Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Ze hebben bij mij helemaal niks gezegd over het gewicht.. Vorige week woensdag had ik de 20 weken echo, en was toen 19,4 weken en alles van het kind kwam ook op 19,4 ze zei nou dit zien we niet vaak.

2. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Dat wat ze mij mijn konden meten vorige week, lag ook precies op schema, precies op het goede lijntje!

Benieuwd of dat volgende week bij GUO ook nog zo is... Ik ben dan 22 weken, dus ik zal ook eens naar het gewicht vragen...

3. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Bij mij werd ons kindje met 22 weken geschat op 500 gram. Uit de metingen bleek ze iets voor te liggen, maar wel binnen de marges zeg maar.

4. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    @ alle goede echo's!! Waaauww!! Komen alleen nog niet veel foto's voorbij van de echo's! Showeeeen! hihi!

Bamjolan: Bah schrikken zeg! Ik viel laatst ook bijna misde de laatste tree... pfff je schrikt je nu toch wel eventjes extra rot!!

@ego: We zijn begonnen met het kamertje! ZO leuk!!! Wordt dr helemaal gelukkig van!
    Zijn jullie ook al begonnen met het kamertje? Of/en weten jullie al helemaal hoe je het wil? Onze meubeltjes komen al over 6 weken! :-D

5. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ons kamertje is al zo goed als af op de gordijnen na;)
    komt omdat we 2dehands hadden gekocht en alles in de logeerkamer vol stond. en de babykamer was toch leeg dus konden we lekker beginnen. kan geen kwaad als het eerder af is toch. hebben we die stress iig achter de rug;) heb ook al een hoop gewassen. ik heb echt geen zin om dat allemaal op het laatst te doen dat ik moet gaan stressen. je weet nooit of je te vroeg bevalt en dan heb ik liever alles klaar.nu gaan we er natuurlijk niet vanuit maar toch een fijner gevoel:)

6. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij hebben al zo goed als alles voor het kamertje,alleen kunnen we het nog niet af werken omdat we eerst moeten verhuizen. We verhuizen rond 15 februari,een maand voor uitgerekende datum. Tzal heftig zijn. Ik mag straks voor de 20 weken echo of beter de 22 weken echo. Ben vooral benieuwd naar het gewicht. Het geslacht willen we niet weten. Zijn er meiden die het wel wilden weten en het superduidelijk op de echo konden zien? Zonder dat de gyn het zei? Ik heb vooral schrik dat ik het bij een jongen duidelijk zal zien. Een meid vond ik zelf bij onze dochter niet duidelijk.

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ledikant/ commode/kast gaat hier van Jasper naar ons nieuw eukkiie: dus dat hebben we al.

Maar eerst moet Jasper zijn nieuwe kamer helemaal af, willen we aan de babykamer beginnen.

8. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Lief heeft zijn eigen project gemaakt van de babykamer, niemand mag zich ermee bemoeien :D
    Dat is zijn manier om wat bij te dragen alvast; ik mag ons kindje dragen en het kamertje helemaal in orde maken is dan het minste wat hij kan doen, vindt hij.
    Ik vertrouw hem er volledig in, het wordt vast prachtig.
    Kleuren is hij mee gekomen en ik was het meteen met hem eens.
    Het enige wat ik mag doen is grote tekeningen/schilderijen maken voor wissellijsten, zodat we telkens wat anders kunnen ophangen.
    Dit in plaats van een muurschildering.

Wij wilden het geslacht wel weten maar bij de 20-weken echo hoefde ze niets te zeggen, we zagen het meteen; overduidelijk een jongen :D
    Tijdens de oefen-echo op de fontys bleef de lerares het ook maar zeggen; het is écht een jongen, wát een vent, enzo hahaha :p

9. prachtigwonder

hebben jullie ook weleens een dagje tussendoor dat je de baby niet tot nauwelijks voel?
    ik heb vandaag eigenlijk nog niks gevoeld..
    vind dat beetje eng. maar hou mezelf steeds voor dat de kleine gewoon van positie is verandert en hem daardoor minder voel..

10. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Heb ik nog niet gehad, wel dat hij minder beweegt of niet op de tijden dat hij dat normaal doet.
    Hij heeft al een soort ritme maar als ik me niet lekker voel of niet goed in mijn vel zit voel ik hem wat minder.
    Kan zijn dat hij bij jou idd van positie is veranderd of gewoon lekker rustig en ontspannen ligt en geen zin heeft om te bewegen.
    Snap dat je het een beetje eng vindt maar denk dat het wel normaal is.
    Als je je ongerust maakt, toch de VK bellen, al was het maar ter geruststelling.

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik had 3 dagen terug een dag dat ze niet zo actief was. Dus bijna niet gevoeld. Nu iz ze weer salto's aan het maken, en aan het schoppen.

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
  13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Prachtigwonder, kan hoor.
    Als de baby met de rug tegen jouw buik aan ligt voel je ook geen beweging.
    Als de baby draait, kan ie wat gedesorienteerd zijn en even van schrik niets doen, tenminste dat zeiden ze in t ziekenhuis toen tegen mij haha

14. prachtigwonder

ik heb hem gelukkig zonet weer een paar keer lichtjes gevoeld. niet zo als die eerst deed maar goed elke beweging die ik voel voelt weer iets geruster. ik heb net even aktief gestofzuigd en de trappen opgelopen.nu ik zit na te denken heb ik gisteren wel een rustig dagje gehad. dus mischien is hij na inspanning wel wat bewegelijker? en heb ook nog even meditatie gedaan. en toen voelde ik de kleine ook een keertje schoppen.

15. Liefschaapje

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Ja hoor heb ik ook 2 dagen zelfs gehad!! Vandaag weer volop!
    Maar dat is nu in deze tijd nog helemaal niet zorgwekkend!
    Ze zeggen ook dat baby's veel slapen als ze in de groeispurt zitten en dat je ze dan soms minder voelt!
    Geen zorgen om maken hoor! Als je straks 28 weken bent moet je t kindje wel elke dag voelen!

16. Liefschaapje

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    @ Kamertje
    Wij weten ook al helemaal hoe we het willen, het behang zit er inmiddels al op, nu nog verven en een mooie muurstikker kopen. Het versje van slaap kindje slaap wil ik graag aan de muur!

De box hebben wij inmiddels door ruimte gebrek al beneden staan, heel vroeg maar wel erg leuk! hihi!

17. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Babykamer doen we eigenlijk niets aan. Het is weer een jongen, maar heb me kamertje zoiezo neutraal. Meubeltjes blijven daar ook.vind het zo zonde, alles is net een jaartje in gebruik. Oudste krijgt een nieuwe kamer. Beginnen we eind van de maand aan.en krijgt een nieuw bedje en kledingkast! Kleed de babykamer wel met leuke nieuwe accessoires aan.

Ik heb soms wel twee dagen dat ik de kleine weinig tot niet voel. Maar de dagen erna des te meer. Voel soms ook al lichaamsdelen voorbij schuiven. Maar dit kindje is zoiezo al drukker als de oudste.

18. Liefschaapje

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    @ ego: Ik haat het dat de hormonen me in zn ban hebben!! Grrr!!
    Manlief moet vandaag overwerken, iets wat eigenlijk nooit gebeurd. Maar ik had een filmpje gehuurd en lekkers gekocht voor avondje samen eindelijk (ik werk onregelmatig dus komt niet vaak voor)
    Nu belde hij net dat het wel 21.00 kan worden.
    Was echt even heel boos, teleurgesteld en kon wel huilen!
    Maar waarom?
    Dit slaat echt nergens op, maarja..... hormonen???

Ik jank wat af de laatste weken... terwijl ik dat normaal helemaal niet heb!

19. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Ow liefschaapje, echt zo herkenbaar! Mijn man is nu eigenlijk wel vaker een avondje thuis als voor de zwangerschap, maar als hij nu eens onverwachts laat is ofzo kan ik er veel minder goed mee om gaan. Hormonsters met recht ;)

@hier: veel te lange dag heb ik vandaag, heb ook vanaf 9 uur vanmorgen al rugpijn :(

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hoer ook hormoonmonsters. Ik kan soms om niets echt heel boos worden of geirriteerd.

Deel Deze Pagina