Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    @Gismow: ik herken het alleen is ons meisje al bijna 7 weken! Gelukkig laat ze er 's avonds en 's nachts wel wat langer tussen zitten dus het komt waarschijnlijk vanzelf wel goed.

Maar ik snap je moedeloze gevoel heel goed! Ik geef nu trouwens voor de helft Nutrilon forte en dat helpt wel een beetje denk ik. Misschien kun je dat proberen?

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ynte en... hoe was het met de vroedvrouw??? Ben benieuwd!!

Hier lijkt Bart makkelijker te zijn dan Thijs als baby, dus dan zou de stelling dat een 2e makkelijker is dan een 1e wel op gaan. Maar ik moet ook wel zeggen dat je wel makkelijker bent met een 2e dan met een 1e. Je weet meer, hebt meer ervaring, ik laat Bart wat makkelijker even huilen, omdat ik bijv. met Thijs bezig ben...
    Bart drinkt ook ongeveer 1,5 borst. Vaak komt hij overdag om de 2,5 uur ongeveer. En ik kolf ook na de ochtendvoeding, de voorraad begint goed op te lopen (heb nu 1 liter in de diepvries zitten... haha...). Morgen krijgt Bart voor het eerst een flesje borstvoeding, van papa. Ben benieuwd of hij dit net zo makkelijk accepteert als z'n broer.

3. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Oo leuk z'n eerste flesje.
    Wij waren daar iets sneller mee, met net een week oud al d'r 1e flesje bv gehad, van haar oudste zus. Vanaf toen elke zaterdag en woensdag een flesje. Gaat nog steeds goed. Afgelopen woensdag heb ik zelf een deel van de fles gegeven, voelt vreemd. Maar.... Zelfs bij mij dronk ze netjes uit de fles.
    Mijn vriezer voorraad begint ook ergens op te lijken, ik denk dat ik bijna aan de 2 liter zit. Het nadeel is gewoon dat tegen detijd dat ik ga werken ze zulke hoeveelheden drinkt dat de voorraad snel zal slinken. Ach, dat zien we tegen die tijd wel weer. Vol goede moed blijf ik 1x per dag kolven.

4. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    T drinkt ook af en toe gekolfde melk uit de fles, dit gaat erg goed, drinkt ook bij mij de fles. Waarin vriezen jullie de melk in? Ik heb bij de kolf een paar bekertjes gekregen maar daar kan maar 50 ml in.

5. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Lastig om te helpen, maar doe me best.
    Baby K is alleen wat ouder.
    Toen hij 90cc kreeg kwam hij om de 3 uur uitzichzelf. Hoe lang doet ze over een flesje? Baby k 30-45 minuten.

Nu krijg hij 120cc + 4 scheppen en komt uitzichzelf om de 4 uur en doet 30-45 minuten over z'n fles.

Als ze onrustig is tussendoor, heeft z'n dan krampjes? Mocht dat zo zijn..... Ik gebruikte Infacol aan t begin van een voeding.
    Heb je weleens een ander soort flesje geprobeerd? Bij de oudste gebruikte ik difrax, want die kon niet goed drinken uit Avent. En nu gebruik ik Avent bij baby K en die kan erwel goed uit drinken.

Ik hoop je een klein beetje geholpen te hebben.

Wel handig zo, moeders die ervaring hebben met borstvoeding en moeders die ervaring hebben met flesvoeding

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier krijgt ze 90+3 (dus eg maar 100ml) en dat 7-8x daags.
    (al drinkt ze hem soms nog niet helemaal leeg, maar laat ze 10 ml staan of zo)

Nu zitten we op: 7-10-13-16-19-22 uur en dan meestal na 2 uur weer dus om 24 uur, en dan pas in de ochtend tussen 6-7 uur ergens.

Dus overdag eigenlijk om de 3 uur, en de laatste savonds zit er maar 2 uur tussen.

Difrax flessen hier, en ze doet er ongeveer 10 min over. Alleen de laatste fles dan is ze echt heel moe en is het iets van 15 min.

7. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Ik ben er ook weer bij!

A. Is de afgelopen week super onrustig geweest, heel hongerig alsof hij nooit iets krijgt, terwijl hij om de 3 uur, dus 7/8x 120cc + 4 krijgt. Nu sinds 3 dagen overgestapt op forte om te kijken of dat wat helpt. Hij heeft ook veel last van krampjes, en het lijkt of hij de ontlasting teveel vast heeft zitten.
    Hij wilde alleen maar op m'n arm liggen, heb dan ook de hele week niks kunnen doen, krijg niet eens de tijd om zelf iets te drinken of naar toilet te gaan etc.

8. JoyB

JoyB Actief lid

28 jul 2012
    166
    0
    16
    Ik zou ook wel graag op facebook mee willen doen, kan iemand mij de link geven? Of moet ik toegevoegd worden?

9. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Krampjes heeft ze niet. Ze heeft echt honger (maakt zoek bewegingen, sabbelt op handjes, ziet mijn wang aan voor fles als ik haar op schouder heb). Ze huilt ook alleen als ze honger heeft. Ze drinkt verder ook goed uit de avent flesjes dus daar zie ik het probleem ook niet. Het is ook niet echt een probleem maar lastig en zielig als ze niet voldoende verzadigd wordt. Ze doet 20-30min over een fles.
    Vandaag heeft ze om 13.00u 90+3 gehad. Om 16.00 120+4, om 18.00 kwam ze weer en weten te rekken tot 19.00u 120+4 en nu om 21.00 komt ze al weer voor voeding dus ga maar weer proberen te rekken! Als ik haar meer aan ga bieden, drinkt ze het gewoon niet op.

10. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Flesvoeding mag toch niet op verzoek?

Drinkt S.em dan zo weinig? Die drinkt echt nog 6 x 90+3. En is toch al bijna zeven weken. Moet eerlijk zeggen dat ik ook echt niet meer weet hoe dat met de oudste ging!

11. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    M.ila is ook bijna zeven weken en drinkt ook voornamelijk nog flesjes van 90 + 3. Ik probeer nu af en toe 120 +4 maar die drinkt ze meestal niet leeg. En ze wil ook echt nog minstens 7 of 8 flessen per dag. Wat een verschil zit erin hè. M.ila was wel 3 weken te vroeg en had een laag geboortegewicht maar of dat ermee te maken heeft?

@Smile: ik had je een berichtje gestuurd over de FB-groep maar ik ben nu alleen vrienden met jou op FB, klopt dat? Ik heb geen uitnodiging gehad voor de groep...

12. Smile82

Smile82 Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.023
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Ik verschoon K om de 4 uur en wacht dan af of die ook honger heeft, vaak wel:).

Met 120+4 gaat het erg goed, afgelopen 2,5 week. Hij was vrijdag 6 weken.
    Ik hoog pas op als hij het aangeeft.

13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wat ik heb gedaan is:

Voeding
    Schone bips
    Voeding
    Ingebakerd in zijn bedje

Helaas werkte dit de afgelopen nacht niet zo goed :(

14. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wauw, nu al de nacht doorslapen! Gefeliciteerd!

15. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wat slapen jullie beebs makkelijk, ben jaloers... Aan de andere kant: Rohan is net een week oud, ik moet geen wonderen verwachten. Maar de afgelopen nach was hels :( Gelukkig liet Leeuwman me nog een paar uur liggen terwijl hij voor de kids zorgde.

16. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Gismow, ik zou dit toch even overleggen met het CB.
    Ik zie dat er soms heel kort tussenzit, met flesvoeding kun je ze wel teveel geven wat de niertjes soms niet goed kunnen verwerken.
    Wel heel lastig dat je meisje zo'n honger heeft!
    T. heeft met krampjes ook zuigbehoefte omdat de darmpjes dan ontspannen.
    Ze wilt dan aan de borst.
    Na een tijd komt er dan wel een volle luier uit.

17. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    Leeuwtje ik had het al gemerkt haha!

Vraagje; hoe en waarin vriezen jullie de borstvoeding in? Nu drinkt ze minder dan over een maand of over twee maanden en anders heb ik de hele vriezer vol staan....

18. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik vries het in in flesjes. Misschien deze keer BV zakjes proberen, neemt minder ruimte in.

Trouwens, een grote voorraad is niet erg, je hebt dan iig genoeg. Je kunt het overschot misschien doneren aan het ziekenhuis? Daar hebben ze graag BV voor de premature kindjes, het is zoveel beter voor die ieniemienie maagjes dan FV. Dat kunnen ze vaak niet goed verteren.

19. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik gebruik gewone ijs klont zakjes van de action.. Prefect ;)
    Ik ben ook al voorraad aan t opbouwen maar dat is meer voordat ik oppas nodig heb.

20. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ik meld me ook hier :D

Deel Deze Pagina