Flesvoeding/Borstvoeding Jolie13 - 32 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Bibi123 - 25 jaar - 1e kindje - Bevalling: Thuis/geboortehuis - Voeding: Borstvoeding 11 maart Jojogirl88 - 23 jaar - 2e Kindje - GB: Meisje - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding MamavanF - 33 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding 12 maart Lym - 42 jaar - 1e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Ploetertje - ? jaar - 4e kindje - Meisje - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding 14 maart Ukkie11 - 27 jaar - 1e Kindje - GB: Meisje- Bevalling: Kraamhotel- Voeding: Borstvoeding Stephanie20 - 25 jaar - 2de Kindje - GB: Neen - Bevalling: ziekenhuis - voeding: Borstvoeding 15 maart frouk85 - 26 jaar - 1e Kindje - GB: jongen - Bevalling: Kraamhotel - Voeding: borstvoeding joyb - 28 jaar - 1e kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding/Flesvoeding 17 maart Bamjolan - 29 jaar - 4e Kindje - GB: Meisje - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Esther - 29 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: ? Liefschaapje- 25 jaar - 1e Kindje - GB: geheim - Bevalling: Thuis - Voeding: Flesvoeding zasaa - 27 jaar - 1e kindje - GB: Meisje - Bevalling: kraamhotel - Voeding: ? 19 maart Booky - 28 jaar - 3e Kindje - GB: nee - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding Brenjomi - 28 jaar - 3e kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis Voeding: BV/FV 20 maart Angelina2- 35 jaar- 7e kindje-GB: -Meisje Bevalling: Thuis - voeding: Borstvoeding 21 maart LilaLief - 32 jaar - 3e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Chikai- 30 jaar - 2e Kindje - GB: geheim - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding MWB - 39 jaar - 1e kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: BV/FLes geen voorkeur 22 maart 3kats - 33 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 23 maart Hanneke88 - 24 jaar - 1e Kindje - GB: Jongen - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Ynte - 34 jaar - 3e Kindje - GB:Jongen - Bevalling : Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 24 maart Sammie88 - 24 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding/Flesvoeding Kahlen - 28 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding/Flesvoeding 25 maart Leeuwtje83 - 29 jaar - 2e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding Gebakje - 29 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Flesvoeding 26 maart Sarahtj3 - 26 jaar - 2e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 27 maart KateBlack - 2 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Flesvoeding Danssie - 26 jaar - 1e Kindje - GB: ja - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding GB: geslachtsbepaling Totaal 38 zwangere meiden! Jongens: 5 Meisjes: 8 Geheim:2 Verrassing:3 Afspraken gyn/vk: -Sammie88: 15 oktober, geslachtsecho -Mbeekje: 15 oktober, 20weken echo -Regenboogje82: 15 oktober, 20 weken echo type 1 -Joyb: 15 oktober, VK -Leeuwtje83: 17 oktober, VK -Misja: 18 oktober, 20 weken echo -Lym: 22 oktober, GUO -Jolie13: 22 oktober, 20wk echo -Biancaa1982: 22 oktober 20wk echo -Johogirl: 22 oktober, 20wk echo -Joyb: 23 oktober, 20wk echo - Bibi123: 23 oktober, 20wk echo -gespannen: 24 oktober, 17:20u, 20 weken echo -] Misja : 25 oktober - Bibi123: 25 oktober, vk -ukkie11: 26 oktober, 20wkn echo -MamavanF: 26 oktober, 20wkn echo -Bamjolan: 29 oktober, 20 wkn echo -Liefschaapje: 29 oktober, 20 weken echo -Angelina2: 29 oktober, 14.00 uur, 20 weken echo -frouk85: 29 oktober, 16:00u, 20 weken echo - MWB 29 oktober, 16:00u, 20 weken echo - Zasaa 29 oktober, 14u30, vk -MamavanF:30 oktober, extra echo door Fontys-studenten -Hanneke : 31 oktober, 20 wkn echo - Zasaa 1 november, 20 wkn echo -frouk85 1 november, 20 wkn -booky 1 november, 20 wkn -JeetjeB: 3 november, 20wk echo -LiLaLief 5 november GUO -MamavanF:Controle VK -3kats : 7 november, 20 wkn echo -Danssie: 7 november, 9.45 uur, 20 weken echo -Kahlen: 8 november, 20 weken echo -3kats: 8 november, controle gyn -Stephanie20: 8 november, 20 weken echo -Ynte: 19 november 14u, prenatale diagnostische echo (hart) - Ynte: 14 december 9u30, controle gyn + suikertest
Goedemorgen ik heb veel gelezen over emoties, nou ik heb net een potje zitten janken, heel stom hoor, maar het overviel me een vriendin postte op FB een liedje en de clip was in NY nu gaan wij anders rond deze periode naar NY en Connecticut op bezoek bij mijn neef (we gaan met halloween of thanksgiving) en dit jaar lukt dat dus niet (we zijn gelukkig wel in april geweest deze keer met de dochters erbij) en ik mis hem en NY gewoon vreselijk dus ja ineens tranen en verder heb ik nu definitief gebroken met iemand die ik ooit vriendin mocht noemen, maar die mij eigenlijk alleen heeft gebruikt en dan opzij heeft geschoven, en dat doet dan weer deugd hoe zit de baby bij jullie? bij mijn meiden zaten ze van in het begin redelijk hoog, en nu heb ik ook al een flinke buik, maar zit kleine Leo eigenlijk helemaal onderaan , bij de gyn vorige week gewoon op zijn achterwerk - ik vraag mij af of dat gevolgen gaat hebben naar de bevalling toe (zou deze keer een vlotte bevalling van maar enkele uren wel zien zitten)