Ik heb inderdaad baby zoutoplossing gehaald, dat mocht. Heb nog gekeken naar monodose, dat zijn 1-malige zoutoplossingen. Maar die moet je druppelen en het hoofdje achterover houden. Lijkt me niet echt handig! Heb de spray nog niet gebruikt, pas als ze niet meer goed kan drinken en er echt last van heeft. Nu lijkt het mee te vallen. Die zetpillen van 120mg konden vanaf 5.5 kg. Nou was ze een maand geleden 4 kg dus ik neem aan dat ze er niet ver vanaf zit? Maar anders mocht ik de zetpillen in de lengte doorsnijden. Ze vond het een beetje zonde om 60 mg te nemen als we niet eens wisten of we ze nodig zouden hebben nu of vrijdag na de vaccinatie. En vanaf 3 maanden heeft ze een hogere dosering nodig anders werkt het niet optimaal bij koorts. Wel vaag, dat heb je met volwassenen paracetamol toch ook niet? Ik ben zelf 60 kg en heb dezelfde paracetamol als iemand van 100 kg.
daar ben ik weer. gisteren bij kinderarts geweest. ze hebben hem nagekeken en wat denk je meneer huilt niet maar gaat even zitten lachen! tjah dan zit je daar ook even van uhhh normaal huilt hij maar nu dus even niet maar goed ze hebben hem iig even onderzocht. maar niks kunnen vinden. alhoewel ze niet veel na hebben gekeken hij ziet er gezond uit en groeit goed dus ze kijken niet verder. wel zagen ze het van zijn nekje. er zit een vervelende harde knobbel in. daarvoor een verwijzing gekregen naar een kinderfysio. ( er zitten er alleen geen bij mij in de buurt zoals ik kan vinden ) en we zijn ook doorverwezen naar de kinderpedagoog. die moest ons zogezegt vertellen hoe we het gedrag van ons kind aan moesten pakken. maar het kwamop hetzelfde neer als hoe we nu al doen. behalve met in bed liggen 3x 10 minuten proberen en als hij dan niet slaapt eruit halen . we zijn dus helaas niet veel wijzer. we hopen dat hij het uiteindelijk zou overgroeien.
Ik denk dat het allemaal aan het nekje te wijten is. Je hoort dit echt vaker! Ik ben heel benieuwd maar ik denk dat als zn nekje goed los is dat hij zelf ook veel meer ontspannen is! Fijn dat er verder niets aan de hand is!
Hallo dames! Ik zou ook graag mee willen praten hier Ik lees al een hele tijd mee, maar niet echt zin en tijd gehad om te reageren, dus nu toch maar eens doen. Ik heb een dochter van 7 en een zoon van 11 weken. Ik was 7 maart uitgeteld, maar op 26 feb ingeleid, dus vandaar dat ik wel ben blijven hangen in dit forum om te lezen. Zal even kort onze ervaring vertellen van afgelopen 11 weken. Was een hele snelle bevalling, 4 uurtjes, maar wat een hel Onze F. Heeft de eerste 9 weken ook alleen maar gehuild en gekrijst, de eerste 5 weken alleen op onze arm en borst geslapen, een oorontsteking bij 3 weken en al aan een kuurtje geweest, en aan de pufjes met 8 weken. We zijn 5 keer bij een chiropractor geweest, bleek dat f. zijn nek en bekken vast had zitten,daardoor dus ook een erge moeilijke poeper geweest. En dus gewoon heel erg overprikkelt was. Maar sinds 2 weken gaat het super er zit ritme in, hij lacht veel, is vrolijk en huilt gelukkig haast niet meer, slaapt sinds een week ook heerlijk door. Maar was wel even vergeten dat het echt wel zwaar is zo'n hummeltje weer, ik vind het tenminste wel weer erg zwaar, misschien ook omdat mijn dochter echt een hele makkelijke baby was. Met mij zelf gaat het ook nog niet zo goed, ik heb sinds de bevalling verhoging met inspanningen, en ze weten niet waar het wegkomt, oh en ook een hele fijne verzakking eraan overgehouden, hoop dat dat nog beter gaat worden. Nou dit was het ongeveer eerst wel.haha
Welkom Melle, Heftig allemaal zeg, maar fijn dat het met F. goed gaat nu. Wil je / Kunnen ze iets aan de verzakking doen? Of moet dat nog even tijd krijgen om van zelf te herstellen?
Hoi Melle: welkom! Heftige tijd heb je achter de rug zeg! Fijn dat het allemaal een stuk beter gaat nu. Ik heb vandaag controle gehad bij de gyn. Stond binnen 5 minuten weer buiten! Even snel echo, ziet er goed uit mevrouw u mag alles weer wel rustig opbouwen. Dat het een spoedkeizersnede is geworden komt volgens hem door de primer tabletten die ik heb gekregen. Dan krijg je toch een geforceerde situatie met ongecontroleerde weeën en hier heeft de baby niet goed op gereageerd. Een volgende zwangerschap zou hij geen primers meer adviseren maar meteen een keizersnee omdat de kans groot is dat weer hetzelfde gebeurd?! Ik denk zelf dat het zuurstoftekort komt door de ruggenprik, dat is een zeldzame bijwerking. Gelukkig gaat het nu goed met ons allebei. Ze heeft het goed gedaan vanmorgen, heerlijk rustig geweest bij opa. Beetje geslapen, lekker gelachen en gespeeld. Ging prima! En mama vond het niet erg om haar achter te laten
Zo het rustig hier! We stonden zelfs op pagina 2! Ik ga echt proberen de draad weer op te pakken thuis, heb zo'n moeite om iets te doen qua huishouden. Het is wel een bende zo, overal liggen spullen die niet weer teruggelegd worden op hun plek, stof en badkamer die nodig gedaan moet worden. Wordt er gek van!
Volgens mij doen ze niet echt veel aan een verzakking, mits je er erg veel last van hebt denk ik. Dan zullen ze er toch echt wel wat mee doen, heb me er nog niet zo erg in verdiept eigenlijk, ik heb er alleen last van met de ontlasting, dat is nog wel te overzien vind ik, maar moet het sowieso een half jaar gunnen om te herstellen. Hier heeft onze zoon vannacht voor het eerst s'nachts op z'n kamertje geslapen, hij heeft goed geslapen, maar mams wat minder,haha ben er wel 10 x uitgeweekt om te checken of alles nog goed was. Qua huishouding is het hier ook nog 10x niks, heb er eigenlijk ook geen zin in
Wat is eigenlijk en wrap? Heb het idee dat mijn borstvoeding is terug gelopen...borsten zijn niet meer vol voor en voeding zeg maar...kan door de spruw komen heb ik gehoord. Morgen maar weet nystatine halen en eventueel volgende week dat andere spul proberen wanneer het niet minder wordt. Wordt hier best onzeker en moedeloos van....hopelijk komt het weer goed....wil ontspannen blijven voeden...zucht....of ben ik nou echt en zeikerd en hoor het zo?
Vandaag op CB geweest. Ze was 56 cm en 4885 gram. Ze zat op de gemiddeldes qua lengte en gewicht. Ze reageerde goed, volgde goed en lachte. Prikjes moest ze even huilen. Daarna lekker op schoot bij mama in slaap gevallen. Zelfs niet gehuild voor de fles terwijl ze die pas 3 kwartier later kreeg dan normaal! Nu wel aan het huilen, anders dan anders. Dus misschien wel last van de prikjes. Geen verhoging maar houden het in de gaten.
Tnx Leeuwtje, maar de link doet het niet Hij zegt dat het een verkeerde link is of een verwijderde pagina. Misschien kan iemand mij anders uitnodigen voor de groep?
Ik zit ook meer op de facebookpagina dan hier. Met ons meisje gaat het prima. Ze is een stuk rustiger dan haar broer. Lacht veel en slaapt ook veel (en ook de nacht door, heerlijk). We moeten er vaker uit voor haar broer dan voor haar. Ze krijgt 5x150/5 en dit gaat prima. Voorlopig nog geen grotere flessen. Ze heeft inmiddels de waterpokken al gehad! Met negen weken!!! Afgelopen week zijn we een midweekje naar CP geweest. Ze heeft ook gezwommen en vond het allemaal wel best. En ook daar sliep ze goed. Nu nog maar twee weekjes verlof en dan weer werken.....