Stress kan nooit goed zijn nee! Ik denk dat iedere moeder altijd het beste voor haar kindje wil. Of dat nou bv of fv is. Maar denk wel dat veel vrouwen al snel staken met de bv door allerlei redenen
Maart Mama's 2013 1) (3) Bonkie - 2e kindje - ZH (helaas, ivm medisch) - BV mbeekje - 1e kindje - ZH D83 - 1e kindje - ZH - BV 2) (2) My86 Veritas87 - 1e kindje - ZH 3)(1) Misja - 2e kindje - Thuis - BV 4) 5) (1) Irinde-4e kindje 6)(1) Mirjam04 - 1e kindje - thuis 7)(2) Mamafm- 2e kindje- thuis- BV-30 juli eerste afspraak VK riantje1987 - 1te kindje - zh - bv 8) (2) Naantje-2e kindje-ZH MamavanF2009 - 2e kindje - bv 9)(1) Biancaa1982 10)(3) Podiki - 1e kindje - ZH - BV Sammieshiba-1e kindje Benangelique - 2e kindje -thuis - borstvoeding 11) 12)(1) JeetjeB - 1e kindje - ZH- BV (als het lukt) 13) 14)(2) Ceilo - 3e kindje - ZH - FV Guus - 2e kindje- ZH- FV (mits borst voeding lukt) 15) 16) 17) 18) 19) 20) 21) 22) 23) 24) 25) 26) 27) 28) 29) 30) 31) Totaal: 19 ------------------------------------------------------------------------ Mirjam04 bij op de lijst gezet!
Ik moet in het ziekenhuis bevallen, omdat ik epilepsie heb. Ook bestaat er een kans dat ik een ks krijg. Ik heb het ziekenhuis helemaal niet slecht ervaren, ik moest sowieso een nacht blijven voor controle, en dochter ook. En door de medicatie mag ik geen bv geven. En ik denk dat als het wel gemogen had, het ook niet gedaan had. Ik heb er niks mee. En mijn moppie is ook groot geworden met de fles en nooit ziek. Ik ga van het weekend ook ff een shirtje bestellen, vind die shirts altijd zo leuk! Waar hebben jullie ze besteld?
ik vind een ks ook helemaal niet erg, de pijn vond ik 100% mee vallen, na 3 dagen (ik had nogal wat problemen gehad, paar uur in coma) liep ik zonder echt pijn al weer stukjes, ik verwacht dat als alles goed gaat ik de volgende dag alweer rond waggel. enige pijnlijk was hoesten, en 1ste keren opstaan. vooral met lage wc`s. enige nadeel is dat je 8wk eigenlijk niks mag tillen of stofzuigen(laatste is niet zo erg hahahaha) goeie trouwens van de medicatie, ik slik ook veel en weet niet eens of ik daardoor wel bv mag geven, 1 pil moet ik mee stoppen die mag ik nu niet slikken, zal die met bv ook niet goed zijn.
Nou dat geeft me wel een beetje moed! Want ik zie wel erg op tegen die eventuele ks. Vorige x voelde ik me zo snel weer goed, en denk dat je met ks ren langere nasleep hebt. Maar we zien het wel hoe het lopen gaat!
Over het lijstje: Bij mij kan er nog wat bijgezet worden .... eerste kindje, bv, opeens twijfel over zh of thuisbevalling aangezien we naast het ziekenhuis wonen....
Twijfelen kan nog bianca! Bij de zwangerschap van tessa heb ik dd volle 10 weken meegedaan met mvm. Ging prima en ik vond het geen belasting. Ik ging in die tijd steeds boven plassen, daar stonden mijn flessen. Nu kan ik ivm mijn vakantie slechts 7 weken meedoen. 6 augustus komt de consulente.
Omdat de ziekenhuizen hier niet in de buurt zijn. We kunnen kiezen tussen 2 ziekenhuizen. Vind het wel jammer maarja.
Dat is zeker jammer. Hopen dat als goed en vlot verloopt en je dan snel mar huis kan dus Pff, de insomnia is heftig! Gisteren maar zo'n 3 uur geslapen en vannacht om 3 uur was tess wakker en sindsdien kan ik de slaap niet meer vatten. Heb eren onwijs lange dag voor de boeg. Eerst voor de klas, dan direct als de kinderen weg zijn naaar leiden toe ivm een training en vanaf 7 uur vanavond afscheidsavond van groep 8...
Zo moest gewoon 12 pagina's terug lezen hihi Welkom alle zwangere mensen! Borstvoeding wil ik ook graag doen. Bevalling willen wij graag in het geboortehotel doen, maar misschien veranderd mijn mening hier nog in. verloskundige moet ik nog bellen Dus geen idee wanneer ik de eerste echo krijg. MvM twijfel ik nog over, ik heb een nogal kinderrijke buurt, dus tja als ik dan die flessen buiten zet, is het duidelijk. Wiij hebben maar 1 opa (mijn vader) En die willen we het vertellen op zijn verjaardag (19 juli) Ik heb een koffertje van jip en janneke, met daarin een romper (je bent de liefste opa) 2 sokjes en een fotolijstje met een gedichtje. Verder worden de streepjes steeds donkerder, maar geen klachten, behalve dan een darmenbuikje en opboeringen. Ik ga proberen wat meer mee te lezen, alleen lukt dat momenteel moeilijk met afronden van mijn werk. Heb namelijk net ontslag genomen (een week voordat ik wist dat ik zwanger was )
Dat is een mooi cadeau voor opa! Balen van je werk. Wel wat anders op het oog al? Ikke net staan kokhalzen na wat drinken. Misselijkheid is nu weg, maar ben nuchter op mijn werk...
hier ook een rompertje gekocht, mijn vader is vrijdag jarig en dan krijgt hij die, incl mijn test staaf (of foto als de uitslag weg is) en mijn dochter een tshirt aan, met geef mij een kus ik wordt grote zus (standaart tekst, maar wel leuk)
Hey iedereen, Aan alle nieuwen: Welkom! Hé Benangelique, die poetsdrang heb ik gisteren ook gehad, echt niet normaal. Keuken, hal en woonkamer moesten er aan geloven. Ik zou het ook zo graag vertellen, maar mijn vriend wil dat nog niet... Alhoewel ik denk dat mijn moeder het al wel weet of dat ze een vermoeden heeft. ze maakt zo van die dubbelzinnige opmerkingen die ik dan probeer weg te lachen... Mijn collega's vinden dat ik raar doe (ga nu niet meer mee wijntje drinken na het werk, dus raar). Ach, ik denk dat ik het niet ga volhouden tot 12 weken. Verder heb ik een vraagje... Ik lees overal dat iedereen last heeft van kwaaltjes en dat als je kwaaltjes afnemen dat geen goed teken is. Wel ik had alleen maar last van mijn borsten eigenlijk voor NOD kwestie van kwaaltjes en nu is dat fel geminderd. Verder niet misselijk, geen vreetbuien (eerder geen honger) geen verbeterde reukzin. Zit me hier rot zorgen te maken, vooral omdat die borsten veel minder pijn doen en ik (nog) niet echt al die typische dingetjes ervaar. pfffft. Wat een onzekerheid toch.
hier is mvm maandag avond geweest ik doe van af gister al mee de consulent dacht namelijk ook al dat ik iets verder was ik doe mee tot 11 sep en hoop hem helemaal vol te kunnen maken ik wil zelf in het zh bevalen om dat dit me eerste kindje is en in het zh alles bij de hand is en ik bij het zh om de hoek woon verder voel ik me priema behalve dat ik vroeg wakker ben ben niet miselijk of zo aleen af en toe het zuur ik ben echt aan het af tellen naar 25 juli ben zo benieuwd gister met me moeder gesproken zij zij dat toen zij van mij nog maar zo kort zwanger was ook al een aardige buik had dus heb het niet van een vreemde nou ik ga is wat doen voor vandaag ik lees morgen wel weer verder
vanaf vandaag mag ik me er ook weer bijvoegen. na drie miskramen het afgelopen jaar ben ik toch echt weer zwanger en als het goed gaat ben ik 11 maart uitgerekend. Ben blij en bang te gelijk!!
Hoi Sandra en Podiki, gefeliciteerd ook! Podiki, ik heb ook weinig kwaaltjes hoor, mijn borsten doen niet eens echt pijn! Maar bij mij was dat juist een teken om te denken dat ik zwanger was. Verder ook niet echt misselijk, geen verbeterde reuk enz. Alleen wel heeeeeel erg moe! Maar het zegt nog niks denk ik of je nu wel of niet veel kwaaltjes hebt. Het kan nog komen maar hoeft ook niet. En je hebt al een kwaaltje: die poetsdrang Wij waren ook van plan het nog niet te vertellen omdat we vorig jaar een missed abortion hebben gehad en toen al heel veel mensen wisten dat ik zwanger was. Nu heb ik het alleen nog maar aan mijn tweelingzusje verteld, maar we gaan vrijdag voor een weekje naar NL en gaan dan ook bij mijn vader logeren, dus denk wel dat ik dan mijn mond niet zal kunnen houden! Vind het ook wel leuk als ze meeleven hoor, ook als het niet goed gaat (maar ik probeer vertrouwen te houden!) @Benangelique: jeeee wat heb jij nog een berg energie! @Riantje: goed van je dat je meedoet met MvM! Als ik in NL woonde, zou ik het ook doen. Ben wel benieuwd hoe ver je nu echt bent!
Hey JeetjeB! Thanks voor je bemoedigend berichtje! ach, ik weet dat het eigenlijk gewoon afwachten is, maar is net een opluchting om te kunnen kletsen met jullie over onze dagelijkse dingetjes en angsten etc. Toch zoek ik nog steeds naar "kwaaltjes", haha, net als voor mijn NOD. Kwestie van zeker te zijn dat het er nog zit, hehe. Nog iemand die hierover kan meespreken?
Welkom alle nieuwe zwangeren! @ Sandra, ik weet hoe je je voelt. Ik heb begin dit jaar 2 keer een miskraam gehad en ben ook nu een beetje terughoudend, maar wel heel blij! Beetje dubbel...Hopelijk gaan de komende 7 weken snel voorbij! @Podiki25 en JeetjeB, ook ik heb bijna geen klachten. Enkel een beetje een opgezette buik en vermoeid. Maar van misselijkheid. zere borsten etc. heb ik geen last...Tijdens de zwangerschap van mijn dochter ook niet echt last gehad van zere borsten en werd ik rond de 7e week heel erg misselijk. Dus wie weet komt het nog....