Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

bij mij gaan de hormoonmonsters op en neer. de ene dag voel ik me top en de andere dag bagger.
    en je raad het idd wel ik kan dat ook zo lekker af reageren op manlief;)
    hoort erbij denk ik;)
    je zal zien na de bevalling ben je in de zevende hemel en vergeten we manlief perongelijk:p omdat we zo druk zijn met de beeb hihi.

2. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ben de eerste helft van de zwangerschap echt níet te genieten geweest, constant boos en sjagrijnig op mijn Lief, (bijna) altijd om niets.
    Maar sinds een week of twee gaat het ineens beter tussen ons dan ooit, al moet ik lichamelijk nog weinig van hem hebben behalve knuffels en een kus.
    Maar nu is het omgeslagen in om de haverklap huilen en me vreselijk zorgen maken om dingen waar ik me normaal nooit (grote) zorgen over maak.
    Zal er wel bij horen allemaal :)

Oja, vandaag vriendin gesproken en ze vindt het totaal geen probleem dat wij dezelfde naam gekozen hebben als zij voor haar pasgeboren zoontje (wát een schatje is dat mannetje!!).
    We moeten het absoluut niet laten en veranderen voor haar zei ze dus nu blijven we gelukkig toch bij onze naam :)

3. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Deze namiddag naar de gyn geweest en met een goed gevoel naar buiten gegaan. Kindje wordt geschat op 450 gr met 22 weken,zeer mooi gemiddelde zij ze tegen mij. Blijkbaar moest het tussen de 450 en 500 gr zijn met 22 weken. Jammer genoeg geen mooie echo foto meegekregen. Vind het wel jammer voor mn man want hij was er niet bij. Het kindje was te druk in de weer en je zag mn buik letterlijk op en neer gaan. 20 dec heb ik terug een echo en mogen we nog even piepen. Ook besproken met de gyn wat we gingen doen als de beeb te klein zou zijn (was bij mn dochter het geval)en moet eerlijk zijn ben een stuk geruster nu....oef.

Mamavanf2009: ik kan mij voorstellen dat het moeilijk is om nu nog een andere naam te kiezen. Zeker nu je de naam gebruikt. Maar het is toch geruststellend nu je weet dat je vriendin er geen probleem van maakt.

Wij hebben nog steeds geen meisjesnaam,moeten we wel hebben vermits we het geslacht niet weten. Pfff had het vandaag toch even moeilijk. Kheb het geslacht op een briefje staan in een geslten omslag. Na het bezoek bij de gyn,moest ik nog een vergadering doen. Ik voelde de omslag branden in mn handtas...heb hem nu maar vor de zekerheid meegegeven met mn man die gaan trainen is. Zo kan ik niet in verleiding komen.

4. zasaa

zasaa Lid

27 mei 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Door drukte en alles ben ik even een tijd afwezig geweest. Vorige week de 20 weken echo gehad. Ik denk dat ik jullie niet hoef te vertellen hoe gaaf dat was!!!! Beide oma's in spe waren mee. Zaten beide ook zowat te huilen. Het is nog steeds een meisje. Heerlijk schatje en ik kijk er echt naar uit om haar te knuffelen en vast te houden. Duurt nog zoooo lang!!!! Alles was ook goed, gelukkig. Want had beetje teveel verhalen op internet gelezen, waardoor ik beetje teveel zat te stressen erover.

Ik hoop dat bij alle andere dames alles ook goed is! Ik voel de kleine echt elke dag druk bewegen, schoppen. Alles. Humeur is eigenlijk juist heel vrolijk en ben lekker actief bezig. Minder moe, overgeven is gestopt. Enige is dat ik sneller hoofdpijn heb. Van mij mogen de resterende maanden ook wel zo blijven. Veel beter dan de eerste 18 weken. Want god, wat ben ik ziek geweest!

Vraagje...weten jullie of je perse de ongeboren vrucht moet erkennen of dat dit ook gewoon kan na de geboorte? Heb wel even op internet gekeken, maar zie nou nergens echt staan of dit verplicht is en wat nou precies het voordeel ervan is.

Iemand idee?

5. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Erkennen voor de geboorte kost niets. Erkennen na de geboorte kost heel veel geld heb ik wel eens gehoord. Maar dat kan altijd natuurlijk. Zou het voor de zekerheid even navragen op het gemeentehuis.

6. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Wij wilden vandaag de erkenning regelen, wil het liefst alles optijd rond hebben.
    Maar omdat ik een paar jaar terug een aantal weken in het buitenland ingeschreven heb gestaan ging dat niet zomaar.
    Moet nu eerst van die gemeente in dat land een verklaring dat ik daar ongehuwd was voor we hier de erkenning kunnen regelen.
    Lastig en een hoop extra gedoe maarja, tis nodig.
    Ik zou het hoe dan ook optijd regelen, dan hoef je daar verder niet meer aan te denken en het kost niets en is maar een formaliteit (tenzij je, zoals ik, voor onverwachte verrassingen komt te staan:D)

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Haha hier staat de box vanaf eind aug al op.
    Maar nu ligt er nog rotzooi in haha

Zo ben me een partijtje moe.
    Kleine beweegt volop!
    Alweer bijna 22 weken! WHOEI!

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Erkenning kind

Een man die niet getrouwd is met de moeder van zijn kind kan toch officieel het vaderschap van het kind op zich nemen. Dit wordt erkenning genoemd. Het kind kan ook al erkend worden voordat het geboren is. Dit wordt het erkennen van de ongeboren vrucht genoemd.

Bij erkenning ontstaat er een juridische band tussen de vader en het kind: de familierechtelijke betrekking. De vader is dan verplicht om zijn kind te onderhouden. Het kind krijgt op zijn beurt het recht op een erfenis.

Ouderlijk gezag

Door de erkenning van het kind of erkenning van de ongeboren vrucht is de vader nog geen wettelijke vertegenwoordiger van het kind. Daarvoor moet hij eerst het ouderlijk gezag aanvragen. Met het ouderlijk gezag kan de vader beslissingen nemen over de opvoeding en de verzorging van het kind. Ook mag hij het vermogen van zijn kind beheren en rechtshandelingen verrichten in naam van zijn zoon of dochter. Bijvoorbeeld het zetten van een handtekening of het voeren van een gerechtelijke procedure.

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier vertelde ze toen op het gemeente huis dat het wel belangerijk was om te doen, voor mocht er tijdens de bevalling iets met jou gebeuren. En voor de aangifte van het kind etc.

10. Charly1981

Charly1981 Actief lid

29 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames, box staat hier ook al, ook omdat we hem nergens kwijt konden. Wel grappig, hadden via marktplaats bix gekocht, maar kregen er 2 weken geleden ook 1 bij de kinderkamer :s. Die gaat nu naar schoonvader of zusje of zo.
    Verder was ik gisteren echt helemaal kapot. Had hele drukke dagen op werk gehad, etentje met klant etc. Wilde echt voor het eerst gaan zwangerschapszwemmen, maar mijn hoofd bleef maar bonken en ik was zo moe. Nu weer lekker opgeknapt.
    Net mijn buik van 24 weken gepost, ben echt huge! Vraag me echt af hoe die ooit nog veel groter kan worden.

11. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Charly kijk eens bij mijn profiel en dan in mijn buik album. Dat zijn mijn buiken van de 1ste.

Het blijft echt door groeien hoor :p

12. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Pfff mijn buik groeit terwijl ik er naar kijk lijkt het wel! Heb ook opeens een klein streepje van boven naar beneden :) Nu wordt t helemaal echt haha! Zag alleen een deukje bij m'n navel, iemand dat wel eens had?

13. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Het is niet verplicht, maar iemand vertelde ons, als er onverhoopt iets met de baby gebeurd en je vriend heeft het kindje niet erkent, dan heeft jullie kindje officieel geen papa..
    Andersom dus ook, als er iets met hem gebeurd kun je het ook niet meer regelen.

Kleine moeite om ff te doen, dan is alles geregeld ;)

*edit* ik zie dat iemand me al voor was met dit antwoord.. maar goed, best belangrijk ja, ook i.v.m. erfenis en zo.
    En als bijvoorbeeld de verzekering op zijn naam staat, blablabla..

14. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik weet niet of iemand dat al geantwoord had. Maar als je vriend het kindje niet erkend voor de bevalling, zou je mee moeten bij de aangifte (naar het schijnt). En aangezien je dan misschien nog niet zo mobiel bent...

15. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    @Erkennen: Hier in België kan het geloof ik vanaf de 6de maand van de zwangerschap maar hoeft niet perse kan ook gewoon na de geboorte gebeuren maar dan moet de moeder er wel bij zijn en anders mag de papa het kindje wel alleen gaan aangeven.
    Wil deze keer wel eens mee gaan om ons kleintje te gaan aangeven, vriend heeft dat bij onze zoon met zijn vader gedaan.

@Buik: Hier ook een ton!:D Moet nog een heel pak bij dus ik ga me weer gigantisch voelen:D

@All: Wij hebben deze ochtend de geboortelijst aangemaakt :) Is hier de gewoonte om een lijstje te leggen in een babyspeciaalzaak en dan kunnen vrienden en familie daar een cadeautje uit kiezen. Zo ben je ook zeker dat er dingen voor je gekocht worden die je zelf ook nodig en leuk vind.
    Ook een paar spulletjes erbij geplaatst voor zoonlief hij mag ook wel verwend worden vind ik;)
    Leuk trouwens, shoppen zonder dat je ook maar een cent moet uitgeven :D
    Wij gaan volgende week ook eens kijken voor de geboortekaartjes en doopsuiker. Wil dat liever allemaal mooi op tijd af hebben.
    Maandag alweer 23 weken! Ons kleine meisje zal er snel zijn!

16. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn vriendin in België had ook zo'n geboortelijst en omdat ze het geslacht niet wilde weten stonden daar vrij neutrale dingen op. Nu het een jongetje blijkt te zijn baalt ze hier wel van, ze wil nu liever stoerdere spulletjes ;)

Ik kan ons meisje nu ook heel goed voelen aan de buitenkant, zo leuk! Het is een kleine druktemaker, dus dat wordt nog wat! Alleen zo zielig voor m'n vriend; steeds als hij z'n hand op m'n buik legt, is ze stil!

17. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Jojogirl98 wij mogen 6 dec onze lijst gaan leggen. Zie het wel zitten,want zoals je zegt 'dingen kiezen' zonder dat je voorbij de kassa moet passeren is altijd leuk. Hebben jullie gekozen voor een kleinere babyzaal of eerder een grote? Onze doopsuikers zijn nog niet besteld maar we weten wel al wat we gaan doen. Het zal in de lijn van het geboortekaartje zijn. Onze fotograaf doet het ontwerp.

Step80 ik ken dat gevoel. Ik zou graag mn dochter eens de baby laten voelen,maar jammer genoeg heeft ze het geduld er niet voor en stopt de baby meestal met trappelen.

18. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dag dames,
    paar dagen niet bijgelezen. het valt nog mee;)

@erkennen, hier ook voor de geboorte, van wat ik weet moet je anders binnen 3dagen mee naar het gemeentehuis...
    aangezien ik al 2x in belgie ben bevallen moeten we het kindje eerst in belgie aangeven bij de gemeente, dan krijgt vriend mijn paspoort mee terug (die ligt daar op de gemeente, word vanuit het ziekenhuis gedaan) en dan in nederland aangeven.
    aangezien we (nog) niet getrouwd zijn moet vriend de ongeboren vrucht erkennen anders kunnen ze volgens mij ook niet zijn achternaam krijgen.

@hier, vriend is sinds gister thuis:D de kindjes vonden het superleuk. we zijn naar schiphol om hem gegaan (2,5uur rijden)

hij heeft gister de baby gelijk gevoeld:D braaf kind;) haha. hij legde zijn hand op mijn buik en voelde de baby er helemaal naartoe gaan, het deed gewoon zeer:D haha. de baby drukte zich echt in de palm van zijn hand. vond het echt supergaaf, want zo vroeg had ik dat nog niet gevoeld. vriend vond het ook wel erg speciaal:) hij voelde de baby erg goed. en ook dat hij/zij zich aan het draaien was enzo.
    de baby schopt ook steeds harder.
    zat van de week savonds op de bank en voelde een harde schop, dus ik doe mijn shirt omhoog om mijn hand erop te leggen (om te voelen of ik het voelde, moest bijna wel) toen zag ik mijn buik bewegen van het geschop:D haha. dus aan de buitenkant voel je het ook.

we gaan maandag voor een echo, ik vind het erg spannend!! begin nu al zenuwachtig te worden of alles goed is...

@buik, van de week vroeg de overbuurvrouw hoelang ik nog moest hihi.
    vanmiddag een buikband gekocht en had eerst mijn jas aan, maar wilde even kijken of hij niet te groot was. dus ik doe mijn jas uit en net daarvoor vraagt de mevrouw van de winkel hoelang ik nog moet, dus ik zei dat ik bijna 22ben. moest er zelf om lachen, want voelde me gelijk bekeken toen ik mijn jas uitdeed;) mijn zus (die ook zwanger is, heb er 2) moest ook lachen.
    ik zeg steeds tegen mijn zus dat ze zwaarder is dan mij..... maar dat is dus geen waar meer:D haha.
    ik vind het nu ook wel leuk om met mijn buik te pronken, al hoop ik stiekem dat mijn jas nog wel even dicht kan;)

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Goedemorgen!!

Vandaag 22 weken en werd wakker met een borst die vocht produceert hahaha

20. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Haha, mooie start van de nieuwe week bamjolan!

Zijn we eindelijk zo'n beetje eens over de naam, zeggen we m een paar keer hardop tegen m'n buik, vinden we m opeens helemaal niet leuk...!
    We zeggen de hele tijd "puk" tegen m'n buik en dat vinden we veel leuker klinken.. :(
    Wat nu?! Zijn we weer terug bij af...

Deel Deze Pagina