Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

zit ik net een artikel te lzen over een vrouw die met 21 weken bavallen is op het toilet. ze had er niks van gemerkt en het kindje lag in de wc.
    ze hebben het schijnbaar kunnen reanimeren en het kindje heeft het overleefd en doet het nu goed.:$

iiieehh ik krijg gelijk de zenuween als ik zoiets lees.
    laat die kleine van mij nog maar even zitten! je leest tegenwoordig zoveel verhalen dat de vliezen vroegtijdig breken. of dat ze volledige ontsluiting hebben. bah! ik wil gauw voorbij de 24 weken! dan hebben ze volgens sophia kinderziekenhuis een goede kans.
    omdat ze zon 70% kunnen redden. ook een filmpje van gezien:)

2. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    he nee daar mag je idd niet aan denken
    onze beeb blijft gewoon zitten tot 39 weken + !!!

3. prachtigwonder

kan iemand mij vertellen wat deze punten betekenen op de zwangeerschapskaart van de vk.

fundus: ORN
    hrt: +
    lev: +
    rev: 2

ik snap er niks van.

4. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ leeuwtje, wat leuk!! Een koningskoppel!
    @ namen, heb ook ff op t name forum de vraag gesteld. Kijken welke reacties er komen.

5. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    fundus=baarmoeder denk ik, hoe hoog die inmiddels is
    hrt= hart?
    lev = leven?
    Rev. / revisie Het aantal weken voor de volgende controle, bij jou dus 2 weken

6. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Heel grappig op de terugweg naar huis van de 20 weken echo waar we net te horen gekregen hadden dat we een meisje krijgen, vertelde mijn man de naam die hij al een tijdje in gedachten had. Samen met de naam die ik in gedachten had wordt het een mooie combi. Dus waarschijnlijk zijn we hier al uit :)

Geboortekaartjes waarschijnlijk ook al :)

Echt super, we moeten de laatste tijd veel keuzes maken: nieuw huis (vloeren, muren, badkamer, keuken, gordijnen), baby (kamer, naam, geboortekaartjes) en we komen er heel goed uit samen. Ik had een boekje met babykamers en we kozen gewoon meteen dezelfde :)

7. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @joli: Dit waren de namen die wij in gedachte hadden voor een jongen mss hebben jullie er nog iets aan?

8. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Oh en mijn zoontje heet trouwens E.meric (E.emeric uitgesproken, niet E.mmeric)

Voor ons meisje ligt de naam ook vast, ze krijgt ook als 2de naam de naam van mijn overleden tante maar dat had ik mss al eens vermeld?

@Leeuwtje: Wat leuk ook van elks eentje!! Geniet maar op jullie blauwe wolk;)

@Prachtigwonder: Griezelig zeg zo bevallen op 21weken.. Dat zou nu zijn voor mij.. Zou het me niet kunnen inbeelden..
    Inderdaad onze baby's blijven gewoon allemaal zitten tot zeker 39 weken!;)

@All: Zoontje is eindelijk wat opgeknapt, geen koorts meer alleen nog heel erg veel slijmen en hoest ook nog erg.
    Zelf voel ik me wat slapjes, heb het idee dat mijn zieke zoontje de laatste dagen heel veel van mijn lichaam heeft gevraagd!
    Ook omdat ik zelf niet helemaal ok ben (verkouden)
    Met onze kleine meid alles ok denk ik, die trappelt vrolijk rond;)
    Voel ze nu echt heel vaak per dag, leuk!
    En wanneer zoonlief me de buik ziet aaien dan komt hij ook elke keer en vraagt hij: 'ook zusje voelen!' zo lief! :D *smelt smelt*

9. prachtigwonder

rev is denk ik iets anders want ik heb pas 27 nov weer de volgende controle;) hihi.
    ik heb de fundus inmiddels gevonden wat org betekent . dat is onderrand navel. ze vertelde inderdaad wel dat mijn bm net iets boven mijn navel stopte.

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    eehhmm mag mijn baby er met 38weken uit;):D haha. zou wel lekker zijn;)
    de vorige keren ben ik ook bevallen met precies 38weken (allebei natuurlijk, bij waylon wee opwekkers gehad omdat het ineens stil viel)
    en dan kan vriend er ook nog iets langer van genieten;)
    4maart vind ik een goede dag:D hahaha.

ik had gister nog wat namen naar vriend gemaild, een paar vond hij leuk. de andere helemaal niks:D haha.

@afkortingen, geen idee, zo'n kaart hebben we niet bij de gyn. misschien een googlen?

@hier, ben van alles op mp aan het zetten.. heb net wat kleertjes voor de kindjes gekocht, maar heb nog zoveel liggen wat weg kan. dus nu eerst nog wat foto's maken en dan alles erop zetten. (vind dat altijd zoon werk;))

11. prachtigwonder

wij weten de jongensnaam al. dat wordt D.ey.lan.o;)

12. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @jojo: thanks! Ga ze mee nemen in t rijtje wat ik aan lief ga mailen :)

13. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Leuk, wat goed dat jullie de naam al weten

14. prachtigwonder

haha in de mmm genoeg tijd gehad om erover na te denken.
    we vinden het geen wauw naam. maar we weten niks beters.
    en het is ook iets dat met je gevoel overeen moet komen en bij je moet passen. en dat deed deze naam voor ons wel.alhoewel we de meisjes naam mooier vonden en gelijk een wauw hadden;) wij vinden zelf mischa heel mooi voor een jongen maar die naam is er al in de fam helaas.

15. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Hier even een berichtje vanuit parijs. We zijn hier op citytrip,moet er wel bij zeggen dat dit als zwangere zeer vermmoeiend is. Wij hebben op dit moment alleen nog maar een jongensnaam hij is hier al vernoemd. Hij behoort eerder bij het type,minder voorkomend. Voor een meisje hebben we nog niets. Ik heb eeb hoop ideeen maar mn man kaatst ze af. Is natuurlijk wel leuk dat hij zelf geen meisjesnamen heeft... Heb hem gezegd als hij geen ideeen heeft ik wel zal kiezen als het een meid wordt. We hebben vandaag een mooi unisexpakje gekocht voor onze beeb. We hadden er al een,maar we kunnen dat hummeltje moeilijk in zn bloote kont leggen omdat vader en moeder niet tussen de beentjes willen kijken.
    Ik lees dat er al veel meiden de 20 weken echo gekregen hebben. Wij moeten nog wachten tot volgende week donderdag ben dan exact 22 weken. Ben echt benieuwd naar het gewicht. Ik ga jullie laten en nog de arc de triomphe eens gaan bewonderen!

16. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Dat zal een broodje aap zijn!
    Een kindje van 21 weken heeft geen overlevingskans..
    Onze Juli is met 21 weken geboren..

17. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ach lila, dan komt zo'n verhaal helemaal aan..
    Ik geloof t ook niet echt, heb pas een kindje gezien dat bij 26 weken was geboren en dat was een zwaar gevecht, dus 21 weken in de wc en dan na reanimeren nog overleven gaat er bij mij ook niet in..

@namen: de meisjesnaam waren we het gelijk helemaal over eens en hadden we echt een "wauw" bij. Jongensnaam nog niet helaas. Hebben wel een naam in ons hoofd maar t is geen wauw dus ik twijfel nog sterk.

18. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Het doet me wel wat ja, eigenlijk alles wel rondom dit soort verhalen, maar dat ligt aan mij..
    Het is nog maar zo kort geleden en nu in deze fase hebben we er (nog steeds) zoveel verdriet van.
    Dit kindje is welkom, maar Juli's plekje is ook nog leeg.

Juli is tijdens de geboorte overleden (ze had een genetische afwijking waardoor de zwangerschap afgebroken moest worden) en de arts vertelde dat kindjes van 21 weken de krampen van de weeën 9 van de 10 keer niet overleven.
    Degenen die wel overleven overlijden kort daarna.
    De bevalling was nog best heftig dus het "er zomaar uitvallen" kan ik ook niet plaatsen..

Maar nogmaals, ik trek het me gewoon nog teveel aan hoor!
    Aan de andere kant misschien fijn om te weten dat je kindje er niet zomaar ongemerkt uit valt..

19. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ach het lijkt me vreselijk! En ik heb alleen een mk bij 7 weken meegemaakt en ook die kwam er niet uit zonder dat je t opmerkt hoor.. Gaf toch behoorlijk wat kramp en 48 uur flink bloedverlies. Dus 21 weken lijkt me nog een heel ander verhaal..

20. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik vond 21 weken ook erg vroeg dat het daarna nog goed zou komen... 24 weken is al heel moeilijk..
    @lila, ik kan me goed voorstellen dat zulke verhalen je erg raken. het is zeker nog maar kort geleden. ik kan me voorstellen dat je heel blij bent met deze zwangerschap, maar dat het ook dubbel is?
    (ik had dat al bij mijn m.a. ik dacht bij waylon steeds: ik vind het geweldig, maar er hoorde er al eentje rond te lopen... (ik was 9weken toen ik erachter kwam dat het niet goed zat. dus helemaal als je al echt een kindje hebt zoals juli*)

Deel Deze Pagina