Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik las dit op een site:

Kruidnagel – Eugenia aromatica: Baarmoederstimulerend, best volledig te vermijden, tenzij eventueel tijdens de laatste zwangerschapsweken en de bevalling.

maar daar stond ook op dat knoflook en zo niet mag

link: Te mijden kruiden | AnneTannes Tuin

2. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    correctie op de site zelf :

Bovenaan dit overzicht kan je lezen: “Bovenaan de pagina staat: ‘Let op: Deze pagina betreft het medicinaal gebruik van kruiden. Culinair gebruik is eventueel wel toegestaan (wordt dan vermeld). Dit overzicht gaat uit van maximale voorzichtigheid. ‘”

dus kruidnagel etc mag wel

3. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    ik dacht al....dat is een heleboel wat niet mag....
    zelfs groene thee..? heel vreemd, drink het best veel.
    @ hier: we zijn al wat aan het opknappen gelukkig.... bijna een week geduurd, kindje voel ik nog niet heel bewust, wel al ik wat naar voren zit voel ik af en toe plopjes, maar wanneer ik in bed lig en bewust mijn hand op mijn buik leg, voel ik weinig:( kan niet wachten, dan hopelijk iets meer besef zwanger te zijn... heb nog heel niet die roze wolk als die ik bij Tessa had.....herkennen mama's met meerdere kids dit een beetje?
    xxx

4. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik weet nog dat ik bij de tweede minder die roze wolk had, omdat de oudste toen zoveel aandacht opeiste (was toen 1,5 ongeveer)
    ook in de familie was er meer aandacht voor de dochter dan voor mij met mijn zwangere buik, maar dat lijkt me wel normaal

nu heb ik dan wel die wolk, de kids zijn al ouder en er wordt echt naar deze muppet uitgekeken

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ynte, dat scheelt wel he als ze al wat ouder zijn!?
    Mijn oudste was heel erg jaloers op haar zusje, toen zij meer begon te ondernemen werd mijn oudste ontzettend jaloers, op een gegeven moment werd het slaan, knijpen etc.
    Ondanks dat ik haar overal bij had betrokken.
    Bij hun broertje geen last van gehad, verwacht het nu ook niet, maar wie weet hoe mijn zoon zal reageren...
    Daarom vind ik het ook wel fijner dat er nu meer dan 2 jaar tussen zit, al ben ik toch een tijdje bezig geweest voor dit kindje.

Vanmorgen laatste ochtendtje gewerkt, volgende week herfstvakantie! Heerlijk! :D
    Ik vind die donkere dagen ook wel gezellig haha en dat is ook weer een stapje dichterbij de kleine meid hahaha

6. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Ook ik ben minder bezig met de zwangerschap. Zeker omdat ons zoontje nog maar net twee weekjes 1 jaar is. Daar heb je het ook gewoon heel druk mee!
    Het word nu wel sterker dat gevoel, zeker omdat ik het kindje nu iedere dag wel meerdere keren voel bewegen. En de echte roze of blauwe wolk komt hopelijk morgen wel! Als we weten wat het is word het hopelijk wat concreter allemaal!

@bamjolan: heerlijk zeg vakantie! Hier hebben de scholen deze week vrij. Maat volgens mij mogen de scholen de herfstvakantie zelf bepalen toch?

@3kats: idd in die lijst mag je niks meer. Drink gewoon ook groene thee hoor! Maar ze spreken vooral over medicatie inname daar!

Ow wat ruikt het.hier heerlijk!! Stoofpeertjes staan lekker te pruttelen!

7. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Roze wolk heb ik geloof ik nooit gehad in een zwangerschap. Alle kids onwijs gewenst, dus daar ligt het niet aan. Mijn lijf en geest kan gewoon niet omgaan met het zwangerschapshormoon denk ik. Ik ben altijd licht depri in mijn zwangerschappen, ben ook nooit een stralende zwangere, maar goed, mijn tijd komt nog. Tot nu toe steeds een erg roze wolk bij de geboorte en de weken erna, dus daar kijk ik erg naar uit.

Met deze zwangerschap wordt door veel mensen meegeleefd, zeker na de MA's, meer in iedergeval dan bij nr. 2 en 3.
    Zwangerschap beleven we wel intens, komt inderdaad ook omdat de andere kids al wat ouder zijn en zich bewust zijn dat er een brusje in mama's buik zit en ze hebben veel zin om voor de baby te zorgen.

De meiden schelen steeds net geen 1,5 jaar. Maar gelukkig nooit last gehad van jaloerzie bij de meiden.

8. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    @ynte: idd. onze meid is september 2 geworden en daar ben je de hele dag druk mee:) kan me voorstellen wanneer je kids wat ouder zijn je hier wat meer van kan genieten.
    @misja: ik denk ook wanneer ik ons kindje goed ga voelen het wat concreter wordt en zie er ook erg naar uit om te weten wat er in mijn buik zit zodat dat ook wat werkelijker wordt, alleen voel ik me af en toe best schuldig dat ik niet zon in de wolken ben als bij mijn dochter, begrijp me niet verkeerd, ik kan niet wachten om hem/haar in mijn armen te houden en we stellen ons regelmatig samen voor hoe klein en hoe dat ook al weer is:)
    enne drink gewoon groen thee hoor en meer dan twee koppen per dag:)
    @gespannen: vervelend dat je je licht depri voelt tijdens de zwangerschap, maar gelukkig weet je dat die roze wolk komt na de geboorte:)
    @bamjolan: ik ben benieuwd hoe onze dochte gaat reageren,nu is ieder babytje leuk en lief en wil ze kusjes geven, maar ja idd, wanneer de kleine wat ondernemender gaat worden....ach ja we zien het wel.

9. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Even een kleine update na m'n post van gisteren:
    Toen ik gisteravond tranen met tuiten zat te huilen omdat alles me zo'n zeer doet en ik zo moe ben en puk al een tijdje niet had gevoeld, werd er opeens overtuigend getrappeld binnen!!!
    Was net of ie wilde zeggen: joehoe, ik ben er nog hoor!
    Zooooo lief!

10. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    het scheelt idd enorm - ze zijn zich bewust van wat er gebeurt in mijn buik, terwijl de oudste niet wist op die leeftijd wat een zusje inhield
    hier gelukkig geen knijpen en zo, maar vooral verbaal geweld, en nog hoor (de jongste is dol op haar zus en laat dat zien, terwijl de oudste ook haar zus graag ziet maar bij haar hoor je wel eens : stomme zus en ik wou dat je nooit geboren was :( )

ik vind die donkere dagen ook nog wel iets hebben, kaarsjes aansteken, winterkost klaarmaken, gordijnen toe :)
    maar tegen de lente verlang ik enorm naar zon en licht!

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik moet zeggen: nu met de 2de zwangerschap en die kleine vent van mij 13 maanden oud, vliegen de dagen/weken voorbij.

Bij Jasper weet ik nog dat het eeuwen leek te duren voor ik op de helft was, nu hoef ik nog maar 2,5 week en het lijtk wel alsof ik vorige weke nog positief testte. :p

12. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    kijk hij denkt nu al aan de mama :)
    en huil soms maar eens tranen met tuiten, heb ik gisterenavond ook nog om iets erg onbelangrijks gedaan

13. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @gebakje: hier precies dezelfde ervaring. Wat duurde het lang voordat mijn eerste zwangerschap erop zat! Nu vliegt de dag voorbij. Het cliché is zo waar! Voor je het weet zijn ze groot!

@jolie: bij de eerste had ik dat ook! En als mijn stress dan op een hoogtepunt was dan dacht de kleine, nu Zal ik toch maar laten weten dat alles goed met me is!

@3kats: bij de eerste had ik dat dus ook, maar je schuldig voelen hoeft echt niet! Het komt echt wel goed na de geboorte! Misschien reageer je nu ook wel anders op de.hormonen. Ik heb soms 's avonds na het eten ineens. O ja ik ben ook nog zwanger! En wat eten betreft. Ben veel makkelijker. Vanavond lekker ook stoofperen en daar zit ook kaneel door!

14. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @ynte: tegen de tijd dat de donkere dagen weer voorbij zijn hebben,we bijna allemaal ons kleintje vast! Daar Kijk ik maar naar uit. Maar vind het heerlijk,.wintergroenten, stamppotten, kaarsjes aan, gezelligheid binnen! Bevalt ook wel

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Misja, geen idee of de scholen dat zelf bepalen, naar mijn weten ligt het aan de regio. Zuid Holland volgende week, terwijl andere regio's idd nu al vrij zijn!

Ynte ik herken het zeker, mijn oudste zegt nog steeds dat ze nooit J. als haar zusje wilde hebben, omdat ze vies en irritant is.
    Nu is het knijpen enzo natuurlijk wel gestopt, maar nu is t hier ook verbaal uitdagen, soms een mep of haren trekken en vooral een machtstrijd.

Hebben jullie al Sinterklaas cadeautjes enzo gekocht?

Ik kreeg vanmorgen van degene waar ik werk wat spulletjes mee, hydrofiel handdoekjes, lakentjes, wikkeldekentje etc.
    Erg leuk, zij heeft zelf ook een meid, maar die is er al weer uit haha

16. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @bamjolan: volgens mij moeten ze zich alleen aan de zomervakantie en de kerstvakantie houden. Want ik woon ook in zuid-holland en alles is hier vrij!
    wat super zeg dat je al die dingen hebt gekregen! Echt fijn, scheelt weer in kosten met aanschaffen

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ow echt joh! Ik dacht dat het regio gebonden was haha! Niet dus! Gek zeg!

18. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog niks gekocht, de maand is zo al duur genoeg met de loodgieter, een nieuw stoomstrijkijzer, de auto-verzekering en het onderhoud van de auto
    maar de meiden zijn al volop aan het kiezen
    ben benieuwd hoe ze er bij de oudste op school mee gaan omgaan
    ze is nu 8,5 en gelooft er denk ik nog steeds in, maar omdat ze vorig jaar een jaar heeft overgeslaan zit ze nu bij kinderen die minstens 9 zijn (eentje wordt zelfs 11 dacht ik). en ik denk dat het dan moeilijk wordt om vol te houden dat de sint echt bestaat

wij hebben nog 1 week les hierna en dan ook 1 weekje vrij, is welgekomen :)

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik koop niet te veel voor sinterklaas, want hij wordt al gruwelijk verwend door de opa en oma's en door zijn oom.

De berg kadootjes was vorig jaar zo veel, dat ik er nog nachtmerries van heb. Kids weten van gekkigheid niet meer waar ze mee moeten spelen.

Kan wel even een fotoootje ter illustratie doen bij 1 kant van de familie ( was voor 6 kids, en daar achter de tafel stond ook nog een berg) ( zelf had ik 4-5 kadootjes of zo gekocht)

20. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Wooow dat zijn veel kadootjes zeg :D
    Nou vond ik achteraf dat wij vorig jaar ook behoorlijk wat hadden maar toen was ik al maanden vantevoren begonnen.
    Nu heb ik pas 3 kadootjes en speur marktplaats af naar meer.
    Liever nieuw maar we hebben het ontzettend krap dus dat zit er bijna niet in.
    Alhoewel, binnenkort maar eens naar action ofzo, daar is genoeg voor weinig geld te vinden :)
    Maar dit jaar niet meer zoveel als vorig jaar en ook alleen voor ons zoontje, sinterklaas houden we voortaan voor de kinderen en kerst voor allemaal.
    Komt er dan ook nog eens bij, hoe doen jullie dat?
    Met sint én kerst kadootjes of een van de twee?

Deel Deze Pagina