Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man voelt het nu een aantal dagen. Vaak als we 's avonds in bed liggen en hij zijn hand op mijn buik legt krijgt hij er 2 schopjes tegenaan :) Hoe schattig is dat...

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Mijn man voelt het ook sinds kort, maar hij moet wel geduld hebben want als hij zijn hand op mijn buik legt is het eerst een tijdje stil! Laatst lagen we in bed en voelde ik de kleine schoppen en heb ik snel zijn hand op mijn buik gelegd en toen voelde hij het voor het eerst duidelijk. Echt een super mooi moment!

Morgen de 20-weken echo, ben dan wel al 22 weken! Gaat best hard ineens. Ben wel een beetje zenuwachtig, maar we hebben ook al best veel gezien op eerdere echo's, maar toch blijft het spannend natuurlijk!

Als we morgen hopelijk zeker weten dat het een meisje is, gaan we pas echt goed nadenken over een naam. Ik vind het wel heel lastig!

3. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ik had net een heel drukkend gevoel op mijn blaas en vagina.
    en het bleef even een minuut aanhouden. het leek wel over er iemand zat de duwen. ik schrok wel even want ik dacht ownee mijn vliezen zullen toch niet breken..
    niet dat ik weet hoe dat voelt maar zo schrok ik even;)
    nu is het weer weg.
    zal het de baby zijn geweest die zich omdraaide? voelt dat ook een minuutje aanhoudend?het was net of ik van onderen uit ging puilen . maar dat was dus gelukkig niet zo. maar voelde echt op mijn blaas en vagina druk.

herkent iemand dit?

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik denk dat de baby de voet op je blaas zette of zich uitstrekte/lang maakte.

5. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

grr ik baal er zo van dat als ik iets voel me gelijk zorgen maak!
    ik heb gewoon veelste veel enge verhalen gelzen over vliezen breken etc. en als ik wat voel is het eerst waar ik aan denk dat!
    wat ben ik blij als ik voorbij de 24 weken ben zeg:) dan heeft het iig iets meer overlevingskans. en kan ik zelf ietje meer ontspannen.

ik ga maar eens ontspannen in bad. kan ik wel gebruiken:)

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hihi herkenbaar meis!
    Je kostbaarste bezit zit nog in je buik en je hebt er geen controle over....ja dat vind ik ook lastig! Brrrr. Ben idd ook blij als ik minstens 25 weken ben!

7. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wat wordt hier toch veel gekletst :D Dat hou ik echt niet bij...

Hier afgelopen week de 20 weken echo gehad, alles goed! Geweldig mooi weer om te zien!
    Sinds een week voel ik de kleine ook, en ook mijn man. Helaas ligt de placenta helemaal voor, dus ik moet echt geduld hebben, maar met af en toe een schopje ben ik al helemaal blij!

En verder lekker vandaag een zwangerschapsmassage afgesproken :), yoga geregeld en vanavond een proefles zwangerschapszwemmen. Goed bezig dus....

8. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ baby voelen, hier aan de binnen kant vanaf 16 weken, van buiten met 18 ween en mijn man ook. Maar dat is bij iedereen altijd zo verschilend.
    @ namen, gaat wel goed komen hier snel denk ik, we zitten op de juiste toer.
    @ meiden met 20 weken controle, veel plezier en succes!!
    @ hier idd erg blij met 25 weken, toch een bepaalde grens.

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Prachtigwonder: dat is inderdaad de kleine die eens lekker tegen je blaas aan aan het spelen is :p

( en je vliezen die breken geeft geen gevoel, je voelt alleen water lopen :p )

10. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @gebakje: het breken van mijn vliezen gaf bij mij wel gevoel. Geen pijn ofzo, maar ik.voelde een Soort knap in mijn buik en toen ging het lopen! Nog twee dagen en dan ben ik 23 weken!

11. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Vliezen breken...het voelde als een kriebel in mn buik gevolgd door een warme watergolf.

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Vliezen, ik zou het niet weten. Die werden voor mij gebroken bij Miriam.

13. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @vliezen: hoop dat ik t voorlopig nog even niet weet ;)

Hier gaan we vandaag "babyshoppen". Heb allerlei lijsten gevonden op internet, maar daar staat ook een hoop onzin op volgens mij hoor. Zeepdozen, wattenpotten, badjes én tummytubs, overslaghemdjes, enz. Heb voor een heel weeshuis aan rompertjes gekregen met en zonder overslag, dan hoef ik toch niet ook nog van de hemdjes te halen?

14. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Nee hoor dat.hoeft niet. Ook geen navel bandjes enzo. Word tegenwoordig niet meer gebruikt. En alleen.hydrofiel luiers. Die katoenen luiers hoeft ook niet .tenzij je natuurlijk geen pampers gaat gebruiken!

15. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Haha Ow jawel ;) ik zie mezelf al tobben met die katoenen toestanden.. Gewoon pampers hoor!
    Maar dankjewel, ik ga maar nuchter op pad vandaag en niet geheel geleid door de lijsten :)

16. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
  17. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik hou de lijst aan van onze kraamzorg instelling :D

Vliezen breken, ze zijn bij mij bij 2 kids gebroken maar niks van gemerkt behalve alleen een warm water golf hahaha
    Bij mijn zoon wilde ik ze niet laten breken, ivm weeënstorm.
    Dus tijdens de eerste persweer braken ze en bleek meneer gepoept te hebben.
    Ik twijfel dus heel erg of ik di keer weer niet wil prikken of toch wel.

18. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Dankjewel, die is idd overzichtelijk!

19. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130