6 dagen stilgestaan? maar is het daarna gewoon weer verder gegaan of is het toen gestopt? brr wat eng. ik weet ook zeker dat ik nu 5 weken ben. korten kan niet langer wel. ik weet namelijk wanneer ik voor het laatst gemeenschap heb gehad en die dag tel ik nu als eisprong. dus met de berekening zit ik wel veilig denk ik. het kan maar 2 dagen verschillen als het toch korter blijk te zijn.wij hebbn in de vakntie 7 dagen lang elke dag gemeenschap gehad en ik tel de laatste dag als eisprong dus zou veilig berekent moeten zijn toch? ik zou denk ik eerder verder zijn dan korter.
ik heb medice indicatie, dus voor mij is het ook heel spannend hoor, zeker omdat de bevalling bij de 1ste niet goed ging. ik ben heel bang voor dat de placenta weer aan de voorkant ligt en voorligt, nu weet ik dat het laatste wel weer kan optrekken, maar aangezien dat bij nr is ook niet is gebeurd. net als een dwarsliggertje,. ik denk dat het voor mij net zo spannend is als bij een eerste hoor hahaha. ik blijf het een wonder vinden, dat er een mensje in je buik groeid. bij de 1ste klote het hartje al met 5,5 week, ik hoop het nu ook te zien, pas dan ben ik rustiger, maar eigenlijk ben ik pas rustig als het gezond en al in mijn armen ligt. maar dat duurt nog even. maar probeer er wel zoveel mogelijk van te genieten. ik ga nu even koekjes bakken met de jongste, heb ik haar beloofd en ze is erg geduldig.
ik zat op puregon en pregnyl. maar we hadden een stopmaand omdat we op vakantie gingen. dus geheel onverwacht spontaan zwanger geraakt. ( terwijl de kans eigenlijk maar heeel klein was dat dit kon ) daarom vind ik het ook zoo eng ooh met 5,5 weken al hartje jeetje dat is wel heel fijn zeg! mijn moeder zegt altijd als je zwanger bent sta je met 1 been in het graf en met 1 been op de aarde nou zo voel ik het inderdaad hihi.
@Edithrook & Wondertje1985; welkom en gefeliciteerd!! @Guus; fijn dat het de goede kant op gaat, hoe voel je je vandaag? Hier ook nog veel verbouwen voor de babykamer in orde gemaakt kan worden maar gelukkig hebben we nog een maand of 7 @Ennasil; is wel herkenbaar hoor, maar snap het van jou heel goed, vooral omdat je vandeweek zo'n pijn had. Ik hoop met je mee dat alles gewoon goed is! Mooie uitspraak van je moeder, klopt helemaal. En het erge is; nu heb je zorgen over of je kindje goed groeit en het hartje klopt, straks heb je zorgen over of hij/zij helemaal gezond ter wereld zal komen, daarna of hij wel goed groeit/eet/slaapt etc. enzovoort, enzoverder... Kinderen zijn het allermooiste geschenk en al die zorgen horen er helemaal bij maar ze blijven altijd, hoe dan ook. Gelukkig maar want dat is een teken van liefde he (goh, op de filosofische toer vandaag? ) @Bamjolan; wat apart, heb ik ook nog nooit van gehoord, 6 dagen stilstaan in groei. @Romaira; ik denk dat je dat goed denkt hoor De een voelt het duidelijker dan de ander maar rekken en groeien van de baarmoeder gevoelig zijn. Enneh.. herkenbaar hoor, hier hetzelfde; zoonlief wil vanalles en ik wil alleen maar liggen, liefst slapen. Lief is de zolder aan het opruimen dus ja, dan maar de tv aan en samen met zoonlief leuke filmpjes kijken @Hier; vanochtend nog misselijker wakker geworden dan gisteren, niet gespuugd maar voel me nog steeds ellendig. Heb met veel moeite een geroosterde boterham weg weten te werken maar moet verder nog niet aan eten denken. Borsten doen goed zeer en mijn hormonen vieren hun eigen feestje. Kortom; ik voel me goed zwanger Toch voel ik een lichte angst dat er iets niet goed zit maar dat zal wel de onzekerheid tot de eerste echo zijn.
@wondertje1985 Enorm gefeli meis... Op een mooie zwangerschap Zo raar maar herken dit bij deze zwangerschap totaal niet. Bij zoon wel. Maar nu... Zal waarschijnlijk komen omdat dit niet geplant en echt een cadeautje is.... Maar om nou te zeggen dat ik geniet ook nog niet echt... Ik denk dat ik mijzelf neutraal heb gezet
Elke vrouw en zelfs elke zwangerschap is anders... Het is zo pril allemaal nu nog... Wacht maar over een paar weken hoop je dat het weer zo voelde als nu Blijf rustig en vertrouw op je lijf hoe moeilijk ook
Hihi apart hè als je weet ongeveer uit welke vrij partij de conceptie komt. Met zoon wist ik wanneer hij was terug geplaatst. Nu heb ik vrijdags mijn ei gevoelt en zondags gevreeën. Ik was zelfs boos omdat wij die Week niet 1 x hadden gevreeën... Kun je na gaan wat een enorm wondertje dit is... In de laatste uurtjes dat mijn ei onder weg was is het gebeurd... Vriend zegt al steeds " suuuuupppperrr zaad " Hihi Ik vind het wel fijn dat ik het kindje ooit kan vertellen dat hij niet geplant maar wel in liefde is gemaakt... Das anders dan met zoon...
Met 5.5 weken al... Das een vroege Hier was zoon een stuit lig ik hoop nu op een thuis bevalling dus geen stuit
@wondertje1985 hier ook tweede kindje maar eerste voor ons samen en eerste voor vriend. Is zo mooi Een nieuw begin Excuus dat ik niet alle berichtjes in 1 heb gezet maar zit op mijn foon en daar is het knippen en plakken een stuk moeilijker Hier af en toe wat misselijkheid vooral als ik te lang niet gegeten heb. Mijn linker borst is super gevoelig en bij het vrijen moet vriend heel zacht doen want het is super gevoelig... Ik geloof dat ik Een beetje besef krijg.. Ik ben zwanger!!!!!
Hier ook al, mijn tweede kindje maar het eerste voor mijn Lief. Zo bijzonder dit nog eens te mogen meemaken en dan met een man die er volledig bij betrokken is, vind het geweldig Enneh.. vrijen? Wat is dat? Moet er niet aan dénken nu, veel te moe en misselijk... jammer genoeg
hallo dames, mag ik mij hier ook komen melden? afgelopen vrijdag een duidelijke test gehad en uitgerekend op ongeveer 22 maart van ons tweede kindje. ik krijg zo visite, dus zal straks of van de week eens een beetje terug gaan lezen. xxx
@ennassil: heel begrijpelijk je angst! Hier precies zo, ondanks dat ik mezelf best zwanger voel al! Ben ook al iets verder dan jij dus de kwaaltjes kunnen nog komen. Bij mij begon het deze x echt bij zes weken! Ben nu ook eigenlijk iedere dag spuug misselijk! Hoofdpijn, moe en me borsten zijn gegroeid! Komt vanzelf allemaal goed! Had dit bij mijn eerste eigenlijk niet! Behalve dan dat ik erg moe was! Zorgen blijven heel je zwangerschap. Maar weet bij mijn eerste dat ik ook alles eng vond en de eerste weken zo beroerd vond omdat je er met niemand over kon praten terwijl je zelf niets wist! @guus: heerlijk koekjes! Gezellig om met je dochter te doen! Wat ik je nog wilde vragen, waarom willen jullie zo graag het liefst weer een meisje? @bamjolan: zes dagen stil staan! Bizar. Had het doodeng gevonden! @mamavanf2009: lekker genieten met je mannetje op de bank! die van mij slaapt nu lekker, dus ik neem het er ook ff lekker van! Oftewel gestrekt op de bank! Heerlijk. Hormonen vieren hier ook hoogtij! @nieuwe meiden: welkom en van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Zo vanmorgen nog lekker met zijn drietjes thuis geweest! Heb nog lekker wraps gemaakt voor manlief om mee te nemen naar het werk! Die is nu net de deur uit! vanmiddag lekker niksen! Vanavond komen zwagers en schoonzus een spelletje risk doen! Gezelligheid dus! Verder erg misselijk en hoofdpijn! Dus ga lekker even een tukkie doen!
ik heb het gehad ik ga morgen het zh bellen om te vragen of ik een week eerder mag komen. de sliertjes bruin dreven nu zelfs in bad. en dan niet 1 sliertje maar een stuk of 6. ik word er gek van. ik heb gewoon het gevoel dat het helemaal niet goed zit. en dan duren 2 weken voor mij nog te lang om in stress te zitten.ik kan op het moment wel janken. manlief hangt alleen maar voor de tv en reageert nauwelijks op mij. hij vind dat ik me niet zo moet aanstellen.dus ik ben nu verdrietig en boos. ik voel me totaal niet gesteunt.
oow meis wat zal jij je naar voelen En je man die je niet steunt en begrijpt, je stelt je helemaal niet aan. Ook al betekent het misschien niks, ik kan je gevoel zo goed begrijpen en dan wil je gewoon gehoord en gesteund worden he. Ik hoop dat je eerder mag komen, die onzekerheid en angst is slopend en dat kan je er niet bij hebben eigenlijk. Sterkte en een dikke knuffel
Nee hoor mijn zoon is afgelopen maart 3 geworden hihi Ik had mijn eisprong toen op 24 juni 2008, inseminatie op 20, 22 en 24 juni, en op 5 juli 2008 een eerste posi test, maar met de echo op 7 weken bleek ik 6+1 te zijn Het zegt niets de datum van eisprong en de innesteling Die kan een week later pas zijn of iets later nog. De gyn zei ook, dat dit vaker voorkomt, noemen ze diapauze. HCG word al geproduceerd vanaf de bevruchting
ennasil@ Pff..wat moet jij je rot voelen.. Ik hoop dat het niets bijzonders is en dat je snel mag komen!
Ennasil, idd morgen toch bellen! Kan me voorstellen dat je ongerust bent! Je stelt je niet aan, ik denk dat iedere zwangere wel onzeker is! 3kats, welkom en gefeliciteerd!
Inderdaad gewoon bellen. Dat trekt een mens gewoon niet, die onzekerheid. Hopelijk wordt er goed naar je geluisterd, anders gewoon in tranen uitbarsten, dat wil nog wel eens helpen? Sterkte met het doorkomen van de tijd. Ik ben behoorlijk misselijk, vanaf wakker worden tot naar bed gaan. Heel erg last van droge mond gevoel, om gek van te worden. Nog niet overgegeven, voorgaande zwagerschappen begon dat rond de 6 weken, dus vanaf dinsdag houd ik mijn hart vast. Erg moe, vanacht een goede nacht gemaakt, net ook een ruk van 3 uur gemaakt en nog steeds moe.
wat ik vooral raar vind is dat ik alleen bruin weefseltjes verlies maar geen bruine vloed. en ik mijn inlegkruisje zit ook niks alleen met afvegen af en toe een sliertje. en in bad vol met sliertjes.. vind dat zo raar..