Vandaag Jasper zijn nieuwe kamer behangen. ( tenminste mijn man met opa en oma.) Het behang moet nog drogen, maar ziet er super uit. (foto wel in het donker genomen)
@ gebakje. stoere kamer hoor de kleine doet het nog zo te voelen na die vreselijke verstoppingdrama ik zie de kleine zelfs aan de buitenkant schoppen hahah dat is zoo mooi om te zien. dan zie je gewoon een stukje indeuken en het andere bol staan. sinds ik die 20 weken echo heb gehad is ook mijn buikje iets gaan groeien dus ik krijg steeds meer zwanger gevoel. morgen maar is kiwi's weer in huis halen. merkte toch dat ik daar iets beter van naar de wc kon. en alle beetjes zijn welkom. straks boer zoekt vrouw kijken! kijken jullie dat ook?
@gebakje: stoer!!!! zal ik maar niet aan waylon laten zien heel erg leuk hier geen boer zoekt vrouw... heb er van het begin niet zo naar gekeken.
Hier ook geen boer zoekt vrouw. Volg het niet zo. Als er echt niets op tv is, kijken we het wel eens. Ik denk dat wij de film : Ted gaan kijken.
Wat een stoere kamer dat moet een feestje zijn voor een klein stoer kereltje! Zag trouwens vd week bij de VK een poster met lijnen waar de baarmoeder zit in welke maand, maar daar telden ze in 10 maanden van elk 4 weken. Dan zou je bij 24 weken al 6 maanden zwanger zijn. Is toch niet zoals je zelf telt?
ik ben ook wel benieuwd hoe hoog mijn baarmoeder zit? heb niet echt een idee, maar soms voelt het alsof ik een schop of duw krijg en dan lijkt hij al best hoog te zitten?? (redelijk boven de navel???) geen idee of dat kan??
Alles kan. Bij mij zit ie tot net boven de navel en volgens die plaat is dat pas met 24 weken. Maar hij zit er toch echt En "officieel" is ie pas bij 12 weken ofzo boven je schaambeen maar dat was bij mij bij 6 of 7 weken al. En t is toch echt de eerste. Nou ja, na een mk dan.
Trouwens: op je rug liggen en ontspannen en dan voelen. Is goed te voelen. Bij mij tenminste. Dat weet ik ook niet of het bij iedereen t zelfde is
haha de Bovenkant van je baarmoeder ligt rond de 20 weken op of net boven de navel. maar de rest nog er onder hoor ligt er een beetje aan hoe de beeb ligt. als het met de beentje omhoog ligt dan rijken de voetjes net op of boven de navel dus kan je het daar voelen schoppen. ik zelf voel het nog onder me navel schoppen. met de 20 weken controle lag bovenkant van mijn bm op de ORN. dus op de navel. ik denk nu 1cm erboven. ze zeggen dat je baarmoeder nu elke week 1cm omhoog groeit. dus straks zal het half half liggen haha.
Bij mij ligt mijn baarmoeder nu op m'n navel. Ik kan hem goed bevallen, het is een hard geribbeld randje. Vooral als ik een harde buik heb, kan ik heel de baarmoeder echt voelen als een hard balletje onder in mijn buik en voel ik de randen goed. Bij de 1e zwangerschap voelde ik 'm niet, maar nu dus wel duidelijk.
@prachtigwonder: Geloof niet dat iemand t idee had dat ie in zijn geheel boven de navel uit gestegen was..?
woow dat is al hoog. heb je al kindjes? ik hoor weleens dat het bij de een veel sneller gaat als bij de ander. heb je nog geen last van je ribben?
Heb er al 1. Maar bij hem was het het zelfde. De mijne zit nou eenmaal gewoon iets hoger dan normaal kennelijk. Ik heb wel meer last onderin mijn buik en banden.
Bij 21+1 kwam mijn baarmoeder ook al ruim.boven de navel.uit. vanaf dan gaat de vk meten. Het aantal cm's + 4 is dan ongeveer het aantal weken zwangerschap. Bij mij kwam het toen op 18 cm. + 4 is.dat dus 22. Klopt aardig denk ik! Pfff zo weer gaan werken! Echt geen zin. Slecht geslapen!
Ego; Vandaag 22 weken Gaat snel! Voor we het weten zijn we al aan het babyknuffelen Verder; Nachten gaan hier terug wat beter, ik heb echt een paar nachten gehad dat ik 10tallen keren per nacht wakker werd.. Héél vervelend! Zoontje slaapt ook eindelijk terug wat beter en terug tot 8u ongeveer want hij had het moeilijk om zich in te stellen op het winteruur. @baarmoeder; bij mij zit ze ook al boven de navel hoor, voel de baby heel duidelijk trappen net boven mijn navel. @Dames die moeten werken; Succes! @Gebakje: Wat een super kamer! Zou mijn zoontje ook erg blij mee zijn @All: Bedankt voor de reacties; ik ga het dan toch maar proberen een peuterbed.. Heb alleen wat schrik dat hij de hele tijd uit bed gaat lopen. Alleen we kunnen het nu nog niet proberen want moet echt nog allemaal verbouwd worden op de zolder.. Kan het natuurlijk wel al eens proberen in de kamer waar hij nu slaapt? Of is dat niet zo een goed idee?