Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik kan alleen links posten naar de foto op de een of andere manier dus bij deze:

http://i14.photobucket.com/albums/a331/belissima21/8b11727cac0450661802386687f2f430.jpg

http://i14.photobucket.com/albums/a331/belissima21/ddc56290352b7e86aeb1e1c99cbb3d71.jpg

Dit is niet de opstelling die het gaat worden hoor en de kamer is lang niet af (gordijnen plaatsen, muur plaatsen, 1 of twee muren schilderen, schuiven met de meubels etc. Er mist dus nu eemuur vandaar dat t zo vol staat nu.

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Mooie meubeltjes kahlen. Ik snap dat je er heel blij mee bent.

3. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    @kahlen, ziet er mooi uit!

4. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    @ Kahlen: wat een prachtig kamertje! het lijkt op een babykamer van babypark, babykamer vittoria, welke wij waarschijnlijk gaan kopen.

Een tijdje niet geweest, sorry.
    Ben heel druk en als ik niet druk ben lig ik plat op de bank. Lees wel af en toe mee via m'n tablet, maar dat vind ik te onhandig om berichtjes te typen. Al ga ik toch proberen om wat meer snel en kort te reageren. Is wel zo gezellig!

Heb zelf behoorlijk last van mijn buik, als ik een dagje niet even rust/plat lig, dan heb ik gelijk paar dagen last van vooral mn rechter onderbuik en lies.

En net als vele ben ook een buikslaper, maar op de buik liggen is al geen pretje meer, ik lig nu zo half op de buik/zij met een rolkussentje onder m'n buik. Ik word tig keer wakker in de nacht.
    Heb speciaal een voedingskussen aangeschaft om daar mee te kunnen slapen, maar deze is veeeel te hard en dik :(

5. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Vraagje:
    Hebben jullie al een kinderwagen? En welke?
    En hebben jullie budgetten ingecalculeerd?

Wij zouden eigenlijk een kinderwagen van m'n oom en tante overnemen (de transit ofzoiets) Maar nu blijkt deze niet makkelijk in mijn kofferbak te passen. En als grootste nadeel vind ik dat het zitje niet naar je toe gedraaid kan worden. Denk dat de kinderwagen misschien nog wel compacter ingeklapt kan worden, maar weet mijn tante gewoon niet hoe?

Nu zag ik online de Maxi Cosi Mura 4, en dacht eerst oh die prijs 499 valt nog wel mee (dacht dat alles er bij zat) maar nu blijkt dat de reiswieg/bak er helemaal niet bij zit, en wordt het totaal 699 ?

Als we nu voor deze gaan, is het 525 euro meer, dan wat we voor de kinderwagen zouden moeten betalen wat we eigenlijk zouden overnemen van m'n oom en tante :$

Qua kosten wordt het allemaal een stuk duurder dan eerst ingecalculeerd was.
    De kamertjes die we eigenlijk het mooiste vinden, zijn ook een stuk boven het budget. En qua huis kopen en investeren in het opknappen lijkt het straks ook allemaal een stukje duurder te worden.

Is dit herkenbaar, of hebben wij nu alleen dit probleem?

6. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè JoyB, kijk een op Kinderwagenstekoop.nl of marktplaats. Wij hebben de Mura 4 helemaal compleet voor 350 euro. Met maxi cosi, buggy, reiswieg, overall, regenscherm, etc. Wij hebben ook box voor 100 euro op marktplaats. Kamertje wordt wel nieuw denk ik, alleen we hebben nog een kast, dus dat scheelt. Alles bij elkaar is al zo duur, kleertjes, babyfoon, wipstoeltje, etc. Daarnaast moeten wij ook een hele verbouwing doen. We hebben prima salarissen, maar is toch een sport om het zo mooi mogelijk te doen, met zo min mogelijk geld.

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ligt er aan wat je eisen zijn. je kan het zo duur maken als je zelf wil.

Ik heb een mutsy transporter gekocht met alles erop en eraan en die was nieuw 379 euro. En het is een ideale wagen, ga hem nu weer gebruiken voor deze uk.

Je kan daar en tegen ook een wagen van 1200 euro kopen. Het is maar net wat je grenzen zijn en wat je uit kan en wil geven.

Ik moet wel zeggen dat de uit eindelijke kosten wel iets hoger lagen dan dat ik in gedachte had gehad. Voor alles bij elkaar dan.
    ( was gelukkig financiel geen probleem)

8. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Wij hebben, lang voor we zwanger werden, een kinderwagen met maxi cosi, reiswieg, buggy, parasolletje én een grote bak kleding gekocht voor 140 euro. Gewoon via marktplaats, was nauwelijks gebruikt en nog hartstikke mooi.
    Voor de babykamer gebruiken we het ledikantje van mijn zoontje, een likje verf en het is weer als nieuw.
    Een schommelstoel erbij voor 20 euro, een kast bouwen we zelf onder de vaste (erg smalle en steile) trap naar de zolder, want die trap loopt door de babykamer.
    Gordijnen hebben we nog liggen, die vermaak ik zelf en verder hebben we alles nog van mijn zoontje.
    Alleen de vloer (laminaat) is hartstikke nieuw, dat was een heel goede aanbieding bij praxis van de zomer, hebben we meteen heel de bovenverdieping mee gedaan en nog genoeg over voor de keuken en halletje bij de achterdeur.
    Alles bij elkaar is het dus helemaal niet duur maar dat kan ook niet omdat mijn Lief een schuldsanering heeft en ikzelf een WAO.
    Dan moet je wel creatief worden maar dat vinden we helemaal niet erg, juist heel leuk.
    Ik kan me persoonlijk dan ook best verbazen over al die hoge prijzen en dat dat relatief gemakkelijk uitgegeven wordt terwijl het eigenlijk helemaal niet nodig is.
    Maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk, als wij van (meer dan) voldoende geld zouden leven zouden we het misschien heel anders doen.

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    mamavanF : wij kunnen het financieel makkelijk doen, wat duurs kopen, maar dat vind ik zelf ook zonde van het geld :p Hoelang gebruik je al die spullen nou ??? Ik denk dat ik de wandelwagen max 6 maanden heb gebruikt en ben over gegaan op een buggy. ( gebruik hem alleen nog als we eens een dagje dierentuin doen)

Zelfde met de box. Heel mooi zo'n grote ronde box , maar mijn zoontje wild emet 8 maanden echt de box niet meer in. Krees alles bij elkaar. Ik ben blij dat ik gewoon een vierkante heb gekocht.

10. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ik vin het ook allemaal duur hoor, schrik soms best van de prijzen. Onze kinderwagen wordt wel duur (de joolz) maar als alles goed gaat willen we wel graag 2 of 3 kindjes proberen, dus die kunnen we dan nog veel gebruiken. (En als t niet lukt, hebben we pech) Overigens krijgen we die van mijn ouders.
    Kamertjes vind ik ook veel geld. We gaan een Ikea ladekast kopen als commode en een kast hebben we al. Wiegje is mijn oude wieg en gordijnen enzo maakt mijn moeder van stofjes die we op de lapjesmarkt gaan halen.

Komen natuurlijk nog wel ledikantje, box en de hele waslijst van de kraamzorg bij, dus alsnog veel, maar proberen het wel een beetje te beperken.
    Vind het leuker om straks een leuke kinderkamer te maken waar ons kindje zelf plezier aan gaat beleven.

11. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Wij hebben er ook wel geld voor, maar niet voor over. Liever van het geld een weekje of midweekje weg. Meivakantie staat al op de planning :)

Voor wandelwagens ed is marktplaats echt een uitkomst. Eerst gewoon een babyzaak binnen lopen en eens met wat wagens rijden (hoogte verstelbaar, klein opvouwbaar ed). En dan hetzelfde model op marktplaats kopen.

Wij hebben een oude wandelwagen :). Gekregen van de schoonzus van mijn schoonzus, hun oudste is nu 12, dus zo'n 12 jaar oud. Van hun hebben er 3 meiden ingelegen en van ons ook al 3. Nu nog 1 en dan is ie echt wel op. Niet erg klein invouwbaar, bak wel redelijk groot, tot 5 maanden konden mijn meiden erin liggen (dat ze niet wilden is weer ern ander probleem. Qua buggy kijken ze de wijde wereld in en niet naar ons toe. Heb ik nooit als een probleem ervaren, mijn kinderen ook niet.

Wij moeten nu nog een buggy aanschaffen waar een maxicosi op geklikt kan worden. Wij hebben een volvo v70 met extra bankje achterin, dus dan kun je niet echt een wandelwagen en wandelwagenbak meenemen, dus het idee is buggy en dan voor de kleine stukjes maxicosie erop klikken. Verder ben ik een echt 'draagmoeder'. Dus ik hoop dat ons kindje dat ook prettig gaat vinden. Heerlijk kind in de doek de dierentuin door ed.

Onze baby krijgt niet eens een eigen kamer. Eerst bij ons en daarna, eens kijken of dit kind snel wil doorslapen :), bij 1 van de zussen, of wisselend, want het is nu al ruzie bij wie de baby mag slapen.
    Ik geniet ervan om als gezin zwanger te zijn. Leuk met al wat oudere kinderen.

12. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier ook even een reactie van mij. Zoals sommige andere dames lees ik ook meestal op mijn tablet en is typen niet altijd even handig!.

Buikslapen: ik ben ook een buikslaper en slaap op dit moment nog op mijn buik, al bemerk ik dat dit niet zo gemakkelijk meer gaat. Het kindje is dan meestal zeer actief en begint dan druk te schoppen. wat ook niet zo handig is als je wil slapen...

Kinderwagen: Wij hebben een quinny speedy, maar gaan deze verkopen. Ik maak hem deze namiddag verkoopsklaar en hup weg ermee. Over het algemeen wel tevreden erover alleen vind ik het jammer dat hij niet naar je toe kan kijken + hij is erg lomp vind ik. We willen graag een nieuwe bugabo 3 de all in black. Wel prijzig, maar het kan er van af.

Voor de rest moeten er nog wat spulletjes gekocht worden, maar de meeste dingen zullen wij op de lijst zetten (wonen in België). We vinden dit ontzettend handig,we hebben dit ook gedaan voor onze dochter en daarom doen we het nu ook weer. Zeker omdat we het geslacht niet willen weten,we kunnen nu geslachtgebonden spulletjes kiezen zonder dat we het geslacht weten. En uiteindelijk krijgen we deze dan cadeau.

Met mij gaat alles behoorlijk. Ik had donderdagochtend plots van een zeer pijnlijke bovenbil, het leek net alsof ik zware spieroefeningen had gedaan met dat been. Vrijdagavond dan naar de dokter geweest ( ik kon gewoon geen trap meer op of af) blijkt dat het dus te maken heeft met mijn bekken en dat het dus doorstraalt naar dat been. Nu homeopathische zalf gekregen en gelukkig gaat het al een stuk beter OEF.

Verder heeft mijn man vorig weekend het kindje voor het eerst kunnen voelen. Hij helemaal blij, want ook voor hem wordt het nu een stukje realistischer. Ik denk dat ik een van de gelukkigen ben die de baby dag-dagelijks al kan voelen. Toch zeker met deze termijn. Zijn er meiden waarvan de partner ook de beeb al heeft kunnen voelen?

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb een Hauck kinderwagen gezien, compleet voor 307 euro bij babywalz.
    Heb aan mn mams gevraagd of ze evt, wilt meebetalen er aan :)
    Klinkt misschien wanhopig maar ach vele grootouders doen zoiets wel toch!?
    In de herfstvakantie proberen mijn slaapkamer iig af te maken en in te richten voor de kleine meid!

Ben nog wel met woningruil bezig maarja de weken tikken ook door!!

14. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Manman,wat heb ik een tactische man. In mn vorig berichtje schreef ik dat ik bezig was om mn buggy verkoopsklaar te maken. Nu lag de voetenzak nog bij mn schoonouders. Dus manlief belt hiervoor,natuurlijk vraagt mn schoonmoeder waarom we hem nu nodig hebben zegt mn man,ja S zal alles op internet zetten om te verkopen...alleen mn schoonmoeder weet dit niet. Kan mijn man natuurlijk niets aan doen. Het grote probleem,we hebben de kinderwagen cadeau gekregen van hen....pfff ik weet dat dit nogalondankbaar klinkt maar ik wou op het gepaste moment,lees deze avond het hen vertellen. Ik kan mij voorstellen dat mijn schoonmoeder behoorlijk op hazr teentjes getrapt zal zijn. Pfff hoe moet ik nu zoiets tactisch gaan vertellen. De grote reden waarom we hem verkopen is omdat ik enkele malen gehad hebt dat mn voorwielblokkeerde en hij bijna over kop ging. Nu heb ik grote schrik dat dit opnieuw zal gebeuren...

15. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ik zou het gewoon zo uitleggen. Maar ik ben makkelijk met spullen hoor. Als je alles wat je gekregen hebt levenslang moet bewaren pas je na een paar jaar al niet meer in je huis! En jullie hebben m toch gebruikt?

16. kahlen

kahlen Bekend lid

16 jul 2012
    972
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aaaaaaaah aaaaaah aaaaaah ik ben vanmorgen ten huwelijk gevraagd aaaaaaah :) :)

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Kahlen: Gefeliciteerd !!!!!

Hoe, wat waar ????

18. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Kathleen, TE GEK!!!!! Van harte gefeliciteerd.

19. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Waaauw Kahlen, wat geweldig, gefeliciteerd!!!!!
    Zoals gebakje al zegt; hoe, wat, waar? :D

20. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Wow! Wat gaaf! Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina