Goedemorgen, hier nog 10 dagen tot de 20 weken echo. Gisteren wel al een voorproefje gehad met een pret echo, alles zag er goed uit, voor zover zij dat kan bepalen natuurlijk. Maar duidelijk alles er op en er aan. Onze mond viel open..it's a BOY! We waren flabbergasted! Totaal niet op gerekend, we waren overtuigd dat het een meisje was. Maar goed, we moesten even omschakelen maar zijn uiteraard super blij dat het een zoon is. Nu de 20 weken nog even afwachten of alles ook echt oke is. Voel trouwens nog steeds niks, ws omdat mijn placenta voor ligt. @kahlen, lekker laten kletsen hoor de mensen. Jij kan alleen bepalen wat je wilt en wat goed voor jou zal zijn. Ik ben nu eindelijk eens goed zwanger nadat ik voor mezelf bepaald had dat het "me" time is...dus lekker niks van aantrekken. @all, sorry, wel alles gelezen maar ff geen puf om op iedereen te reageren. Zooo moe nog steeds, en t lijkt wel of ik een paar trappen in mn bekken heb gehad, voelt echt bont en blauw aan...pff
28 februari Charly81 - 30 jaar - 1e kindje - GB: Meisje - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: BV 1 maart Veritas87 - 25 jaar - 1e Kindje - GB: Jongen - Bevalling: Ziekenhuis- Voeding: ? Mbeekje - 23 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis- Voeding: Borstvoeding 2 maart Regenboogje82 - 30 jaar - 2e Kindje - GB: Nee- Bevalling: Ziekenhuis- Voeding: Borstvoeding 4 maart Misja - 25 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis- Voeding: Borstvoeding Nathalie2012 6 maart Biancaa1982- 30 jaar - 1e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Thuisbevalling Voeding: Borstvoeding 7 maart Steph80 - 32 jaar - 1e Kindje - GB:Meisje - Bevalling: Thuis- Voeding: Borstvoeding JeetjeB - 36 jaar - 1e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 9 maart Gespannen - 29 jaar - 4e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis- Voeding: Borstvoeding Inger - 33 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 10 maart Smile82 - 29 jaar - 2e Kindje - GB: jongen - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Flesvoeding/Borstvoeding Jolie13 - 32 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Bibi123 - 25 jaar - 1e kindje - Bevalling: Thuis/geboortehuis - Voeding: Borstvoeding 11 maart Jojogirl88 - 23 jaar - 2e Kindje - GB: Meisje - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding MamavanF - 33 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding 12 maart Lym - 42 jaar - 1e Kindje - GB:-Jongen Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Ploetertje - ? jaar - 4e kindje - Meisje - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding 14 maart Ukkie11 - 27 jaar - 1e Kindje - GB: Meisje- Bevalling: Kraamhotel- Voeding: Borstvoeding Stephanie20 - 25 jaar - 2de Kindje - GB: Neen - Bevalling: ziekenhuis - voeding: Borstvoeding 15 maart frouk85 - 26 jaar - 1e Kindje - GB: jongen - Bevalling: Kraamhotel - Voeding: borstvoeding joyb - 28 jaar - 1e kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding/Flesvoeding 17 maart Bamjolan - 29 jaar - 4e Kindje - GB: Meisje - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Esther - 29 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: ? Liefschaapje- 25 jaar - 1e Kindje - GB: geheim - Bevalling: Thuis - Voeding: Flesvoeding zasaa - 27 jaar - 1e kindje - GB: Meisje - Bevalling: kraamhotel - Voeding: ? 19 maart Booky - 28 jaar - 3e Kindje - GB: nee - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding Brenjomi - 28 jaar - 3e kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis Voeding: BV/FV 20 maart Angelina2- 35 jaar- 7e kindje-GB: -Meisje Bevalling: Thuis - voeding: Borstvoeding 21 maart LilaLief - 32 jaar - 3e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Chikai- 30 jaar - 2e Kindje - GB: geheim - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding MWB - 39 jaar - 1e kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: BV/FLes geen voorkeur 22 maart 3kats - 33 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 23 maart Hanneke88 - 24 jaar - 1e Kindje - GB: Jongen - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding Ynte - 34 jaar - 3e Kindje - GB:Jongen - Bevalling : Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 24 maart Sammie88 - 24 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding/Flesvoeding Kahlen - 28 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding/Flesvoeding 25 maart Leeuwtje83 - 29 jaar - 2e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding Gebakje - 29 jaar - 2e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Flesvoeding 26 maart Sarahtj3 - 26 jaar - 2e Kindje - GB: Ja - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Borstvoeding 27 maart KateBlack - 2 jaar - 1e Kindje - GB: ? - Bevalling: Ziekenhuis - Voeding: Flesvoeding Danssie - 26 jaar - 1e Kindje - GB: ja - Bevalling: Thuis - Voeding: Borstvoeding GB: geslachtsbepaling Totaal 38 zwangere meiden! Jongens: 6 Meisjes: 8 Geheim:2 Verrassing:3 Afspraken gyn/vk: -Sammie88: 15 oktober, geslachtsecho -Mbeekje: 15 oktober, 20weken echo -Regenboogje82: 15 oktober, 20 weken echo type 1 -Joyb: 15 oktober, VK -Leeuwtje83: 17 oktober, VK -Misja: 18 oktober, 20 weken echo -Lym: 22 oktober, GUO -Jolie13: 22 oktober, 20wk echo -Biancaa1982: 22 oktober 20wk echo -Johogirl: 22 oktober, 20wk echo -Joyb: 23 oktober, 20wk echo - Bibi123: 23 oktober, 20wk echo -gespannen: 24 oktober, 17:20u, 20 weken echo -] Misja : 25 oktober - Bibi123: 25 oktober, vk -ukkie11: 26 oktober, 20wkn echo -MamavanF: 26 oktober, 20wkn echo -Bamjolan: 29 oktober, 20 wkn echo -Liefschaapje: 29 oktober, 20 weken echo -Angelina2: 29 oktober, 14.00 uur, 20 weken echo -frouk85: 29 oktober, 16:00u, 20 weken echo - MWB 29 oktober, 16:00u, 20 weken echo - Zasaa 29 oktober, 14u30, vk -MamavanF:30 oktober, extra echo door Fontys-studenten -Hanneke : 31 oktober, 20 wkn echo - Zasaa 1 november, 20 wkn echo -frouk85 1 november, 20 wkn -booky 1 november, 20 wkn -JeetjeB: 3 november, 20wk echo -LiLaLief 5 november GUO -MamavanF:Controle VK -3kats : 7 november, 20 wkn echo -Danssie: 7 november, 9.45 uur, 20 weken echo -Kahlen: 8 november, 20 weken echo -3kats: 8 november, controle gyn -Stephanie20: 8 november, 20 weken echo -Ynte: 19 november 14u, prenatale diagnostische echo (hart) - Ynte: 14 december 9u30, controle gyn + suikertest
ik heb het ook wanneer ik 's nachts wakker word om naar het toilet te gaan doet mijn buik aan de onderkant ook erg zeer en na het plassen is het weg, overdag heb ik het ook geregeld zelfs wanneer ik net naar het toilet ben geweest...gewoon weer en dan is het weg. kleine buik zegt helemaal niets, 2 vriendinnen van mij hadden dit precies zo en op gegeven moment maakte ze een groeispurt. collega van mij zag je het pas na de 30 weken ook heel slank en heel lang niets te zien, dus dat zegt niets. zolang de verloskundige zegt dat je baarmoeder goed groeit, lekker vanuit gaan en genieten meid. xxx
Ik denk dat het weinig zegt. Oudste zat altijd hoog, moest ik alrijd naar beneden duwen voir mijn gevoel (deze ook). Bevalling in 8 uur, met heerlijk rustige opbouw. Echt fijn bevallen. Nr. 2 en 3 lagen niet hoog, maar ook heerlijk van bevallen, wel sneller dan die 8 uur, maar goed, volgende kindjes komen vaak iets sneller. Bij de eerste bijna een uur geperst (angst om te poepen ) bij nr. 2 en 3 had ik daar lak aan en die waren er in 5 en 1,5 minuten persen. Alweer ern jongen erbij! Leuk hoor Lym, maar eh, dames, laten jullie ook nog een jongen voor mij over........ ik heb al 3 dames Net bij de vk vandaan, bloeddruk duidelijk lager dan de vorige keer, dus fijn. Hartje gehoord. Baarmoeder op navelhoogte. Goed voor fase van zwangerschap, zeker voor 4e kind. Over 4 weken weer. Tussendoor dus 20 weken echo. Spannend, niet eens voor het geslacht, ik ben ergens zo bang dat er iets mis is, zeker nav de MAs.
om jullie een idee te geven, over de oudste heb ik 12 uur gedaan en de jongste 24 uur...en nu gaan we voor 4 uur
Mijn zoontje lag ook hoog. Buik was echt nog niet gezakt. Dag ervoor zeiden collega's op teamoverleg waar ik uit verveling maar heen was gegaan, vier dagen voor de uitgerekende datum. Dat zit nog zo hoog, dat duurt nog wel een paar weken! Ik in de stress, want dat was waar ik zo tegenop zag. De volgende dag is hij geboren, in 2,5 uur vanaf dat me vliezen braken!
Haha dames, ik ben nog volop in de ontkenningsfase wat betreft die bevalling hoor... Maar is dan ook de eerste, dus geen vergelijkingsmateriaal
Ik zou zeggen blijf lekker ontkennen en laat het tegen die tijd over je heen komen. Vooral niet druk over maken. Helpt niets, niet ten goede en ik geloof ook niet ten kwade. Je moet je natuurlijk er wel bewust van zijn dat het kind er een keer uit moet. Mijn moeder vloog door de zwangerschappen heen en had makkelijke bevallingen. Ik heb tot nu toen nooit echt makkelijke zwangerschappen gehad, vooral gebaseerd op de eerste 20 weken hoor, daarna ging het met mij meestal regelijk goed, maar gelukkig wel de makkelijke bevallingen van mijn moeder. Maar goed, mijn schoonzus is 3x makkelijk bevallen en nr. 4 was een gedraaide sterrekijker, crisis bevalling. Dan denk je te weten wat je moet verwachten.............. nee dus.
Mijn oudste was met 31/32 weken ingedaald en de jongste 2 veel later, namelijk op 36 weken en een paar dagen en 34/35 weken. Ik weet niet of jullie dat bedoelen?? Geen idee of de baby hoog of laag zit, ik voel de kleine wel kriebelen bij mijn liezen en onder de navel. Ik heb er bij de oudste 38 uur over gedaan, bij de tweede 12,5 uur waarvan de laatste 10min van 6cm naar geboorte. VK was nét op tijd, de kleine kroop er gewoon zelf uit! De derde 6 uur, begon om 14,30 en om 20.23 was hij er al! Ben benieuwd naar dit x maar hoop geen weeënstorm...dat had ik bij de 2e..verschrikkelijk haha Ik laat het ook over me heen komen, ja het doet zeer, maar in de meeste gevallen als je dat ukkie bij je hebt, is alles zo weer vergeten (uitzonderingen daar gelaten!).
Goede vraag Banjolan, wat er bedoeld wordt met hoog zitten. Ik voel dit kindje hoog zitten, in de zin van, nu al tgen mijn ribben aan in zit, meestal rechts, ik heb echt het gevoel het kindje naar beneden te moeten duwen om mezelf wat van ijn te ontlasten (ja, nu al, dus dat wordt wat als dat kind groter wordt. Ik herken dit van mijn oudste, dat was ook een douwer, altijd druk trgen mijn ribben, kont lekker omhoog douwen. De andere 2 waren meer trappers, voelde ik minder boven, maar opzij. Qua indaling weet ik het eigenlijk niet meer, de oudste volgens mij 'pas' met 36 weken, dus toen voor de zekerheid nog een liggingsecho gehad, of ze niet in stuit lag. Van de andere meiden weet ik het niet meer, ik gok dezelfde termijn, in iedergeval alle 3 ingedaald voordat de bevalling begon.
Okeej, dat heb ik nog niet, het gevoel dat het tegen mn ribben aan zit, wel last van maagzuur 's avonds, verschrikkelijk. Maar wie weet komt t al snel, ben zondag 18wk hahaha Kahlen, ik heb ook erg buikpijn met een volle blaas, ik word 's ochtends ook met buikpijn wakker, heel vervelend, en ook met harde buiken. Nog 17 dagen, dan heb ik de 20wk echo haha Zag er vorige week allemaal wel goed uit maarja das toch anders he! Herfstvakantie ben ik lekker vrij!
Haha, ja ik laat t over me heen komen Ik wist vantevoren dat erin leuker zou zijn dan eruit haha! Maar kreeg vorige week de legendarische woorden mee van een 80plusser: "kind, het hele leger van Napoleon is er uit gekomen dus die ene bij jou lukt ook wel hoor!" Ik had zelf Napoleon er niet bij gehaald maar zo denk ik er wel ongeveer over.. Je weet toch niet hoe het loopt. Ik heb 's avonds als ik op de bank hang een beetje benauwd gevoel, zeker net na het eten zit de boel nogal in de weg. Ik kan m'n lol nog op straks. Even een andere vraag (sorry, niet zo lekker): ik word gek van de schimmelinfecties, bijna constant achter elkaar Heeft iemand van jullie dat ook? Of heeft iemand een gouden tip behalve de zalfjes en eitjes van de huisarts? Onze nachtelijke activiteiten zijn tot t nulpunt gedaald daardoor en ik word er overdag ook knetter van...
Geen inlegkruisjes gebruiken, alleen katoenen ondergoed. Meer kan je denk ik niet doen. Maar ik heb er geen ervaring mee, nog niet gehad. En die creme/ovule is tegenwoordig ook zonder recept verkrijgbaar bij de drogist. ( canestenheet het dan)