Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Gefeliciteerd Misja! Dat betekent dat de jongens nu aan kop liggen?

2. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Toch de jongens in de meerderheid ineens, hihi
    Maar wat leuk en mooie echo zeg!
    Nog een week, dan hebben wij hem ook gehad en weten we wat ons kindje is.
    Spannend!!!

Hier erg brak nog steeds, pijn in mijn maag en hoofd, slap en futloos lijf en weer eens extreem moe.
    Slecht geslapen, veel en naar gedroomd en dus weer tot niets in staat vandaag. Jammer, had leuke dingen willen doen met dit mooie herfstweer maar het zit er niet in helaas...

3. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Misja met een tweede zoon :)

ik weet niet of het gewicht van een pasgeboren baby iets met genetica te maken heeft, ik denk eerder met de dikte van de navelstreng en ook de placenta
    zelf ben ik niet groot en mijn man ook niet (1m63 en 1m70) en ook niet overdreven zwaar
    maar de jongste woog 4050 g en (oudste 3600g) en had ze niet in het vruchtwater gepoept, dan was het 4200g geweest
    en nu noemen we ze liefkozend "tuinkaboutertje" en "twiggy" want ze is een klein fijn poppetje
    maar ze had dus wel een joekel van een navelstreng :)

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gefeliciteerd Misja!

Mijn gyn zei toendertijd dat ze beter op de hand kunnen schatten dan via een echo.
    Een echo kan er 500gr boven of 500gr onder zitten.
    In mijn geval klopte het ook niet, met 31 weken lag hij goed volgens de gyn maar bij de geboorte bleek hij 2600gr en 45cm te zijn (40+4wk). Maar de placenta was verkalkt en dit hebben ze niet gezien op de echo's.

Ik heb trouwens te hard geroepen dat ik haar nog niet veel voel, sinds gister is t net of de kleine ineens gegroeid is ofzo, ik voel haar nu heel vaak hahaha!!

5. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Misja: Fijn nog een jongetje erbij!! En wat een mooie echo's! Altijd leuk om te lezen/zien

@Geschatte gewicht: Hier hadden ze al van rond de 24weken gezegd dat onze zoon een flinke baby ging zijn, werd de dag voor de geboorte geschat op 4kg, dag erna ben ik bevallen en hij was 3kg725 en maar liefst 54cm, zo ver zaten ze er dus niet vanaf :)
    Ben wel benieuwd hoeveel ons meisje gaat wegen.. Ze zeggen toch vaak dat meisjes lichter en kleiner zijn bij de geboorte of is dat een fabeltje?
    Ook veel meiden hier met echt flinke baby's bij de geboorte :)

@Stephanie: Inderdaad niet leuk als je niet meteen je baby'tje mee kan nemen.. Had ik ook altijd schrik voor..
    Wij duimen mee voor een +3kgtje :)

@Nog 3 daagjes en dan onze 20weken echo!! Spannend!!!

6. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Sorry ik bedoelde dat mijn man en ik als baby niet groot en zwaar waren.
    Ik 46 cm 2400 gram (te vroeg)
    man 47 cm 3000 gram (op tijd)

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn kids waren allemaal niet zo zwaar haha!
    Mijn oudste dochter is geboren met 41 weken en 5 dagen en was 50cm en 3175gr.
    Mijn tweede dochter is geboren met 41 weken en 1 dag en was 50cm en 3140gr.
    Mijn zoontje is geboren met 40 weken en 4 dagen en was 45cm en 2600gr maar dat kwam dus door de placenta.
    Nu houden ze het wel in de gaten, ik woog bij mijn eigen geboorte 1870 gram, ik was 1 maand te vroeg gekomen (spoedkeizersnee).

8. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Over het gewicht met de 20weken echo is er niets gezegd. Ik ben ook helemaal vergeten ernaar te vragen.
    Onze Stan is met 36 weken geboren en woog toen 2435 gram bij een lengte van 45 cm.

9. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het gewicht van hoe je zelf was niets te maken heeft met het gewicht van je eigen kindjes! Mijn man was ruim 8 pond bij de geboorte en ikzelf 7,5 pond. Terwijl ons zoontje maar net 6 pond was bij een zwangerschap van 39+4

En een meisje is niet perse kleiner en lichter van gewicht bij de geboorte. Het jongetje van mijn schoonzus was 8 pond en haar dochter zelfs 9!
    Heeft alles met de placenta te maken en de zwangerschap denk ik!

10. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    en hup daar gaan de hormonen weer

ik hoor net op de radio van de loodgieter het liedje waarop de jongste gedanst heeft op het voorbije schoolfeest en daar komen de waterlanders

11. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @ynte: hahahahaha! Zoooo herkenbaar :)

12. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Op de helft!! Jeej!!

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Zijn er meer die last hebben van bekkenpijn?
    M'n schaambot doet zó'n pijn!

De osteopaat had alles rechtgezet, pijn weg.
    Lopen we gisteren op de markt, wil Lila persé opgetild worden.
    2 minuten gedragen, pijn terug!

:(

14. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    :) ik tel ook af naar de helft :)

15. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja, ik al vanaf 15 weken ofzo. Sinds half september ga ik iedere week naar Mensendieck voor oefentherapie maar tot nu toe werkt het niet echt. Ik "mag" maar een half uur lopen/staan maar dat red ik al niet. Zitten op een harde stoel is een marteling, maar ik baal vooral dat ik niet lekker de stad in kan om uitgebreid te baby-shoppen.
    Verder mag ik niet klagen hoor, geen andere rare klachten ;) en nog maar 2 kg aangekomen!
    Aankomende week heb ik vakantie, hopelijk lukt het om aan de grote opruiming te beginnen, we hebben zo veel troep!

16. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ik zou ivm de verweking van banden nooit laten manipuleren tijdens. Je zwangerschap. Bij ons (fysio- en manuele therapie) is het een contraindicatie.. Juist extra risico op instabiliteit.
    Maar uiteraard altijd eigen keus, dus wil niet de wijsneus uithangen hoor!

17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben bij mn zoontje naar een bekkentherapeut geweest in het ziekenhuis zelf, hoop dat t nu niet hoeft.
    Hier ook al wel last van onderrug, bovenbenen, vooral na drukke dagen dus bijv. als ik gewerkt heb, huishouden doe of lang loop.

18. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Wat een stilte hier vandaag!!!

Hier druk dagje gehad. Eerst naar de winkels, toen kraamvisite bij mijn vriendinnetje en daarna nog verjaardag van zwager en neefje!
    Allebei op een uur rijden hiervandaan.

Nu al lekker in me bedje. Manlief is weg voor de nachtdienst, dus ik neem het er lekker van. Nog even genieten van het heerlijke getrappel in mijn buik!!

Fijn weekend allemaal

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier hadden we ook een drukke dag, veel geslenterd...haha
    We hadden open dag van de hulpdiensten dus ruim 3,5 uur lopen slenteren tussen de gebouwen door, maar was wel erg leuk en gezellig!

20. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaa op de helft!!
    Ook druk getrappel hier maar heeel af en toe nog maar vanaf de buitenkant te voelen, net op de momenten dat manlief niet in de buurt is of net te laat... Maar het komt vanzelf :)
    Hier ook last van bekken, is ook bi geconstateerd helaas. Is vrij vroeg voor al op de helft en heb er ook goed last van. Vooral mijn onderrug maar de rest doet ook heel fijn mee. Het rustig aan doen leer ik nu een beetje te doen omdat ik niet anders kan of anders de dagen erna het flink moet bezuren. Ik kan ook niet meer werken (zorg) doe wel alternatief werk gelukkig.
    Ik kan ook niet lang zitten, dat blijkt na gisteren wel, veel moeten zitten en nu kan ik niet meer zitten, ga zo maar even lekker in bad.
    Probeer maar goed van het wondertje in mn buik te genieten.
    Mijn fysio noemt het rechtzetten van het bekken niet manipuleren maar mobiliseren, weet niet of daarmee hetzelfde wordt bedoelt maar het hielp wel eventjes.

Deel Deze Pagina