Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

373 gr bij 20wk1dg. dus ik vind het helemaal nog niet zo heel groot bij jou hoor:) ze zeggen dat de baby nu elke week 60 gram aankomt. bij 20 weken beschouwen ze tot de 400 gr "normaal". en jij bent 20wk en 5 dg. dus zou 425 gr gewoon goed zijn hoor:)

ooh je buik een week voor. nou bij mij loopt ie dan 10 weken achter hihi. en ze zeggen nog steeds dat het goed is vreemd genoeg.. ik vind hem echt te klein.

2. Ynte

Ynte Bekend lid

25 jun 2012
    638
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd! meiden zijn top!!!

3. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Vanmorgen zei Lila "als ik jarig ben, dan komt de baby".
    Dus ik zeg klopt, dan komt hij al bijna.
    Maar we weten niet wanneer, de baby komt als hij er klaar voor is.
    Waarop Lila zegt: "maar ik weet niet hoe dat moet!"

Euh.. hihi!

4. prachtigwonder

haha dat zijn altijd van die reacties waar ze zelf dan ook zo snel geen antwoord op weten;) kinderen denken overal over na:)

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier was het geschatte gewicht trouwens 375 gram met 20+1. En volgens de echoscopiste liep ze 2 dagen voor in groei.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Bij de eerste wa shet dat hij 1 week voor liep met de 20 weken echo, en bij 30 weken dachten ze dat hij 2 weken voor zou lopen. Bij de geboorte 3170 gram ( onder gemiddeld nog dus)
    Dus het hoeft helemaal niets te zeggen :p

7. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hier was het gewicht met 20+1 390 gram. Maar een week voor in groei was doordat alles een week verder was qua ontwikkeling en afmeting. Niet het gewicht was bepalend daarbij.

8. prachtigwonder

maar tegen mij vertelde de echoscopiste. dat doordat alles gemeten werd. daar het totaal van werd opgeteld en dat ze zo op het gewicht kwamen.want met het meten kon je zien dat er dingen voorliepen.
    het enige wat bij mij iets achterliep was de hersentjes. 2 dagen.

heb ik het dan verkeerd begrepen?of doen ze het allemaal anders
    ik snap er niks meer van hihi

9. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Bij ons zei ze dat ze eigenlijk aan niks de termijn meer kon bepalen behalve aan de afmeting van het cerebellum (kleine hersenen) omdat de rest afhankelijk zou kunnen zijn van groeispurtjes. Maar ze heeft aan het gewicht juist helemaal geen aandacht besteed, omdat dat een schatting was en nog niks zei. Gewicht zagen we toevallig zelf op de cdrom die we mee kregen.
    Maar ja, we zien het wel. Misschien zijn de meningen verdeeld?

10. prachtigwonder

hhii is weet het ook niet, dan zou de onze kleine dus achter moeten lopen 2 daagjes volgen jou echoscopiste omdat de hersentjes bij 21+1 uit kwam op 19+5 ;) de rest kwam uit op 20+5.
    ach als het maar gezond is dan:)

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Gewicht schatten ze op basis van de metingen. Zijn 5 of 6 metingen en dan berekend de pc het gewicht.

Hier was het de omtrek hoofdje, buik, boven been botje, hersenen en de rest weet ik niet meer.

12. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Metingen via een echo kunnen er 500 gram boven of onder zitten, behoorlijk wat dus, een halve kilo.

Mijn dochtertje is geen grote, ze word ook te klein geschat.
    Zat zo rond de 18 en 19 weken, op 1 ding 20 weken.
    Maar was voor nu nog geen ramp, met 30 weken herhalen ze de groei.

13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @3kats: Jeuj! Een meid, gefeliciteerd!

@LiLaLief: Hihi, kinderen zijn grappig :D

@Gewicht kleine: In NZ doen ze daar niet aan, ze hebben het me iig niet verteld.

14. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Hier hebben ze alleen het gewicht geschat, verder niets gezegd over voor- of achterlopen in groei ofzo.
    Ons mannetje was 10 dagen terug ongeveer 350 gram, helemaal netjes voor toen bijna 21 weken.
    Van de rest snap ik dus ook niet zoveel en vind het persoonlijk ook niet zo belangrijk.
    Belangrijkste is dat hij gezond is :)
    We hebben vandaag besloten om het toch écht bij onze oorspronkelijke naam te houden, zoals we ons kindje al tijden noemen.
    Ondanks dat vriendin haar zoontje ook zo heeft genoemd.
    Al voel ik me er schuldig over (aard van het beestje), we blijven er toch bij.
    Goede oefening voor mij, om bij mijzelf te blijven zonder (zoals altijd) rekening te houden met alles en iedereen behalve mijzelf :)

15. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    Ze zullen he niet voor niets allemaal meten, ik maak me er ook niet druk om.
    We zullen zien bij de volgende echo, alles was verder goed en dat is het belangrijkst;)
    Ik snap er verder ook niet veel van hoe ze het meten hoor.
    Ik weet niet meer wie het was, maar niet mijn buik loopt een week voor op de groei maar die van ons meisje

16. prachtigwonder

inderdaad zoals gebakje zegt.ze doen iets van 6 metingen en daar trekken ze het gewicht uit. waarschijnlijk liep de buik van jou meisje in vergelijking met de andere delen te ver voor. en willen ze om die reden even nog een keer kijken.mischien had het net een maaltijd binnen;) vertelde ik ook al tegen manlief hihi na onze meting;)
    als ze verder niks hebben gezegt zal het wel goed zitten:)

17. prachtigwonder

bij ons liep inderdaad 1 ding gelijk 4 3 dingen voor en 1 ding achter.
    de hersentjes 2a3 dagen liepen achter. maar was verder goed. de rest liep allemaal iets voor in groei. maar was allemaal nog gewoon normaal vertede ze.

18. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Ons meisje werd bij exact 20 weken geschat op een 300gram, wat volgens de gyn net onder het gemiddelde was.
    Ik maak er mij verder ook niet druk om, ze zei dat baby's nu nog enorme groeispurten kunnen maken dus dat ze mss de volgende keer al boven het gemiddelde zit :)
    Mijn zoontje liep dan elke keer 2 weken voor op groei en uiteindelijk bij de geboorte een hele grote maar niet zo'n zware baby gehad :) (3kg725 en 54cm)
    Het is ook maar een schatting dus kan bij de geboorte nog alle kanten op ;)
    Ben wel benieuwd of ze nu al een groeispurtje gemaakt heeft:D
    Ik vind het trouwens wel leuk dat ze een schatting geven van het gewicht zo kan ik me beter een beeld vormen van hoe ons meisje er nu ongeveer zal uitzien :)

@mamavanF: Vind ik ook dat je dat moet doen, als jullie ervan overtuigd zijn en je je zoontje al bij deze naam noemen dan moet je zeker niet veranderen, er zijn uiteindelijk nog zoveel mensen in de wereld met dezelfde naam moet je maar denken ;)

@Lilalief: Haha die reacties :D Ik moest vandaag zo hard lachen met mijn zoontje (20maand) hij was weer ondeugend en zat de hond te plagen en toen zei mijn vriend; 'Let maar op of moet ik je in de hoek zetten??' waarop hij antwoordde 'Neeeuuh hoor papa' :D en net op die momenten moet je als mama en papa NIET lachen :D

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik maak me er toch wel druk om, maar moet t toch laten rusten en vertrouwen op mn lichaam en de verloskundigen (gelukkig hele lieve meiden!!).

Ik ben vanavond gevallen, stond op bed en t bed kantelde waardoor ik op mn buik op t matras viel.
    Had toch wel even pijn, heb even overlegd met de verlos, haar advies was rust pakken en aankijken.
    Gelukkig beweegt de kleine weer en heb ik geen buikpijn (meer).

20. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    @bamjolan: He bah, da's schrikken! Gelukkig trappelt de kleine lekker :) Kun je een beetje rust pakken met 3 koters om je heen?

Deel Deze Pagina