Dankje dames Nieuw zwangeren Welkom n gefeliciteerd! @guus; gefeliciteerd met je echo!! Wat n lief kleintje zit daar in je buik! Lief lief lief! @afnemende/wisselende symptomen; denk dat t er een beetje bij hoort.. Ik voel me vandaag tot nu toe vreselijk beroerd terwijl ik gister maar weinig klachten had.. Dit kan per dag verschillen en elke Zwangerschap is denk ook weer anders.. Lees t op t forum iig veel terug!
Wauwie wat gezellig een hoop nieuwe meiden erbij ! Gefeliciteerd !! @ echo ! Wat geweldig dat er een hartje te zien was ! Helemaal super meiden kan niet wachten tot wij een echo krijgen al zal dat vast nog even duren . @ego ....zooooo moe en vreselijke last van me onderbuik de boel is goed aan t groeien en oprekken daar binnen in trekt zelfs door tot me onderrug , mja we mogen niet klagen he hahaha zo duim nu ff lekker me nestje in voor anderhalf uur
Ik ben dan wel niet 'hen', maar heb ook 3 kids en 6 zwangerschappen achter de rug. Het ligt natuurlijk wel een beetje aan de ligging van de placenta, maar nr. 1 voelde ik met 16 weken, nr. 2 met 14, nr. 3 met 12 en m'n 1e en 3e miskraam net na de 11 weken. Dus ja, ik ben ze steeds eerder gaan voelen. Wat betreft buik, bij nr. 1 had ik pas na 22 weken een beetje buik, bij nr. 2 en 3 heb ik rond de 15 weken zwangerschapsbroeken aangedaan. Nou moet ik wel zeggen dat ik vanaf week 6 tot week 15 alles eruit kots, dus niet gek dat ik pas wat later buik kreeg. Tussen 2 en 3 dus eigenlijk geen verscil.
Hey meiden, Hier iets geks misschien, ik weet het nog niet. Ik heb nog niet zo veel klachten, maar wel al een paar dagen 's avonds heeeeel erg veel kramp en steken. Gisteravond was deed het zo zeer dat ik moets poepen en kotsen tegelijk. Gelukkig kon ik de kots inhouden, haha, maar ik begon me toch ook enorm te zweten en viel daarna bijna flauw. (sorry voor de vieze praat) De verloskundige zei dat het erg bij kan horen, maar wanneer ik bloed spot, moet ik contact met haar opnemen. Is dit herkenbaar en normaal? Ik weet echt helemaal niks hier vanaf want ben nog nooit zwanger geweest. Overdag is er niet zoveel aan de hand, behalve de moeheid en de kleine steekjes en krampjes.
@neirod, ik heb bij mijn vorige zwangerschap zulke buikpijn gehad ( als er een grote boodschap aan zat te komen, al kon dat uren later pas zijn) dat ik gewoon huilend op de wc zat van de pijn in mijn buik. Komt waarschijnlijk omdat je darmen plek maken voor je baarmoeder en er dan een stukje darm in beknelling zit of zo.
@ Neirod: en daarnaast kun je ook last hebben van avondmisselijkheid (want die misselijkheid is niet alleen in de ochtend!) Het plotskotsen hoort er ook bij, je lijf accepteerd niet alles meer klakkeloos, ik heb bijvorbeeld met vet eten dat ik ineens kotsmisselijk ben en moet spugen! Succes!
@ Guusje, wat fijn, super leuk om te zien. @ sterkte, voor alle meiden met moeheid, krampen, stoelgang en andere kwalen
@ Guusje: super echo zeg! fijn! verloskundige kan ik pas morgen bellen, is er vandaag niet....huisarts gaat op vakantie.. nou schiet allemaal erg op! maar goed, morgen maar weer bellen xxx
Neirod, wij zijn tegelijk uitgerekend. Ik heb dat nu ook twee x gehad. Rennen wat van boven en van onder tegelijk, maar boven op kunnen houden hihi. Ik had t in mn vorige zwangerschap ook. Was alleen de eerste twee weken. Darmen moeten ruimte maken en daarom sneller leeg dan anders. Dat kan met kramp gaan. Ik zat bij consultatieburo maandag. Wist nog niet zeker of ik zwanger was. Kreeg toch kramp en werd vreselijk beroerd. Dacht ook dat ik omkiepte. Jaja, leuk die groeicurve van mn dochter, waar is de toilet. Ik toilet gehaald, kots binnengehouden. Ik trots. Was wcpapier op grrrrr. Toilet ernaast ingesneakt haha. Ik houd wel van vieze praatjes. Ik wist toen overigens zeker dat ik zwanger was. Ik ben binnen drie maanden na de bevalling weer zwanger. Bewust maar niet gepland, welkom zeer zeker. Misschieb komt deze wel op de dag dat mn dochter 1 wordt. Wat zal mn omgeving opkijken. Mn vorige zwangerschap was omgeven door stress. Zat in scheiding, zwanger van de liefde van mn leven die ik net had ontmoet en op nog 10 andere fronten veel stress. Het was mn eerste zwangerwchap en vond alles spannend en was me ervan bewust dat een zwangerschap eindigt in een bevalling en dat vond ik zoooo eng omdat ik niet wist wat ik moest verwachten en je hoort zo veel. Maar eigenlijk vond ik de zwangerschap heerlijk en de bevalling kicken. Na een week of 8 na de bevalling wilde ik direct weer. En per ongelukkig was er de daad rond de eisprong, 1x kort. Had echt niet gedacht dat dat zou lukken, direct raak zou zijn. Al zeggen ze dat je de eerste maanden extra vruchtbaar bent. Dat blijkt. Ik fantaseerde het, hoopte het stiekem. Vind t moeilijk om het te geloven en ervan te genieten. Maar waar ik wel van geniet zijn de klachtjes. Misselijk als ik te laat eet, warmkoud snel afgewisseld, rennen om darmen te legen, hormonen gieren door lijf. Daar moest ik vorige x wel twee weken aan wennen, nu ben ik blij dat ze we weer zijn, je gaat ze inzetten, let maar op. Het enige nare en dat was ik vergeten, zijn de nachtmerries. Jakjak. En wakker liggen maar wel moe zijn. Maar dames, het is het allemaal zooooo waard, wat houd ik van mn dochtertje (bijna 4 maanden) en wat is ze gelukkig. Maar wat las ik? Iemand zwangee van kindje 7???? Wauwie, wat een gezelligheid bij jou thuis! Vertel eens!
Er wordt een hoop afgekletst hier, lekker gezellig!! Ik moet zeggen dat ik bijna nergens last van heb.. tot nu toe dan alleen mijn (.)(.) voelen heel gespannen en doen zeer!! Verder mag ik niet klagen Weet misschien iemand van jullie hoelang ik misschien zwanger kan zijn? Ik ben nl 8juni begonnen met bloeden dat is de 24e gestopt maar heb niet echt kunnen ontdekken wanneer de miskraam is geweest.. volgens mij moet ik nu zo'n 4 weken zijn maar mn banner zegt 5!! Ik heb nog niet met gyn gebeld voor een afspraak want ben nog een beetje afwachtend en bang na in feb een BBZ en ik juni die miskraam.. durf nog niet echt blij te zijn eigelijk.. xxx
Missmomma, je bent goud. Zodra ik er ben neem ik het weer van je over! Hallo allemaal! Wat lees ik mooie en positieve berichten! Zag zelfs een mooie echo van guus langskomen! Hier in spanje is het heerlijk. Bloedheet maar heb er geen last van. Weinig kwaaltjes ook, alleen misselijk als ik niet snel na opstaan wat eet. Zal wat zon jullie kant opsturen!
@nobodyswife: fijn dat je de zon met ons wilt delen, kunnen we gebruiken! @guus: wauw, leuk hoor, om de echo te zien!
@uki, wat een verhaal..... Is de scheiding nu rond?? Misschien dat je nu iets onbezorgder kan genieten.
Nobodyswife; geniet lekker! Hier is t bagger! Uki; gefeliciteerd met je zwangerschap, vind je een leuk mens! je zou een colum moeten schrijven, heb je denk ik wel talent voor want je schrijft leuk! Echt bijzonder om al zo snel zwanger te zijn! Leuk voor je dochtertje dalijk ook een broertje of zusje, kunnen ze saampjes opgroeien!
@ uki: jaaa dat nare dromen, ik heb nu al twee nachten verhalen gedroomd....daar kan je een film van maken pfff! ik moest in de eerste paar maanden echt niet aan nog een beeb denken hoor...ik was al lang blij dat er een beetje ritme in kwam...maar goed dat is voor iedereen anders nstuurlijk. wel leuk dat er zo weinig leeftijdsverschil is tussen je kids dan
@ guus wat geweldig een kloppend hartje!!! ik hoop dat aanstaande dinsdag ook te mogen zien hebben ze bij jou ook een inwendige echo gedaan? ik ben jaloersssss!!!!
Zo, net lekker een uur gefietst. Wat kan ik nu genieten van de omgeving hier en de zon. Schijnt die ook bij jullie? Ik was vanmiddag best beroerd, maar na het fietsen weer honger. Dus de tosti smaakte prima. Haha. @ Uki: Dat van dat darmen legen was inderdaad zo'n gevoel gisteravond. Ik hoop dat ik het vanavond aan kan. Ik zal alvast de wc bril schoonmaken, das wat frisser om boven te hangen dan Jij zou inderdaad een column moeten gaan schrijven. Of een weblog bij kunnen houden. Ik ga die dan elke dag lezen :-D Weet je wat ik mis? Life contact ,met dames in dezelfde situatie. Ik heb echt enorm veel aan het forum, maar mis "vriendschap" met andere zwangeren. Het liefst ga ik twee of drie keer in de week lekker een uurtje kletsen of zwemmen of zo en dan ondertussen praten over je onzekerheden en advies vragen van elkaar. Zijn er toevallig dames uit twente die in dit topic meeschrijven? En het misschien leuk vinden om in de toekomst af te spreken? Of is dat te brutaal van mij?
Vanmorgen is moeders voor moeders hier geweest een mooie positieve test donderdag 26 juli om 8.00 heb ik een echo. Be n vanaf vandaag erg misselijk heb heb ook boven de wc gehangen... Heb iedere keer kleine steekjes onderin de buik en ben heel moe steeds
Dat is juist super leuk van je om te vragen ! Ik woon zelf in arnhem dus dat is jammer genoeg een beetje ver fietsen