Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    @badderen. Daar zit bij ons ook echt nog geen systeem in. Ook nog geen idee wanneer ik dat het beste kan doen.

@facebook. Kan iemand mij ook uitnodigen? Lijkt me ook wel leuk:)

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Kleertjes: hier ook nog alleen makkelijke pakjes. Eerst pakjes uit 1 geheel omdat ML dat zo prettig vind, nu toch al vaker losse broekjes en shirtjes. Ze draagt eigenlijk meest romper met korte mouw, met lange mouw liggen ongebruikt in de kast...
    Vanaf maat 62 heb ik ook wat jurkjes klaarliggen.
    Ben wel aan het stoeien ermee, denk ik dat ze iets bepaalds nog past, ik het aantrekken, nee toch niet....

Hoe doen jullie dat met de flessen? Geven jullie die op tijd? Hier had ze om 13:00 uur de fles moeten hebben maar ze slaapt nu nog zo heerlijk (14:30 uur) en ik kan even wat voor mezelf (lees: huishouden) doen. Maken jullie hem/haar dan wakker? Dat doe ik meestal wel maar vraag me af of dat moet of beter is van niet? Ik wil niet dat ze dag/nacht om gaat draaien...

3. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Mijn oudste deed alles best snel, rolde met 3 maanden, liep met net een jaar, geen frustratie gehad.
    De 2 meiden die erna komen waren ook best snel, rollen ook met 3 maanden, lopen met net 11 maanden, maar dus wel frustratie kipjes. Je merkte echt dat als ze iets konden ze een weekje wat rustiger waren om daarna weer in een nieuwe frustratie te vervallen. Erg vermoeiend.

4. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Hier 0,0 ritme.
    Ik volg zoveel mogelijk Sarah en daar is qua tijd geen dag hetzelfde.

5. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Qua kleding nog geen spijker spul.
    Wel jurkjes ed.
    Ik kreeg vandaag als kraamcadeau een roze, spijkerachtig broekje, waarop mijn dochter van 5 zei: he, he eindelijk een echt broek voor Sarah.
    Ik hou met de kleding keus er echt geen rekening of ik de deur uit moet, feestje heb ofzo. Ze draagt ook zo 3 dagen hetzelfde als ze zich in de tussentijd niet onderspuugt of poept.
    Ze gaat ook pas onder de douche als ze vies is/stinkt. Daar kan zo 4 a 5 dagen tussen zitten.

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Hier nog geen spijkerbroekjes, die zijn zo stug! Volgens mij begonnen we bij Miriam met zo'n 6 maanden met denim.

7. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hier twee heel zachte dunne spijkerbroekjes en die staan toch wel erg leuk! Niet dat stugge, vind ik zelf ook niet fijn.
    En weinig ritme, bv op verzoek is ook niet echt geschikt voor ritme!
    Wel elke nacht slaap van 22-7/8 uur en verder drinkt hij en slaapt hij wanneer hij wil.
    Ik doe wel elke dag badje. Hij heeft een hoofdje vol haar en is snel klammig van warmte dus ik badder lekker elke dag. Eerst 's ochtends, maar nu steeds vaker 's avonds voor het slapen.

8. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    H schommelt nog wat tussen de 56/62. Maar wat groeien ze hard zeg!! Het ieni-mini is er nu af.
    Gister lag ze te spelen in de box en ze probeerde steeds haar Woezel en Pip boekje te pakken. Oohh... Dat was zo lief om naar te kijken!
    Gisteravond was ze wat onrustig en heb ik haar in een hydrofiel gerolt. Na de laatste fles viel ze bij mij op het schouder in slaap e heb ik haar zo onder de dekens gelegd. Vanmorgen om 5uur werd madame wakker omdat ze het koud had. De hydrofiel had ze van haar afgewroet en ze lag op de dekens in haar romper. Heb haar een schone luier gegeven en de slaapzak weer aangedaan. Flesje gehad en ze ligt nu nog te heerlijk te slapen.
    Na de 13.00fles word er nog even gespeelt en daarna gaan we even slaapje doen op bed.
    Badje/tub zit hier ook nog geen ritme in. Meestal gaat ze hier om de 2 dagen maar kan ook wel eens gebeuren dat er 4 dagen tussen zitten.
    Nemen jullie de baby al mee in de douche? Hoe doen jullie dit dan want lijkt me ook wel makkelijk maar heb geen idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen door haar en mezelf te wassen en af te drogen.

9. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Ik maak F. overdag wel wakker als hij nog slaapt, dus hij krijgt echt om de 4 uur een voeding.

@douchen. Dat doen we hier als we met z'n tweeën zijn, alleen lijkt me ook niet echt handig. Maar F. vind het heerlijk samen onder de douche, gewoon lekker vasthouden en de sproeier erop, en ml die wast hem dan.

Hoe spelen jullie met je kind? F. vind de box helemaal niks helaas, de wipstoel wel erg leuk en gewoon op de bank liggen bij ons en dan zit hij te keuvelen en te lachen, probeert nu ook tegen speeltjes aan de slaan.

10. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Douchen doen we als we samen thuis zijn. 1 met kind onder de douche, de ander om haar af te drogen en aan te kleden.
    Opzich kan het in je eentje wel, maar het heeft niet mijn voorkeur. Jij en Kind uitkleden, douche aan en douchen. Dan als kind klaar is lekker in een hsndoek ofzo leggen in de wipper. Jezelf aankleden en dan kind aankleden. Onze badkamer is prima verwarmd, dus kan die optie prima. Maar hoeft het niet, dan liever dat de kleine gelijk afgedroogd wordt en aangekleed.

Spelen doe ik weinig met Sarah. Gewoon bij me hebben en lekker tegen haar kletsen. Box gaat daarna ook prima. Wipper vind ze ook tof. Verder kijkt mw. in de box zeer graag naar de mobiel bovn haar hoofd. Hele verhalen steekt ze af tegen de clownthes. Die krijgen ook meer glimlachtjes als aar zussen.

Vandaag is Sarah onrustig. Elke 2 uur willen drinken + hazeslaapjes. Misschien een sprongetje?

11. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Zit een beetje met een dilemma: CB geeft aan dat ik best over mag naar om de 4 uur en dan 150cc geven. Dan heb ik iets meer rust en kan ze langer slapen. Dat is voor mij erg fijn, dan kan ik misschien eens rustig wat in huis doen. ML echter vindt het niet handig qua tijden. Wij komen niet helemaal uit met 7-11-15-19-23 uur, omdat ML wisselende diensten heeft: ene week 6-14 en andere week 13:30-21:30 uur. Vooral met de vroege dienst liggen we vroeg op bed, rond 22:00 uur. En ML wil graag rustig eten dus tussen 6 en 7 uur 's avonds de fles vindt hij ook niet handig. Nu geven we haar om 19:00 uur de fles maar straks is het handiger om een half uur te vervroegen omdat er anders bij de laatste fles maar 3 uur tussen zit. Lastig!

12. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden!

Rustig hier!

Hoe is het bij jullie?
    Hier goed nu. Vanavond eerder weggegaan bij mijn schoonouders... zoon lief bleef maar huilen ook bij mij... hup naar huis... thuis vind ik het al niet super fijn als zl hard huilt en als ik ergens anders ben al helemaal niet.
    Zeker niet als ik ook nog 1000 opvoed adviezen krijg... pfff zucht... schoonouders...
    Maar ja, komt goed.

Ik wil wel bij de facebook groep, maar nog niets van Jolie13 gehoord, kan iemand anders me toevoegen?

13. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Jolie13 heeft je twee berichten gestuurd, als je eigen FB link tenminste klopte.

14. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Hallo dames, druk weekend gehad hier.

@nathalie. Bij ons zit er ook soms maar 3 uur tussen s'avonds, wij geven om 10 uur altijd de laatste fles, soms die van 7 uur dan een half uurtje eerder.

@huilen. Ik was ook liever thuis als F. niet ophield met huilen.

Gister is F. een dag bij schoonouders geweest, voor het eerst, wij gingen brunchen en solexen gister, wat is dat leuk om te doen, was op zich wel lekker een dagje uit weer. En F. heeft haast alleen maar geslapen daar,dus daar waren we blij om dat dat goed ging. Vandaar dat hij nu nog maar een uurtje geslapen heeft denk ik.

15. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, bedankt, duidelijk, de groep is gesloten.

Fijne avond allemaal!

16. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Melle,

Leuk om ff lekker wat anders te doen, dat geeft nieuwe energie :)

17. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16

Is de groep gesloten op Facebook? Jammer als dat zo is.

Ja, was lekker even een dagje eruit.

18. Molenbloempje

Molenbloempje Actief lid

25 mrt 2012
    215
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Melle, Ja, het is gesloten, ik kreeg bericht dat het erg hecht is geworden en dat er besloten is geen nieuwe leden meer toe te voegen.
    Jammer vond ik het ook.

Maar ja, begrijp ook wel als je hecht bent met een kleine groep.

Nou ja joh, dan maken we het hier gezellig :) :D

19. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Oke, dat kan ik ook wel begrijpen. Komt vanzelf misschien wel een nieuwe
    groep, hier kunnen we het idd ook gezellig maken.

F vanavond ineens weer mega huiluurtje, misschien toch weer teveel prikkels vandaag, vanmorgen is hij samen met z'n zus bij de school fotograaf geweest. Hoop dat er leuke foto's bijzitten.

20. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Oh dit vind ik wel vaag! Ik bedoel nu worden er mensen geweigerd die hier ook veel kwamen zoals ik en jij Molenbloempje. Ik wilde eerst niet bij de FB groep i.v.m. privacy maar nu is hier ook bijna niemand meer te bekennen! Dat vind ik wel erg jammer. Ik denk niet dat deze groep hier nog lang blijft bestaan....ik vind niet dat ze dat zomaar kunnen weigeren naar degenen die hier (veel) meegepraat hebben...

Deel Deze Pagina