Hallo dames, Vanavond en vannacht weer voor het eerst alleen thuis met de kids, ben aardig verwend geweest door vriendlief doordat hij steeds naar huis kwam. @ fv we zien wel hoe we uitkomen tot de 4 maanden, tot nu toe doet f het nog goed op deze hoeveelheid. Moeten 6 juni weer prikjes halen dus overleg dan wel met cb, en anders bel ik eerder. Ga liever niet weer van voeding wisselen. Gebruikt 1 van jullie infacol? Wij zijn gister 1 x vergeten, en was na de fles huileriger als anders, of zou het tussen onze oren zitten? @ rolschaatsen en sporten, doe geen van beiden nog maar moet nodig weer wat conditie opbouwen. @ booky dank je we hoorden die naam niet veel hier, maar nu opeens overal,haha. Vind het ook een mooie en stoere naam mijn dichter heet Bridget, die naam komt hier helemaal haast niet voor @ marian80 verder geen vragen haha, dank je
@Mellle, wij gebruiken ook infacol. Ik ben het ook 2 keer ofzo vergeten hij had er niet echt last van maar hij kon niet boeren! En dan gaat ie later spugen als ie niet kan boeren. Dat is met de fles van 23.00 ook altijd. Dan moeten we m wakker maken en is ie zo slaperig dat hij niet boert, dan spuugt ie in zn slaap. Dan wel infacol gegeven trouwens. Durf er ook niet mee te stoppen maar kan niet altijd blijven geven toch? Wij geven T ook al 5x 180+6 of 6x150+. Hij is nog maar 2 mnd.
Ik heb inderdaad het idee dat ik het zie. Mijn man vind dat mijn bovenarmen duidelijk strakker zijn. Ik merk dat mijn buik minder hangt.
Hier ook geen boertjes zonder infacol. Maar hij spuugt er niet door als we het vergeten zijn. Ik wou de infacol eigenlijk een beetje afbouwen ook, toch maar eens een keer overslaan en kijken wat er gebeurd. Kunnen het idd niet altijd blijven geven. dan zitten jullie ook aardig aan de max ja. F. Zat ook al snel op 6 x 150+ maar nu hij doorslaapt dus 5x 180 @ shred. Meen je dat je al zo snel resultaat ziet, toch maar eens op youtube kijken wat dat is
T sliep vanmorgen tot half 5... toen had ik een probleem, als ik dan extra ga geven heb ik het idee dat ie veeel te veel krijgt, volgens CB kon een beetje in de nacht extra geen kwaad, maar heb het met het speentje kunnen rekken kwart voor 6. Dan kunnen het weer 5 voedingen worden vandaag Ben jij begonnen met 5x 180+6 toen hij echt doorsliep of 5 flessen gaan geven en sliep hij toen juist door?
Hi allemaal, Ik zou graag de Facebook pagina willen bezoeken, wat is de naam van deze pagina? Heb zelf een zoontje geboren op 9 maart vandaar!
@bibi. Hij begon zelf met doorslapen met 10 weken ong, tot 6 uur ong. toen zijn we naar 5 flessen gegaan. Hebben dus wel meteen dat ritme een beetje aangehouden. F. Kwam ook altijd tegen half 5, 5 uur dus toen nog op 6. Nu krijgt hij 7.00 uur de eerste fles en 22.00 de laatste. Hebben jullie kindjes nog last van huil of onrustige uurtjes?
Hier ook infacol. Maar ze heeft af en toe nog steeds last van het geen boertjes kunnen laten. Ik moet van ML ook weer met oefeningen aan de gang om mijn lichaam in vorm te brengen. En het mag ook weer heeft de gyn gezegd na de controle vorige week. Maar ik durf niet zo goed, het litteken is nog erg gevoelig. En ik weet niet zo goed welke oefeningen ik mag doen, wil mijn buik niet te veel belasten. Ik probeer in ieder geval al elke dag te fietsen of wandelen. Moet toch boodschappen doen. Soms wel 2x op een dag omdat mijn fietstassen/wandelwagen niet toereikend zijn om alles mee te nemen. Je hebt nu toch een pak luiers, melkpoeder enz per week extra. Vroeger gingen we ook wel eens samen boodschappen doen op de fiets maar dat kan nu (nog) niet. Wat doen jullie voor oefeningen/sport om weer in conditie te komen?
@ huiluurtjes: eerst deed E.lvira vaak 's avonds huilen ergens tussen 7 en 10. Nu valt het wel mee. Ze was gisteren echter heel veel aan het huilen. Ze wil namelijk zitten en is daar nu heel hard voor aan het oefenen. Alleen dat lukt nog niet en dan is ze boos en begint te huilen.
Hier geen infacol. Ze laat regelmatig een boertje met en zonder teruggeven van voeding. Soms gaat het een hele dag goed en zo kan ze weer een dag hebben dat ze echt na elke voeding spuugt. Geen pijl op te trekken. Ach, ik maak me er niet druk om. Kleertjes genoeg en een fijne wasmachine. Hierveigenlijk geen huiluurtje meer, maar, dat heeft ze ook maar heel weinig gehad. Heel erg in het begin waten de avonden wat onrustiger. Helaas slaap ons meisje sinds de prikken niet meer door, sliep ze eerst van 21:30 tot 6:30, nu bedenkt ze om 4:00 dat ze wel wat lust. Gelukkig slaapt ze daarna gelijk verder, dus heel naar is het niet, maar het breekt wel je nacht. Nou Nathalie, maak je borst maar nat, als ze nu al gefrustreed is omdat ze iets wil wat ze nog niet an, dan staan je nog wat pittige fases te wachten. Ik heb nu (na 2 frustratie kipjes) een heerlijk rustig kind. Nog geen frustratie bemerkt bij haar. Leg je d'r op de rug, dan vind ze dat ok totdat ze moe is. Leg je d'r op d'r buik, dan vind ze dat ook ok. Echt, ik weet niet wat ik meemaak. Net ook, ligt ze lekker in de box, begint wat te mopperen, dus ik leg haar op haar buik (=slaaphouding voor overdag), ze legt haar gezicht opzij, doe haar ogen dicht en slaapt. Wonderbaarlijk. Ik doe dus nu al 10 dagen 30 day shred, daarnaast probeer ik zoveel mogelijk te wandelen, helaas valt het weer erg tegen. Ik had me verheugd over mijn verlofperiode in het voorjaar, helaas. Hoe zit dat eigenlijk met jullie verlof? Ik moet 1 juni weer aan de bak 2 avonddenste, dan maandag teamvergadering en dan weer 2 avonddiensten. Dus druk begin. En ik heb er zo geen zin in bleh.
@sport. Hier helaas nog niks, alleen beetje wandelen zit nog steeds met mijn verhoging. Maar toch maar met de buikspieren beginnen binnenkort, heb het idee dat er weer kilo's bijkomen ipv eraf gaan @verlof. Mijn verlof is weer voorbij, zit nu in de ziektewet. Hier heeft F. weer last van een verkoudheid, vannacht paar x eruit geweest om hem rechtop te houden, ben bang dat hij in zijn slijm gaat stikken. Is het bij jullie ook zulk slecht weer? Word een hangdag vandaag ben ik bang
Doorslapen: H. ligt om 22.00 op bed en word om 07.00 weer wakker. Heerlijk! Maar waar ik eigenlijk benieuwd naar ben: Hoe ziet jullie dag ritme eruit ivm slaapjes/opbed gaan enzo?
-Ritme; Sinds 3 wk ben ik bezig geweest met het aanbrengen van ritme in ons leven. Ik kreeg advies van CB voeden-> spelen (in de box)->slapen. Na 1 wk proberen lukte dit niet toen kreeg ik telefonisch het advies van CB om voeden->slapen->spelen. Maar wat me het meeste hielp was kijken naar O.livier wat hij aangaf, moeheid signalen -> naar bed etc. Nu voed ik hem om de 3 uur en ik kijk hoe het gaat als hij wakker blijft gaat hij even in de box, is hij aan het jammeren of wordt hij bijna niet wakker na het voeden dan slaapt hij dan een uurtje of iets langer in bed. Ik merk dat hij aan het begin van de avond, eind van de middag niet meer zo lang slaapt en graag bij ons is. Rond 20.30u is zijn bedtijd. Hij begin dan meer te jammeren / huilen en wil zich niet zo overgeven aan de slaap maar eenmaal in bed klaagt hij nog even en valt dan in slaap. - Verlof; Aanstaande woensdag ga ik al weer aan de slag, ik heb er een beetje een dubbel gevoel over; wel weer zin om collega's te zien en te spreken, maar aan de andere kant vind ik m'n zoon nog zo jong... hoewel ik helemaal niet mag klagen wat m'n man is bij hem als ik werk. Zitten we er ook wel eens naast, en weten we soms niet wat hij bedoelt, lekker bij ons zitten kan altijd, maar soms krijgt vaders hem niet stil en wil hij alleen bij mij zijn. (maar komt dan ook wel goed, denk ik) Hij slaapt ook nog niet door, dus ik denk dat het nog best zwaar kan gaan worden.. maar ja, we zien wel. (1 day at the time) Lekker dat het vandaag weer lekker (fris) weer is, de was hangt weer buiten, hopelijk droogt het wat Fijne dag allemaal!
Ik zat daar ook al aan te denken, dat het nog best pittig zal worden als het een driftkikkertje is. Ik heb gezien in het boek oei ik groei dat er een aantal fases zijn waarin ze dingen leren de eerste jaren en sommige fases duren een aantal weken. Als ze dan de hele tijd gaat lopen huilen als ze gefrustreerd is dan zal ik er aardig gek van worden! Heb jij er ervaring mee, Gespannen? En andere meiden?
Ritme: Flessen gaan hier om de 3 uur: 7-10-13-16-19-22 Het wisselt trouwens wel, soms wil ze eerder, soms wat later. Eerste fles geef ik 150cc, de rest 120cc. Slapen en spelen wisselt. Soms is ze na de fles moe en gaat ze slapen, soms wil ze spelen. En soms wil ze maar even slapen en speelt ze totdat ze de volgende fles krijgt. Of ze speelt en valt weer in slaap in de box. Ik wil wel meer ritme hierin aanbrengen, dat ze went aan een middagslaapje in bed. Maar nu wisselen tijd en plaats. Lastig hoor! Ook het in bad doen en wassen van haar zit nog niet in het systeem. ML zei gisteren: ze moet nu echt in bad, ze stinkt. Oei daar schaam ik me dan wel voor, maar tijd en energie ontbreekt gewoon. Dagen vliegen voorbij...dus gisteren in bad gedaan terwijl ze eigenlijk lekker lag te slapen...
Het ritme zit er hier aardig goed in de laatste paar dagen. Flessen om 7-11-14.45-18.30-22.00 Meestal anderhalf tot 2 uur wakker en dan weer slapen tot volgende fles, heel soms een hazenslaapje en dan weer even eruit en na een half uur er weer in. S'avonds is hij meestal wakker tegen half 6 fles tot 20.30 (en is dan weer 7 uur wakker) dan kan hij zijn draai nog niet echt vinden, is erg gevoelig voor prikkels, denk dat hij ze dan aan het verwerken is. Tegen 5/6 uur wil hij wel de speen, dan dommelt hij tot 7 uur,of maak ik hem wakker. Hier geen ervaring met een gefrustreerde baby Mijn dochter was overal snel mee, die kroop met 7 maanden en liep met 11 maanden, maar die werd niet boos als iets niet lukte. Hebben jullie jullie kindjes al echt spijkerbroekjes aan enzo? Ik ben echt nog meer van de lekker zittende kleertjes, als we weg gaan dan doe ik hem wel een spijkerbroekje aan, maar het lijkt net alsof ze niet echt lekker zitten al.