Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Kan je de fles niet verschuiven naar half 7/7 uur?
    Onze meid wordt nu rond 7 uur wakker en dan geef ik haar meteen de fles (zet ook de wekker op 7 uur). Vervolgens elke 3 uur de fles en dan kom je mooi uit op 7-10-13-16-19-22 uur.

Hier ook flinke poepbroeken! Ons meisje kan er ook wat van. Eerder spaarde ze het op en deed 1x in de 2 dagen een flinke broek vol. Maar nu al vaker elke dag. Heb toch wel af en toe flinke lekkages! Gisteren had ze de poep bijna achter haar oren zitten! Romper, broekje shirtje, alles vies! Heb inmiddels al maat 2 luiers van het bekende merk. Geen idee of het aan de luiers ligt?

2. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Heftig meid! Sterkte! En het is gewoon heel naar dat je dit mee moet maken! Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen. Ik vind het moederschap ook aardig pittig en ik denk dat als ik de mensen om ons heen hoor dat wij een "voorbeeldige" baby hebben. Dus als ik het al pittig vind dan moet het voor jou helemaal een zware tijd zijn!

Kunnen de problemen met S.enne opgelost worden of gaat het vanzelf over?

3. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah lilalief... Dit is naar om te horen. Niet leuk. Dit wil je niet voor je kindje. Zielig, hij is no zo klein. Veel sterkte toegewenst!

@Nathalie, bedoel je dan als hij wakker wordt om 5 uur geen fles geven maar rekken naar half 7/7 uur? Want dat wordt dan een erg zwaar en oorverdovend 1,5 uur. :) Maar zowaar werd meneer vanmorgen om 6 uur wakker. Ik geef de fles altijd ongeveer om de 4 uur (7-11-15-19-23-en de nacht). Maar nu hij om 6 uur de fles heeft gekregen zou de volgende rond 10 zijn. En dan komt het wel weer aardig overeen.
    Vraag: geef ik hem nu dan 5 flessen ipv 6? Of moet ik nu ong om de 3 uur gaan geven en dan dus wel 6 flessen? En als ik er gewoon 5 doe (hij slaapt dus door en slaat er dan een over?) moet ik dan overdag meer voeding per keer geven?

4. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Jolie, ik heb je een pb gestuurd met mn profielpagina van fb, kun je mij toevoegen?

5. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36

Ja sorry (haha)!

Jullie hebben zo mee geleefd met de cholestase, vroeggeboorte en opname dat ik me schuldig voel.

Senne heeft gisterochtend voor het laatst fatsoenlijk gedronken en had vanochtend een bijna droge luier, dus hij wordtvandaag opgenomen .. :(

6. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Nathalie hij kan er overheen groeien maar dat gebeurd meestal met 9 maanden tot een jaar..
    Ik hoop dat hij in de tussentijd de slag van het drinken weer te pakken krijgt.

7. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bah! Sterkte!

8. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    @ Bibi: even verkeerd begrepen! Ik dacht dat hij om half 7 wakker werd en dat je dan wachtte tot 9 uur. Maar hij heeft dus al de fles gehad om 5 uur! Pfoe lastig. Ik geef 6 flessen van 120+4 op een dag. 's Nachts slaapt ze van 10 tot 7 en krijgt ze om 7-10-13-16-19-22 de fles. Als je niet uitkomt met de flessen kan je volgens mij ophogen naar 150+5. Ik gaf een paar weken geleden aan dat ik dacht dat onze meid meer wilde drinken en of ik mocht ophogen naar 150+5. Als ik dat ga doen moest ik naar 5 voedingen op een dag begreep ik anders krijgt ze te veel. Je mag niet over de 1000 cc flesvoeding gaan begreep ik. En hier zit je pas op met 3 maanden. En jouw T is nu pas bijna 2 maanden. Hoeveel drinkt hij nu?

9. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel sterkte en wijsheid met het organiseren van alles voor de peuter ook die je rond hebt lopen.

10. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    #590 nathalie2012, 10 mei 2013
    Laatst bewerkt: 10 mei 2013
    @ kleertjes: ik wilde een shirtje met korte mouw over een lange mouw romper doen, kwam ik er achter dat die niet over haar hoofdje ging :$ zo'n groot hoofd heeft ze toch niet?! Het was een maat 56 van H.ema. Wel apart. Nu maar hopen dat dat niet elke keer is.

Ze zit nu toch duidelijk in maat 56. Ze heeft nu al 2 pakjes in die maat aangehad. Dus nu maar uitzoeken wat ze aankan en wat te klein is in een doos.

Drukke dagen: gisteren druk geweest met kleertjes uitzoeken en ML was druk met de schuur opruimen. Gisteravond zijn schoonouders wezen eten. Vanmorgen naar P.renatal geweest voor baby doos (wat een afknapper zeg: fruithapje, lepeltje, bewaardoos, proefverpakking papje wat houdbaar is tot eind augustus en wat kortingsbonnen en een roddeltijdschrift), muziekmobiel, badslang en badmatrasje. Morgen naar mijn zus en zondag naar schoonmoeder ivm moederdag. ML wil tussendoor nog boomschors halen en er moeten ook nog boodschappen gedaan, de was, etc. Ik ben best moe nu.

11. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Oh lieverd, wat heftig! Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jullie allemaal!

12. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Vooral niet verontschuldigen meis, je doet het allemaal toch niet expres!

13. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Heh, verdomme :( Nog een knuffel!

14. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @ Lilalief: jakkes wat een ellende meis! Sterkte! Knuffel :)

15. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    @bibi/Steph heb jullie verzoek gestuurd!

16. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Weer terug van vak., ik had wel 3G, maar onwijs slechte verbinding. Wel gelezen, maar niet gereageerd. Onwijs genoten. Om de dag lekker gezwommen met de jongste meid (de anderen lagen elke dag in het zwembad). Nadat ze met 7 weken 2 regeldagen gehad had, sliep ze niet meer door, maar kwam rond 4:30 nog voor een voeding, maar de laatste 3 nachten heeft ze weer heerlijk doorgeslapen, dus ik heb hoop. En zo niet, dan is het ook ok.

LilaLief, ik zat me afgelopen week l een keer af te vragen hoe het met jou (en Kahlen) zou gaan, ik dacht moglijk schrijven die wel op facebook (ik niet). Helaas is het dus door alle malaise een tijdsissue. Lief dat je ons wel even op de hoogte stelt. Het zit jullie niet mee. Sterkte voor jullie en je kleine man.

Hier is maat 50 al geruime tijd uit de kast verdwenen. Ook maatje 56 is bijna niet meer te vinden in S. haar la. Bijna alles is 62. Hoewel de rompers 62/68 echt nog te groot zijn, maat gewoon 62 past prima. Wat ik bij haar opvallend vind is dat ze met shirtjes en broeken op hetzelfde moment over gaat. Mijn andere meiden pasten vaak de shirts van edn bepaalde maat niet meer, maar de broeken nog wel.

17. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    T drinkt nu 6x 150+5 Dit heeft hij ook echt nodig merken we. Maar nu hij er gisternacht dus 1 oversloeg heb ik die 5 afgelopen dag maar iets meer gegeven. Heb geen idee of dat zo werkt? Geef je met 5 ipv 6 flessen dezelfde hoeveelheid alleen dan per keer dus wat meer of slaat hij die fles over omdat hij die niet nodig heeft? We hebben dus gister per keer wat meer gegeven maar durfde niet zoveel te geven dat hij ook op 990 komt (daar komt hij dus op met 6 x 150+5, daar komt hij ook op met 5 x 180+6 maar dan krijg hij zoveel in 1 keer, vind ik beetje eng) maar nu kwam hij dus vannacht gewoon weer om 4 uur.
    Dus lijkt het mij dat hij dus wel te weinig heeft gekregen in ieder geval om weer door te slapen... wat een gezoek :)

18. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Fijne Moederdag iedereen!

Hier verwent met een ontbijtje op bed en plantjes voor in de tuin. Net lekker een cakeje op en ML is nu een lekkere omelet aan het maken :)

19. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Ook van mij een fijne moederdag.
    Ben ook verwend, met een mooie tekening van Floris, een dikke kus van Julian en een lief briefje en bloemen van mijn Lief :)

20. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Gistermiddag schoonmoeder verrast met een leuke foto van onze kleine meid. Was ze erg blij mee. En ze heeft lekker met de kleine geknuffeld.

Ik moet a.s. woensdag voor controle naar het ziekenhuis ivm keizersnee. We hebben maar 1 auto en ML gebruikt die regelmatig om mee naar het werk te gaan. Ik heb ook al een maand of 4 geen auto gereden dus vind het openbaar vervoer ook wel een fijner idee. Maar wat een gedoe! Ik ben van plan de kleine naar opa en oma te brengen anders is dat zo onhandig in de bus en met voeden, ze moet om 10 uur eten. Maar heb net zitten kijken, moet om kwart voor 9 vertrekken van huis en naar schoonouders lopen met de wagen. Dan naar de bushalte lopen, de bus pakken en nog overstappen en ben dan uiteindelijk om kwart over 10 in het ziekenhuis! En dat terwijl het met de auto een klein half uurtje is! Komt vooral doordat ik haar weg moet brengen want reistijd vanaf ons huis naar ziekenhuis met de bus is 40 minuten. Is sneller om haar mee te nemen en dan in het ziekenhuis een flesje te geven! Hoe zouden jullie dit doen?

Deel Deze Pagina