@mixedbeeb: sterkte!! Wat erg. Is en blijft mijn grootste angst! nobodyswife: ook jij heel veel sterkte, weet niet precies wat het inhoud maar wel dat het geen fijne uitslag is! Doe rustig aan. Pfff meiden, ik ben echt spuug en spuug misselijk vandaag! Ken het echt niwt van mijn vorige zwangerschap! Weet dat ik moet eten maar heb zo geen zin in me prakje! Vanmiddag even de eerste twee kratten voor mvm weggebracht! Dat kan helaas niet anders in deze regio! Je krijgt voor het wegbrengen wel een extra cadeautje! Iemand vroeg of ze bij je thuis komen ivm de sociale controle in het dorp! Ik woon ook in een klein dorpje. Ze komen wel bij je thuis maar hebben geen stickers op hun auto met reclame! En ze doen om de eerste kratten netjes een mooie neutrale legergroene plastic tas! Valt echt niet op! Dus opgeven maar! Is een enorm tekort aan pregnyl!
Vandaag onze eerste afspraak gehad bij de verloskundige. Vooral veel informatie gekregen, maar helaas nog geen echo, de eerste krijgen we over 4 weken. We hebben wel een goed gevoel bij deze praktijk gelukkig! O, en ik werk gemiddeld 36 uur per week: ene week 40, andere week 32 en ik zou het wel heel fijn vinden als ik op termijn 32 uur kan gaan werken. M'n vriend is arbeidsongeschikt en heeft een WAO uitkering, dus veel minderen gaat financieel niet lukken helaas. Wel hebben we het voordeel dat hij (grotendeels) op onze kleine kan gaan passen en we geen professionele opvang nodig hebben.
goh zit het in de lucht, mijn 3 jarige is van 2!! tot half 7!! bezig geweest, ben op, koppijn, nu is ze gelukkig wel heel lief, heeft ook goed gegeten. maar wat een poep middag. (nouja woonkamer gestoft en hele huis gezogen)
Vandaag toch maar voor mvm opgegeven. Wilde echt niet, maar heb afgesproken dat ik het in mijn vakantie niet doe. En als ik het niet trek stop ik direct. Vrijdag komt ze langs.
@nobodyswife; ook ik weet nie wat t inhoudt maar t klinkt niet best. Wil je veel sterkte toewensen! @misja; is t gelukt om iets te eten? @rivella; vervelend zo n reactie, niet netjes van haar! @steph; fijn dat t klikt met de praktijk, je zit er toch n tijd hè!
@mixedbeeb sterkte! @nobodyswife veel sterkte, weet niet precies wat het inhoud. @rivella, wat een belachelijke reactie van de assistente zeg! @ bonkie, wat goed dat je mee doet met MvM, als je het niet trekt kun je zo weer stoppen, maar heb je toch ff meegeholpen aan hun doel. Ik heb vandaag mijn echo gehad in t zh ivm klein beetje bloedverlies afgelopen zondagavond. Echo was prima en een hartje te zien. Wat mooi! Volgens de echo ben ik 6w en 1d, maar kan verder zijn t is ook nog zo klein om goed opgemeten te worden.
Pas op, lange post (reacties op volgorde vanafeeh... weet niet meer welk tijdstip ) @Riantje; gelukkig is het weer goed gekomen dan, hormonen kunnen veel doen he. Benieuwd hoever je echt bent, nog twee daagjes maar, dan weet je het. Fijn dat dat al zo snel kan joh! Mijn moeder zei daarstraks dat ik misschien ook wel al verder ben, omdat mijn hormonen nogal tekeer gaan zeg maar. En al wat langer dan de 5,5 week die ik nu zou zijn, volgens mij ben ik al zeker een week of 6 tot 8 'raar' aan het doen Maar ik wacht gewoon op 8 augustus, zien we dan wel hoever ik ben. @MissMomma; ik ben vrij slank (op het dunne af) dus misschien zou het bij mij nu al wel uitwendig kunnen. Maar daar ga ik toch niet achter komen omdat ik nog 4 weken moet wachten @Rivella; dat groeit dan al snel bij jou zeg, niet omvallen hoor Doe een rugzakje met inhoud om ofzo, blijf je in balans MvM komt heel discreet, flessen in tassen dus niemand die het door kan hebben (als ze er zelf niet aan hebben meegedaan en het daardoor dus wél weten). Leuk he, hormonen en prikkelbaar zijn Ben gisteren begonnen met MvM en ben vrijdag pas 6 weken dus kan blijkbaar wel nu al. Hebben ze een schemaatje voor waarop ze precies zien wanneer je mag beginnen. Flauwe reactie trouwens van de HA-assistente. @Charly; vervelend he, dat gerommel in je buik en brak voelen. Enneh.. ik heb normaal ook een A-cup maar bij mijn zoontje waren ze op het laatst een D geworden, dus dat komt wel goed bij jou @Mixedbeeb; wat ontzettend rot voor jullie, dat lijkt me verschrikkelijk!! Heel veel sterkte meis!!! @Guus; dat is ook heftig zeg, zo ziek worden na de eerste. Tijdens de bevalling zoveel bloed verloren (als ik mag vragen)? Hoop dat je het goed volhoudt de komende maanden. Enneh.. die berekening weet ik zo niet hoor, heb ik de HA laten doen (na de calculator die meestal uitgaat van een cyclus van 28 dagen) Oooow daar ook al, zal wel iets in de lucht hangen dan ja Echt, ik hou zielsveel van mijn mannetje maar vandaag hadden 100 rollen behang nog niet volstaan. Hij was me zó aan het uitdagen en gewoon niet aan het luisteren en ja, toen ging het ff mis. Had hem al een paar keer gewaarschuwd dat mama's geduld echt bijna op was en dat ik uit mijn vel ging springen als hij zo doorging. En dat gebeurde dus ook. Maarja, daarna samen onder een dekentje op de bank, lekker geknuffeld en filmpje gekeken @Mamafm; jaaa, hier ook (ofja, kleine B, grote A) dus van mij mogen het wel weer van die knollen worden als de vorige keer @Romaira; sporten is voor zover ik gelezen heb altijd goed, maar wel zover je kunt en je grenzen goed bewaken. Ik was begonnen met revalideren d.m.v. fysio-fitness en ga daar nu gewoon mee door zolang het goed voelt. Maar ik denk er ook over zwangerschapszwemmen te gaan doen want die yoga van vorige keer kwam me na twee lessen al de strot uit. Heb toen trouwens niets anders meer gedaan maar ook niet nodig gehad, bevalling ging helemaal vanzelf en soepel. @Nobodyswife; ik weet ook niet goed wat het is en inhoud maar het klinkt niet goed Hoop dat het je zwangerschap niet zal beïnvloeden en dat je kindje goed en gezond kan groeien bij je. Sterkte! @Misja; klote is dat he, heb je wat eten binnen weten te krijgen? En houden? Had het gisteren zo erg, heb echt moeite zitten doen om mijn eten binnen te houden maar tis me gelukt Vandaag weer een stukje beter, behalve vanochtend toen Lief om half zes opstond. Kotsmisselijk, ging ook maar net goed. Maarja, nou wordt het wél echter he, hihi @steph; fijn dat je er een goed gevoel bij hebt hoor, is wel erg belangrijk he. Wel jammer dat je nog even op de echo moet wachten. @Bonkie; goed van je dat je het toch gaat doen, maar je móet niets he Goed aangeven wanneer je het niet meer trekt Heb je de echo gehad vandaag? @Mbeekje; wat geweldig joh, en een kloppend hartje... wauw Over werk: ik heb een WAO-uitkering dus kan alle tijd aan mijn kindje(s) besteden. Niet altijd even leuk want mis het werken wel maar dat komt wel weer.
Dames ik kom ff snel binnenvallen! Wie van jullie gaat de NT test doen? (combinatie test) Wij hebben het bij M niet gedaan, en nu twijfel ik n beetje... Ik ga ff liggen, ben er moe van! Fijne avond!
Moet heel eerlijk zeggen dat ik niet eens (meer) weet wat de NT test is? Heb alleen 20-weken echo gehad en nog wat echo's tussendoor, verder niets. Een pret-echo (heet dat nog zo?) zou ik ook heel gaaf vinden, vorige keer niet gedaan wegens geldgebrek (en er alleen voorstaan) maar zit er dik in dat het deze keer om hetzelfde geldgebrek ook niet lukt. Wie gaat dat wel doen?
Dat doen ze bij de 20-weken echo toch ook, als je dat wil? Dan kost het niks Maar toch lijkt me een pret-echo veel mooier, liefst in 3D zelfs. Willen jullie allemaal weten wat het wordt? Ik wel en Lief inmiddels ook
Zijn jullie ook zo misselijk? pfff.. hier niet normaal meer, en een pijn erbij "echt soort bandenpijn" ofzo. de poeperoepie is ook niet al te best erg veel op een dag, en dunner as anders.. pfff ff geklaag van mij
Wij doen alleen de twintig weken echo! Verder geen andere testen! Je mag bij de twintig weken echo idd naar het geslacht vragen. Bij mijn zoontje ook zo gedaan. Al is de echo natuurlijk wel medisch bedoelt. Wij willen wederom.het geslacht weer weten. Vertel het hier op zp wel, maar verder delen we het niet met familie en vrienden. Dat blijft voor hen een verassing tot na de geboorte! Nou gelukkig gegeten en ben er van opgeknapt! Nu lekker gedoucht en wel op de bank! Morgen nog dagje vrij en donderdag en vrijdag ochtenddienst. Ik werk twaalf uur per week in de zorg. Manlief werkt hier fulltime.
Da's niet klagen, da's delen Hele dag al misselijk? Misselijk is hier vandaag te doen, behalve vanochtend. De rest, eehm... ook niet al te best, erg weinig en moeizaam, mag wel opletten dat ik geen aambeien ga krijgen Pijn heb ik nu ook weer, vooral liezen en verspringt van links naar rechts, zal het rekken van die banden wel zijn ofzo.
Pap 1 is gezond weefsel, pap 5 is kanker. Bij pap 3 hebben ze afwijkende cellen in de baarmoedermond gevonden die zich kunnen gaan ontwikkelen tot kanker (maar dat hoeft niet!) Vorige keer hebben ze het slechte weefsel weggebrand. gelukkig ontwikkeld het niet snel en kunnen ze in de eerste fase van de zwangerschap eventueel nog behandelen. Wij gaan wel een nekplooimeting doen, hebben we bij de eerste ook gedaan. Met 25 weken een 4d per echo en dat willen we nu weer. de eerste keer wilden we het geslacht graag weten. Mijn man wil dat nu weer, maar ik denk dat ik het een verrassing wil houden!
Denk dat wij ons mond niet kunnen gaan houden, zou wel leuk zijn het gemeim te houden maar dan komt in ieder geval mijn moeder het toch te weten. Fijn dat het eten je geholpen heeft, lekker rustig aan de rest van de avond
oew, dat is inderdaad echt heftig zeg! Hoop dat het nu ook goed weg te halen is, en dat het dan gewoon nooit meer terugkomt! Spannend als het een verrassing blijft, heeft op zich ook wel wat hoor.