Niet ik mocht van de vk in bad als het ergste vloeien voorbij was. Men, wat mistte ik mijn lekkere badjes. Eerst 3 weken ziekenhuis, in de week dat ik thuis was 1 of 2 keer geweest en toen gebroken vliezen en bevalling.
Idd raar. Laten huilen doe ik niet. Waarom zou ik mijn kindje laten huilen? Ik zoek een andere manier voor F om in slaap te vallen. Natuurlijk huilt ze wel eens even als ik bezig ben, maar dat zijn toch maar een paar minuutje.
@ prachtigwonder: als je het in bed moeten slapen nou eens losliet. Zo klein als ze zijn kun je ze niet verwennen met op de arm inslapen, of slapen in de box, kinderwagen etc. En wist je dat een baby reageert op de emoties van moeder? Als jij iets anders wilt gaan doen en daardoor geirriteerd bent, of wanhopig wordt, dan voelt je baby dat. Heb je een lekkere draagdoek? Misschien is dat wat voor je. F.emke valt aan de borst in slaap, of in de maxi cosi, wandelwagen etc. Maar ik zie nooit moeders met een tienjarige op schoot, dus het zal wel overgaan
Ik vind het heel lastig wat ik met het huilen aan moet. Misschien toch het beste om je gevoel te volgen. Nu ik T om de 3 uur aanleg en niet steeds als hij er om vraagt gaat het echt veel beter gelukkig. Gisteravond wel tussen voeding van 19 en 22.30 alleen maar gehuild. Hadden hem in de wieg gelegd, overdag ging hij daar wel slapen na even huilen maar gisteravond zette hij het echt op een hartverscheurend krijsen, en hield dit erg lang vol. Hem een paar keer even getroost en weer terug gelegd, was het weer even stil maar ging zo weer overnieuw. Toch maar mee naar beneden genomen en viel op mijn schoot zo in slaap. Tja.. dan doe ik dat toch liever. En als dit alleen 's avonds is teken ik er voor. Is al een heel verschil met de hele dag huilen. Seks.. poeh.. ik merk wel dat de zin weer komt haha maar ik vind het nog veel te eng en vloei ook nog. Ben nu 3,5 week geleden bevallen, vorige week vloeide ik nog heel weinig en nu juist weer veel, is dit normaal? Jolie, drinkt Bram al weer beter??
Zo, heb een beetje gereageerd. Was een ruime week niet geweest, nou ja alleen wat bijgelezen. @ritme: geen idee, ik doe maar wat. BZv op verzoek, dus soms heel vaak en soms elke 3-4 uur. In de nachten meestal 1-2 voedingen. Dus moe...ja....maar dat hoort erbij he? Nog zoiets...ik ben voor de tweede keer ongesteld....niet normaal, ik wilde maaaaaandenlang geen menstruatie. Over 4 weken laat ik een spiraal plaatsen. Zo zielig, f.emke merkt het echt aan mijn productie. Nog 6 weken verlof, 16 weken na de bevalling is echt zalig. Ik werk bij mijn ouders en vandaag heb ik gehoord dat ze tot 1-1 mee naar het werk mag. Dat scheelt een bak geld!
T. valt ook aan de borst in slaap en ze ligt ook bij mij in bed, pakt zelf de borst hihi Zo hebben we allemaal gewoon ons nachtrust. Mijn andere 3 heb ik ook zo gedaan, nouja bij mn zoon was t heel anders, hij had meteen een duidelijk ritme! En in zn eigen bed, na 3 mnd ook overdags maar ik droeg hem tot 3 maanden volledig bij me en om 1900 ging hij dan in bed. Maar al mn kids zijn er niet slecht van geworden of verwend en ze slapen nu heerlijk in eigen bed en eigen kamer, dit ging ook heel soepel dus ben met T ook niet bang dat het drama gaat worden.
ik had gelezen dat ook al is het vloeien gestopt je baarmoedermon nog niet dicht is en dat dit zon 6 weken nodig heeft.vandaar niet in bad. maar volgens jou vk mag het wel? oooh ik kijk er naar uit. ik hen nog wel wat vloed soms bruin soms rood . niet veel maar toch.. vind het wel beetje eng.
Laten huilen kan ik ook niet hoor. Alleen als het een beetje zeuren is en ik heb het idee dat ie in slaap wil vallen laat ik hem liggen. Anders lekker knuffelen op schoot of in de draagdoek. Bas valt ook wel eens aan de borst in slaap, maar dan moet ik hem wakker maken voor de nutriton . @ploetertje; 16 weken verlof is lekker hè. Dat had ik bij de eerste ook.
Heej meiden! Een (late) proficiat met jullie kleine schatjes! Ik kom hier even een vraagje plaatsen, ik verzamel reeds meer dan 2 jaar geboortekaartjes en ondertussen is die verzameling al uitgegroeid tot 2852 kaartjes maar daar kunnen er altijd nog bij. Daarom heb ik de hulp nodig van de ouders. Wil je mij helpen en me een geboortekaartje van jullie schatje bezorgen dan zou ik dat heel erg op prijs stellen. Laat maar een berichtje achter en dan stuur ik mijn adres mee. Alvast bedankt! Liefs, Sien
Slapen:: hier slaapt ze overdag lekker in de box. (ligt een boxmatras onder het boxkleed) Zo slaapt ze goed, en kan ik er zien. "s avonds als wij naar bed gaan, leg ik haar ook boven in haar eigen bed. Dat gaat vrij goed, soms ligt ze nog een 20 minuutjes bij ons in bed als ze echt niet wil slapen, en dan daarna in eigen bed. Huisarts: hier is de huisarts langs geweest nog voordat ze aangemeld was bij de verzekering, ivm rare uitslag. Helemaal niets van gehoord dat ik iets moest betalen.
Prachtwonder, ik 'baker' S. ook in. Gewoon armpjes langs haar lijf en dan bv een grote hydrofiel doek als vlieger neerleggen zodat je twee flappen aan de zijkant van je kind hebt en die wikkel je redelijk strak om je kind heen. Werkt hier goed. Overdag slaapt ze op haar buik, maar ik durf dat 's nachts nog niet goed aan, ondanks dat het een sterk meissie is die echt geen moeite heeft om haar hoofd op te tillen ed. Seks, gaat prima, vanaf ongeveer 3 weken na de bevalling.
Haha meiden, ik begin nu pas te denken aan seks maar durf het nog niet goed, wat zijn jullie snel allemaal! Ik heb een kleine verzakking over gehouden aan de twee uur persen en er zit een soort balletje aan de achterkant van m'n vagina daardoor en ben nu steeds erg bang dat het blijvend invloed gaat hebben op seks. Moet gewoon die eerste keer weer durven en dan ben ik er vast gewoon doorheen. Hoop ik dan Bram drinkt weer beter gelukkig. Wel korter en heftiger dan eerst maar als ik kolf heb ik per borst binnen 10 minuten 120cc dus hij krijgt vast genoeg. En hij wil overdag ook niet in z'n bedje slapen steeds hoor. Is vaak een paar uur wakker tussen 10.00 en 13.00, heel gezellig En valt in slaap bij mij, in de kinderwagen, in de maxicosi, na het voeden, op de bank, etc. En 's avonds is hij vaak wakker tussen 18.00 en 21.00. Super leuk want dan genieten we er samen van. Echt beetje gezinstijd. En tja beetje onhandig met etenstijd, maar desnoods zetten we em in de maxicosi op tafel of in de kinderwagen naast de tafel. Ik vind het ook niks als hij heel de dag z'n bedje ligt. Veel leuker om steeds te kunnen zien
@ slapen, K is erg veel wakker tussen de voedingen, maar dat ben ik wel gewend, want dat had de oudse ook. Maar als we m op ons leggen is hij zo weg. @ Sex, hier na 4,5 week weer, even spannend maar ging prima. Moet erg wel bij zeggen ik had geen hechtingen of iets. Vorige keer wel en toen met 6 weken pas weer sex.
Dat geldt niet voor pasgeborenen hoor. Op zijn vroegst kun je met 6 weken beginnen met slaaptraining. En er zijn andere manieren dn laten huilen, Google er maar eens op
Ach! 20-30 minuten laten huilen? Arme kleintje heeft net 9 maanden in je buik gezeten en moet dan in een grote wereld en een groot bedje zich maar in slaap huilen.. Dat vind ik zo zielig, die pasgeboren kindjes hebben toch juist geborgenheid nodig! Dat doe ik echt niet hoor! De eerste weken is echt te vroeg om op te voeden vind ik.
Ik laat ze wel wat jengelen. Meestal is ze boos omdat ze de speen er uit heeft geploept of als ze niet bij haar Pip kan komen. Ik laat haar niet overstuur huilen/brullen. Dat vind ik zielig. Ik begin vandaag wel met een slaapzakje want ben er vannacht achter gekomen dat we een klein bedzwervertje hebben. Ze lag helemaal boven de dekentjes scheef in haar bedje. Sex: Moet er niet aan denken maar daarvoor is de wond ook nog wat te gevoelig.