Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @jojo, dat is schrikken, gelukkig 'valt het mee'... een infuus vind ik al vreselijk (voor mezelf) laat staan voor je kindje... bbrr. hopelijk is hij vlug weer de oude.

@aankomen... heb me van de week amper gewogen, maar omdat ik al heel de week erg moe ben snoep ik veel meer.... dus dat is niet echt goed;) ik was door het ziek zijn 6kilo afgevallen die zijn er nu weer terug bij. dus zoiezo al 6-7kilo aangekomen. ik ben van mezelf al redelijk stevig, bij mijn eerste zwangerschap ben ik gestopt met wegen toen ik 99woog... (ik ben 1,59) dat was op het einde.. dat is er allemaal weer afgegaan.
    bij waylon hield ik veel vocht vast wat na de bevalling erg vlug weg ging... na een uur vroeg ik al: mag ik naar de wc???? en na een kwartier nog eens. half uur later nog eens:) haha. zuster vond het volgens mij nogal vreemd, maar moest dus echt steeds veel piesen.

@bi, ik heb hier wel erg veel last van mijn banden... ppff zwaar!! dacht dat dat mee zou vallen (dat ze wel opgerekt zouden zijn) maar dat is dus echt geen waar. ik draag wel een buikband, maar daar heb ik amper steun van. als ik terug moet naar de gyn. of huisarts even zeggen,want als ik gewoon sta lijkt het op spierpijn, van mijn buik (van onder) naar mijn schaambeen... als ik even gezeten heb en ga staan heb ik het ook. dan kom ik dus ook recht als een oud vrouwtje:) haha.

ik weet niet meer wie het was die een hele dag moet zitten met training, maar kan je dan niet af en toe gewoon een stukje lopen?? en zeggen dat je het anders niet trekt?? mocht je daar baat bij hebben zou ik het wel proberen. ik moet juist af en toe echt gaan zitten:) vrijdagavond feestje gehad en ben af en toe op een stoel bij de wc gaan zitten:D leek wel een toiletdame;) zal voor de carnaval alvast een pakje en schoteltje voor geld regelen:D haha.

@onrustige benen, dat had ik wel de vorige keren toen ik al verder was. dan lag ik snachts steeds te bewegen en te schudden met mijn benen... vriend werd er gek van:) (ik ook hoor;)) welk drankje heb je gehad? en werkt het?? dan kan ik dat misschien ook proberen als ik er weer last van zou krijgen.

@spataders, heeft iemand daar last van? ik de vorige keer wel... en niet op mijn benen.... maar op mijn schaamlip:$ schrok me rot toen ik het de vorige keer zag:)haha. daarna is het gewoon weer weggetrokken. nu had ik me vanmorgen geschoren en zag dat er weer eentje zit (nu nog klein) als ik veel gelopen had of lang gestaan de vorige keer werd het heel donker... zag er heel raar uit...

@echo's. leuk!! geniet ervan. hopelijk is alles gewoon goed. ik weet nog goed toen ik voor mijn eerste 20weken echo ging, ik was blij dat we de baby weer konden zien (en zouden weten wat het was) toen zei de gyn: blaas en maag zijn gevuld, lipje is goed, hartje heeft 4kamers enz. ik keek hem volgens mij heel raar aan: oh dat kon ook nog allemaal niet goed zijn dus?? haha. toen was ik nog heerlijk naief:D nu jammergenoeg iets minder. ik wist toen ook gewoon zeker dat het een meid was en dat alles gewoon goed was?? bij waylon was ik (vooral de eerste tijd) alleen maar heel bang dat er juist van alles mis zou zijn... dan liever het naieve;)

@hier, ben al heel de week erg moe, geen probleem met slapen.. slaap al 3dagen smiddags op de bank minimaal een uur:) haha. snachts slaap ik ook goed. en kan ook nog op mijn buik liggen.

@baby voelen. ik heb best een dikke buik (van mezelf) en lag gisterochtend in bed en legde mijn handen op mijn buik en voelde duidelijk iets hards... ik dacht: he? maar toen was het ineens weg. dus dat was volgens mij de baby:D gisteravond nog eens. vond het erg leuk om hem zo goed te voelen. ben heel benieuwd of vriend hem voelt schoppen straks? en of de baby op zijn handen reageert?? leah deed dat heel erg... dat was af en toe erg lastig.. want als vriend zijn handen op mijn buik legde (was dan al 28weken geweest) kwam ze er altijd helemaal naartoe en krulde zich helemaal in zijn handen... dat kon af en toe gewoon pijn doen:D weet niet of waylon dat ook zo had??

@mijn zus, ze dacht dat ze de baby af en toe wel voelde, maar weet het niet zeker... dus dat zal gewoon de baby zijn:) haha. ik weet niet of ze een voor liggende placenta heeft? weet ze volgens mij zelf ook niet;) onze buiken zijn ongeveer even groot. al grap ik steeds tegen haar dat ze echt veel dikker is dan ik:D:p (ik weeg zoiezo meer dan 15kilo meer dan haar hihi;))

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @Echo's: Veel plezier!

@Gewicht: Ik zou het niet weten hoeveel ik aangekomen ben, ik weeg me bijna nooit :) Voor zover ik kan zien ben ik nog in verhouding.

@Baby voelen: Ukkie is een aardige wiebelkont, net zoals grote zus :D Kan hem/haar ook al van buiten voelen, Leeuwman nog niet, maar die denkt waarschijnlijk dat het mijn darmen zijn.

@Ego: Morgen echo! Jahoe!

3. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes en veel plezier met alle echo's morgen!

4. frouk85

frouk85 Niet meer actief

hey meiden succes vandaag bij de echo wij hebben hem ook vandaag :D spannend maar wel zin in. eerst nog ff werken

spadaders hier ook last van maar op mn benen en onrustige benen is irritand maar goed pootjes omhoog doen

5. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Succes met de echos!

En voelen...ik voel zelfs de voetjes al ;), mijn buik gaat al alle kanten op en ook mijn man voelt de kleine al zeker 2 weken aan de buitenkant :)

6. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    morgen

ik heb maar snel over de posts gelezen, de meiden zijn thuis deze week en vervelen zich nu al :(
    verder heb ik sinds een dikke week veel last van mijn onderrug (zitten, staan, liggen, stappen, ...alles doet veel pijn) maar we proberen optimistisch te blijven

@jojogirl : veel sterkte in het ziekenhuis

@mamavanF : gefeliciteerd met nog een zoon

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Net terug van controle.

Mijn bekken is pijnlijk, ik mag nu niet meer/weinig tillen en bukken.

Pijn in mijn lies: ze dacht eerst een liesbreuk, maar was het gelukkig niet. Dus er zit iets klem, of banden die vervelend zijn.

Bloeddruk: ligt stijgende. (was 130) nu 150/65. (vorige keer toen ik tegen zwangerschapsvergiftiging aan zet begon het ook zo)

Maargoed, ik ben weer goed gekeurd. :p

8. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Zojuist mijn tijd weer verdaan in het ziekenhuis ( waarom kunnen die nou nooit eens op tijd werken?) voor de 20 wejen echo. We stappen binnen en hiren eigenlijk meteen dat deze echo voor ons niet geschikt is... Ivm mijn postuur en het feit dat ik insuline spuit zouden we een guo moeten hebben en geen seo. Ik moet me dan echt inhouden... Plan ons daar dan meteen voor in, al die gegevens zijn jtoch bekend bij jullie? Daarom moest ik juist naar het ziejenhuis ipv naar de verloskundige...
    Anyway, toch nog even naar Junior kunnen kijken. Helaas nog steeds net zo eigenwijs, maar wel een licht vermoeden dat het een meisje zou zijn. Hopelijk tijdens de GUO over 2 weken wAt meer zekerheid... Ik wilde mijn vriije middag eigenlijk besteden aan het kopen van kleertjes.... Maar ja... Nu moet ik toch nog geduld hebben en daar ben ik zoooo slecht in!

9. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

alles is goed met de kleine man. nouwja klein het lag iets voor op groei tegen mijn verwachting in . het gewicht werd geschat op 373 gr. lag iets boven het gemiddelde vertelde ze.
    en ik maar denken dat er een mini baby inzit. omdat ik zelf heel tenger ben en manlief ook niet groot.
    groei kwam op 20wk en 5 dg en ik bn 20wk en 1 dg.
    alleen de hersentjes kwamen op 19wken5 dg.

kortom alles is dik in orde:)

10. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Toen ik zwanger was van Lila had ik ook pijn in mijn lies, af en toe ineens zo'n erge pijnscheut dat ik door m'n benen zakte en de tranen over m'n wangen rolden.
    De vk zei toen dat ze waarschijnlijk met haar hoofd op een zenuw lag of zo.. :(

11. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    @echo's veel plezier!

Ik had vandaag een stunt was er van overtuigd dat ik vandaag naar de vk moest om half 9... Even voordat we weg gingen toch ff kijken nee moet morgen heen om half 9 schaap dat ik ben XD dus nu maar ff verzet naar vrijdag, want moet morgen werken.

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)

Een zenuw beknelling had ik 2 weken terug ook al helaas.
    Deed gelukkig geen pijn, maar kreeg tintelingen in mijn kuit en voet, soort stroom stootjes. Gelukkig was dat na 4 dagen weer over.
    Maar zou goed kunnen hoor dat die kleine uk ergens op drukt, of beklemt.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Vanmorgen was alles goed bij de 20 weken echo, het zag er heel goed uit.
    Geen flink kindje, schatting was 315gr nu.
    Heb een dvd gekocht van de echo, erg leuk en heb 4 foto's mee gehad.
    De placenta ligt tegen de buik aan en daarom voel ik haar nog weinig, wel beweegt mijn buik mee als ze beweegt haha

14. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ 20 weken controle, veel succes en plezier meiden. Het is en blijft toch erg bijzonder.
    @ Gecontroleerde 20 weken echo's , wat fijn! Wat een wondertjes!
    @ Pfffff hier nog steeds op namen speurtocht voor onze babyboy.........
    Als iemand ideeen heeft, zijn ze van harte welkom!!
    @ Hier nu 21,1 weken, wat vliegt de tijd. Hier nog bezig met wat verschuivingen en inelkaar zet acties en zaterdag lekker een week op vakantie!!!

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Wat voor soort namen zoek je?

16. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    Babynamen Rockingnames

ik zat toevallig net hier te kijken:)
    we hebben al een naam voor beiden.. maar aangezien er hier in de buurt er heel veel zwanger zijn wil ik toch graag nog reserve:)

17. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Onze uk goed gekeurd!!! Was onwijs beweegelijk en maakte de verloskunduge het niet makkelijk haha :) maar alles zag er uiteindelijk goed uit!!
    Ligt paar dagen voor op de groei en de romp zelfs een week!
    Het geslacht is ook voor de 2de x bevestigd... Dus nu shoppen!!!
    Ben helemaal happy!!

18. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Moest onze baby een jongetje geweest zijn dan denk ik dat we hem L.oïc zouden genoemd hebben, uitgesproken als L.oiek
    Ik vond ook mooi voor een jongen;
    Sep, Iebe, Thiemen en Loric (ik hou van namen die je niet vaak hoort maar toch Nederlands klinken)
    Is natuurlijk een smaak maar mss ben je er wel iets mee :)

Verder niet veel tijd om te reageren; zoontje is nog steeds ziek :(
    Vandaag niet meer zo hoge koorts maar wel heel erg zeurderig en hangerig...
    Alle tijd gaat dus naar hem, ik kom later uitgebreid reageren:)

Oh en ook nog eens last van het winteruur hier! Wat een ramp om kleine kindjes op een nieuw uur te krijgen..

19. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Oh en vandaag trouwens 21 weken mogen we ook eventjes bij stilstaan:)

Tot vanavond nog eens dames!

20. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hier ook op zoek naar jongensnamen!
    Liefst kort, maar niet in de namen top 3...
    Heb al teveel Sems en Daans in de buurt..

Deel Deze Pagina