wat betekent + 4 + 3? wij geven onze kleine ook 90 ( is eigenlijk 100 met de schepjes erbij ) en dan 7 flesjes per etmaal. en als hij een xtje de fles slecht drinkt. doe ik soms het volgende flesje 120cc. wij rekenen uit wat hij mag drinken. 15% van het lichaamsgewicht is normaal wat ze mogen drinken per dag. maar soms geef ik weleens wat exstra
Is erg lastig om haar te laten huilen want ze schreeuwt echt moord en brand. Ik geef inderdaad meer voeding dan de ca voorgeschreven 525cc. Maar ik denk dan: ze zal het wel nodig hebben. En op verzoek is niet verspillen? Ze drinkt de fles van 100cc dan tenminste wel op (meer maken we nu niet per keer). Terwijl wanneer ik haar wakker moet maken (soms ben ik daar een hele tijd mee bezig) drinkt ze maar de halve fles omdat ze dan in slaap valt. Maar ik zal overleggen met CB a.s. vrijdag.
JeetjeB ook Bart was drie weken te vroeg, maar het is bijzonder als hij om de 3 uur komt, vaak komt hij zelfs eerder... en als er 4uur tussen zit, dan schrik ik er bijna van!! zo zie je, elk kindje is weer anders... Hoe het zit met flesvoedingen en voeden op verzoek hiermee, weet ik niet....
Hier krijgt ze iedere keer 90+3 behalve de laatste 's avonds, dan krijgt ze 120+4, in de hoop dat ze dan wat langer slaapt (nog niet succesvol overigens!) terwijl ik haar overdag echt wakker moet maken na 3,5-4uur. Nu is ze ook nog klaarwakker terwijl ik eigenlijk al een tijdje wil gaan slapen...
Fv is altijd een beetje puzzelen vind ik. En van die 15%.... Ik weet niet wat K nu weegt, maar komt wel om de 4-5 uur voor voeding 150+5. Hij maakt redelijke nachten laatste fles 22.00-23.00 en slaapt dan tot 4.30-5.00. Voor een 6,5 week oude baby denk ik best goed.
Trouwens, even trots: Bij geboorte woog Rohan 4730 gram. 8 Dagen oud woog hij 5000 gram. Hij is gewoon aangekomen in de kraamweek! Booby rules!
Wauw, wat goed. Jij geeft echt slagroom. Heerlijk dat Rohan het zo goed doet. Ondanks dar ik ook vind dat 'booby rules', procuceren die van mij magere melk . Ach, is ze een tevreden meisje.
Wow goed hoor! Bij ons ook. V was 65 gram afgevallen en daarna weer aangekomen in de kraam week *trots*
Hier overdag 90+3 laatste savonds en fles snachts 120+4 Geslapen.van 11.15 -3.30 4-7.30 laatste fles om 22 uur gehad.
Jah!! De regelmaat zit er hier ook een beetje in! H. drinkt nu om de 3uur (soms 4) 90+3 helemaal leeg zonder tussendoor honger te hebben. Snachts slaapt ze ook 4-5u door. Laatste fles ophogen naar 120+4 heeft geen zin want meer dan 100 drinkt ze niet. Ze heeft niet veel slaap nodig want ze slaapt alleen smiddags en snachts. De rest van de dag wil ze op helaas steeds op de arm
onze kerel is nu 3 weekjes en slaapt nu al 2 nachten door van 11 tot half 7 ik hoor hem snachtswel jammeren e kreunen dat ik vaak denk dat hij wakker is. maar hij doet het in zijn slaap.. wat kan dat zxijn? dromen? verder komt hij overdag zo rond de 3 uur. ik wil gaan kijken of ik dat naar 3,5 4 uur krijg. en dan zijn fles ophogen naar 120 water plus 3 scepjes voeding word 130cc
hihi foutje ik zat met mijn hoofd nog bij 90 water en3 schepjes dat word 100 en idd 120 daar moeten 4 scheppen bij en dat word dan 130.
Ze schijnen nog niet echt te dromen op deze leeftijd, maar pasgeborenen zijn nu eenmaal luidruchtige slapers. Hun slaapcyclus is maar 45 minuten lang, en kunnen ze wel een beetje jammeren als ze 'wakker' worden. Het wordt later wel beter: dan hang je ineens over zijn bedje om zijn ademhaling te controleren