Maart 2013 Mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door bamjolan, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mellady

mellady Nieuw lid

20 aug 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Mag ik mij hier ook toevoegen?
    25maart is onze mooi dochter Isa geboren en soms zit je toch met vragen, ,gedachtes enz... en ben ook benieuwd hoe andere het allemaal doen kwa ritme, voeding enz..

Groetjes,
    Melissa.

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Natuurlijk mag dat! Welkom Melissa!

3. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Qua voeding en ritme: onze dochter krijgt om de 4 uur 150cc +5 schepjes voeding, om 7:00-10:30-14:00-18:00-22:00 uur.

Vrijdag weer naar CB, ben benieuwd hoe groot en zwaar ze nu is! Ze is flink gegroeid volgens mij. Ze zit nu in maat 56/62.

4. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Welkom Melissa

@rums. F heeft geen voorkeurshouding meer, we moesten even een foto maken en dan over 2 weken weer, als we dan wel wat verschil zien, dan gaat het dus de goede kant op.

F vind de box eindelijk ook erg leuk, en er zijn volgens mij tandjes in aantocht:)
    Verder gaat het eigenlijk erg goed, woensdag bellen voor bloeduitslagen, hopen dat daar wat uitkomt.
    Hij heeft ook helemaal geen last van de prikjes gehad gelukkig:)

@ritme. F krijgt om 7 11 15.00 18.30 en 22.00 180+6 die gaan meestal schoon op, al hoewel hij al 2 x s'morgens 60 heeft laten staan, en dat na een lange nacht, vreemd.

5. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Oh nog even wat.
    We hebben jonge kittens, en nu heeft de moederpoes net een vogeltje voor ze meegenomen, nu heb ik het vogeltje gered, maar durf hem niet op te pakken haha. Kat opgesloten in de schuur, nu wachten tot een buur thuis is.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Lieke is nu 10 weken en ik gok op bijna 6 kilo ,en krijgt:
    4x180+6

tussen 6-6.45 ergens de eerste voeding en dan rond 12.00, 17-17.30 en dan rond 22 uur.

Mocht ze een keer snachts wakker worden dan krijgt ze een klein flesje. 120 of zo.

7. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    @rums: Gelukkig geen heupdysplasie voor je kleine :)
    @Melle : Gelukkig bij jouw kleine ook geen heupdysplasie ;) Rotavirus wordt in nl niet gegeven aan de kleintjes (heel raar maar ok) Hoop dat t nog beetje bijtrekt het hoofdje met de fysio zodat je geen helmpje nodig heb..
    @Melissa: Welkom, ik ben er zelf ook net pas bij ;)
    @nathalie2012: En hoe was t vandaag bij CB?
    @ritme: tussen 07:00/08:00 - 11:00/12:00 - 15:00/16:00 - 18:00/19:00 en 23:45 150ml+5 Vanmorgen had hij zn flesje pas om 08:30 :D
    180ml+6 is toch pas vanaf 4 maanden?!

Gisteren waren wij voor t eerste wezen zwemmen...naja zwemmen na 5/10min had mr er genoeg van hihi Nou wil ik op babyzwemmen gaan...is dat hier vanaf 3maanden en begint dat 24juni, maar dan begint ook babymassage en daar had ik me al voor ingeschreven dus nu zit ik beetje in dilemma ;)

8. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    @gebakje netjes al 4 flessen zeg. Daar redden wij het nog niet mee, zou de omneo echt minder vullen dan?

@nenaten. F krijgt al 4 weken 5 x 180, daarvoor 6 x 150, f heeft het gewoon nodig, vraagt gelukkig ook nog niet om meer, want dan zullen we aan de hapjes moeten beginnen

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    @Melle: hier ook de omneo :p Dus daar ligt het niet aan. Mijn zoontje had nooit genoeg aan 5x180+6 en leek altijd honger te hebben. Nu bij Lieke is dat heel anders. Daar ben ik blij als ik er voldoende in heb zitten.Al gaat het nu een stuk beter. En ze groeit goed, en is groot en zwaar :p (wel in verhouding)

180+6 is niet perse vanaf 4 maanden hoor. de grote van de flessen gaat op gewicht. En ik heb een lekkere hollandse meid :p

10. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    CB is a.s. vrijdag Nenaten ;)

Gaan jullie nog iets voor de papa doen op Vaderdag? Ik weet niet zo goed of ik een badjas voor ML zal kopen (oude ziet er niet meer uit!) of iets met een foto. Hij krijgt ook een stripboek. Ik wil cakejes gaan bakken in de vorm van roosjes als ontbijt.

11. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Haha, nee dan ligt het daar niet aan, ik denk dat hij het ook gewoon nog nodig heeft, we merken vanzelf wel wanneer hij een fles minder wil.

@nathalie. Ik heb voor vaderdag 3 canvasdoeken besteld met foto's van onze uk erop. Hoop alleen dat ze op tijd binnen zijn.

Zeg weten jullie wat het kan zijn als er stukjes/pitjes in de ontlasting zit? F had gister ineens 3 van zulke luiers:$

12. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Ok, Aaron is ook boven gemiddeld met zn gewicht maar drinkt gewoon wat er op de dozen staat...;)

En voor vaderdag heb ik een sleutelhanger gekocht met papa is the best en hij krijgt een zelf gemaakt en gevulde luier :p

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hey meiden
    Hoe is het hier?
    Mijn pc was kapot daardoor kon ik alleen op de FB groep via mobiel maar niet hier.

Hier alles goed.
    Thyrs groeit goed nu, krijgt nog steeds BV en FV.
    Ze lacht en brabbeld er op los en ook het slapen zonder ingebakerd te zijn gaat goed!
    Ze is alweer bijna 3 maanden pfff gaat hard!

14. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Hi Bamjolan,

Wat goed dat je kleine al zonder inbakeren slaapt! Heb je dat afgebouwd?
    Hier slaapt hij maar 1x overdag in zn bedje en dan baker in hem wel in anders maakt hij zichzelf wakker en na zijn fles van 19uur gaat hij ingebakerd naar bed (helaas is hij de afgelopen dagen niet moe na deze fles :( dus slapen ho maar..)
    Maar leuk he als ze beginnen met brabbelen en echt lachen :)

Wat is trouwens die FB groep, ik zag eerder ook al iemand die het erover had..

15. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    Hallo dames

Hier heeft f de puckababy, zonder slaapt hij hooguit een half uurtje, hopen dat het afbouwen hier straks ook makkelijk gaat.

@facebook. Ze waren al een besloten hechtige groep volgens mij, vandaar geen nieuwelingen erbij. Kan ik ook best begrijpen.

16. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Die ontlasting met stukjes/korreltjes, dat heeft E ook.
    Ze heeft ook best hele dunne, breiige ontlasting, (nog) geen keutels zeg maar. Is dat normaal? Ze krijgt FV.

17. nathalie2012

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Wij maken E altijd wakker 's morgen tussen 7 en half 8. Doen jullie dat ook of laten jullie hem/haar slapen totdat hij/zij wakker wordt. Ook overdag maak ik haar wakker als het tijd is voor de fles (laat er soms wel een half uur-3 kwartier langer slapen) Ik doe dat omdat ik anders in de knoei kom met de flessen. Ik zie namelijk nergens staan dat 4 voedingen per dag ook oké is?

18. Mellle

Mellle Actief lid

26 jun 2012
    168
    0
    16
    @nathalie. Volgens mij is breiig wel goed, alleen die stukjes, geen flauw idee waarom f die ook ineens heeft. Had al wel gelezen dat dat ook kan zijn, dat de melk niet goed verteerd is??

Hier maak ik f om 7 uur wakker, meestal is hij rond 6,half 7 al wakker, en verder maak ik hem ook wakker voor de fles, soms ook half uur eerder of later.

19. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    ik maak Aaron nooit wakker voor de fles, alleen voor zn laatste fles maken wij hem wakker rond 23:30/23:45, maar deze willen naar 23:00 brengen ;)
    Ik reageer ff kort via me telefoon want mr slaapt eindelijk en ik lig nu lkkr op t balkon te zonnen (tis hier nu tegen de 30graden!)

20. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hoi hoi
    Ik heb het eerlijk gezegd niet afgebouwd, T.hyrza heb ik toen 2x in de ochtend gevonden met dr hydrofiel helemaal los om haar heen en dr handjes lagen erboven haha
    Ik had uiteindelijk 2 Puckababy gekocht voor haar maar dat vind ze al helemaal niet prettig en nu slaapt ze overdag en s nachts gewoon zonder.
    Al heb ik overdags inbakeren nog wel 1 tot 2 weken gedaan want dan kon ik haar toch in de gaten houden!

Ik maak haar wel wakker overigens.
    Ondanks dat ze nog BV krijgt, drinkt ze volgens het CB weinig (nu inmiddels drinkt ze wel 100cc tot 135cc maar ik leg haar eerst nog aan de borst).
    En om 23.00 maak ik haar wakker voor de laatste en dan meld ze zich weer rondom 06.15/07.15.

Deel Deze Pagina