Inderdaad, kan ik me goed voorstellen en als jullie er zo vrede mee hebben is dat toch fijn! Werk en kinderen is ook al een inspanning dat gecombineerd moet worden natuurlijk, het zal je vast lukken om uit de wao te komen Ik heb zelf nu een aanvulling omdat ik oproepkracht ben, maar dat ben ik ook goed zat. Ik wil graag de zorg/verpleging in, SEH trekt me wel haha
@bamjolan: heb je nu helemaal geen diploma's en ervaring in de zorg? Seh heeft zeker hele mooie kanten. Ik werk ook in de zorg, ouderenzorg. Bij ons mag je al wel komen werken zonder diploma. Als zorgondersteuner. Mischien iets voor je om te beginnen? Vaak als je ergens inzit is dat vaak een kruiwagen om verder te komen.
Lijkt me machtig mooi werk, in de zorg. Maar ik ken mijzelf en dat zou ik nooit trekken, hoe graag ik ook voor anderen wil klaarstaan. Ik zal iets creatiefs moeten doen, dat is het enige waar ik goed in ben en gelukkig van word. Liefst zou ik mijn eigen bedrijfje starten naast een simpel part-time baantje voor de basisinkomsten. En inderdaad, werk en kinderen combineren is zwaar lijkt me, vind één kind nu al best zwaar soms maar dat is alleen omdat mijn fysieke gezondheid niet is wat het zou moeten zijn. Als ik mijn energie van voorheen kan terugvinden zal het me stukken makkelijker afgaan. En ik heb net maar besloten dat ik dan zelf maar lekker moet gaan tutten en me extra vrouwelijk moet kleden enzo, als ik dan een jongensmama blijf, dan maar zelf een meisje af en toe he hahahaha Heb net heerlijk de nieuwe Large zitten doorspitten en wat staan daar weer geweldige jurkjes e.d. in, echt, wauw! Tis maar goed dat ik zwanger ben en het nu toch allemaal niet pas want kan het met geen mogelijkheid betalen
@jojogirl: jeetje dat is heftig! hopelijk gaat het snel beter met je zoontje. @ misja: hier ook in de ouderenzorg, maar wat is seh? bij ons kan je wel leren en werken tegelijk, verder niet zonder diploma's @sammie: ik zag een mooie lijst voorbij komen met kleurtjes...vond hem erg overzichtelijk zo hier gaat het redelijk, morgen weer werken. tijd kan niet snel genoeg gaan tot 7 november drankje gekregen van de verloskundige voor de onrustige benen, gelukkig dat er weinig dames hier last van hebben aangezien ik er geen reactie op kreeg of iemand tips heeft xxx
SEH betekent spoedeisende hulp. Daar komen dus echt de spoedgevallen binnen. Is dus in het ziekenhuis. @3kats: Bij ons mag je als zorgondersteuner echt alleen de basiszorg verlenen. Geen medicijnen, geen wonden, geen liften enz. ik werk zelf als verzorgende IG. Jij? Overigens word iedereen die nu zorgondersteuner is een opleiding helpende aangeboden. o en hier idd geen last van onrustige benen. Bij de eerste ook niet gehad. Merk wel dat ik wat meer last van me bekken heb! Ik mag ook het weekend werken. Morgen vroege dienst, zondag late!
Hihi idd SEH is spoedeissende hulp, die kant wil ik graag op, ambulance oid. Maarja weet niet of ik daar zo slim voor ben hahahaha Maar wie niet waagt die niet wint zeggen ze Ik start volgend jaar voor verzorgende en dan hoop ik door te gaan richting verpleegkunde dus heb nog wel wat jaartjes voor de boeg haha! Ik heb nu geen diploma's in de zorg, wel heb ik 2 andere diploma's van de middelbare school en mbo niveau 2.
Hey, de jongens en de meiden liggen weer gelijk, erg grappig! @jojogirl: Ach gos, je arme ventje, en arme jij! Veel beterschap en sterkte voor jullie beiden.
Ik zit regelmatig op de SEH Is inderdaad afwisselend werk. ( voor ons dan) Ik ben apothekersassistente in het ziekenhuis. Op de ehbo gaan we bij de mensen langs met een lijst van hun eigen apotheek en lopen na of het nog klopt wat ze aan medicijnen gebruiken. En voeren als ze moeten blijven alles netjes in de pc in.
Gebakje, dat is ook leuk idd! Wonden enzo trekken me sowieso wel, het enigste wat me tegenstaat zijn flat en treinspringers en daarom weet ik niet of de ambu echt iets voor me is, aangezien je daar toch oproepen voor krijgt. In het zh krijg je ze natuurlijk over t algemeen nog levend binnen haha, en dan de hectiek eromheen, ja de chaos...ik ben zelf ook wel een lekkere chaoot hahaha
Jojogirl, sterkte! Hopelijk is hij er snel weer bovenop! Ik weet (nog) niet wat het is om je kind zo ziek te zien maar ik kan het me al wel wat voorstellen en het lijkt me vreselijk, en wat zul je je machteloos voelen! Ik ben even benieuwd hoeveel jullie al zijn aangekomen? Hier vliegen de kilo's eraan, niet normaal! Ik ben al ruim 8 kilo aangekomen en zit nu dus net over de helft. Prima als het er nog 8 worden hoor, 16 is mooi maar ik hoop toch echt niet meer en ik dacht dat ik had gelezen dat het in de 2e helft juist nog harder gaat, klopt dat? Ik was afgelopen controle 4 kilo aangekomen in 5 weken en verloskundige gaf aan dat dat wel erg snel gaat. Werd er nog even lekker in gewreven zeg maar. Ik denk zelf ook wel dat het komt dat ik niet veel meer mag doen door bi. Werk in de gehandicapten zorg waar je geen moment stil kan zitten, en nu zit ik dus letterlijk wel stil. En in huis mag en kan ik ook niet meer alles dus ik gok dat het daar wel mee te maken heeft. Ik moet daar mn eetpatroon op aanpassen volgens de vk, maar das wel een beetje lastig hoor! Maar wil ik wel gaan doen. Ben benieuwd hoe dat met jullie gaat
Ik was met zo'n 16 weken al 8 kilo aangekomen. Morgen 20 maar zal wel weer meer zijn nu haha Verloskundige zei dat t wel behoorlijk is, maar ik het prima kan hebben. Het zit echt op mijn buik en verder zie je niets aan me. Zal me weer eens wegen!
Nou als het alleen bij je buik zit dan is het toch ook prima! Mijn buik wordt nu ook echt enorm dus ik denk dat daar ook wel veel zit, ook vet hoor! Maar het het idee dat mn heupen ook wel wat breder zijn geworden en ik heb een dikke kop gekregen. Misschien is dat wel vocht Haha
Ik zit ook op 8 kilo, nu 21 weken. Afgelopen week is m'n buikje wel echt gegroeid. Ik weet niet hoe t bij de VK is daar moet ik donderdag heen. Maar thuis is nu 8 kg. Ik vrees ook voor de tweede helft, als het zo door gaat zit ik straks tegen de 100 kilo aan te kijken en dat is wel m'n ultieme schrikbeeld...
ik woog voordat ik zwanger was 56 en toen ik zwanger werd ben ik afgevallen en woog ik nog maar 52. nu inmiddels weer 54,5. maar geen idee of dat van de zwangerschap is of gewoon vanmezelf dat ik terugwerk naar mijn oude gewicht. eet ook wel meer.
Ik heb er nu 3 kilo bij, dat valt dus nog mee. Maar bij Lila destijds ging dat ook zo en kwam ik de laatste 1,5 maand ineens mega veel aan! In verhouding dan, 14 kilo in totaal..
Ik ben tot nu toe zes kilo aangekomen. Sta eigenlijk al weken stil. Maar wil het eigenlijk wel zo houden.
hier 5 kilo. Maar mijn verloskundige doet nergens moeilijk over met gewicht. Vorige zwangerschap 27 kilo in totaal. ( veel vocht)
Ow echt, zijn die hormonen noodzakelijk?!? Ik vier morgen m'n verjaardag in het klein alleen voor de familie en m'n twee beste vriendinnen. Wilde ik ook zo, maar nu hebben 1 vriendin en nog 4 anderen afgezegd vanmiddag en nu zit ik me toch te huilen... In de categorie: "zie je nou wel, ik kan het beter niet vieren want niemand wil komen, zo stom ben ik nou..." Soms heb ik echt medelijden met mijn lief..