Wauw dan kan ik me helemaal goed voorstellen dat je ontzettend schrikt bij gekke dingen zoals bruine sliertjes! Het kan idd nog van de innesteling zijn, of van de laatste menstruatie wat nog achter is gebleven. Bruin kan over het algemeen geen kwaad, zolang het maar niet helderood word en zelfs dan nog hoeft het niet ernstig te zijn Ik merk zelf ook nog niet zo heel veel moet ik zeggen, weinig klachten. Ik ben niet misselijk ofzo, wel wat gevoelige borsten die met vlagen aanwezig zijn zeg maar. Het enige wat ik heb is dat ik wakker word, ik heel erg nodig moet plassen hihi Riantje1987; Wat vervelend zeg die onzekerheid!
@ riantje he getsie, ze had beter niks kunnen zeggen maak je nog maar niet te druk hoor meis. het hartje gaat meestal pas vanaf 6 weken kloppen. en als ik het goed begrijp ben je nu 5 weken en 6 dagen? dan kan het nog gewoon hoor. het is normaal dat het harte pas bij 6 7 weken ga kloppen. dus hou nog even moed. het is heel moeilijk dat weet ik . probeer lekker te ontspannen met een rustgevend muziekje, lekker badje uiteraard niet te warm. en gewoon gezond eten. meer kan je niet doen helaas. ik ga heel hard voor je duimen hoor!
@ nieuwe zwangeren: Hoooooooi!! En welkom! Op naar prachtige bolle babys!! @ Riantje: wat stom zeg... weet niet zo goed wat ik moet zeggen... Hopelijk is het allemaal goed! @m2012mama: ik zie nu pas dat we op dezelfde dag zijn uitgeteld!! Leuk! En wat fijn dat julie hebben besloten voor het kindje te gaan! Spannende tijden! @ ennasil: fijn dat het allemaal weer 'rustig' is! Wat zou het toch fijn zijn als we de tijd vooruit zouden kunnen zetten! (naar september of zo!)
@ Charly en Ennasil, sterkte meiden, ik duim voor jullie plakkers!!! Hoop dat wanneer jullie een echo hebben gehad geruster zijn@ Hello kitty, jij ook gezellig hier!!@ Riantje1987, blijf positief, 6 weken is ook best vroeg voor een echo. Duim voor je@ maart2013mama, ik heb de ziekte van crohn vandaar dat ik in het ziekenhuis loop, mijn bloedwaardes worden tijdens me zwangerschap in de gaten gehouden. Maar elke 4 weken een afspraak met echo vind ik stieken toch ook wel erg leuk,(als het goed gaat tenminste).</p>
Dat van die weinige sympomen is volgens mij normaal hoor. Het kleintje is ook nog geen millimeter groot dus kan nog niet veel veroorzaken he .... Ik had een week geleden ook minder symptomen dan nu. En was ook ongerust. De meesten in mijn omgeving die ooit zwanger waren zeggen dat die typische symptomen zoals misselijkheid enzo pas bij hen tegen week 8 of 10 kwamen. Dat sliertje bloed kan een gesprongen bloedvaatje zijn. Een vriendin van mij had dat ook en haar arts had gezegd dat het mogelijk is dat de hersenen nog niet hebben doorgekregen dat je zwanger bent en er daarom een klein beetje bloedverlies is wanneer je je NOD hebt. Maar dat dat helemaal niet erg is.
Gefeliciteerd iedereen!!! Ik kom me ook even melden. Als het goed is ben ik 18 maart uitgerekend. Dit wordt de derde. We hebben nog een zoontje van 3 1/2 en een dochtertje van 7 maanden. 6 augustus de eerste echo.
Goeiemiddag dames, even een korte reactie tussen de bedrijven door. Heb weer een hoop meegelezen maar reageer daar vanavond nog goed op, is nu ff niet te doen met zoonlief die aandacht nodig heeft Dat optreden van vanmiddag (Dirk Scheele) gaat niet door voor ons, bankrekening is leger dan gedacht dus jammer maar helaas. Film gisterenavond was erg gezellig, erg lekkere kerels maar vage film, beetje onsamenhangend verhaal. Maar de strip-acts waren hééééél leuk Tot vanavond, fijne middag allemaal!
@isolde, hier ook 18maart uitgerekend en ook de derde @ennasil, dan lopen wij ook gelijk. hopelijk kan je binnenkort beginnen met het echte genieten. @bloedverlies, dat is altijd zo eng. hopelijk is het gewoon een gesprongen adertje en valt het allemaal mee. succes. @vroege echo, hier bij de derde zwangerschap (van mijn zoontje) ook net voor de 6weken geweest (wilde graag weten of het goed was) en er was ook nog niet veel te zien. vriend werd daar ook ongeruster van, ik was al lang blij dat er iets te zien was. hopelijk klopt het hartje de volgende keer gewoon goed. @kwaaltjes, telt heel erg chagrijnig en kwaad worden om niks ook mee:x en dingen ineens weer heel vies vinden.... ik zei gisteren nog tegen mijn vriend wat als het er 2zouden zijn aangezien bij de test de teststreep veel donkerder was dan de controle streep (bij de vorige keren was hij gewoon zichtbaar, maar niet zo donker) en ik al af en toe iets van misselijk ben (en veel meer honger) en.... mijn rokken (ik draag niet zoveel broeken) zitten al strakker.... hahaha. de vorige keren had ik dat bij een week of 7-8 dat ik dat al begon te merken... maar nu is het wel heel vroeg ineens. mijn vriend vaart (nu 6weken weg en 6weken thuis) hij is vorige week vertrokken. dus heb hem een foto van de echo gemaild en hem gebeld. dat was erg leuk (en spannend) en mijn zus kwam dinsdag langs samen met haar man (ze zijn eind mei getrouwd) en ik kreeg een cadeautje?? toen ik het openmaakte las ik: onze verrassing het was een heel tekstje (erg leuk) maar meer dan het woordje verrassing had ik niet nodig om te weten dat ze zwanger is superleuk. toen heb ik savonds toen ze weg waren zelf maar gelijk een test gedaan (was ik al van plan) want ik wilde het zelf ook wel graag weten (we schelen 3,5week) @vertellen.... mijn ouders en zussen weten het al... ik kon mijn mond zoiezo niet houden tegen mijn zus die ook zwanger is. ze was gister op visite bij onze oudste zus, dus heb het tegen hun allebei gezegd. en mijn beste vriendin, die wist ook dat ik zou testen savonds ik zeg nog niks tegen mijn schoonouders, die gaan woensdag op vakantie en anders maakt mijn schoonmoeder zich veel te druk de vorige keren dat ik zwanger was hebben we het ook redelijk snel vertelt, al was dat bij mijn miskraam niet zo heel handig. (achteraf gezien vond ik dat ook nog niet zo erg) over 3weken is het hier feest in het dorp... dus ik denk dat ik dan toch tegen sommige mensen wel vertel waarom ik niet drink ik wilde nog op iemand reageren, maar ben het weeral vergeten.... mijn schoonmoeder kwam net mijn dochter ophalen, die gaat daar vanmiddag even spelen en mijn zoontje ligt net te slapen dus ga ik mezelf dwingen om mijn dochter haar kamer op te ruimen... (niet haar troep, maar de mijne) ze slaapt op zolder en heeft best een grote kamer. we moeten nog eens bekijken hoe we dat doen met de babykamer? of we de oudste samen leggen (op zolder, ruimte genoeg) of dat we het kleine kamertje waar de pc staat ombouwen (maar waar moet de pc dan naartoe bij ons op de slaapkamer denk ik) oh ja, ik ga pas om een echo als mijn vriend weer thuis is... bij mijn miskraam ben ik alleen gegaan (de eerste echo) dus dat durf ik nu niet meer (toen was het nog wel goed met het vruchtje) dus ik ga pas 16 of 17aug voor een echo.
he meiden! ben ik dan EINDELIJK!... hebben 2,5 uur in het ziekenhuis zitten wachten ivm een spoedgeval. Afspraak kon verzet worden maar dan zou mijn man er niet bij kunnen zijn en dus zijn we blijven wachten. Hele aardige gyn en pap 3a is geen reden tot zorg, alleen reden tot frequentere controle. Zeker nu met de zwangerschap doen ze niets. OVer 3 maanden krijg ik een nieuw uitstrijkje en beoordelen ze mijn bbm opnieuw. Had gehoopt dat de gyn even een echootje zou maken, maar helaas haha. nu ben ik thuis en ben kapot. DL is op de creche, dus ik ga een uurtje plat en dan weer verder met inpakken/opruimen/schoonmaken voor de vakantie.
afsprakenlijst mama's maart 2013 1 maart Bonkie / 2e kindje mbeekje / 1ekindje / 24-7 echo D83 / 1e kindje 2 maart My86 Veritas87 / 1e kindje 3 maart Misja25 / 2e kindje 4 maart Charly / 1e kindje 5 maart Irinde / 4e kindje 6 maart Mirjam04 / 1e kindje 7 maart Mamafm / 2e kindje/ 16 juli echo / 30 juli intake vk riantje1987 / 1e kindje 8 maart Naantje / 2e kindje MamavanF2009 / 2e kindje / 9 juli gestart met MvM / 8 augustus intake en echo vk 9 maart Biancaa1982 / 1e kindje / 8 augustus intake vk Rivella Light / 1e kindje / 3 augustus intake vk 10 maart Podiki / 1e kindje Sammieshiba / 1e kindje nobodyswife / 2 kindje/ 7 augustus MvM/ 9 augustus intake vk en echo Ploetertje / 4e kindje Doosje31 / 1e kindje Smile82/ 2e kindje 11 maart 12 maart JeetjeB / 1e kindje Inger1979 / 2e kindje 13 maart 14 maart Guus / 2e kindje / 18 juli intake en echo gyn 15 maart MissMomma / 2e kindje / 30 juli echo / 3 augutus intake gyn Maart2013Mama / 2e kindje / 1 augustus intake vk / 17 augustus eerste echo 16 maart Romaira / 2e kindje / 25 juli vk Juffie2 / 1e kindje / 10 augustus intake en echo vk 17 maart hen30sep / 4e kindje Daphje / 1e kindje 18 maart 19 maart Bam-Jolan / 4e kindje / 9 augustus vk 20 maart 21 maart 22 maart 23 maart 24 maart 25 maart 26 maart 27 maart 28 maart 29 maart 30 maart 31 maart Wil je ook op het lijstje als zwangere en/of met al je afspraken? stuur me dan even een PB!
@nobodyswife, ppff dat wachten duurt dan nog langer. gelukkig was het goed. hopelijk over 3maanden weer alles goed. jammer dat hij geen echo maakte
@nobodyswife, nou das best goed nieuws toch?! Ff wat meer rust in je hoofd en kan je je lekker gaan focussen op je vakantie, ontspannen en genieten van je zwangerschap En idd jammer dat ie niet ff een echo wilde maken...
mijn eeste echo is 27 juli bij de gyn. en mijn 2de is bij de verloskundige dat is 14 augustus gelukkig de eerste al lekker vlot
@ Nobody's wife, wel goed nieuws toch??? Jammer dat je geen echo kreeg..@ Ennasil, 27 juli, spannend!
brr.. ik zat net op de wc en dacht even met wc paiertje halve cm erin om te kijken of ik nog bruin kon spotten en ja hoor weer een beetje bruin sliertje. het is niet veel maar toch vind ik het eng. ik ben zo bang dat het meer word en dit een voorteken is van afstoting..
ennasil, dan moet je gewoon je gyn of vk bellen! liever te veel dan te weinig en zo weten ze er iig al van.
ja had ik al gedaan vanmorgen maar ze kunnen nu niks doen. het is te vroeg voor een echo. het is nog steeds afwachten helaas. maar ik ben doosbenauwd. ik herken dit als een aankomende ongie. bij mij begint altij deen week voor de menstruatie met sliertjes bruin. de volgende dagen ook bruine vloed met sliertjes en dan slaat het ove rin zwart en dan word het rood. vandaar dat ik bang ben dat het nu hetzelfde gebeurt... ik kan me niet voorstellen dat het innestelingsbloed is want de innesteling is al geweest voordat je positief kan testen.. pfffffffffffffffff wat is dit lang wachten zeg. ik kan wel janken. ik weet gewoon niet wat ik moet doen.