Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @prachtigwonder; Het gemiddelde op 20weken schommelt rond de 350gram, ons meisje woog rond de 300gram dus iets onder het gemiddelde.
    Volgens de gynaecoloog moeilijk te zeggen wat nu 'normaal' is voor deze termijn kindjes kunnen ineens nog een groeispurt krijgen ook.
    Volgens mijn gyn wel een verschil tussen meisjes en jongens maar ook tussen de 1ste of meerdere zwangerschap.
    Meisjes zouden iets lichter en kleiner zijn dan jongens maar als het een 2de of volgend kindje is kan het dan wel weer zwaarder zijn dus moeilijk te zeggen;)

2. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze kleine werd gister geschat op 360 gram. Is aardig gemiddeld voor 20 weken en een aantal dagen.

3. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    fairly nuts mmmm!:D

4. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Onze kleine werd op 20weken en 4 dagen geschat op 390 gram!

5. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    ik wil ook 20 weken echo!!
    bleh!!!

nou ja iemand tips tegen onrustige benen?
    dit hou ik niet weerdere nachten vol:)
    xxx

6. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

oke dan houd ik even als gemiddelde 350 aan;) ik heb het vermoeden dat ons kleintje eronder zit. maar ik kan me ook vergissen.
    vandaag 19wk en 3 dagen. en de kleine maak zich nog niet echt kenbaar.behalve zondag met de dopler toen wist ie ineens hoe hij schopjes moest geven. 5 minuten daarna was het ook gelijk weg:( en heb het niet meer zo gevoeld.
    ik voel deze week wel licht gerommel heeeeel af en toe maar ik twijfel steeds of het die kleine is of gewoon wat borrelend gekriebel van de darmen. wel voel ik het steeds heeeel laag. net boven schaamstreek kan dat kloppen?

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dat begon hier ook zo prachtigwonder!
    Nu sinds een paar dagen is t pas duidelijk ook al wist ik wel dat t de kleine was.
    Sinds, ik denk 2 dagen, komt ook mn buik omhoog! Hahaha!
    Vooral 's ochtends erg leuk om zo gewekt te worden!

8. prachtigwonder

maar jou buik is toch al enorm? teminste als je je buikfotos bekijk heb je echt al een hoge buik.
    bij mij zie je helemaal niks. op een klein soort verdikkinkje na.
    nog niemand heeft gezien dat ik zwanger ben. en als ik ze vertel denken ze dat ik een grapje maak:( wel begin ik nu een heel klein beetje iets te zien aan mijn buik. maar echt heel minimaal.
    met de meetlint is er vanaf 12 weken nog geen verschil..
    ik word daar zoooooo onzeker van brrr.. wel dacht ik dat mijn borsten niet gegroeid waren maar het zit nu behoorlijk vol met striae. dus zouden ze toch gegroeid zijn denk ik haha.

9. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @prachtigwonder: bij mij zat er geen verschil tussen de 12 en 17 weken, maar nu sinds zo'n twee weken lijkt m'n buik wel elke dag te groeien. Maar ik zou me geen zorgen maken, is bij iedereen anders!
    Verschillende vriendinnen die ook zwanger zijn hebben bij 20 weken een buik die varieert van nagenoeg onzichtbaar tot werkelijk enorm, dus alles kan.
    (als ie niet zo groot is zit ie ook nog even niet in de weg met bewegen!)

Ons kereltje werd op 390 gram geschat maar ook op 21 weken, dus zal wel kloppen ongeveer.

10. Nicole182

Nicole182 Lid

25 jul 2012
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend zat ik in de auto, toen ik stil stond bij het stoplicht voelde ik voor het eerst drie zachte schopjes in mn buik!
    Maar het was een nogal bizarre timing van de kleine.

Ik heb namelijk 1,5 jaar geleden een fietsongeluk gehad, waardoor ik dik een jaar uit de running ben geweest en afgelopen jaar hard gewerkt heb om weer op mn werk aan de slag te kunnen in mijn oude functie. Ik ben inmiddels gelukkig weer bijna de oude en ben ontzettend blij met mn zwangerschap omdat het me lekker vooruit laat kijken, naar een mooie toekomst. Achterom kijken hoeft niet meer.
    Laat het toeval nu zo zijn dat ik die schopjes vandaag voldoende exact op de plek waar 1,5 jaar geleden het ongeluk plaatsvond!

Bizar he, maar ook wel juist heel erg mooi

11. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ Nicole182: bijzonder!

@ gewicht: met 20 weken zeggen ze ca 320 gram, met 21 weken ca 400 gram. Ik was gister 21 weken en 1 dag en onze kleine werd geschat op 379 gram. Ik ben zelf ook niet zo groot dus ik hoop dat mijn kleine dat ook niet wordt...

@ voelen: af en toe voel ik de kleine meid echt aardig schoppen. Heb het idee dat mijn buik dan echt even omhoogkomt haha.

12. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Dames een vraagje..
    Mijn zoontje is sinds vannacht echt ziek, is deze nacht beginnen hoesten, is verkouden en maakt koorts maar nu heeft hij ook overal (vooral voeten, buik en rug) kleine rode stipjes.. Maak me nu zorgen of dit niet besmettelijk kan zijn voor mij of de baby...
    Heb de kinderarts nog proberen bereiken maar die is er niet meer...
    Wat denken jullie? Morgen toch maar eens bellen?

13. prachtigwonder

hihi maar ik ben al 19 wk en 3 dagen. en dan nog geen cm erbij:(
    wel lijkt mijn buik te veranderen kwa vorm vind ik maar meer naar de zijkant toe als naar voren. en dat terwijl ik een jongetje krijg. ( als ze het wel goed heeft gezien haha) voelde toen straks weer wat mini schopjes denk ik. het voel echt als ploep ploep.. beschrijf het mischien raar maar zo voelt het voor mij. ik denk een soort grote luchtbel die klapt. ;) dus denk dat de beeb het nog gewoon doet:)

14. prachtigwonder

klinkt niet lekker nee.
    kijk eens in deze link of je iets bekend tegen komt. staan alle 5 kinderziektes in beschreven. best kans dat dat het is vanwege de vlekjes. maar zoeizo zal ik even de ha bellen voor de zekerheid.
    Kinderziekten [gezondheid.be]

15. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ja nogmaals: is bij iedereen anders! :) Jij hebt ook al die kilo's er (nog) niet bij dan denk ik? Ik krijg nog steeds minstens één keer per dag een lullige opmerking over m'n dikke kont, dus ik had graag wat later gaan groeien ;)

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Als jij alles gehad hebt als kind is het niet erg volgensmij.

Alleen rode hond kan echt gevaarlijk zijn als je het niet gehad hebt.

17. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Kunnen ook waterpokken zijn, hoor er laatste tijd veel over in mijn omgeving, schijnen veel kindjes nu te hebben.
    Laatst hadden we familiedag en mijn nicht en haar dochtertje zijn thuisgebleven omdat er blijkbaar een (klein) risico is voor zwangere vrouwen.
    Wil je geen angst aanpraten ofzo, kan goed nogal meevallen maar het is wat ik gehoord heb, weet niet of het klopt.

18. prachtigwonder

hahah nou zeg wat zijn mensen aardig tegen jou! dan zeg je gewoon:
    beter een dikke kont dan geen kont;)
    ik ben 5 kilo afgevallen toen ik zwanger raakte.
    en er is nu weer 1 kilo bij. maar heb nog 4 kilo te gaan tot mijn oude gewicht.
    ik krijg steeds opmerkingen van het is dat ik weet dat je zwanger bent maar ik zie er niks van. en bijv weet je wel zeker dat er een kindje inzit.grrrr dat irriteerd me wel een beetje:( het is ook als ik babyspullen ga kopen bij bijv babydump dat ze me raar aan staan te kijken en denken is ze er niet een beetje vroeg bij..
    aan de ene kant vind ik het niet erg dat ik geen buik heb. maar om een iets zwanger gevoel te krijgen zou ik een klein buikje wel leuk vinden.
    ach wieweet schien ik ineens door;)

19. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje heeft toen ik 15 weken was de waterpokken gehad!! Heb toen de VK gebeld en deze zei als je er voor bent ingeent of je hebt het vroeger zelf gehad kan het zoiezo geen kwaad. En ze zei er ook nog bij dat in dat termijn van de zwangerschap het niet zo heel erg meer was omdat alles van het kindje al in aangelegd en het alleen nog maar hoeft te groeien. Kans op afwijkingen is dus zeer klein!

20. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @Nicole182; Bijzonder zeg.
    @Prachtig wonder; Het zou inderdaad goed de baby kunnen zijn. Ik voel de kleine ook vooral onderin en dat terwijl ik toch een behoorlijke buik heb. Zeker in verhouding tot de zwangerschap van Stan.

Deel Deze Pagina