Maart 2013 Mama's!!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Misja, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ik weet t, maar dan moet ik nog vier wk langer wachten en zeker vanaf 12 tot 20 wk vind ik t prettig de tijd te overbruggen door ons kindje nog een keer te zien!

Fijn dat j bent opgeknapt Misja

Hoe zouden jullie bsndenpijn omschrijven? Geloof dat ik dat nog niet echt heb?'

Nobodyswife; hoop dat ze j weer goed kunnen behandelen en dat j dit niet meer hoeft mee te maken. Heeft dit verder geen gevolgen voor j zwangerschap? Dikke knuffel!

Dames; hoe staan jullie tegenover pijnstilling tijdens de bevalling?
    Doen jullie t en waarom wel of niet?

Ik moet me nog verdiepen in de mogelijke onderzoeken, zo als ik er nu tegenover sta wil ik niets doen wat de zwangerschap kan schaden maar weet te weinig nog om hier echt iets over te kunnen zeggen. Hoor vast meer tijdens de intake.

2. nobodyswife

nobodyswife Actief lid

11 nov 2010
    290
    0
    0
    Welke gevolgen het voor de zwangerschap heeft weet ik niet,, dat zullen we donderdag wel horen.

Ik heb bij de eerste geen pijnstilling gehad en ook niet gewild. Ging goed zonder!

3. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik heb nogal een trauma bevalling gehad, had een perfecte zwangerschap op wat vermoeid zijn en rug pijn werkte ik nog gewoon ruim 50 uur in de week (eigen zaak, zwaar beroep) liep dagelijk snog minstens een uur in het bos met de honden.
    zo ook de laatste avond, nog 3 uurtjes gewerkt 2 uurtjes met de honden gelopen. savonds voelde ik iets ploppen en stromen, dacht dat mijn vliezen waren gebroken helaas. op camping wc zat een liter bloed. zelf naar het zh gereden, daar nog wat bloed verloren, in weekend naar huis gestuurd (1,5lt bloed) zondag op maandag nacht ging het helemaal mis. per ambu meer dood dan levend aan gekomen.
    al mijn bloed verloren, ze weten eigenlijk nu nog niet wat het was, omdat de placenta op sommige stukken heel erg vast zat, ze gokken toch op loslaten van de placenta.
    heb uren in coma gelegen, dochter pas 11 uur na bev gezien.
    ik heb er 3 ziektens aan over gehouden, mis 1 soort medicatie echt heel erg, fysio was nu echt martelwerk.
    mijn dochter heeft de bevalling ook net overleefd, had een 3 of 4 als score, ze hebben haar beademt, maar gelukkig een heel gezond kindje.

dus ik ben super blij dat ik zwanger ben, maar ook best bang. zodra ik iets voel lopen chek ik meteen of het geen bloed is. ik heb gelukkig een gyn van mijn keuze, dus goede begeleiding krijgen we zeker.
    maar ik juig pas echt als het gezond en al in mijn armen ligt. daarom krijg ik ook een ks. omdat ik niet langer dan 38 wk wil doorlopen.
    en de kans groot is dat nu weer gebeurd (net als voorliggende placenta en een kindje op zijn kop/dwarsliggertje)

maar goed gelukkig is dat mijn een klein percentage, en ik weet nu wat mijn rechten zijn, ik laat me zeker niet weer naar huis sturen voor het weekend, mocht het weer gebeuren.

genoeg enge bevallings verhalen, eerst maar genieten van alle kwaaltjes (gelukkig is de visboer op vakantie:D, geen kokhalsen meer)

en genieten van alle blubjes in mijn buik

4. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Snap ik ja, ik zou liefst ook vaker dan de aangeboden twee keer ons kindje zien.
    Vorige keer heb ik hem vaker gezien maar had toen een gratis 'oefen-echo' door een stagiere en bij de VK deden ze het ook wel eens als er tijd over was.
    Bandenpijn is een trekkerig gevoel in mijn liezen en onderbuik maar dat is nu nog vrij subtiel vergeleken met toen ik op het laatst liep bij mijn zoontje.
    Pijnbestrijding doe ik niet, heel bewust.
    Ik wil echt puur natuur bevallen en als het net zo gaat als bij mijn zoontje dan kan ik er wel tien achter elkaar krijgen :D
    Ging zó gemakkelijk, vond het een eitje en het deed veel minder zeer dan ik had verwacht.

5. Veritas87

Veritas87 Actief lid

14 mrt 2012
    186
    0
    0
    Jeetje mensen, wat is er weer veel geschreven! Lezen lezen lezen :)

Stukje ego-bericht dan maar. Ik ben vandaag officieel de controle over mijn zenuwen kwijtgeraakt... Wij zouden onze eerste echo 14 augustus krijgen en het gaat eigenlijk best goed tot nu toe maar mijn lieverdje heeft minimaal 1x per dag een heftige buikpijn aanval dat na ongeveer 10 minuutjes wegtrekt en ik ben het type man die zich dan zorgen maakt en irritant wordt. Met irritant bedoel ik elke dag vragen hoe het gaat en hoe we ervoor staan.

Ze verliest geen bloed en ze heeft gewoon symptomen als 'erg moe', 'gevoelige borsten', etc. Eigenlijk zegt mijn gevoel dus dat ik me niet moet aanstellen... helaas werkt dat niet zo. Ik heb vorige week al stiekem een keer de VK gebeld en die zei: "Zolang er geen bloed tevoorschijn komt, zit het goed". Prima zou je zeggen... nee hoor. Nadat mijn partner vannacht niet geslapen heeft dankzij buikpijn heb ik vandaag weer gebeld naar de VK en we mogen nu de afspraak een weekje naar voren halen.

Stel ik mij aan?

PS. Mijn lieverdje weet ondertussen al dat ik de VK gebeld heb :p

6. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Allemachtig Guus, wat een ontzettend heftig verhaal!
    Volgens mij heb jij op elke schouder een engeltje zitten (en nog een paar om je heen) want als je zo naar huis gestuurd wordt en het kan navertellen...
    Dat is zeker traumatisch zoiets en logisch ook dat je het nu niet zover wil laten komen.
    Dan zou ik ook voor een geplande ks kiezen.
    Hoop dat je toch kunt genieten nu.

@veritas; wat leuk (is dat het juiste woord?) dat je zo meeleeft en bezorgd bent, ik denk dat elke vrouw wel zo'n man wil :D
    De VK zal ongetwijfeld gelijk hebben maar snap je bezorgdheid en je zenuwen goed hoor.
    Ik vind niet dat je je aanstelt, het is gewoon allemaal reuze-spannend en nieuw, je weet ook niet wat je allemaal kan verwachten he, vind het wel een logische reactie :)

7. nobodyswife

nobodyswife Actief lid

11 nov 2010
    290
    0
    0
    Wat een verhaal guus! Logisch dat het nu allemaal extra spannend is. Moet je ook vaker op controle?

Veritas, vertrouw op wat je vrouw voelt, hoe moeilijk ook. Het is voor haar ook heel spannend en eng. Probeer har te steunen ipv mee te zenuwen

8. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    wat schattig een bezorgde man!, ik vind het heel goed dat je hebt gebeld, sommige vrouwen kunnen heel koppig zijn:):D

mijn man is net zo bezorgt gelukkig(daarom ook met hem getrouwd)

ik hoop dat ze geen buikpijn aanvallen meer krijgt

9. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    ik had idd een paar engeltjes, of eigenlijk geluksbeertje, gekregen toen ik zwangerwas van een man die houtenspeelgoed maakt, een geluksbeertje volgens hem. heb hem nu weer aan mijn sleutelbos zitten.
    het rare is, ik was eigenlijk heel rustig, dood gaan is niet eng, maar niet iets wat ik wil, nee absoluut niet, ondanks dat mijn drifkikkertje vreselijk is de laatste maanden, wil ik nog heeeeeeeeel lang genieten van haar en mijn man en natuurlijk als nr 2 blijft plakken daarvan genieten.
    ik geef toe voorkeur gaat uit naar een meisje, maar gezondheid staat op nr 1 hoor

ik moet zowiezo extra op controle vanwege mijn ziektens, 1 daarvan en een autoimuun ziekte van de schildklier, zit dus elke 3 a 4 week zowiezo in het zh, veel echos denk ik ook, niet dat ik het erg vind, maar veel stress geeft het wel zeker als de placenta weer voor ligt, wat ik niet hoop. dat is echt een nachtmerrie.

maar heb veel steun van manlief, fam en vrienden.

10. Veritas87

Veritas87 Actief lid

14 mrt 2012
    186
    0
    0
    Bedankt voor je reactie :) Reuze spannend is het sowieso! Daarnaast is het ook nog eens zo dat ik niet voel wat mijn partner voelt, dus als haar gezicht vertrekt wil ik bellen...

Je hebt echt 100% gelijk, ik steun haar ook waar mogelijk maar mijn zenuwen moet ik even de baas worden. Ik had niet verwacht dat ik er zoveel last van zou hebben namelijk.

Koppig is ze echt hoor! Ze is verpleegkundige van beroep en vind dan ook dat mensen te snel een dokter willen bellen ;) Dus dat is gelijk de reden dat ik stiekem heb gebeld :p Misschien is het wel bandenpijn, misschien is het pijn van het uitrekken van de baarmoeder of misschien zijn het wel haar darmen... zucht moeilijk allemaal :p

11. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    oei verpleegkundige en artsen zijn het ergste soort hihihihi

darmen kunnen ook pijnlijk zijn, en die banden.......
    geef haar maar lekker warme kruik/zak

12. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Pijnstilling... hier niet.. het is zowiezo nooit zonder gevaren, daarbij, de pijn van een bevalling (viel bij mij reuze mee) ben je direct daarna vanaf.. en met pijnstilling (ruggenprik) kan het nog even na duren, daarnaast schijnt zonder pijnstilling, je weer sneller je fitter voel na de bevalling.

hier zijn de bevallingen enorm mee gevallen, alleen de oudste duurde bijna 18 uur.. hij zat achteraf klem, met 2 perswee was hij er..dat was schrikken omdat ze t niet verwachte;).. door klem zitten, begon hij niet te huilen, en had hij zuurstofgebrek, de score die hij had was niet heel hoog. 3-5-7. Hoop dat het nu gaat worden zoals de laatste 2 bevallingen:p

de 2e: schrok iets over 3 snachts wakker vna beetje buikpijn. wel of geen wee ik wist t niet meer om 4 uur toch maar gebeld, de huisarts kwam kwartier later.. bleek dus al 7cm toen te hebben, even gewacht en vliezen geprikt, ze had gepoept in vruchtwater. arts zei, nou gezien de vorige bevalling kun je makkelijk naar ziekenhuis. ambulance was gekomen, en om ong 10 overhalf 6 was ik in zieknhuis.. nog mar net op de verlostkamer en ik riep, dat de baby kwam.. 1 pers en ze was er om 5 voor 6;) de verloskundige riep nog.. rustig joh,, straks "vliegt" ze zo tegen die deur.. hahahah (was dezelfde als bij de oudste)

de 3e: thuis geboren. begon rond uur of 9 savonds te rommelen, en om 6 min voor 12 was ze er. ook nauwelijks geperst.

Zo wat een verhaal!! hahaha... Nou ik teken dan eigenlijk voor de laatste;)

Bandenpijn@ Hier een trekkend gevoel terhoogte van schaambot

Echo@ ik wil graag weten wat het word, man niet! en toch ga ik het denk doen, omdat we al 3 keer een "verrassing" hebben gekozen;)

Rode dames:( balen.. hoop volgende ronde raak is!!
    Twijfel dames: Hoop voor jullie snel duidelijkeheid!!

13. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    #573 Krulletje87, 10 jul 2012
    Laatst bewerkt: 10 jul 2012
    Aanstellen?? helemaal niet...!! zo'n bezorgde man wil iedereen wel;)

14. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    MamavanF en nobodyswife; kan t me bijna niet voorstellen.. Ik knijp m zo dat ik al aan t overwegen ben bij voorbaat pijnstilling te vragen. Mijn pijngrens is zo laag dat ik bang ben dat ik t echt niet trek. Stel me misschien aan, maar heb weinig ervaring en het onzeker zijn over wat komen gaat maakt me soms een beetje bang hoor!

@Veritas; juist omdat je je vrouw zo goed kent, neem je deze stappen. Ik kan t iig alleen maar waarderen! Super lief!

@Guus; wat een heftige ervaring... Ik vind zo naar voor je dat je dit moest meemaken. Had je je vooraf niet kunnen bedenken! Je hoopt dat alles voorspoedig verloopt en je je kindje in je armen kan sluiten..
    Ik ben heel blij voor jullie dat jullie ondanks alles nu een gezin vormen en dat er nog een kindje aan komt.. Moeilijk om nu zonder je medicatie te moeten, hopelijk zal alles dit keer goed gaan!
    Dat je geluksbeertje je al t geluk van de wereld mag geven!

15. biancaa1982

biancaa1982 Actief lid

29 mei 2012
    114
    0
    0
    @Riantje -> Wat spannend dat je vandaag mag komen voor een echo! Leuk hoor! Ik ben benieuwd hoe lang je dan bent ;)

@ Rivella light -> Ja ik heb me volgens mij met 4 weken en 2 dagen al ingeschreven, gisteren werd ik gebeld en vanochtend stond MvM al op de stoep. Ze kwam aan met een gewone personenauto zonder reclame (gelukkig), nadat we gingen zitten deed ze meteen een test (de urine had ik 's ochtends opgevangen) en moest ik zelf wat medische vragen invullen... na wat uitleg over verzamelen van de flessen kreeg ik deze in een legergroene plastic tas, dus totaal onherkenbaar. Ik heb met MvM afgesproken dat zolang we het nog niet verteld hebben wij de flessen bij haar thuis brengen, daarna worden ze opgehaald (en moet je ze buiten neerzetten). Vanwege de knaltest mag ik al meteen mijn urine gaan opvangen, ook al ben ik nog geen 6 weken zwanger. Hopelijk is het nog duidelijk, een heel verhaal haha.
    Ik werk trouwens wisselend, de ene week 20 uur en de andere 40 uur...

@mixedbeeb -> Wat een verschrikkelijk vervelend nieuws, sterkte voor jullie en een dikke knuf!

@Romaira -> ik doe zumba, 4 uur per week, alleen is nu zomerstop de komende 5 weken... daarna ga ik nog 2 uur per week sporten

@Nobodyswife -> Oew dat is geen leuke uitslag! Hopelijk kunnen ze het snel weghalen! Knuf!

@Steph80 -> Spannend hoor over 4 weken je echo!

@Bonkie -> Goed van je dat je je hebt opgegeven! Zo help je ook andere toekomstige mama's!

@mbeekjte -> Wat fijn dat je het hartje hebt gezien op je echo! Is al een zorg minder he :)

@MissMomma -> Wij gaan de combinatietest niet doen, want daar komt alleen een verhoogde kans uit en de test die daarop kan volgen heeft toch een klein kansje op een mk, en dat willen wij niet. Of de VK moet het ons echt adviseren om een bepaalde reden, maar het zit niet in de familie ofzo dus zal wel niet.

@hen30sep -> Misselijk ben ik niet, maar heb wel nog steeds het ongesteldheidsgevoel met vlagen ..... mijn darmen zijn ook van streek en mijn boobies zijn pijnlijk, vooral 's avonds haha

@Guus -> Jeetje zeg, wat een verhaal! Poeh! Heftig hoor

@veritas -> Lief zo'n bezorgde man :), maar zal vast niets zijn ;)

Zo weer helemaal bijgelezen en gereageerd, nu tijd voor mn bedje, val zo wat in slaap achter de pc haha! Slaap lekker voor iedereen!

16. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    dag dames;)

Haha zit ik weer rechtop in mn bed..klaar wakkerrr:(...Hoest me overhoop.. en een pijn dak dan onderin ervan heb, en t rare die (kriebel) hoest wil niet weg, van alles al geprobeerd... Grrr:( waarom nu.. ik wil slapen!!!

17. nobodyswife

nobodyswife Actief lid

11 nov 2010
    290
    0
    0
    Ook all weer e en uur wakker.. Dl had een nachtmerrie en ligt nu naar me te wriemelen

18. mamafm

mamafm Lid

3 apr 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, na een beroerde dag gisteren (de wc-pot was mijn grootste vriend) hoop ik vandaag op een betere dag! Ben vroeg naar bed gegaan gisteren en heb goed geslapen. Tot nu toe gaat t goed, niet misselijk en geen last van mijn darmen!

Wij doen ook geen NT-meting. Wel willen wij bij de 20 weken echo het geslacht weten en laten we met de 26 weken nog een pretecho maken. Hebben we bij de eerste ook gedaan en was zo leuk!!

Pijnstilling wil ik op voorhand niet, maar als tijdens de bevalling blijkt dat ik het niet trek dan wil ik wel een ruggenprik. Hangt er een beetje vanaf dus...

Guus, jeetje wat een heftig verhaal! Kan me heel goed voorstellen dat je nu niet verder wil dan de 38 weken en een ks! Hopelijk blijft de ellende je deze keer bespaart.

19. Rivella Light

Rivella Light Actief lid

14 mrt 2012
    117
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden!

Allemaal een beetje kunnen slapen verders? :)

Ik heb mij ook gister opgegeven bij MvM en gisteravond werd ik gelijk gebeld. Afspraak voor vanavond gemaakt.. Vind het wel super spannend, ondanks mijn "knaltest" ben ik toch wel een beetje zenuwachtig voor de test van MvM. Ik heb namelijk totaal geen vervelende kwaaltjes, voel me helemaal niet zwanger. Het enige is dat mijn borsten pijn doen en gegroeid zijn ( ik heb gelukkig al een enorme zware rugzak die mij in balans houd ;) haha ) en mijn menstruatie blijft weg. Maar verder...? De verloskundige ( jeeeeeej die heb ik eindelijk ook gesproken ) zei dat ik daar maar van moet genieten en dat dat zomaar ineens over kan zijn. Maar ja we zullen zien..

Fijne dag vandaag allemaal!

20. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    en een ks vind ik helemaal niet erg , oke langer herstel, maar je mag inprinciepe de volgende dag alweer douchen, en de pijn viel mij 100% mee, heb 1 keer morfine gehad, dat was dag 1 of 2, voorderest gewoon paracetamol gehad.
    om 10 uur komt mvm hier, ben heel benieuwd

Deel Deze Pagina